ارشیو سال 1389

 

 
 
نیلوفرمردانی : رقابتهاي جهاني كلميبا دانش اسكيت ايران را بالا مي‌برد .
 
ملي پوش تيم اسكيت ايران گفت :
حضور در رقابت‌هاي جهاني يك فرصت ايده آل است و بدون شك اين حضور باعث خواهد شد دانش مربيان و اسكيت بازان كشورمان رشد چشمگيري داشته باشد.
نيلوفر مرداني تصريح كرد: با تلاش‌هايي كه صورت گرفته برترين‌هاي كشور به اردوي آمادگي فراخوانده شده‌اند كه اين موضوع باعث شده سطح رقابت در اردوي تيم ملي بيش از پيش شود و ملي پوشان با جديت هر چه بيشتر به رقابت با يكديگر بپردازنند .
ملي پوش اسكيت ايران خاطر نشان كرد: با تلاش‌هاي فدراسيون اسکیت شاهد حضور يك مربي ايتاليايي در تيم ملي اسكيت ايران هستيم .
اين ملي پوش اسكيت ايران كه تا كنون ۵۹مدال طلا، ۸نقره و ۲برنز را از رقابت‌هاي داخلي و خارجي كسب كرده است، ادامه داد: در رقابت‌هاي جهاني كلمبيا تيم‌هاي تايوان، كره جنوبي، هندوستان، كلمبيا و ايتاليا از جمله حريفان مدعي در مواد ۱۰۰۰و ۱۰۰۰۰متر هستند و بدون شك رقابت با آنها بسيار سخت خواهد بود .
وي در پايان اظهار اميدواري كرد در صورت اعزام به رقابت‌هاي جهاني كلمبيا با عملكرد خوب خود، نماينده شايسته‌اي براي اسكيت ايران باشد .
.......................................................................................................................................................................
 
 
 
 
 
نیکمهر: هدف ما ثبت شایستگی ها در رقابتهای جهان کلمبیا است .
 
تنها هدف خود را بر روی اثبات شایستگی نمایندگان ایران در رقابت های جهانی کلمبیا معطوف کرده ایم .
"مسعود نیکمهر تصریح کرد: در حین برگزاری اردوی تیم ملی اسکیت ایران، تست هایی از اسکیت بازان گرفته شد تا از آخرین وضعیت آنها مطلع شویم.
البته 28 ملی پوش را به اردو فراخواندیم که‌ فرهاد بهرامی از بوشهر به دلیل غیبت از اردو کنار گذاشته شد و با 27 ملی پوش کار خود را ادامه دادیم .
وی با اشاره به اهمیت رقابت جهانی اسکیت گفت:‌
بدون شک در کلمبیا باید شاهد حضور مدعیان آسیایی و جهانی باشیم چرا که هیچ کدام از آنها نمی خواهند این فرصت را از دست بدهند و بدون شک با تمام توان به میدان می آیند .
مربی تیم ملی اسکیت ایران ادامه داد:
در این اردو سعی کردیم بر روی نکات لازم کار کرده و توانایی تیم ملی را محک بزنیم، بدون شک تا فرصت باقی مانده به مسابقات جهانی کلمبیا تیم را به شرایط مطلوب خواهیم رساند تا شاهد عملکردی موفق از ملی پوشان اسکیت کشورمان باشیم .

وی از عملکرد اسکیت بازان در ماده های سرعت و استقامت ابراز رضایت کرد و گفت :
ملی پوشان نشان دادند انگیزه بسیار بالایی برای حضور در این رقابت ها دارند و خوشبختانه در طول اردو نیز شادابی خاصی در بین اسکیت بازان دیده شد .

گفتنی است در این اردو، سید جلال استادی، شاهین درفشیان و محمد مهدویان به عنوان کمک، نیکمهر را در آماده سازی تیم ملی اسکیت ایران همیاری کردند .
.......................................................................................................................................................................
 
طرح جامع توسعه همگانی ورزش اسکیت
 
 
مربی اسکیت بانوان:بهترین ها به رقابتهای جهانی کلمبیا اعزام می شوند
 
 
 
