فروش رزین اپوکسی09121507825-رزین اپوکسی چیست؟

فروش رزین اپوکسی09121507825-رزین اپوکسی چیست؟ 

رزین چیست؟

متشکل از دو جزء رزین اپوکسی و سخت شونده‌ی هاردنر می‌باشند.

اموزش رایگان فایبرگلاس و رزین اپوکسی-جهت تعمیرات سپرسازی-ساخت وان جکوزی-ساخت قطعات کامپوزیت-ساخت انواع زیور الات با اپوکسی

فروش رزین اپوکسی09121507825-رزین اپوکسی چیست؟

اموزش رایگان فایبرگلاس و رزین اپوکسی

این مواد که در ساخت قالب‌های مستحکم نیز استفاده می‌شوند، با خاصیت چسبندگی بسیار خوب به بسترهای مختلف، مقاومت شیمیایی بالا (به‌ویژه در محیط‌های شدید اسیدی و قلیایی) و استحکام کششی، فشاری و خمشی مطلوب استفاده گسترده‌ای صنعت ساخت‌وساز دارند.  

همچنین از رزین در تولید انواع قطعات الکتریکی به دلیل عایق بودن و در صنعت هوافضا و هواپیماسازی و خودروسازی برای اتصالات داخلی و خارجی نیز استفاده می‌شود. اما با این وجود بیشترین کاربرد رزین اپوکسی را می‌توان در ساخت کامپوزیت‌های FRP مشاهده نمود.

, , , ب, ,

, , , ,

فروش رزین اپوکسی شفاف کره ای برای ساخت زیور الات

اموزش رایگان فایبرگلاس و رزین اپوکسی-جهت تعمیرات سپرسازی-ساخت وان جکوزی-ساخت قطعات کامپوزیت-ساخت انواع زیور الات با اپوکسی

چگونه سوراخ وشکستگی وان-جکوزی ویا قایق و یاهواپیمای مدل خود را فایبرگلاس وترمیم کنیم
چگونه زیور الات و تابلو وکارهای هنری با رزین اپوکسی انجام دهیم

برای تعمیر ترک وشکستگی وان-جکوزی,ترک وشکستگی قایق و یا ترک وشکستگی هواپیمای  کنترلی خود وتعمیر ان با فایبرگلاس نیاز به مواد اولیه دارید

از دیگر زمینه‌های استفاده از رزین اپوکسی، می‌توان به کار بردن این محصول به عنوان روکش در کف سالن‌ها، کارخانه‌ها و سایر سطوح جهت افزایش مقاومت بتن در برابر عوامل خوردگی و مواد شیمیایی اشاره نمود.

خرید رزین اپوکسی چوب خرید رزین اپوکسی برای ساخت تابلوی اپوکسی فروش رزین اپوکسی برای تولید صنایع دستی-و اموزشگاه ها و تولید

رزین ترکیب طبیعی یا مصنوعی بسیار چسبناک است که معمولاً در الکل قابل حل است ولی در آب حل نمی‌شود. رزین‌ها به روش‌های مختلف طبقه بندی می‌شود که بستگی به ترکیب شیمیایی و مورد مصرف آن دارد. همچنین کاربردهای زیادی در صنعت و به‌تازگی در عرصه هنر دارد. رزین طبیعی از گیاهان به دست می‌آید که بهترین نمونه آن شیره درخت کاج است. سنگ تزیینی و زیبای کهربا نیز در اثر سخت شدن رزین گیاهی به دست می‌آید.

اموزش رایگان فایبرگلاس و رزین اپوکس-جهت تعمیرات سپرسازی-ساخت وان جکوزی-ساخت قطعات کامپوزیت-ساخت انواع زیور الات با اپوکسی

رزین اپوکسی چیست

خرید رزین اپوکسی چوب-خرید رزین اپوکسی برای ساخت تابلوی اپوکسی-فروش رزین اپوکسی برای تولید صنایع دستی-و اموزشگاه ها و تولید

رزین‌های تک جزئی یا هوا خشک رزین‌هایی هستند که در مجاورت هوا به‌سرعت خشک می‌شوند و از این جمله رزین‌ها می‌توان انواع چسب‌ها و ماده‌ای که برای براق کردن سنگ‌های آنتیک استفاده می‌شود اشاره کرد.

