اساسنامه لیگ اسکیت سرعت واسکیت هاکی

اساسنامه لیگ اسکیت سرعت واسکیت هاکی


 

اساسنامه لیگ سرعت باشگاههای کشور

 

جمهوري اسلامي ايران

وزارت ورزش و جوانان

فدراسيون اسكيت

 

 

اساسنامه


ليگ اسكيت سرعت باشگاه‌هاي كشور

(آقايان و بانوان)

 

  

  تهيه و تدوين:

                                                                                               كميته ليگ فدراسيون اسكيت ج. ا. ا

1390


مقدمه:

در اجرای ماده 16 اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران مصوبه 11/2/1381 هیأت محترم وزیران و نظر به اين كه ورزش اسكيت سرعت بعنوان يك ورزش نوين و مفرح خيل عظيمي از جوانان و نوجوانان اين مرز و بوم را جذب نموده است، لذا فدراسيون اسكيت ايران بر خود لازم مي‌داند با برنامه ريزي اصولي و مدون، فضايي را به وجود آورد كه فرزندان برومند كشور پهناور اسلامي ايران بتوانند ضمن پرداختن منطقي و درست به ورزش مورد علاقه ايشان شايستگي هاي خود را به نمايش گذاشته و در نهايت بتوانند براي كشورشان افتخار آفرين باشند. در اين راستا فدراسيون اسكيت مصمم است نسبت به راه اندازي و استمرار ليگ‌های اسكيت سرعت باشگاه های كشور همت گمارد. بدون شك برگزاري مسابقات ليگ باشگاه های كشور قابليت ها، مهارت ها و استعدادهاي نهفته در ورزشكاران را متجلي نموده و فدراسيون اسكيت مي‌تواند با شناسايي استعدادهاي نخبه و جذب و پرورش و هدايت آنان در مسير درست، در پيشرفت آنان گام موثر بردارد. مسلماً توجه و همكاري صميمانه ادارات كل تربيت بدني، هيأت هاي اسكيت، باشگاه هاي فعال در اين رشته، ارگان ها، ادارات مختلف، ورزشكاران، داوران، مربيان، سرپرستان، پيشكسوتان و هم چنين رسانه هاي گروهي مي تواند راهگشا باشد. اميد است كليه تيم هاي شركت كننده با رعايت دقيق مقررات اين اساسنامه، كميته برگزاري ليگ را در جهت نيل به اهداف عاليه ياري نموده و موجبات هرچه پر رونق تر شدن اين مسابقات را فراهم آورند.

 

ماده 1: هدف

تلاش همه جانبه در جهت گسترش و تعميم ورزش اسكيت سرعت با حفظ موازين و ارزش هاي ناب اسلامي، ايجاد انگيزه براي جوانان، ايجاد رقابت سالم بين ورزشكاران و شناخت استعداد هاي مستعد و نخبه، پشتوانه سازي براي تيم هاي ملي، تحكيم مباني اخلاقي و ترويج روح و منش پهلواني، هماهنگي در اجراي مسابقات، تقويت روابط دوستي و انساني، جذب و اشتغال ورزشكاران در شركت ها، كارخانجات و سازمان هاي مختلف و در نهايت ايجاد بستري مناسب براي حضور موفق تيم‌های ملي اسكيت سرعت جمهوري اسلامي ايران در ميادين بين المللي، قاره‌اي، جهاني و المپيك.

ماده2: مقررات و شرايط برگزاري

1.  ليگ برتر و لیگ دسته یک اسكيت سرعت باشگاه هاي كشور برابر این اساسنامه و مقررات ابلاغيه از سوي فدراسيون اسكيت جمهوري اسلامي ايران برگزار خواهد شد. در صورت بروز موارد خاص بین هیأت استان‌ها و باشگاه‌ها، فدراسیون اسکیت نظر نهایی را اعلام خواهد نمود.

2.  كليه هيأت ها، باشگاه‌ها، سازمان‌ها، نهادها، ادارات و تشكل هاي ورزشي كه توانايي تشكيل و اداره تيم را دارند با تشخيص هيـأت هاي استان ها و تأیيد فدراسيون اسكيت مجاز به شركت در اين دوره از مسابقات خواهند بود.

3.  تعداد تیم‌های راه یافته به لیگ برتر بر اساس سال مبدأ (1389)، سیزده تیم اعلام گردیده و همه ساله در پایان لیگ‌ها، سه تیم آخر لیگ برتر به دسته یک سقوط خواهند نمود.

4.  پس از برگزاری مسابقات اسكيت ليگ دسته یک سرعت باشگاه‌هاي كشور، تيم‌های اول، دوم و سوم به ليگ برتر صعود مي نمايند.

5.  تيم ها موظفند حداقل از مربيانی که داراي كارت مربيگري درجه 3 اسكيت سرعت از فدراسيون اسكيت می‌باشند، بهره برند. (ضمناً كليه مسائل فني از قبيل ارائه برگ ارنج و... بعهده مربي تيم مي باشد).

6.  عقد قرارداد بازيكنان، مربي و سرپرست با تيم مورد نظر اختصاص به مسابقات لیگ اسکیت داشته و ارتباطی با سایر مسابقات نخواهد داشت. و مي بايست در محل هيأت اسكيت استان مربوطه مطابق با قوانین و ضوابط تعیین شده از سوی فدراسیون اسکیت صورت پذیرد.

7.  قرار داد باشگاه با بازیکن در چهار نسخه (برابر نمونه پيوست) تنظيم و پس از تكميل و ممهور شدن به مهر هيأت اسكيت استان و ثبت در فدراسیون، يك نسخه در اختيار باشگاه، يك نسخه در اختيار هيأت اسكيت استان، يك نسخه به فدراسيون اسكيت و نسخه ديگر به شخص ذينفع تحويل داده خواهد شد.

تبصره : لازم به ذکر است تمامی قراردادها حداکثر جهت 2 نیم فصل 1 سال بوده و در صورت توافق طرفین برای افزایش مدت  قرارداد       می بایست توافق مربوطه به تائید فدراسیون اسکیت رسیده باشد . بدیهی است پس از اجرای شدن این مصوبه کلیه قراردادهای بیش از 1 سال که به تائید فدراسیون نرسیده باشد ، فاقد اعتبار می باشد .

8.  چنانچه بازيكن پس از عقد قرار داد تيم متبوع خود را ترك كند و بدون مجوز براي انجام مسابقات حاضر نشود، در صورت اعتراض مسئول تیم مي‌بايست طبق نظر و رأي كميته انضباطي فدراسيون اسكيت نسبت به استرداد مبلغ دريافتي از باشگاه اقدام نمايد. ضمن اين كه تنبيهات ديگري نيز براي فرد خاطي در نظر گرفته خواهد شد.

9.  در صورتي كه ورزشكار با چند باشگاه قرارداد منعقد نمايد، فقط قرار دادي كه به تأیيد هیأت اسكيت استان رسيده است، معتبر مي باشد و موضوع براي رسيدگي به كميته انضباطي ارجاع خواهد شد.

10.        فدراسیون اختیار دارد در خصوص هرگونه اتفاق پيش بيني نشده در هر زماني، تصميم گيري نمايند و تصميمات متخذه براي تمام تيم‌ها لازم الاجر است.

11.        پس از عقد قرار داد بازيكن، مربي، سرپرست با تيم مورد نظر خود و صدور كارت، چنانچه بخواهند با تيم ديگري قرار داد امضاء نمايند می‌بایست جهت دريافت كارت جديد، كارت صادرشده قبلي، رضايت نامه كتبي باشگاه اوليه را به كميته برگزاركننده ليگ ارائه نمايد. (در زمان‌های تعیین شده: قبل از شروع لیگ و قبل از زمان نقل و انتقالات)

12.        تيم‌ها می‌توانند پس از طی مراحل قانونی لازم و تأیید فدراسیون اسکیت، حداکثر از دو بازیکن خارجی و حداکثر از دو بازیکن تیم ملی (منظور از بازیکن تیم ملی، بازیکنی می‌باشند که از یک سال قبل از شروع لیگ به عضویت تیم ملی در آمده باشند) در لیگ استفاده نمایند.

13.        هر تيم مجاز است يك نفر سرپرست، يك نفر مربي، یک نفر داور و حداكثر 12 ورزشكار را به كميته برگزار كننده ليگ تا دو هفته قبل از شروع اولین دوره لیگ به كميته برگزار كننده ليگ معرفي نمايد.

14.        هر تيم مجاز است در هر ماده فقط دو بازيكن داشته باشد. (به استثناء رشته هاي امدادی) و هر ورزشکار در هر مرحله حداکثر می تواند در دو ماده شرکت نماید. (به استثناء رشته هاي امدادی)

15.        هر بازیکن در یک سال می‌تواند تنها در یک نوع لیگ شرکت نماید. (لیگ برتر یا لیگ دسته یک) ( توضیح داده شود ) به عنوان مثال اگر بازیکنی در لیگ برتر شرکت می نماید ، در فصل نقل و انتقالات تنها می تواند در یکی دیگر از تیم های لیگ برتر حضور یابد و امکان حضور در لیگ دسته یک را ندارد .

16.        مسابقات لیگ اسکیت سرعت در 4 مرحله برگزار می گردد.

17.        هر ورزشکار در کل 4 مرحله لیگ در یک ماده حداکثر در 3 مرحله می تواند شرکت کند. (به استثناء رشته هاي امدادی)

18.        فصل نقل و انتقالات ورزشكاران، از پایان دور سوم تا قبل از شروع دور چهارم می‌باشد.

19.          تیمها  موظف به تقبل یک دوره میزبانی مسابقات می باشند . لذا می بایست شرایط مقرر شده از طرف فدراسیون اسکیت را دارا باشند. (شرایط میزبانی پیوست اساسنامه می‌باشد)

تبصره: سرپرست تيم هاي ميزبان مسابقات می‌بایست محل برگزاري مسابقات خود را حداقل يك ماه قبل اعلام نموده و يك نسخه از توافق نامه مربوطه به محل برگزاري مسابقات را پس از تأیید هيأت اسكيت استان مربوطه به فدراسيون اسكيت ارائه نمايد. هيأت هاي اسكيت موظف به همكاري با سرپرستان تيم ها خواهند بود.

20.        هر تيم موظف به ارائه مدارك لازم با اطلاعات کامل و دقیق جهت صدور كارت به كميته برگزار كننده ليگ‌ها می‌باشد. (لیست مدارک لازم پیوست اساسنامه می‌باشد)

21.        هر يك از بازيكنان به هنگام مسابقه می‌بایست كارت شناسايي صادر شده مخصوص ليگ را كه از طرف كميته برگزاركننده ليگ صادر شده را در اختيار داشته و تحويل مسئول مسابقات نمايد در صورتي كه سرپرست تيمي كتباً اعلام نمايد كه كارت يكي از ورزشكاران مفقود شده بايد مبلغ ( 200هزار ريال ) ضميمه گزارش خود كرده و تحويل نماينده فدراسيون نمايد.

22.        كليه تصميات متخذه نماينده فدراسيون در چارچوب مقررات و سياست هاي فدراسيون اسكيت در محل برگزاري مسابقات لازم الاجراست.

23.        مکان و تاریخ دقیق برگزاری هر مرحله در اولین جلسه سرپرستان تیم ها قبل از شروع لیگ مشخص و به اطلاع عموم خواهد رسید.