با توجه به اهمیت رقابت های جهانی کلمبیا تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا با اعزام بهترین نفرات به این رقابت ها، کارنامه موفقی را در حد بضاعت از خود برجا بگذاریم .
"هدی احمد بیگی" افزود: از فروردین ماه سال جاری کار خود را برای حضوری شایسته در بازیهای آسیایی گوانگ ژو آغاز کردیم که در همین برنامه ها، حضور تیم اسکیت ایران در رقابت های جهانی کلمیبا را نیز مد نظر قرار داده بودیم .
وی ادامه داد: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا در بازی های برون مرزی عملکرد قابل قبولی را از خود بر جا بگذاریم که بر همین اساس اردوهای منظم و خوبی را برگزار و بهترین نفرات را به اردو فراخواندیم تا پس از تست های به عمل آمده، آماده ترین اسکیت بازان به کلمیبا اعزام شوند
مربی تیم اسکیت بانوان ایران تصریح کرد: رقابت های جهانی کلمبیا از 28 مهر تا 8 آبان ماه برگزار خواهد شد که بدون شک باید شاهد حضور بهترین نفرات این رشته ورزشی در کلمیبا باشیم و این به معنای آن است که کار سختی پیش رو داریم اما همین حضور می تواند در بالا بردن سطح فنی مربیان و اسکیت بازان کشورمان موثر باشد .
وی گفت: شرایط تیم بانوان در استقامت بهتر از سرعت است و در بخش جوانان نیز از بزرگسالان عملکرد بهتری داشته ایم، خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته از سوی فدراسیون بر روی نوجوانان و جوانان سرمایه گذاری خوبی صورت گرفته که این امر می تواند آینده موفقی را پیش روی تیم بزرگسالان ایران قرار دهد .
احمدی بیگی تصریح کرد: اردوی تیم ملی اسکیت بانوان ایران در 2 نوبت صبح و عصر برگزار شده که فردا آخرین روز این اردو است، پس از این اردو یک هفته استراحت خواهیم داشت و دوباره نفرات را به اردو فراخوانده و از آنها تست های آمادگی به عمل می آوریم تا روند فعالیت اسکیت بازان را مشخص کنیم .
وی گفت: برای آنکه شاهد حضور شایسته ایران در رقابت های جهانی کلمبیا باشیم،‌ برای ملی پوشان رکوردهایی را مد نظر قرار گرفته ایم که باید بر اساس آن عمل کنند، در رشته سرعت 28:80 در 300 متر را مد نظرداریم و در استقامت نیز بر اساس عملکرد ملی پوشان تصمیم خواهیم گرفت .
......................................................................................................................................................................
 
مدیر کل  محترم تربیت بدنی  استان
باسلام و احترام؛
 
پیرو نامه شماره 3453/290 مورخ 17/12/88 این فدراسیون با عنوان هیات آن استان و با عنایت به مفاد مندرج در دستور العمل ارزیابی عملکرد هیئت های ورزشی و اطلاعات در اختیار این فدراسیون ، هیات محترم اسکیت آن استان در مقایسه با سایر هیات های کشور   (30 هیات) ضمن کسب......... امتیاز  رتبه .................... را در سال 88 کسب نموده است .
انتظار می رود  دستور فرمایند با مبنا قراردادن شاخص های ملحوظ شده در جدول رنکینگ سال 88 ( 10 شاخص با مجموع امتیاز 1000 ) اقدامات لازم را برای تحقق موارد مطروحه درسال جاری مد نظر قرارداده تا شاهد توسعه  بیش از پیش رشته مفرح اسکیت در آن استان باشیم ./م122

جمشید وزیری
رئیس فدراسیون اسکیت
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
اطلاعیه کمیته آموزش و آزمون فدراسیون اسکیت
 
 
 
ریاست محترم هیات اسکیت استان
 
باسلام واحترام ؛
به استحضار می رساند ، کمیته آموزش و آزمون فدراسیون در نظر دارد در راستای هدفمند کردن و رفع نیازهای هئیت های محترم استانها در بخش های داوری و مربیگری رشته های مختلف اسکیت و به روز کردن اطلاعات مربیان و داوران کلیه استانها و انجام هماهنگی های لازم به منظور برگزاری دوره های آموزشی در سطح کشور گام بردارد .
لذا شایسته است کلیه برنامه های عملیاتی شش ماهه دوم سال 89 آن استان در بخش آموزش ( برگزاری دوره های مربیگری ، داوری و کارگاه های آموزشی در طول سال ) را حداکثر  تا تاریخ 30/5/89 به این  فدراسیون اعلام فرمایید ./م340

جمشید وزیری
رئیس فدراسیون اسکیت
 
……………………………………………………………………………………
 
 
 
حضور تيم ملي اسكيت نمايشي ( فري استايل) در مسابقات جهانی کره
 
تيم ملي اسكيت نمايشي ( فري استايل) عازم مسابقات جهاني شد .
روز گذشته تيم ملي اسكيت نمايشي فري استايل  (عبور از موانع ) كشورمان با دو ورزشكار و يك سرپرست عازم مسابقات جهاني كره جنوبي شد .
به گزارش روابط عمومي فدراسيون اسكيت :
آقايان  محمد اميدواري پور و فرهاد مهدوي بعنوان ورزشكار و محمد رضا صادقي  بعنوان سرپرست ، تيم ملي كشورمان را در اين مسابقات همراهي مي كنند .
شايان ذكر است كه اين مسابقات از تاريخ 13/6/89 آغاز و تا تاريخ 19/6/89 در شهر جئو جو ادامه خواهد داشت .
 