نوع دوم رزین‌های چند جزئی هستند که برای خشک شدن (اصطلاحاً به این مرحله پخت گفته می‌شود) نیاز به مواد مکملی دارند که باعث خشک شدن و پخته شدن آن‌ها می‌شود. چون این واکنش درونی است می‌توان از این نوع رزین‌ها برای کارهای حجمی استفاده کرد، خاصیتی که معمولاً رزین‌های تک جزئی ندارند؛ یعنی بعد از اختلاط دو جز رزین شروع به خشک شدن می‌کند

رزین‌های اپوکسی مقاومت شیمیایی دارند و در برابر خوردگی مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند به همین خاطر بااینکه جز دسته رزین‌های مصنوعی گران قیمت هستند ولی کاربرد فراوانی در صنعت و هنر دارند.

خرید رزین اپوکسی چوب-خرید رزین اپوکسی برای ساخت تابلوی اپوکسی-فروش رزین اپوکسی برای تولید صنایع دستی-و اموزشگاه ها و تولید

 نوع آرتِ رزین اپوکسی است که کاملاً شفاف و مناسب برای کارهای حجم از جمله زیورآلات و تزیینی هستند. 

رزین‌های اپوکسی معمولاً غلیظ هستند و برای اختلاط با هاردنر نیاز به گرما دارند که این گرم کردن جزء مراحل حباب گیری رزین محسوب می‌شود.

هنگام مخلوط کردن رزین و هاردنر معمولاً حباب‌هایی داخل مایع به وجود می‌آید که این گرما دادن و رقیق شدن رزین از شدت آن کم خواهد کرد.

رزین و هاردنر بعد از گرما دادن به میزان مشخص شده باهم کاملاً ترکیب می‌شوند و بعد از این مرحله نیاز هست که این ترکیب مدت زمانی کاملاً بی‌حرکت و اصطلاحاً استراحت کند این زمان استراحت نیز مثل گرما دادن در مبحث حباب‌گیری رزین می‌تواند حائز اهمیت باشد.

فروش رزین اپوکسی زیورآلات -J1028 فروش رزین اپوکسی چوب کد U1010

 رزین داخل قالبی که در نظر گرفته شده ریخته می‌شود تا مراحل پخت را طی کند، رزین به‌یک‌باره خشک نمی‌شود بلکه کم‌کم شروع به ژله شدن و سفت شدن می‌کند و همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم بعد از ۲۴ ساعت در دمای معمولی خشک شده ولی مراحل پخت علمی و درونی رزین ممکن است تا یک ماه زمان ببرد، برای تشخیص این مراحل می‌توانید بعد از ریختن رزین در قالب یک خلال کوچک را در مدت زمان‌های مختلف داخل رزین کرده و زمان ژله‌ای شدن رزین رو پیگیری کنید، این کار به شما کمک می‌کند وضعیت رزین را در زمان‌های مختلف تا رسیدن به خشک شدن نهایی دنبال کنید، این ارتباط برقرار کردن و آشنایی با رزین در مبحث‌های بعدی و کار بارنگ به شما کمک زیادی خواهد کرد.

خرید رزین اپوکسی چوب

خرید رزین اپوکسی برای ساخت تابلوی اپوکسی

فروش رزین اپوکسی برای تولید صنایع دستی-و اموزشگاه ها و تولید

خرید رزین اپوکسی برای نقاشی

فروش رزین اپوکسی شفاف و مناسب ساخت قطعات تزئینی

فروش رزین اپوکسی زیورآلات کد J1028

فروش رزین اپوکسی چوب کد U1010

فروش  مایع رزین اپوکسی مدل A-B

خرید رزین اپوکسی برای کار روی چوب

کار با رزین اپوکسی چگونه است

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,   , , , , , , , , , , , , , ,

سخت شدن رزین اپوکسی

اختلاط هاردنر و رزین اپوکسی آغاز یک واکنش شیمیایی است که آن را از حالت مایع به جامد تبدیل می‌کند. کل این زمان واکنش شیمیایی را ‌ curing time یا زمان سخت(پخت) شدن می‌گویند. وضعیت ژل شدن نیز حالتی است که در حد فاصل بین حالت مایع و سخت شدن اتفاق می‌افتد  پخت اپوکسی در سه مرحله زیر خلاصه می‌شود:

مرحله پخت اولیه رزین اپوکسی که به حالت ژل در می اید

در این مرحله، مخلوط رزین اپوکسی و هاردنر شروع به سفت شدن می‌کند و قابلیت کار کردن و اعمال را از دست می‌دهد بطوریکه حالت چسبناکی پیدا کرده و دیگر بخود شکل نمی‌گیرد. اگر نیاز به اعمال لایه دوم و بیشتر باشد بطوریکه بصورت شیمیایی به لایه اول بچسبد، می‌بایست در همین مرحله اعمال گردد چون هنوز واکنش شیمیایی مخلوط اپوکسی به پایان نرسیده است.