24.        تيم هاي ميزبان با دعوت از صدا و سيما، راديو و ديگر رسانه هاي جمعي و مسئولان استانها در امر پوشش خبري و رونق بخشيدن هر چه بيشتر مسابقه به اشاعه اين ورزش كوشش نمايد. (جايگاه ويژه خبرنگاران، تلفن، دورنگارو... پيش بيني شود )

25.        مسابقات بنا به درخواست تيم‌ها، تحت هيچ شرايطي به تعويق نخواهد افتاد. در اختيار نبودن بازيكنان هر تيم مجوزي جهت به تأخير افتادن مسابقات نمي باشد. (فقط فدراسيون اسكيت مجاز به تغيير برنامه در صورت صلاحديد و وجود مناسبتهاي خاص خواهد بود. )

26.        بازيكناني كه مشغول سپري نمودن خدمت مقدس سربازي مي باشند جهت حضور در تيم هاي غير نظامي می‌بایست از يگان مربوطه رضايت نامه دريافت و ارائه نمايد. در غیر اینصورت، از حضور ایشان در مسابقات ممانعت به عمل خواهد آمد.

27.        كليه تيم هاي داوطلب موظفند از پذيرش و عقد قرار داد با مشمولاني كه به سن قانوني رسيده ولي وضعيت وظيفه خود را روشن نكرده اند، خودداري نمايند. در صورت عقد قرارداد مسئوليت ها ي قانوني ناشي از اين اقدام به عهده باشگاه مربوطه مي باشد.

28.        چنانچه بازيكني در طول برگزاري مسابقات وارد خدمت مقدس سربازي شود از آن تاريخ فقط مجاز به حضور در تيم هاي نظامي خواهد بود، در صورتي كه تمايل به ادامه فعاليت با باشگاه خود را داشته باشد می‌بایست از محل خدمت خود رضايت نامه دريافت نمايد.

29.        هر تيم می‌بایست ارنج تيم خود را كتباً حداقل تا شب قبل از شروع مسابقات به سرداور تحويل نمايد. بديهي است در ليست ارائه شده پس از شروع مسابقه، هيچ گونه تغييري داده نخواهد شد.

30.        در صورت اعلام جلسه از سوی کمیته لیگ، حضور سرپرست تیم و یا نماینده قانونی تیم در جلسات هماهنگی الزامی می‌باشد. در صورت عدم حضور، تمامی تصمیمات اتخاذ شده لازم الاجرا می‌باشد.

31.        حضور مربی یا سرپرست در تمامی مراحل لیگ و هنگام برگزاری مسابقات الزامی است. ( درخصوص لیگهای بانوان حضور مربی و سرپرست خانم الزامی است و حضور آقایان  ممنوع می باشد .)

32.        هر تيم مجاز است از حداكثر دو نفر بازيكن تيم ملي اعزامی به مسابقات قهرماني آسيا و جهان، از یک سال قبل از شروع لیگ جاری استفاده نمايد.

 

ماده 3: مقررات فني و برگزاري ليگ

1.  نحوه امتياز دهي مطابق جدول امتياز دهي پيوست محاسبه و همچنين رده بندي تيم ها درپايان هر مرحله با جمع امتيازات کسب شده مشخص و اعلام می گردد.

2.  چنانچه ورزشکاری در حین مسابقه دچار حادثه شود، اگر بدون کمک به مسابقه ادامه دهد خطایی صورت نگردیده در صورت کمک از مربی یا بازیکنان از دور مسابقات حذف خواهد شد.

3.  نحوه اعتراض تيم‌ها به داوري ليگ بايد كتبي به همراه مبلغ 000/200ريال نقداً از طريق مسئول تيم به سرپرست كل مسابقات صورت گيرد.

4.   کلیه متغیرهای فنی نحوه برگزاری مسابقات با نظر سرپرست مسابقات، ناظر فدراسيون، سرداور و مسئول فنی و نماينده مربيان تيم‌ها در محل برگزاری مسابقه مشخص و به اطلاع تیم‌های شرکت کننده رسانده می شود.

5.   مقررات فني و نحوه برگزاري ليگ مطابق آخرين قوانين و مقررات فدراسيون جهاني و CICتصميات متخذه فدراسيون اسكيت مي باشد.

6.  هر تيم موظف است لباس متحد‌الشكل و منحصر به تيم باشگاه خود را تهيه كند و از تهيه لباس‌هايي كه تيم‌هاي ديگر به ثبت فدراسيون رساند‌ه‌اند خودداري كنند. (لازم است که در جلوی لباس، در سمت راست، آرم فدراسیون اسکیت و در سمت چپ، پرچم ایران طراحی گردد)

7.  بازيكنان هر تيم مي‌بايست از كلاه ايمني استفاده نمايند.

8.  مواد مسابقه:

1.  200 متر تایم تریل: این مسابقه به صورت دو مرحله ای برگزار می گردد.و دوازده نفر به مرحله دوم راه پيدا مي كنند.

2.  300 متر تایم تریل: این مسابقه به صورت دو مرحله ای برگزار می گردد. و دوازده نفر به مرحله دوم راه پيدا مي كنند.

3.  500  متر: به صورت گروهي و در چهار مرحله برگزار مي گردد.

4.  1000 متر: به صورت گروهي و در سه مرحله برگزار مي گردد.

5.  3000 متر امدادی: این مسابقه در دو مرحله مقدماتی وفینال به صورت امدادی (تیمی) برگزار می گردد.

6.  5000 متر امدادی: این مسابقه در دو مرحله مقدماتی وفینال به صورت امدادی (تیمی) برگزار می گردد.

7.  10000 متر حذفی، امتیازی: این مسابقه در یک مرحله و گروهی برگزار می گردد.

8.  15000 متر حذفی: این مسابقه در یک مرحله و گروهی برگزار می گردد.

9.  20000 متر حذفی: این مسابقه در یک مرحله و گروهی برگزار می گردد.

تبصره: برنامه زمانبندي و مواد مسابقات در هر فصل توسط كميته فني فدراسيون مشخص و طي بخشنامه اي اعلام مي گردد.

ماده 4: مقررات انضباطي

1.  جهت مبارزه با پديده شوم دوپينگ و پاك نمودن جامعه اسكيت از اين معضل، فدراسيون اسكيت در نظر دارد در بعضي از مسابقات به طور تصادفی تعدادي از بازيكنان تيم هاي شركت كننده را مورد آزمايش دوپينگ قرار دهد و مطابق مقررات با افراد خاطی برخورد خواهد شد.

2.  مسئوليت حضور و يا عدم حضور ورزشكاران در هريك از مسابقات به عهده تيم مربوطه با توجه به قرار داد منعقده بوده و در صورت شكايت تيمي از هريك از ورزشكاران خود بصورت كتبي موضوع در كميته انضباطي فدراسيون اسكيت مطرح و با خاطي برخورد لازم به عمل خواهد آمد.

3.  چنانچه سرپرستان، مربيان و بازيكنان تيم هاي شركت كننده در طول مسابقات ؛ دخالت در امور داوري و يا پرخاشگري به داور، قاضي و رئيس مسابقه موجب تشنج و برهم زدن نظم مسابقات گردند در پي اين گونه اعمال با رأي كميته انضباطي فدراسيون با وي برخورد خواهد شد و مراتب كتباً به باشگاه مربوطه ابلاغ مي گردد.

4.  باشگاه موظف است بازيكن را در كليه حوادث ورزشي در طول ليگ از طريق فدراسيون پزشكي ورزشي جمهوري اسلامي ايران بيمه نمايد.

5.  باشگاه موظف است نسبت به آگاه كردن بازيكن به مفاد مندرج آيين نامه داخلي باشگاه اقدام و آيين نامه هاي مسابقات و انضباطي مصوب فدراسيون اسكيت را به بازيكن و با اخذ امضاء و اثر انگشت سبابه ابلاغ نمايد.

6.  بازيكن قبل از اتمام مدت قرارداد حق ندارد با باشگاه ديگري قرارداد امضاء نمايد، مگر با توافق باشگاه قبلي و در زمان نقل و انتقالات. در اين صورت بايد باشگاه قبلي رسماً قرار داد خود را فسخ و به هیأت و فدراسيون گزارش نمايد.

7.  بازيكن نمي‌تواند در طول زمان قرارداد بدون اجازه باشگاه خود در مسابقات رسمي باشگاه هاي ديگر شركت كند، در اين صورت باشگاه مي‌تواند از طريق هیأت با تأييد كميته انضباطي فدراسيون جريمه براي بازيكن در نظر گرفته و اعمال تنبيه نمايد.

8.  بازيكن موظف است در كليه جلسات تمرين، مسابقه، مسافرت هاي ورزشي كه برنامه ريزي شده باشد حاضر شده و دستورات مسئولان و مربيان را اجرا نمايد و درصورت استنكاف، باشگاه مي تواند طبق ضوابطي كه قبلاً تعيين و اعلام شده باشد تنبيهات انضباطي براي بازيكن با نظر هیأت و تاييد فدراسيون اعمال نمايد.

9.  درصورت عقد قراردادهاي هم زمان از سوي بازيكن با چند باشگاه و یا در صورت بروز هرگونه اختلاف از سوی بازیکن با باشگاه و یا بالعکس و عدم حل موضوع با توافق كميته انضباطي، فدراسيون اسكيت رأي نهايي را اعلام و باشگاه و بازيكن ملزم به اجراي رأي صادره مي باشند.

10.        تيم ميزبان با هماهنگي هیأت اسكيت استان موظف است زمين مسابقات را تأمين نموده و از نيروي انتظامي منطقه جهت ايجاد نظم استفاده نمايند، چنانچه به هنگام انجام مسابقه به عللي امنيت مسابقات به خطر افتد و اين مسئله مورد تأييد نماينده فدراسيون اسكيت قرار گيرد، مسابقه تعطيل و پس از گزارش نماينده موضوع در كميته انضباطي مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ می‌گردد.

1.  در صورتي كه تيمي در نيمه مسابقات انصراف و يا به هر دليل از انجام مسابقه خودداري نمايد، کمیته انضباطی تصمیمات لازم را جهت اعمال تنبیهات اتخاذ می‌نماید. بدیهی است هر تیم ملزم می باشد تا پایان مراحل برگزاری مسابقات لیگ حضور فعال داشته باشد و در صورت عدم حضور در مراحل بعدی ، مربی ، سرپرست و صاحب امتیاز تیم مربوطه به مدت 2 سال از تمامی فعالیتهای اسکیت محروم می شوند.

11.        شماره بازیکن اعلام شده از سوی تیم‌ها در زمان ثبت‌نام، می‌بایست تا پایان لیگ ثابت بوده و تغییر ننماید. در غیر اینصورت از سوی کمیته لیگ، تنبیهاتی برای تیم بازیکن خاطی در نظر گرفته می‌شود.

 

ماده 5: امتيازات و جوايز

1.  حكم، مدال و كاپ قهرماني به تيم‌های اول تا سوم تعلق مي گيرد و به سایر تیم‌ها گواهی شرکت اهداء می‌گردد.

2.  به تيمي كه سه سال متوالي مقام قهرماني را احراز نمايد، كاپ ويژه مسابقات لیگ اسکیت سرعت اهداء مي گردد.

3.  تيم هاي برتر ليگ اسكيت سرعت مجوز اعزام به تورنمنت بين المللي با نظر و صلاحديد فدراسيون را به دست خواهند آورد. بدیهی است پس از مدت زمان مقرر اگر تیمهای برتر از این مجوز استفاده ننمایند ، اعتبار آن ملغی می گردد .

4.  به نفرات برتر هر ماده که در پایان لیگ بيشترين امتياز را كسب نموده باشند، حكم و مدال اهداء خواهد شد.

5.  تیمهای اول تا سوم لیگ برتر به ترتیب از 50%،40%،30% تخفیف در هزینه ورودی مسابقات سال بعد خواهند داشت . بدیهی است هزینه میزبانی شامل تخفیف نمی باشد .

ماده 6: وظايف و اعضاي كميته برگزاركننده لیگ

1.  اعضاءكميته برگزار كننده ليگ شامل: مسئول كميته، دبير كميته، پنج نفر عضو (حداقل يك نفر بعنوان مسئول امور بانوان)

2.  كميته وظيفه دارد پس از دريافت کامل مدارك مورد نياز، در زمان مقرر شده از سوی فدراسیون در اولین فرصت، كارت هاي شناسايي را صادر و تحويل نمايد.

3.  هرگونه تغییر در برنامه ليگ می‌بایست توسط كميته تنظيم و از طريق هيأت‌هاي اسكيت استان و شماره تماس مستقيم كه تيم‌ها كتباً اعلام خواهند نمود، به اطلاع تيم‌هاي شركت كننده برسد.

4.  در صورت نیاز به مکاتبات مستقیم فدراسیون با تیم‌های شرکت کننده و بالعکس، رونوشت مکاتبات به هیأت اسکیت استان مربوطه ارسال خواهد شد.

5.  چنانچه در طول برگزاري ليگ و يا قبل از شروع آن مواردي بوجود آید كه در حسن برگزاري ليگ تأثير داشته و در اين آيين نامه گنجانده نشده باشد، كميته می‌تواند تصميم گيري نموده و مراتب را كتباً به تيم هاي شركت كننده ابلاغ مي نمايد.

 

 

ماده 7: مقررات مالي

1.  كليه تيم ها و باشگاه هاي شركت كننده مي بايست هنگام ثبت نام مبلغ 15.000.000 ریال برای شرکت در لیگ برتر ،  000/000/10 ریال برای شرکت در لیگ دسته یک و 4.000.000 ریال برای شرکت در لیگ نونهالان و نوجوانان به حساب سیبا، شماره 0105774436001 نزد بانک ملی، به نام فدراسيون اسكيت ج. ا. ا. (از محل كمك مردمي و ...) جهت هزينه هاي جاري برگزاري مسابقات ليگ اسکیت سرعت واريز و اصل فيش را به هنگام تحويل مدارك به كميته برگزاري تسليم نمايند.

2.  باشگاه ها موظف خواهند بود 15% از كل مبلغ قرارداد بازيكنان را در هنگام تحويل مدارك و ثبت نام تیم و همچنین 15% از كل مبلغ واگذاری امتیاز تیم یا باشگاه را در صورت واگذاری آن (10% آن مربوط به فدراسيون و 5% آن مربوط به هيأت اسكيت استان محل بازيكن است) به حساب سیبا، شماره 0105774436001 نزد بانک ملی، به نام فدراسيون اسكيت ج. ا. ا. و حساب هیأت مربوط واريز نمايند.

3.  سرپرستان تيم های میزبان مي بايست به هنگام ثبت نام و ارائه مدارك تيم يك فقره سفته به مبلغ پنجاه ميليون ريال در وجه فدراسيون اسكيت به صورت وديعه و تضمين حسن انجام ميزباني به كميته اداري و مالي فدراسيون تحويل و رسيد دريافت نمايد.

4.  تأمين محل اسكان و تغذيه داوران اعزامي و مسئولان فدراسيون به نحو احسن و شايسته به عهده تيم ميزبان خواهد بود.

5.  كليه هزينه اعزام، تغذيه و اسكان تيم هاي شركت كننده بعهده خود تيم مي باشد.

6.  ميزبان موظف است يك نسخه از فيلم مسابقه را به روابط عمومي فدراسيون تسليم و رسيد دريافت نمايد.

7.  درآمد حاصله از بليط فروشي مسابقات با هماهنگي هيأت اسكيت استان و نماينده باشگاه ميزبان پس از كسر هزينه‌هاي انجام شده به باشگاه ميزبان تعلق خواهد گرفت.

8.  جهت پوشش خبري مسابقات تيم ميزبان موظف به همكاري با نماينده فدراسيون و دراختيار گذاشتن تلفن يا دورنگار براي مخابره نتيجه مسابقات بوده اعلام برگزاري (ازقبيل پلاكارد، تراكت در سطح شهر، هماهنگي با صدا وسيما، دعوت از قهرمانان قديمي و غيره ...) به عهده تيم ميزبان مي باشد.

9.  تيم ميزبان موظف به تأمين وسايل، تجهيزات، زمين مسابقه، نيروي انتظامي، پزشك، گوينده و فيلمبردار با تجهيزات مربوطه و سایر تمهیدات لازم خواهد بود. (فرم شرایط میزبانی پیوست اساسنامه می‌باشد)

10.        باشگاه موظف است تعهد مالي خود نسبت به بازيكنان را در ابتداي هر فصل، به نسبت كل قرارداد، تقسيط و در وجه بازيكن پرداخت نمايد.

11.        هر مبلغي كه با توافق باشگاه و بازيكن و تأييد فدراسيون مربوطه در متن قرار داد قيد شود معتبر بوده و ساير توافق هاي جانبي از نظر اين فدراسيون فاقد اعتبار مي باشد.

12.        قضاوت مسابقات بر عهده داوران زبده‌ای که از طرف کمیته داوران فدراسيون اسكيت تعيين مي گردد، می‌باشد. حق الزحمه داوران اعزامي توسط فدراسيون برابر ضوابط تعيين شده پرداخت خواهد شد. نماينده‌ی فدراسيون بر كار داوران نظارت خواهد نمود.

13.        كميته اجرايي مسابقات فقط هزينه هاي داوران اعزامي و نماينده فدراسيون را پرداخت نموده و حق الزحمه برگزار كنندگان بومي (قيد شده در بند 9) توسط ميزبان زير نظر هيات اسكيت استان مربوطه پرداخت خواهد شد.

14.  كليه هزينه هاي چاپ و تكثير اوراق داوري، احكام، جداول مسابقات، جوايز اهدايي، كاپ هاي قهرماني، پرس كارت هاي صادره به عهده فدراسيون اسكيت مي باشد.

 

 

اساسنامه ليگ اسكيت سرعت در مورخ 8/11/86 تهيه و تدوين گرديد و در مورخ 2/10/87 به تصويب هیأت رئيسه فدراسيون رسيده و به شماره 2579/290 مورخ 8/10/87 در دفتر انديكاتور دبيرخانه فدراسيون به ثبت رسيده است، و ضمناً در تاریخ 16/1/90 مجدداً توسط اعضاء کمیته فنی فدراسیون مورد بازبینی و تجدید نظر قرار گرفت؛ این اساسنامه با 1 مقدمه، 7 ماده، 76 بند، 3 تبصره، یک نمونه‌ی فرم قرار داد، لیست مدارک لازم جهت ثبت‌نام، فرم تعهد نامه تیم و فرم شرایط میزبانی، لازم الاجراء مي باشد.

 

 

 

                                                   

 فدراسيون اسكيت جمهوری اسلامی ایران


مفاد قرارداد:

ماده 1. اين قرارداد بين باشگاه و بازيكن مبني بر عضويت بازيكن در باشگاه مربوطه با رعايت اساسنامه ليگ اسكيت و ساير آيين نامههاي جاري سازمان تربيت بدني و فدراسيون اسكيت جمهوري اسلامي ايران تنظيم ميگردد.

ماده 2. كليه تعهدات بين باشگاه و بازيكن منطبق با اساسنامه ليگ اسكيت باشگاههاي كشور ميباشد و درصورت بروز هرگونه اختلاف درخصوص مفاد اين قرارداد موضوع از طريق هيأت اسكيت استان مربوطه حل و فصل خواهد شد و در صورت عدم حصول نتيجه، رأي داور مرضي الطرفين که در اين قرارداد فدراسيون اسکیت ميباشد لازم الاجرا و لازم الاتباع خواهد بود.

ماده 3. مدت اين قرارداد از تاريخ ..../ ..../ ........ به مدت يك سال مي باشد(يك دوره كامل ليگ). در صورت توافق در تغيير زمان عقد قرارداد در قسمت ساير تعهدات قيد گردد.

ماده 4. در صورت داشتن تعهد مالي در قسمت ساير تعهدات قيد گردد.

امضاء كنندگان ذيل كليه مفاد و تعهدات متقابل طبق اساسنامه ليگ اسكيت باشگاههاي كشور را به دقت خوانده و با علم و آگاهي نسبت به انعقاد قرارداد اقدام مينمایند.

ماده5.  ساير تعهدات بازيكن و باشگاه:

     

      

 

 

مشخصات ورزشكار

رشته: اسكيت هاكي            اسکیت سرعت                                                               كد شناسايي:          /290

 

نام: ............................................... نام خانوادگي: ................................................................. شماره شناسنامه: ..............................................  تاريخ تولد:      /      /     13 

نام پدر: ......................................... محل صدور: ............................. كد ملي: ................................................................ استان محل اقامت: ...................................................

آدرس: ...............................................................................................................................................................................................................................................................

تلفن ثابت: ......................................... تلفن همراه: ................................................ شغل ثابت: ........................................ تلفن محل كار: .....................................................

وضعيت نظام وظيفه(برای آقایان):                                        

كارت پايان خدمت                 

درحال انجام خدمت                                                                                                      امضاء بازیکن                                اثر انگشت بازيكن

معاف موقت                             

                                                                                            

 

مشخصات مدير باشگاه

 

نام و نام خانوادگي: ...........................................................................   نام باشگاه: .........................................................................................................................................    

آدرس باشگاه: .................................................................................................................................................................................................................................................

تلفن ثابت: ............................................... دورنگار: ............................................ تلفن همراه: ..............................................

                                                                                                                                امضاء و مهر باشگاه

 

 

 

اين قرارداد در چهار نسخه تنظيم و به شماره ................................................. درتاريخ ............................................. در دفتر انديكاتور هيئت اسكيت استان به ثبت رسيد.

                                                                               مهر و امضاي

                                                                                     هيئت اسكيت استان

 

 

اين قرارداد در چهار نسخه تنظيم و به شماره ............................................. در تاريخ .................................................. در دبيرخانه فدراسيون اسكيت جمهوري اسلامي ايران به ثبت رسيد و هر نسخه آن حكم واحد را دارد.

                                                                                                                           مهر و امضاي فدراسيون اسكيت ج.ا.ا


 

مدارک و شرایط مورد نیاز جهت ثبت نام تیم ها برای حضور در لیگ اسکیت

 

 

  1. 1.واریز مبلغ تعیین شده به حساب فدراسیون به شماره 010577443600 سیبا و ارائه فیش آن به کمیته لیگ
  2. 2.تنظیم قرار داد بین بازیکن و باشگاه
  3. 3.تکمیل فرم عکس دار تیم ها با تأیید هیات استان (نمونه پیوست)
  4. 4.تعیین مربی و ارائه مدرک مربیگری تخصصی ایشان
  5. 5.ارائه آدرس صندوق پستی، فاکس و ایمیل
  6. 6.ارائه تصویر کامل از لباس تیم ، با چاپ آرم فدراسیون و پرچم ایران مطابق با اساسنامه
  7. 7.ارائه مدرک سلامت بازیکن
  8. 8.ارائه رضایت نامه اولیای بازیکن زیر 18 سال با امضاء و اثر انگشت و تأیید سرپرست تیم
  9. 9.مشخص نمودن وضعیت سربازی یا تحصیلی بازیکنان
  10. 10.مشخص شدن شماره بازیکن در لیگ سرعت توسط کمیته لیگ می باشد.
  11. 11.تکمیل فرم تعهد نامه تیم توسط سرپرست تیم با تأیید هیأت استان (نمونه پیوست)
  12. 12.ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی
  13. 13.4 قطعه عکس جدید 4×3 و کپی کارت بیمه ورزشی سال جاری مربوط به رشته اسکیت
  14. 14.پرداخت 15٪ از مبلغ قرار داد بین بازیکن و باشگاه به حساب فدراسیون و ارائه فیش مربوط به کمیته لیگ (10 درصد به حساب فدراسیون و 5 درصد به حساب هیات ) درج مبلغ قرار داد در فرم مربوطه الزامی می‌باشد.
  15. 15.ارائه یک فقره سفته به مبلغ 000/000/ 50 ریال برای استانها با باشگاه های داوطلب میزبانی