سخت شدن رزین اپوکسی که به حالت جامد در می اید

در این حالت مخلوط اپوکسی بصورت جامد درآمده است و قابلیت شکل‌ دهی و ساب پذیری را دارد. در این مرحله سطح کار با ناخن انگشت فرو نمی‌رود و مخلوط اپوکسی پس از هفت روز به 95 درصد مقاومت نهایی خود رسیده است، لذا در این مرحله میتوان کلیه گیره‌ها و فیکسچرها را جدا کرد. پنج درصد باقی مانده از استحکام نیز بعد از هفت روز استحصال می‌گردد. باید توجه داشت اگر در این مرحله نیاز به لایه دوم و بیشتر باشد، مخلوط جدید اپوکسی دیگر بصورت شیمیایی به لایه اول نخواهد چسبید و می‌بایست ابتدا کلیه مراحل آماده سازی سطح و تمیزکردن آن بر روی سطح اول انجام شده و سپس اقدام کرد

مفهوم زمان سخت شدن رزین اپوکسی که به حالت جامد در می اید(Curing time) 

عمده زمان کار با اپوکسی شامل زمان اعمال و سخت شدن آن می‌شود. زمان اعمال، مدت زمان در دسترس جهت اختلاط،اعمال، هموارسازی(Leveling)، شکل دهی، مونتاژ و تثبیت می‌باشد. زمان سخت شدن یک اپوکسی از آنجایی اهمیت دارد که تعیین کننده موارد زیر است:

  • مدت زمان انتظار جهت باز کردن بست‌ها و فیکسچرها
  • مدت زمان انتظار جهت ساب زدن و سمباده زنی و اعمال سطح جدید یا مرحله بعدی فرایند

 دو عامل تعیین کننده و بسیار مهم در زمان کار با مخلوط اپوکسی و پخت آن، سرعت پخت کنندگی هاردنر و دمای اپوکسی می‌باشد:

سرعت (پخت کنندگی) هاردنر

هر هاردنری دارای یک دمای اید‌‌ه‌آل سخت کنندگی می‌باشد. تقریباً در گستره دمایی 15+ همه مخلوط هاردنر و اپوکسی فرایند فوق الذکر را طی خواهند کرد اما سرعت واکنش آن‌ها بشدت وابسته به دمای محیط می‌باشد. اهمیت انتخاب درست نوع هاردنر با توجه به وضعیت و دمای کار و همچنین نوع کار، میتواند زمان اعمال مناسبی را در اختیار قرار دهد. معمولاً این اطلاعات بر روی لیبل و برگه اطلاعات محصول درج شده‌اند و در قسمت Pot life می‌توانید آن را بیابید. 

Pot life اصطلاحی است که برای مقایسه سرعت پخت هاردنرهای مختلف از آن استفاده می شود. اصطلاحاً واحدی از زمان می‌باشد که مقدار مشخصی از مخلوط اپوکسی(معمولاً 100 گرم) در دمای معمول(72 درجه فارنهایت/22 درجه سانتی‌گراد) بصورت مایع باقی می‌ماند. از آنجایی که در اندازه‌گیری Pot life مقدار و حجم معینی از مخلوط اپوکسی و هاردنر بکار میرود لذا عموماً زمان Pot life از زمان قابل اعمال(که معمولاً بصورت یک فیلم 2-4 میلی‌متری است) به مراتب کمتر می‌باشد.

فروش رزین اپوکسی چوب'

مراکز اموزش رزین اپوکسی

فروش رزین اپوکسی برای بدلیجات

اموزشگاه های رزین اپوکسی چوب و بدلیجات

فروش رزین اپوکسی کره ای شفاف کد 802

قیمت هر کیلو رزین اپوکسی 

قیمت رزین اپوکسی چوب

قیمت رزین اپوکسی

فروش رزین اپوکسی رقیق

مراکز فروش رزین اپوکسی

فروش رزین اپوکسی غلیظ

حلال رزین اپوکسی

فروش چسب رزین اپوکسی

رزین اپوکسی را از کجا بخریم

رزین اپوکسی شفاف بی رنگ

رزین اپوکسی شفاف چوب

رزین اپوکسی شفاف بدلیجات

نمایشگاه های کار های رزین اپوکسی

فروش رزین اپوکسی جهت تابلو نقاشی