 

 

 

جمهوري اسلامي ايران

وزارت ورزش و جوانان

فدراسيون اسكيت

 

 

 

اساسنامه


ليگ اسكيت هاکی باشگاه‌هاي كشور

(آقايان و بانوان)

 

 

تهيه و تدوين:

كميته ليگ فدراسيون اسكيت ج. ا. ا

1390


 

مقدمه

در اجرای ماده 16 اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران مصوبه 11/2/1381 هیأت محترم وزیران و نظر به اين كه ورزش اسكيت هاکی بعنوان يك ورزش نوين و مفرح خيل عظيمي از جوانان و نوجوانان اين مرز و بوم را جذب نموده است، لذا فدراسيون اسكيت ايران بر خود لازم مي‌داند با برنامه ريزي اصولي و مدون، فضايي را به وجود آورد كه فرزندان برومند كشور پهناور اسلامي ايران بتوانند ضمن پرداختن منطقي و درست به ورزش مورد علاقه ايشان شايستگي هاي خود را به نمايش گذاشته و در نهايت بتوانند براي كشورشان افتخار آفرين باشند. در اين راستا فدراسيون اسكيت مصمم است نسبت به راه اندازي و استمرار ليگ‌های اسكيت هاکی باشگاه های كشور همت گمارد. بدون شك برگزاري مسابقات ليگ باشگاه های كشور قابليت ها، مهارت ها و استعدادهاي نهفته در ورزشكاران را متجلي نموده و فدراسيون اسكيت مي‌تواند با شناسايي استعدادهاي نخبه و جذب و پرورش و هدايت آنان در مسير درست، در پيشرفت آنان گام موثر بردارد. مسلماً توجه و همكاري صميمانه ادارات كل تربيت بدني، هيأت هاي اسكيت، باشگاه هاي فعال در اين رشته، ارگان ها، ادارات مختلف، ورزشكاران، داوران، مربيان، سرپرستان، پيشكسوتان و هم چنين رسانه هاي گروهي مي تواند راهگشا باشد. اميد است كليه تيم هاي شركت كننده با رعايت دقيق مقررات اين اساسنامه، كميته برگزاري ليگ را در جهت نيل به اهداف عاليه ياري نموده و موجبات هرچه پر رونق تر شدن اين مسابقات را فراهم آورند.

 

 

ماده 1: هدف

تلاش همه جانبه در جهت گسترش و تعميم ورزش اسكيت هاکی با حفظ موازين و ارزش هاي ناب اسلامي، ايجاد انگيزه براي جوانان، ايجاد رقابت سالم بين ورزشكاران و شناخت استعداد هاي مستعد و نخبه، پشتوانه سازي براي تيم هاي ملي، تحكيم مباني اخلاقي و ترويج روح و منش پهلواني، هماهنگي در اجراي مسابقات، تقويت روابط دوستي و انساني، جذب و اشتغال ورزشكاران در شركت ها، كارخانجات و سازمان هاي مختلف و در نهايت ايجاد بستري مناسب براي حضور موفق تيم‌های ملي اسكيت سرعت جمهوري اسلامي ايران در ميادين بين المللي، قاره‌اي، جهاني و المپيك.

 

ماده2: مقررات و شرايط برگزاري

1.  ليگ برتر و لیگ دسته یک اسكيت هاکی باشگاه هاي كشور برابر این اساسنامه و مقررات ابلاغيه از سوي فدراسيون اسكيت جمهوري اسلامي ايران برگزار خواهد شد. در صورت بروز موارد خاص بین هیأت استان‌ها و باشگاه‌ها، فدراسیون اسکیت نظر نهایی را اعلام خواهد نمود.

2.  كليه هيأت ها، باشگاه‌ها، سازمان ها، نهاد ها، ادارات و تشكل هاي ورزشي كه توانايي تشكيل و اداره تيم را دارند با تشخيص هيـأت هاي استان ها و تأیيد فدراسيون اسكيت مجاز به شركت در اين دوره از مسابقات خواهند بود.

3.  مسابقات اسكيت هاكي ليگ برتر باشگاه‌هاي كشور با حضور 8 تيم برگزار خواهد شد كه در پايان دو تيم انتهاي جدول ليگ برتر به ليگ دسته يك نزول خواهند كرد.

4.  پس از برگزاری مسابقات اسكيت هاكي ليگ دسته یک باشگاه‌هاي كشور، تيم‌های اول و دوم به ليگ برتر صعود مي نمايند.

5.  تيم ها موظفند حداقل از مربيانی که داراي كارت مربيگري درجه 3 اسكيت هاكي از فدراسيون اسكيت می‌باشند، بهره برند.

6.  عقد قرارداد بازيكنان، مربي و سرپرست با تيم مورد نظر اختصاص به مسابقات لیگ اسکیت داشته و ارتباطی با سایر مسابقات نخواهد داشت. و مي بايست در محل هيأت اسكيت استان مربوطه مطابق با قوانین و ضوابط تعیین شده از سوی فدراسیون اسکیت صورت پذیرد.

7.  قرار داد باشگاه با بازیکن در چهار نسخه (برابر نمونه پيوست) تنظيم و پس از تكميل و ممهور شدن به مهر هيأت اسكيت استان و ثبت در فدراسیون، يك نسخه در اختيار باشگاه، يك نسخه در اختيار هيأت اسكيت استان، يك نسخه به فدراسيون اسكيت و نسخه ديگر به شخص ذينفع تحويل داده خواهد شد.

تبصره : لازم به ذکر است تمامی قراردادها حداکثر جهت 2 نیم فصل 1 سال بوده و در صورت توافق طرفین برای افزایش مدت  قرارداد       می بایست توافق مربوطه به تائید فدراسیون اسکیت رسیده باشد . بدیهی است پس از اجرای شدن این مصوبه کلیه قراردادهای بیش از 1 سال فدراسیون که به تائید نرسیده باشد فاقد اعتبار می باشد .

8.  چنانچه بازيكن پس از عقد قرار داد تيم متبوع خود را ترك كند و بدون مجوز براي انجام مسابقات حاضر نشود، در صورت اعتراض مسئول تیم مي‌بايست طبق نظر و رأي كميته انضباطي فدراسيون اسكيت نسبت به استرداد مبلغ دريافتي از باشگاه اقدام نمايد. ضمن اين كه تنبيهات ديگري نيز براي فرد خاطي در نظر گرفته خواهد شد.

9.  در صورتي كه ورزشكار با چند باشگاه قرارداد منعقد نمايد، فقط قرار دادي كه به تأیيد هيأت اسكيت استان رسيده است معتبر مي‌باشد و موضوع براي رسيدگي به كميته انضباطي ارجاع خواهد شد.

10.        فدراسیون اختیار دارد در خصوص هرگونه اتفاق پيش بيني نشده در هر زماني، تصميم گيري نمايند و تصميمات متخذه براي تمام تيم‌ها لازم الاجر است .

11.        پس از عقد قرارداد بازيكن، مربي، سرپرست با تيم مورد نظر خود و صدور كارت، چنانچه بخواهند با تيم ديگري قرار داد امضاء نمايند می‌بایست جهت دريافت كارت جديد، كارت صادرشده قبلي، رضايت نامه كتبي باشگاه اوليه را در زمان تعیین شده جهت نقل و انتقالات، به كميته برگزاركننده ليگ ارائه نمايد.

12.        تيم ها می‌توانند پس از طی مراحل قانونی لازم و تأیید فدراسیون اسکیت، در هر بازی لیگ حداکثر از 2 بازیکن خارجی استفاده نمایند.

13.        هر تيم مجاز است يك نفر سرپرست، یک نفر داور (که نام آنها در لیست بازیکنان آن لیگ نباشد) یک نفر مربی ، حداكثر 20 نفر ورزشكار (که حداقل دو نفر از آنان دروازه‌بان باشند) را تا دو هفته قبل از شروع اولین دوره لیگ به كميته برگزار كننده ليگ معرفي نمايد. در ضمن بکارگیری داوران معرفی شده از سوی تیم‌ها در مسابقات لیگ، منوط به نظر کمیته داوران می‌باشد.

14.        لازم به ذکر است که در هر دوره از مسابقات تنها 16 نفر (14 بازیکن و 2 دروازه‌بان) از اعضاء آن تیم مجوز حضور در آن دوره را دارند.

15.        هر بازیکن در یک سال می‌تواند تنها در یک نوع لیگ شرکت نماید. (لیگ برتر یا لیگ دسته یک) ( توضیح داده شود ) به عنوان مثال اگر بازیکنی در لیگ برتر شرکت می نماید ، در فصل نقل و انتقالات تنها می تواند در یکی دیگر از تیم های لیگ برتر حضور یابد و امکان حضور در لیگ دسته یک را ندارد .

16.        مراحل مسابقات لیگ اسکیت هاکی با توجه به جلسه هماهنگی قبل از شروع فصل از طرف فدراسیون ابلاغ و لازم الاجرا می باشد .

17.        هيچ يك از تيم ها مجاز به توافق با تيم مقابل در مورد برگزاري مسابقات نمي باشد.

18.        فصل نقل و انتقالات ورزشكاران، از پایان نیم فصل اول  تا یک هفته  قبل از شروع نیم فصل دوم  می‌باشد.

19.        تیمها  موظف به تقبل یک دوره میزبانی مسابقات می باشند . لذا می بایست شرایط مقرر شده از طرف فدراسیون اسکیت را دارا باشند. (شرایط میزبانی پیوست اساسنامه می‌باشد)

تبصره: سرپرست تيم هاي ميزبان می بایست محل برگزاري ليگ را حداقل یک ماه قبل اعلام نموده و يك نسخه از توافق نامه مربوط به محل برگزاري مسابقات را بعد از تأیيد هیأت اسكيت استان به فدراسيون اسكيت ارائه نمايد. (هيأت هاي اسكيت موظف به همكاري با سرپرستان تيم ها خواهند بود.)

20.        هر تيم موظف به ارائه مدارك لازم با اطلاعات کامل و دقیق جهت صدور كارت به كميته برگزار كننده ليگ‌ها می‌باشد. (لیست مدارک لازم پیوست اساسنامه می‌باشد)

21.        هريك از بازيكنان به هنگام مسابقه می بایست كارت شناسايي صادر شده مخصوص ليگ را كه از طرف كميته برگزاركننده صادرگرديده و در اختيار دارد، تحويل مسئول مسابقات نمايد. در صورتي كه سرپرست تيمي كتباً اعلام نمايد كه كارت يكي از ورزشكاران مفقود شده است، بايد مبلغ (200 هزار ريال) ضميمه گزارش خود كرده و تحويل نماينده فدراسيون نمايد.

22.        كليه تصميات متخذه نماينده فدراسيون در چارچوب مقررات و سياست هاي فدراسيون اسكيت در محل برگزاري مسابقات لازم الاجراست.

23.        مکان و تاریخ دقیق برگزاری هر مرحله در اولین جلسه سرپرستان تیم ها قبل از شروع لیگ مشخص وبه اطلاع عموم خواهد رسید.

24.        تيم هاي ميزبان با دعوت از صدا و سيما، راديو و ديگر رسانه هاي جمعي و مسئولان استانها در امر پوشش خبري و رونق بخشيدن هر چه بيشتر مسابقه به اشاعه اين ورزش كوشش نمايد. (جايگاه ويژه خبرنگاران، تلفن، دورنگارو... پيش بيني شود)

25.        مسابقات بنا به درخواست تيم‌ها، تحت هيچ شرايطي به تعويق نخواهد افتاد، در اختيار نبودن بازيكنان هر تيم، مجوزي جهت به تأخير افتادن مسابقات نمي باشد. (فقط فدراسيون اسكيت مجاز به تغيير برنامه در صورت صلاحديد و وجود مناسبتهاي خاص خواهد بود.)

26.        بازيكناني كه مشغول سپري نمودن خدمت مقدس سربازي مي باشند جهت حضور در تيم هاي غير نظامي می‌بایست از يگان مربوطه رضايت نامه دريافت و ارائه نمايد. در غیر اینصورت، از حضور ایشان در مسابقات ممانعت به عمل خواهد آمد.

27.        كليه تيم هاي داوطلب موظفند از پذيرش و عقد قرار داد با مشمولاني كه به سن قانوني رسيده ولي وضعيت وظيفه خود را روشن نكرده اند، خودداري نمايند در صورت عقد قرارداد مسئوليت ها ي قانوني ناشي از اين اقدام به عهده باشگاه مربوطه مي باشد.

28.        چنانچه بازيكني در طول برگزاري مسابقات وارد خدمت مقدس سربازي شود از آن تاريخ فقط مجاز به حضور در تيم هاي نظامي خواهد بود در صورتي كه تمايل به ادامه فعاليت با باشگاه خود را داشته باشد می بایست از محل خدمت خود رضايت نامه دريافت نمايد.

29.        هر تيم می‌بایست ارنج تيم خود را كتباً حداقل تا 30 دقيقه قبل از شروع مسابقه  به سرداور تحويل نمايد. بديهي است در ليست ارائه شده پس از شروع مسابقه، هيچ گونه تغييري داده نخواهد شد.

30.        در صورت اعلام جلسه از سوی کمیته لیگ، حضور سرپرست تیم و یا نماینده قانونی تیم در جلسات هماهنگی الزامی می‌باشد. در صورت عدم حضور، تمامی تصمیمات اتخاذ شده لازم الاجرا می‌باشد.

31.        حضور مربی یا سرپرست در تمامی مراحل لیگ و هنگام برگزاری مسابقات الزامی است. ( درخصوص لیگهای بانوان حضور مربی و سرپرست خانم الزامی است و حضور آقایان  ممنوع می باشد .)

 

 

ماده 3: مقررات فني و برگزاري ليگ

1.  مقررات فني و برگزاري ليگ مطابق با کتاب داوری قوانین بازی اسکیت‌هاکی و آخرین تغییرات کمیته داوران فدراسیون جهانی ”، تأیید شده از سوی فدراسیون اسکیت و تصميات متخذه فدراسيون اسكيت مي باشد.

2.  اگر تیمی بعد از اعلام داور و گذشتن 5 دقیقه از زمان شروع بازی در زمین حاضر نشود، از بازی محروم و امتياز بندي‌ها به‌صورت زير انجام مي‌شوند:

نتيجه بازي يك بر صفر به نفع تیمی که در مقابل تیم محروم قرار دارد، ثبت خواهد شد. تيم محروم، بازنده بازي محسوب و تيم مقابل آن (به‌عنوان برنده بازی) دو امتياز دريافت مي­كند. تيم محروم شده از بازي (بازنده)، با وجود آنكه مي­تواند در بازی‌هاي بعدي مسابقات دوره­اي شركت كند، 2 امتياز منفي (2-) به‌عنوان جريمه دريافت، كه اين امتياز باید از مجموع امتيازهاي بدست آمده آن تيم در آن دوره از مسابقات دوره‌ای، كسر شود. (کتاب قوانین بازی اسکیت‌هاکی، ص 5 و 6، قانون 5، محرومیت، بند الف و ه)

3.  اگر در هنگام شروع بازي (زمانی‌که داور سوت شروع بازی را برای انداختن توپ مي‌زند)، تيم داراي چهار بازيكن و يك دروازه‌بان، با لباس و تجهيزات كامل در زمين بازی نباشد، از بازی محروم و امتياز بندي‌ها مطابق بند قبلی اجرا می‌شود. (کتاب قوانین بازی اسکیت‌هاکی، ص 5 و 6، قانون 5، محرومیت، بند ب و ه)

4.  هر تيم موظف است دو رنگ لباس متحد‌الشكل و منحصر به تيم باشگاه خود را تهيه كند و از تهيه لباس‌هايي كه تيم‌هاي ديگر به ثبت فدراسيون رساند‌ه‌اند، خودداري نمایند. تیم‌ها می‌بایست کلیه قوانین مربوط به لباس تیم‌ها را که در قانون 21 کتاب قوانین بازی اسکیت‌هاکی ذکر شده است، رعایت نمایند. (لازم است که در جلوی لباس، در سمت چپ آن پرچم ایران به طول 5 و عرض 3 سانتی‌متر و در زیر آن با فاصله‌ی یک سانتی‌متر آرم فدراسیون اسکیت به عرض 3 سانتی‌متر طراحی گردد)

  • استفاده از کلیه تجهیزات ایمنی بازیکنان و دروازه بانان مطابق با قانون .......  کتاب داوری الزامی باشد .
  • استفاده از محافظ نیمه صورت برای کلیه ورزشکاران بالای 18 سال الزامی است و ورزشکاران زیر 18 سال با محافظ کامل صورت باید در مسابقات حضور پیدا نمایند .

ماده 4: مقررات انضباطي 

1.  جهت مبارزه با پديده شوم دوپينگ و پاك ماندن جامعه اسكيت از اين معضل، فدراسيون اسكيت در نظر دارد در بعضي از مسابقات به طور ناگهاني تعدادي از بازيكنان تيم هاي شركت كننده رامورد آزمايش دوپينگ قرار دهد و مطابق مقررات با افراد خاطي برخورد خواهد شد.

2.  مسئوليت حضور و يا عدم حضور ورزشكاران در هريك از مسابقات به عهده تيم مربوطه است و در صورت شكايت تيمي از هر يك از ورزشكاران خود بصورت كتبي موضوع در كميته انضباطي فدراسيون اسكيت مطرح و با خاطي برخورد لازم به عمل خواهد آمد.

3.  چنانچه سرپرستان، مربيان و بازيكنان تيم هاي شركت كننده در طول مسابقات با دخالت در امور داوري و يا پرخاشگري به داور، قاضي و رئيس مسابقه موجب تشنج و برهم زدن نظم مسابقات گردند، برابر با رأي كميته انضباطي فدراسيون با وي برخورد خواهد شد و مراتب كتباً به باشگاه مربوطه ابلاغ مي گردد.

4.  باشگاه موظف است بازيكن را دركليه حوادث ورزشي درطول ليگ، از طريق فدراسيون پزشكي ورزشي جمهوري اسلامي ايران بيمه نمايد.

5.  باشگاه موظف است نسبت به آگاه كردن بازيكن به مفاد مندرج آيين نامه داخلي باشگاه اقدام و آيين نامه هاي مسابقات و انضباطي مصوب فدراسيون اسكيت را به بازيكن با اخذ امضاء و اثر انگشت سبابه ابلاغ نمايد.

6.  بازيكن قبل از اتمام مدت قرار داد حق ندارد با باشگاه ديگري قرارداد امضاء نمايد، مگر با توافق باشگاه قبلي و در زمان نقل و انتقالات. در اين صورت بايد باشگاه قبلي رسماً قرار داد خود را فسخ و به هيأت و فدراسيون گزارش نمايد.

7.  بازيكن نمي‌تواند در طول زمان قرارداد بدون اجازه باشگاه خود در مسابقات رسمي باشگاه هاي ديگر شركت كند، در اين صورت باشگاه مي‌تواند از طريق هيأت با تأييد كميته انضباطي فدراسيون جريمه براي بازيكن در نظر گرفته و اعمال تنبيه نمايد.

8.  بازيكن موظف است در كليه جلسات تمرين و مسابقه و مسافرت هاي ورزشي كه برنامه ريزي شده باشد حاضر شده و دستورات مسئولان و مربيان را اجرا نمايد و درصورت استنكاف، باشگاه مي تواند طبق ضوابطي كه قبلاً تعيين و اعلام شده باشد تنبيهات انضباطي براي بازيكن با نظر هيأت و تأييد فدراسيون اعمال نمايد.

9.  درصورت عقد قراردادهاي هم زمان از سوي بازيكن با چند باشگاه و یا در صورت بروز هرگونه اختلاف از سوی بازیکن با باشگاه و یا بالعکس و عدم حل موضوع با توافق كميته انضباطي، فدراسيون اسكيت رأي نهايي را اعلام و باشگاه و بازيكن ملزم به اجراي رأي صادره مي باشند.

10.        تيم ميزبان با هماهنگي هيئت اسكيت استان موظف است زمين مسابقات را تأمين نموده و از نيروي انتظامي منطقه جهت ايجاد نظم استفاده نمايند، چنانچه به هنگام انجام مسابقه به عللي امنيت مسابقات به خطر افتد و اين مسئله مورد تأييد نماينده فدراسيون اسكيت قرار گيرد مسابقه تعطيل و پس از گزارش نماينده موضوع در كميته انضباطي مطرح و اتخاذ تصميم خواهد شد.

11.        در صورتي كه تيمي در نيمه مسابقات انصراف و يا به هر دليل از انجام مسابقه خودداري نمايد كليه نتايج مسابقات انجام شده قبلي آن تيم از جدول حذف خواهد شد. ( کمیته تصمیمات لازم را جهت اعمال اتخاذ می‌نماید. )(کتاب قوانین بازی اسکیت‌هاکی، ص 88، قانون 67، ممانعت از انجام بازی و لغو آن، بند ه) بدیهی است هر تیم ملزم می باشد تا پایان مراحل برگزاری مسابقات لیگ حضور فعال داشته باشد و در صورت عدم حضور در مراحل بعدی ، مربی و سرپرست و صاحب امتیاز تیم مربوطه به مدت 2 سال از تمامی فعالیتهای اسکیت محروم می شوند.

12.        شماره بازیکن اعلام شده از سوی تیم‌ها در زمان ثبت‌نام، می‌بایست تا پایان لیگ ثابت بوده و تغییر ننماید. در غیر اینصورت از سوی کمیته لیگ، تنبیهاتی برای تیم بازیکن خاطی در نظر گرفته می‌شود.

 

ماده 5: امتيازات و جوايز

1.  حكم، مدال و كاپ به تيم قهرمان ليگ و تيمهاي دوم و سوم تعلق مي گيرد. به ساير تيم ها گواهي شركت اهداء خواهد شد.

2.  به تيمي كه سه سال متوالي مقام قهرماني را احراز نمايد، كاپ ويژه مسابقات اهداء مي گردد.

3.  تيم هاي برتر ليگ اسكيت هاكي مجوز اعزام به يك تورنمنت بين المللي با نظر و صلاحديد فدراسيون ، تایک سال پس از پایان لیگ را به دست خواهند آورد. بدیهی است پس از مدت زمان مقرر اگر تیمهای برتر از این مجوز استفاده ننمایند ، اعتبار آن ملغی می گردد .

4.  در پايان هر دوره كميته داوران ليگ نسبت به معرفي بازیکنان با بیشترین گل و بازیکنان با بیشترین پاس منجر به گل اقدام مي نمايد.

( point leader   معرفی بازیکن موثر)

5.  تیمهای اول تا سوم لیگ برتر به ترتیب از 50%،40%،30% تخفیف در هزینه ورودی مسابقات سال بعد خواهند داشت . بدیهی است هزینه میزبانی شامل تخفیف نمی باشد .


ماده 6: وظايف و اعضاي كميته برگزاركننده ليگ

1.  اعضاءكميته برگزار كننده ليگ شامل: مسئول كميته، دبير كميته، پنج نفر عضو (حداقل يك نفر بعنوان مسئول امور بانوان)

2.  كميته وظيفه دارد پس از دريافت کامل مدارك مورد نياز، در زمان مقرر شده از سوی فدراسیون در اولین فرصت، كارت هاي شناسايي را صادر و تحويل نمايد.

3.  هرگونه تغییر در برنامه ليگ می‌بایست توسط كميته تنظيم و از طريق هيأت‌هاي اسكيت استان و شماره تماس مستقيم كه تيم‌ها كتباً اعلام خواهند نمود، به اطلاع تيم‌هاي شركت كننده برسد.

4.  در صورت نیاز به مکاتبات مستقیم فدراسیون با تیم‌های شرکت کننده و بالعکس، رونوشت مکاتبات به هیأت اسکیت استان مربوطه ارسال خواهد شد.

5.  چنانچه در طول برگزاري ليگ و يا قبل از شروع آن مواردي بوجود آید كه در حسن برگزاري ليگ تأثير داشته و در اين آيين نامه گنجانده نشده باشد، كميته می‌تواند تصميم گيري نموده و مراتب را كتباً به تيم هاي شركت كننده ابلاغ مي نمايد.

 

ماده 7: مقررات مالي

1.  كليه تيم‌ها و باشگاه‌هاي شركت كننده موظفند هنگام ثبت نام، برای شرکت در ليگ برتر مبلغ 000/000/15 ريال با تقبل  میزبانی و 000/000/30 ریال بدون تقبل میزبانی و برای شرکت در لیگ دسته یک با تقبل  میزبانی مبلغ 000/000/7 ريال و بدون  تقبل میزبانی 000/000/22 ریال و برای شرکت در لیگ جوانان مبلغ 000/000/5 ریال با تقبل میزبانی و 000/000/15 ریال بدون تقبل میزبانی به حساب سیبا، شماره 0105774436001 نزد بانک ملی، به نام فدراسيون اسكيت ج. ا. ا.  واريز و اصل  فيش را به هنگام تحويل مدارك به كميته برگزاري تسليم نمايند.

2.  باشگاه ها موظف خواهند بود 15% از كل مبلغ قرارداد بازيكنان را در هنگام تحويل مدارك و ثبت نام تیم و همچنین 15% از كل مبلغ واگذاری امتیاز تیم یا باشگاه را در صورت واگذاری آن (10% آن مربوط به فدراسيون و 5% آن مربوط به هيأت اسكيت استان محل بازيكن است) به حساب سیبا، شماره 0105774436001 نزد بانک ملی، به نام فدراسيون اسكيت ج. ا. ا. و حساب هیأت مربوط واريز نمايند.

3.  سرپرستان تيم های میزبان مي بايست به هنگام ثبت نام و ارائه مدارك تيم يك فقره سفته به مبلغ پنجاه ميليون ريال در وجه فدراسيون اسكيت به صورت وديعه و تضمين حسن انجام ميزباني به كميته اداري و مالي فدراسيون تحويل و رسيد دريافت نمايد.

4.  تأمين محل اسكان و تغذيه داوران اعزامي و مسئولان فدراسيون به نحو احسن و شايسته به عهده تيم ميزبان خواهد بود.

5.  كليه هزينه اعزام، تغذيه و اسكان تيم هاي شركت كننده بعهده خود تيم مي باشد.

6.  ميزبان موظف است يك نسخه از فيلم مسابقه را به روابط عمومي فدراسيون تسليم و رسيد دريافت نمايد. به استثنای لیگهای بانوان

7.  درآمد حاصله از بليط فروشي مسابقات با هماهنگي هيأت اسكيت استان و نماينده باشگاه ميزبان پس از كسر هزينه‌هاي انجام شده به باشگاه ميزبان تعلق خواهد گرفت.

8.  جهت پوشش خبري مسابقات تيم ميزبان موظف به همكاري با نماينده فدراسيون و دراختيار گذاشتن تلفن يا دورنگار براي مخابره نتيجه مسابقات بوده اعلام برگزاري (ازقبيل پلاكارد، تراكت در سطح شهر، هماهنگي با صدا وسيما، دعوت از قهرمانان قديمي و غيره ...) به عهده تيم ميزبان مي باشد.

9.  تيم ميزبان موظف به تأمين وسايل، تجهيزات، زمين مسابقه، نيروي انتظامي، پزشك، گوينده و فيلمبردار با تجهيزات مربوطه خواهد بود. (فرم شرایط میزبانی پیوست اساسنامه می‌باشد)

10.        باشگاه موظف است تعهد مالي خود نسبت به بازيكنان را در ابتداي هر فصل، به نسبت كل قرارداد، تقسيط و در وجه بازيكن پرداخت نمايد.

11.        هر مبلغي كه با توافق باشگاه و بازيكن و تأييد فدراسيون مربوطه در متن قرار داد قيد شود معتبر بوده و ساير توافق هاي جانبي از نظر اين فدراسيون فاقد اعتبار مي باشد.

 

12.        قضاوت مسابقات بر عهده داوران زبده‌ای که از طرف کمیته داوران فدراسيون اسكيت تعيين مي گردد، می‌باشد. حق الزحمه داوران اعزامي توسط فدراسيون برابر ضوابط تعيين شده پرداخت خواهد شد. نماينده‌ی فدراسيون بر كار داوران نظارت خواهد نمود.

13.  كميته اجرايي مسابقات فقط هزينه هاي داوران اعزامي و نماينده فدراسيون را پرداخت نموده و حق الزحمه برگزار كنندگان بومي (قيد شده در بند 9) توسط ميزبان زير نظر هيأت اسكيت استان مربوطه پرداخت خواهد شد.

14.  كليه هزينه هاي چاپ و تكثير اوراق داوري، احكام، جداول مسابقات، جوايز اهدايي، كاپ هاي قهرماني، پرس كارت هاي صادره به عهده فدراسيون اسكيت مي باشد.

اساسنامه ليگ اسكيت‌هاکی در مورخ 8/11/86 تهيه و تدوين گرديد و در مورخ 2/10/87 به تصويب هیأت رئيسه فدراسيون رسيده و به شماره 2578/290 مورخ 08/10/87 در دفتر انديكاتور دبيرخانه فدراسيون به ثبت رسيده است، و ضمناً در تاریخ 16/1/90 مجدداً توسط اعضاء کمیته فنی فدراسیون مورد بازبینی و تجدید نظر قرار گرفت؛ این اساسنامه با 1 مقدمه، 7 ماده، 71 بند، 2 تبصره، یک نمونه‌ی فرم قرار داد، لیست مدارک لازم جهت ثبت‌نام، فرم تعهد نامه تیم و فرم شرایط میزبانی، لازم الاجراء مي باشد.

 

فدراسیون اسکیت جمهوری اسلامی ایران


مفاد قرارداد:

ماده 1. اين قرارداد بين باشگاه و بازيكن مبني بر عضويت بازيكن در باشگاه مربوطه با رعايت اساسنامه ليگ اسكيت و ساير آيين نامههاي جاري سازمان تربيت بدني و فدراسيون اسكيت جمهوري اسلامي ايران تنظيم ميگردد.

ماده 2. كليه تعهدات بين باشگاه و بازيكن منطبق با اساسنامه ليگ اسكيت باشگاههاي كشور ميباشد و درصورت بروز هرگونه اختلاف درخصوص مفاد اين قرارداد موضوع از طريق هيأت اسكيت استان مربوطه حل و فصل خواهد شد و در صورت عدم حصول نتيجه، رأي داور مرضي الطرفين که در اين قرارداد فدراسيون اسکیت ميباشد لازم الاجرا و لازم الاتباع خواهد بود.

ماده 3. مدت اين قرارداد از تاريخ ..../ ..../ ........ به مدت يك سال مي باشد(يك دوره كامل ليگ). در صورت توافق در تغيير زمان عقد قرارداد در قسمت ساير تعهدات قيد گردد.

ماده 4. در صورت داشتن تعهد مالي در قسمت ساير تعهدات قيد گردد.

امضاء كنندگان ذيل كليه مفاد و تعهدات متقابل طبق اساسنامه ليگ اسكيت باشگاههاي كشور را به دقت خوانده و با علم و آگاهي نسبت به انعقاد قرارداد اقدام مينمایند.

ماده5.  ساير تعهدات بازيكن و باشگاه:

     

      

 

 

مشخصات ورزشكار

رشته: اسكيت هاكي            اسکیت سرعت                                                               كد شناسايي:          /290

 

نام: ............................................... نام خانوادگي: ................................................................. شماره شناسنامه: ..............................................  تاريخ تولد:      /      /     13 

نام پدر: ......................................... محل صدور: ............................. كد ملي: ................................................................ استان محل اقامت: ...................................................

آدرس: ...............................................................................................................................................................................................................................................................

تلفن ثابت: ......................................... تلفن همراه: ................................................ شغل ثابت: ........................................ تلفن محل كار: .....................................................

وضعيت نظام وظيفه(برای آقایان):                                        

كارت پايان خدمت                 

درحال انجام خدمت                                                                                                      امضاء بازیکن                                اثر انگشت بازيكن

معاف موقت                            

                                                                                             

 

مشخصات مدير باشگاه

 

نام و نام خانوادگي: ...........................................................................   نام باشگاه: .........................................................................................................................................    

آدرس باشگاه: .................................................................................................................................................................................................................................................

تلفن ثابت: ............................................... دورنگار: ............................................ تلفن همراه: ..............................................

                                                                                                                                امضاء و مهر باشگاه

 

 

 

اين قرارداد در چهار نسخه تنظيم و به شماره ................................................. درتاريخ ............................................. در دفتر انديكاتور هيئت اسكيت استان به ثبت رسيد.

                                                                               مهر و امضاي

                                                                                     هيئت اسكيت استان

 

 

اين قرارداد در چهار نسخه تنظيم و به شماره ............................................. در تاريخ .................................................. در دبيرخانه فدراسيون اسكيت جمهوري اسلامي ايران به ثبت رسيد و هر نسخه آن حكم واحد را دارد.

                                                                                                                           مهر و امضاي فدراسيون اسكيت ج.ا.ا


مدارک و شرایط مورد نیاز جهت ثبت نام تیم ها برای حضور در لیگ اسکیت

 

 

  1. 1.واریز مبلغ تعیین شده به حساب فدراسیون به شماره 010577443600 سیبا و ارائه فیش آن به کمیته لیگ
  2. 2.تنظیم قرار داد بین بازیکن و باشگاه
  3. 3.تکمیل فرم عکس دار تیم ها با تأیید هیات استان (نمونه پیوست)
  4. 4.تعیین مربی و ارائه مدرک مربیگری تخصصی ایشان
  5. 5.ارائه آدرس صندوق پستی، فاکس و ایمیل
  6. 6.ارائه تصویر کامل از لباس تیم، با چاپ آرم فدراسیون و پرچم ایران مطابق با اساسنامه
  7. 7.ارائه مدرک سلامت بازیکن
  8. 8.ارائه رضایت نامه اولیای بازیکن زیر 18 سال با امضاء و اثر انگشت و تأیید سرپرست تیم
  9. 9.مشخص نمودن وضعیت سربازی یا تحصیلی بازیکنان
  10. 10.مشخص کردن شماره بازیکن توسط تیم
  11. 11.تکمیل فرم تعهد نامه تیم توسط سرپرست تیم با تأیید هیأت استان (نمونه پیوست)
  12. 12.ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی
  13. 13.4 قطعه عکس جدید 4×3 و کپی کارت بیمه ورزشی سال جاری مربوط به رشته اسکیت
  14. 14.پرداخت 15٪ از مبلغ قرار داد بین بازیکن و باشگاه به حساب فدراسیون و ارائه فیش مربوط به کمیته لیگ (10 درصد به حساب فدراسیون و 5 درصد به حساب هیات ) درج مبلغ قرار داد در فرم مربوطه الزامی می‌باشد.
  15. 15.ارائه یک فقره سفته به مبلغ 000/000/ 50 ریال برای استانها با باشگاه های داوطلب میزبانی

 

 

  جمهوري اسلامي ايران

     اداره کل تربیت بدنی استان تهران

      هیات اسکیت استان تهران

 

 

 

 

 

 

اساسنامه

ليگ اسكيت سرعت باشگاه‌هاي استان تهران

(آقايان و بانوان)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تهيه و تدوين:

هیات اسکیت استان تهران

مرداد 1389

تهیه و تنظیم : کاوان درویشی


 

مقدمه:

نظر به اين كه ورزش اسكيت سرعت بعنوان يك ورزش نوين و مفرح خيل عظيمي از جوانان و نوجوانان اين مرز و بوم را جذب نموده است، لذا هیات اسكيت استان تهران بر خود لازم مي‌داند با برنامه ريزي اصولي و مدون بتوانند ضمن پرداختن منطقي و درست به ورزش مورد علاقه ايشان شايستگي هاي خود را به نمايش بگذارد.

در اين راستا هیات اسكيت استان تهران مصمم است نسبت به راه اندازي و استمرار ليگ‌های اسكيت سرعت باشگاه های استان همت گمارد. بدون شك برگزاري مسابقات ليگ باشگاه های استان قابليت ها، مهارت ها و استعدادهاي نهفته در ورزشكاران را متجلي نموده و هیات اسكيت مي‌تواند با شناسايي استعدادهاي نخبه و جذب و پرورش و هدايت آنان در مسير درست، در پيشرفت آنان گام موثر بردارد. مسلماً توجه و همكاري صميمانه اداراه كل تربيت بدني استان تهران، هيأت هاو حوزه های زیر مجموعه ، باشگاه هاي فعال در اين رشته، ارگان ها، ادارات مختلف، ورزشكاران، داوران، مربيان، سرپرستان، پيشكسوتان و هم چنين رسانه هاي گروهي مي تواند راهگشا باشد. اميد است كليه تيم هاي شركت كننده با رعايت دقيق مقررات اين اساسنامه، كميته برگزاري ليگ را در جهت نيل به اهداف عاليه ياري نموده و موجبات هرچه پر رونق تر شدن اين مسابقات را فراهم آورند.

 

 

ماده 1: هدف

تلاش همه جانبه در جهت گسترش و تعميم ورزش اسكيت سرعت با حفظ موازين و ارزش هاي ناب اسلامي، ايجاد انگيزه براي جوانان، ايجاد رقابت سالم بين ورزشكاران و شناخت استعداد هاي مستعد و نخبه، پشتوانه سازي براي تيم هاي استانی و ملی، تحكيم مباني اخلاقي و ترويج روح و منش پهلواني، هماهنگي در اجراي مسابقات، تقويت روابط دوستي و انساني، جذب و اشتغال ورزشكاران در شركت ها، كارخانجات و سازمان هاي مختلف و در نهايت ايجاد بستري مناسب براي حضور موفق در مسابقات کشوری و برون مرزی .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ماده2: مقررات و شرايط برگزاري

1.        ليگ برتر و لیگ دسته یک اسكيت سرعت باشگاه هاي استان تهران برابر این اساسنامه و مقررات ابلاغيه از سوي هیات اسكيت استان تهران برگزار خواهد شد. در صورت بروز موارد خاص بین حوزه ها ، مناطق و باشگاه‌ها، هیات اسکیت نظر نهایی را اعلام خواهد نمود.

2.        كليه باشگاه‌ها، سازمان‌ها، نهادها، ادارات ، تشكل هاي ورزشي و افرادی كه توانايي تشكيل و اداره تيم را دارند با تشخيص حوزه ها و تأیيد هیات اسكيت مجاز به شركت در اين دوره از مسابقات خواهند بود.

3.        تيم ها موظفند حداقل از مربيانی که داراي كارت مربيگري پایه اسكيت سرعت از فدراسيون اسكيت می‌باشند، بهره برند. (ضمناً كليه مسائل فني از قبيل ارائه برگ ارنج و... بعهده مربي تيم مي باشد).

4.        عقد قرارداد بازيكنان، مربي و سرپرست با تيم مورد نظر اختصاص به مسابقات لیگ اسکیت داشته و ارتباطی با سایر مسابقات نخواهد داشت. و مي بايست در محل حوزه اسكيت مربوطه مطابق با قوانین و ضوابط تعیین شده از سوی هیات اسکیت استان صورت پذیرد.

5.        قرار داد باشگاه با بازیکن در چهار نسخه (برابر نمونه پيوست) تنظيم و پس از تكميل و ممهور شدن به مهر حوزه اسكيت مربوطه و ثبت در هیات اسکیت استان، يك نسخه در اختيار باشگاه، يك نسخه در اختيار هيأت اسكيت استان، يك نسخه به حوزه و نسخه ديگر به شخص ذينفع تحويل داده خواهد شد.

6.        چنانچه بازيكن پس از عقد قرار داد تيم متبوع خود را ترك كند و بدون مجوز براي انجام مسابقات حاضر نشود، در صورت اعتراض مسئول تیم مي‌بايست طبق نظر و رأي كميته انضباطي هیات اسكيت نسبت به استرداد مبلغ دريافتي از باشگاه اقدام نمايد. ضمن اين كه تنبيهات ديگري نيز براي فرد خاطي در نظر گرفته خواهد شد.

7.        در صورتي كه ورزشكار با چند باشگاه قرارداد منعقد نمايد، فقط قرار دادي كه به تأیيد حوزه  اسكيت مربوطه رسيده است، معتبر مي باشد و موضوع براي رسيدگي به كميته انضباطي ارجاع خواهد شد.( اولین تاریخ ثبت قرارداد)

8.        هیات اسکیت استان اختیار دارد در خصوص هرگونه اتفاق پيش بيني نشده در هر زماني، تصميم گيري نمايند و تصميمات متخذه براي تمام تيم‌ها لازم الاجر است.

9.        پس از عقد قرار داد بازيكن، مربي، سرپرست با تيم مورد نظر خود و صدور كارت، چنانچه بخواهند با تيم ديگري قرار داد امضاء نمايند می‌بایست جهت دريافت كارت جديد، كارت صادرشده قبلي، رضايت نامه كتبي باشگاه اوليه را به كميته برگزاركننده ليگ ارائه نمايد. (در زمان‌های تعیین شده: قبل از شروع لیگ و در ایام نقل و انتقالات)

10.     تيم‌ها می‌توانند پس از طی مراحل قانونی لازم و تأیید هیات اسکیت، حداکثر از دو بازیکن خارجی در هر دوره استفاده نمایند.

11.     هر تيم مجاز است يك نفر سرپرست، يك نفر مربي، یک نفر داور و حداكثر 12 ورزشكار را به كميته برگزار كننده ليگ تا دو هفته قبل از شروع اولین دوره لیگ به كميته برگزار كننده ليگ معرفي نمايد.

12.     هر بازیکن در یک سال می‌تواند تنها در یک نوع لیگ شرکت نماید. (لیگ برتر یا لیگ دسته یک)

13.     مسابقات لیگ اسکیت سرعت در 5 مرحله برگزار می گرددو هر مرحله به میزبانی یک حوزه در پیست موردتایید کمیته فنی مسابقات و هیات اسکیت استان برگزار می شود (مشخصات زمین در بخشنامه هر مسابقه مشخص میگردد)

14.     هر ورزشکار در کل 5 مرحله لیگ در یک ماده حداکثر در 3 مرحله می تواند شرکت کند. (به استثناء رشته هاي امدادی)

15.     حوزه میزبان موظف به تعیین محل برگزاری مسابقه از یک ماه قبل می باشد .

16.     هر تيم موظف به ارائه مدارك لازم با اطلاعات کامل و دقیق جهت صدور كارت به كميته برگزار كننده ليگ‌ها می‌باشد. (لیست مدارک لازم پیوست اساسنامه می‌باشد)

17.     هر يك از بازيكنان به هنگام مسابقه می‌بایست كارت شناسايي صادر شده مخصوص ليگ را كه از طرف كميته برگزاركننده ليگ صادر شده را در اختيار داشته و تحويل مسئول مسابقات نمايد در صورتي كه سرپرست تيمي كتباً اعلام نمايد كه كارت يكي از ورزشكاران مفقود شده بايد مبلغ ( 100هزار ريال ) ضميمه گزارش خود كرده و تحويل نماينده هیات نمايد.

18.     كليه تصميات متخذه نماينده هیات در چارچوب مقررات و سياست هاي هیات اسكيت در محل برگزاري مسابقات لازم الاجراست.

19.     مکان و تاریخ دقیق برگزاری هر مرحله در اولین جلسه مسئولین حوزه ها قبل از شروع لیگ مشخص و به اطلاع تیم ها خواهد رسید.

20.     حوزه های ميزبان با دعوت از صدا و سيما، راديو و ديگر رسانه هاي جمعي و مسئولان مناطق در امر پوشش خبري و رونق بخشيدن هر چه بيشتر مسابقه به اشاعه اين ورزش كوشش نمايد.

21.     مسابقات بنا به درخواست تيم‌ها، تحت هيچ شرايطي به تعويق نخواهد افتاد. در اختيار نبودن بازيكنان هر تيم مجوزي جهت به تأخير افتادن مسابقات نمي باشد. (فقط هیات اسكيت استان مجاز به تغيير برنامه در صورت صلاحديد و وجود مناسبتهاي خاص خواهد بود. )

22.     هر تيم می‌بایست ارنج تيم خود را كتباً حداقل تا 48 ساعت قبل از شروع مسابقات به سرداور تحويل نمايد. بديهي است در ليست ارائه شده پس از شروع مسابقه، هيچ گونه تغييري داده نخواهد شد.

23.     در صورت اعلام جلسه از سوی کمیته لیگ، حضور سرپرست تیم و یا نماینده قانونی تیم در جلسات هماهنگی الزامی می‌باشد. در صورت عدم حضور، تمامی تصمیمات اتخاذ شده لازم الاجرا می‌باشد.

24.     حضور مربی یا سرپرست در تمامی مراحل لیگ و هنگام برگزاری مسابقات الزامی است.

 

 

ماده 3: مقررات فني و برگزاري ليگ

1.        امتياز دهي در پایان هر دوره انجام و رده بندي تيم ها درپايان هر مرحله با جمع امتيازات کسب شده با تایید مسئول انجمن سرعت مشخص و اعلام می گردد.

2.        نحوه اعتراض تيم‌ها به داوري ليگ بايد كتبي به همراه مبلغ 000/150ريال نقداً از طريق مسئول تيم به سرپرست كل مسابقات صورت گيرد.

3.         کلیه تغییرات فنی نحوه برگزاری مسابقات با نظر سرپرست مسابقات، ناظر هیات، سرداور و مسئول فنی و نماينده مربيان تيم‌ها در محل برگزاری مسابقه مشخص و به اطلاع تیم‌های شرکت کننده رسانده می شود.

4.        هر تيم موظف است لباس متحد‌الشكل با آرم باشگاه و با تایید مسئول انجمن سرعت را تهيه كند .

5.        بازيكنان هر تيم مي‌بايست از كلاه ايمني استفاده نمايند.

6.        برنامه زمانبندي و مواد مسابقات در هر فصل توسط كميته فني هیات اسکیت استان مشخص و طي بخشنامه اي اعلام مي گردد.

 

 

ماده 4: مقررات انضباطي

1.        مسئوليت حضور و يا عدم حضور ورزشكاران در هريك از مسابقات به عهده تيم مربوطه با توجه به قرار داد منعقده بوده و در صورت شكايت تيمي از هريك از ورزشكاران خود بصورت كتبي موضوع در كميته انضباطي هیات  اسكيت مطرح و با خاطي برخورد لازم به عمل خواهد آمد.

2.        چنانچه سرپرستان، مربيان و بازيكنان تيم هاي شركت كننده در طول مسابقات ؛ دخالت در امور داوري و يا پرخاشگري به داور، قاضي و رئيس مسابقه موجب تشنج و برهم زدن نظم مسابقات گردند در پي اين گونه اعمال با رأي كميته انضباطي هیات با وي برخورد خواهد شد و مراتب كتباً به حوزه و  باشگاه مربوطه ابلاغ مي گردد.

3.        باشگاه موظف است بازيكن را در كليه حوادث ورزشي در طول ليگ از طريق هیات پزشكي بيمه نمايد.

4.        باشگاه موظف است نسبت به آگاه كردن بازيكن به مفاد مندرج آيين نامه داخلي باشگاه اقدام و آيين نامه هاي مسابقات و انضباطي مصوب هیات اسكيت را به بازيكن و با اخذ امضاء و اثر انگشت سبابه ابلاغ نمايد.

5.        بازيكن قبل از اتمام مدت قرارداد حق ندارد با باشگاه ديگري قرارداد امضاء نمايد، مگر با توافق باشگاه قبلي و در زمان نقل و انتقالات. در اين صورت بايد باشگاه قبلي رسماً قرار داد خود را فسخ و به حوزه و هیات گزارش نمايد.

6.        بازيكن موظف است در كليه جلسات تمرين، مسابقه، مسافرت هاي ورزشي كه برنامه ريزي شده باشد حاضر شده و دستورات مسئولان و مربيان را اجرا نمايد و درصورت استنكاف، باشگاه مي تواند طبق ضوابطي كه قبلاً تعيين و اعلام شده باشد تنبيهات انضباطي براي بازيكن با نظر حوزه و تاييد هیات اعمال نمايد.

7.        درصورت عقد قراردادهاي هم زمان از سوي بازيكن با چند باشگاه و یا در صورت بروز هرگونه اختلاف از سوی بازیکن با باشگاه و یا بالعکس و عدم حل موضوع با توافق كميته انضباطي، هیات اسكيت رأي نهايي را اعلام و باشگاه و بازيكن ملزم به اجراي رأي صادره مي باشند.

8.        حوزه ميزبان با هماهنگي هیأت اسكيت استان موظف است زمين مسابقات را تأمين نموده و از نيروي انتظامي منطقه جهت ايجاد نظم استفاده نمايند، چنانچه به هنگام انجام مسابقه به عللي امنيت مسابقات به خطر افتد و اين مسئله مورد تأييد مسئول برگزاری مسابقه قرار گيرد، مسابقه تعطيل و پس از گزارش نماينده موضوع در كميته انضباطي مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ می‌گردد.

9.        شماره بازیکن اعلام شده از سوی تیم‌ها در زمان ثبت‌نام، می‌بایست تا پایان لیگ ثابت بوده و تغییر ننماید. در غیر اینصورت از سوی کمیته لیگ، تنبیهاتی برای تیم بازیکن خاطی در نظر گرفته می‌شود.

 

 

ماده 5: امتيازات و جوايز

1.        حكم، مدال و كاپ قهرماني به تيم‌های اول تا سوم تعلق مي گيرد و به سایر تیم‌ها گواهی شرکت اهداء می‌گردد.

2.        به تيمي كه سه سال متوالي مقام قهرماني را احراز نمايد، كاپ ويژه مسابقات لیگ اسکیت سرعت اهداء مي گردد.

3.        تيم هاي برتر ليگ اسكيت سرعت مجوز اعزام به تورنمنت بين المللي با نظر هیات اسکیت استان تهران را به دست خواهند آورد.

4.        به نفرات برتر هر ماده که در پایان لیگ بيشترين امتياز را كسب نموده باشند، حكم و مدال اهداء خواهد شد.

5.        حضور اسپانسرها با نظر مسئول انجمن سرعت و حوزه و با تایید هیات اسکیت استان بلامانع است .

6.        به حوزه ای که مسابقات را به نحو احسن برگزار نماید لوح تقدیر اهدا خواهد شد .

 

 

 

ماده 6: وظايف و اعضاي كميته برگزاركننده لیگ

1.        اعضاءكميته برگزار كننده ليگ شامل: مسئول كميته، دبير كميته، 4 نفر عضو (2 نفر از بانوان)

2.        كميته وظيفه دارد پس از دريافت کامل مدارك مورد نياز، در زمان مقرر شده از سوی هیات در اولین فرصت، با تایید مسئول کمیته كارت هاي شناسايي را صادر و تحويل نمايد.

3.        هرگونه تغییر در برنامه ليگ می‌بایست توسط كميته تنظيم و از طريق حوزه ها به اطلاع تيم‌هاي شركت كننده برسد.

4.        در صورت نیاز به مکاتبات مستقیم هیات با تیم‌های شرکت کننده رونوشت مکاتبات به حوزه اسکیت مربوطه ارسال خواهد شد.

5.        چنانچه در طول برگزاري ليگ و يا قبل از شروع آن مواردي بوجود آید كه در حسن برگزاري ليگ تأثير داشته و در اين آيين نامه گنجانده نشده باشد، كميته می‌تواند تصميم گيري نموده و مراتب را كتباً به تيم هاي شركت كننده ابلاغ مي نمايد.

6.        مسئول کمیته برگزارکننده لیگ موظف است ظرف مدت 48 ساعت از برگزاری هرمسابقه نسبت به گزارش نحوه انجام و تهیه لیست عوامل اجرایی جهت پرداخت حق الزحمه با تایید مسئول انجمن سرعت اقدامات لازم را بعمل آورد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ماده 7: مقررات مالي

1.        كليه تيم ها و باشگاه هاي شركت كننده مي بايست هنگام ثبت نام مبلغ 000/700 ریال برای شرکت در لیگ در سه رده نونهالان ،نوجوانان،جوانان وبزرگسالان به حساب جام، شماره 1969236644 نزد بانک ملت، به نام هیات اسكيت استان تهران واريز و اصل فيش را به هنگام تحويل مدارك به كميته برگزاري تسليم نمايند.

2.        حوزه ميزبان موظف به تهیه فيلم مسابقه ، تعکس و بولتن مسابقه و ارائه به روابط عمومي هیات خواهد بود .

3.        درآمد حاصله از بليط فروشي مسابقات به حوزه ميزبان تعلق خواهد گرفت.

4.        پوشش خبري مسابقات به عهده حوزه  ميزبان مي باشد.

5.        حوزه ميزبان موظف به تأمين وسايل، تجهيزات، زمين مسابقه، نيروي انتظامي، پزشك و سایر تمهیدات لازم خواهد بود.

6.        هر مبلغي كه با توافق باشگاه و بازيكن و تأييدهیات مربوطه در متن قرار داد قيد شود معتبر بوده و ساير توافق هاي جانبي از نظر اين هیات فاقد اعتبار مي باشد.

7.        قضاوت مسابقات بر عهده داوران مورد تایید انجمن سرعت و کمیته برگزاری مسابقات می‌باشدو حق الزحمه داوران توسط هیات اسکیت استان با ارائه گزارش قابل پرداخت می باشد .

8.        هزينه هاي چاپ و تكثير اوراق داوري، احكام، جداول مسابقات، جوايز اهدايي، كاپ هاي قهرماني، کارت های شناسایی به عهده هیات اسكيت مي باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

اساسنامه ليگ اسكيت سرعت در مورخ 1/5/89 تهيه و تدوين گرديد و در مورخ 4/5/89 به تصويب اعضای هیات اسکیت ومسئولین حوزه ها رسيده و به شماره                                  مورخ                          در دفتر انديكاتور دبيرخانه هیات  به ثبت رسيده است

 این اساسنامه در  7 ماده،  59 بند، یک نمونه‌ی فرم قرار داد، لیست مدارک لازم جهت ثبت‌نام، فرم تعهد نامه تیم لازم الاجراء مي باشد.

 

 

 

 

                                                                                                                                                                شهرام فداکار

رئيس هیات اسكيت استان تهران

    

 

 

 

 

 

 

تهیه و تنظیم :کاوان درویشی                                                                     


مفاد قرارداد:

ماده 1. اين قرارداد بين باشگاه و بازيكن مبني بر عضويت بازيكن در باشگاه مربوطه با رعايت اساسنامه ليگ  سرعت هیات اسکیت استان تهران تنظيم مي‌گردد.

ماده 2. كليه تعهدات بين باشگاه و بازيكن منطبق با اساسنامه ليگ اسكيت‌ باشگاه‌هاي استان تهران مي‌باشد و درصورت بروز هرگونه اختلاف موضوع از طريق حوزه مربوطه به عنوان داورحل و فصل خواهد شد .

ماده 3. مدت قرارداد یک دوره لیگ از تاریخ                       تا                         می باشد.

ماده 4. تعهدات مالی بین بازیکن و باشگاه:

               

      

 

 

مشخصات ورزشكار

                                                                                                                          

 

نام: ............................................... نام خانوادگي: ................................................................. شماره شناسنامه: ..............................................  تاريخ تولد:      /      /     13 

نام پدر: ......................................... محل صدور: ............................. كد ملي: ................................................................ استان محل اقامت: ...................................................

آدرس: ...............................................................................................................................................................................................................................................................

تلفن ثابت: ......................................... تلفن همراه: ................................................ شغل ثابت: ........................................ تلفن محل كار: .....................................................

                                                                                                                                                                                       

                                                                                                 امضاء بازیکن                                اثر انگشت بازيكن

                                                                                             

 

مشخصات مدير باشگاه

 

نام و نام خانوادگي: ...........................................................................   نام باشگاه: .........................................................................................................................................    

آدرس باشگاه: .................................................................................................................................................................................................................................................

تلفن ثابت: ............................................... دورنگار: ............................................ تلفن همراه: ..............................................

                                                                                                                                                          امضاء و مهر باشگاه

 

 

ح

حوزه مربوطه ...........................

اين قرارداد در چهار نسخه تنظيم و به شماره ................................................. درتاريخ ............................................. در دفتر انديكاتور حوزه به ثبت رسيد.

                                                                                                                       مهر و امضاي

                                                                                                                                       هيئت اسكيت استان

 

 

اين قرارداد در چهار نسخه تنظيم و به شماره ............................................. در تاريخ .................................................. در دبيرخانه هیات اسكيت استان تهران به ثبت رسيد و هر نسخه آن حكم واحد را دارد.

                                                                                                                                            مهر و امضاي هیات اسکیت استان تهران


 

مدارک و شرایط مورد نیاز جهت ثبت نام تیم ها برای حضور در لیگ اسکیت سرعت

 

 

1.        واریز مبلغ تعیین شده به حساب فدراسیون به شماره 1969236644 جام به نام هیات اسکیت استان تهران و ارائه فیش آن به کمیته لیگ

2.        تنظیم قرار داد 4 نسخه ای بین بازیکن و باشگاه

3.        تکمیل فرم عکس دار تیم ها با تأیید حوزه اسکیت مربوطه (نمونه پیوست)

4.        تعیین سرپرست و مربی ( با ارائه مدرک مربیگری )

5.        ارائه آدرس صندوق پستی، تلفن و فاکس

6.        ارائه تصویر کامل از لباس

7.        ارائه مدرک سلامت بازیکن

8.        ارائه رضایت نامه اولیای بازیکن زیر 18 سال با امضاء و اثر انگشت و تأیید سرپرست تیم

9.    مشخص شدن شماره بازیکن ( توسط کمیته لیگ انجام می گردد )

10.     تکمیل فرم تعهد نامه تیم توسط سرپرست تیم با تأیید حوزه اسکیت مربوطه (نمونه پیوست)

11.     ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی

12.     4 قطعه عکس جدید 4×3 و کپی کارت بیمه ورزشی سال جاری مربوط به رشته اسکیت

 

 

                                                                      باتشکر

                                                                                  کمیته لیگ هیات اسکیت استان تهران