 
 
 
 
ديگران بايد در مورد عملكردم در فدراسيون اسكيت قضاوت كنند
 
 
رئيسفدراسيون اسكيت در گفتگو با خبرگزاری فارس
در مورد عملكرد من در فدراسيون ديگران بايد قضاوت كنند و هميشه در اين مورد از خودم حساب مي‌‌كشم .
 
وی درباره حضور يا عدم حضور تيم ملي اسكيت سرعت ايران در گوانگجو اظهار داشت:
كميته ملي المپيك در خصوص حضور يا عدم حضور تيم ما در اين مسابقات تصميم نهايي خود را نگرفته است و پس از بررسي‌هاي لازم نظر نهايي خود را اعلام خواهد كرد .
وي ادامه داد: يكي از شرايط حضور، ركورد انفرادي است كه با توجه به عملكرد خوب ملي‌پوشان اسكيت سرعت ايران در تايوان اميدوار هستيم، به اين مسابقات اعزام شويم .
وزيري از حضور تيم ملي اسكيت سرعت بانوان و مردان ايران در مسابقات جهاني كلمبيا خبر داد و افزود:
با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته جهت حضور در بازي‌هاي جهاني كلمبيا تا 28 مهرماه 3 اردو را پيش بيني كرده‌ايم، که  اردوي ملي پوشان براي حضور قدرتمند در اين مسابقات در حال برگزاری است .
رئيس فدراسيون اسكيت در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا مشكلات بودجه فدراسيون برطرف شده است، عنوان كرد :
از سوي سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك كمك‌هايي به فدراسيون اسكيت شده است، مشكلات بودجه تا آغاز بازي‌هاي جهاني كلمبيا برطرف خواهد شد .
وي بار ديگر به نبود اسپانسر در فدراسيون اسكيت اشاره و خاطرنشان كرد:
متاسفانه هنوز فدراسيون هيچ اسپانسري ندارد، اما با بودجه سازمان تربيت بدني مسابقات ليگ را در رشته‌هاي مختلف و در رده‌هاي مختلف سني بدون هيچ مشكلي برگزار مي‌كنيم.
وزيري در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه آيا در مدت رياست خود بر مسند فدراسيون اسكيت از عملكرد خود راضي بوديد، گفت:
در اين مورد من نبايد قضاوت كنم، راجع به عملكردم در فدراسيون ديگران بايد قضاوت كنند، اما من هميشه در اين مورد از خودم حساب مي‌كشم.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
 
 
 
ملي پوشان اسكيت سرعت براي رقابتهاي جهاني كلمبيا آماده مي شوند .
 
 
ملي پوشان اسكيت ايران براي حضور در رقابت جهاني كلمبيا در اردوي آماده سازي به سر مي برند
به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکیت : پس از آن كه 28 اسكيت باز پسر براي حضور در اردوي تمي ملي اسكيت ايران فرخوانده شدند، 27 بازيكن با معرفي خود به كادر فني، تمرينات خود را از روز 12 شهريور ماه آغاز كردند .
در اين اردو كه تا روز 18 شهريورماه ادامه خواهد داشت، ملي پوشان اسكيت در دو رشته اسكيت سرعت و استقامت زير نظر مسعود نيكمهر تمرينات خود را دنبال خواهند كرد تا براي حضور در رقابتهاي جهاني آماده شوند .
جلال استادي و شاهين درفشيان به همراه محمد مهدويان، نيكمهر را در آماده سازي ملي پوشان اسكيت ايران همياري مي دهند .
ملي پوشان امروز و در تمرين نوبت صبح خود كه از ساعت 10 آغاز شد، پس از نرمش و گرم كردن، تمرينات و برنامه هاي كادر فني را مرور كرده و بيشتر تمرينات خود را بر روي تمرينات هوازي معطوف كردند .
ملي پوشان اسكيت ايران روزانه 2 نوبت تمرين را در دستور كار خود دارند، اين اردو تا 18 شهريورماه ادامه دارد .
محمد صالحي، حسين منشيدي، ياسر مارابي، شايان صباغ، علي دلاوري، مصطفي طباطبايي،‌ پوريا قاسم پور، پوريا واحد، سجاد غلاميان، هومن فهيمي، فرشيد شايان، امين مهذب نيا، امير رضا بحريني مقدم و وحيد جعفري زاده حضور دارند .
همچنين ايمان زندي، صالح رشيدي، امير سپهر ربيعي، سهند رئيسي، علي رضا هوشنگي، پدرام فدوي، فرهاد بهرامي، سامان دستمرد، كيارش ستارزاده، اشكان خليلي،‌ مسعود غفوري، آرمين ابريشمي، محمد آرزومند و سعيد حاجي محمدي ديگر ورزشكاراني هستند كه به اين اردو فرخوانده شده اند .
رقابت جهاني اسكيت، 28 مهر تا 8 آبان ماه به ميزباني كلمبيا برگزار خواهد شد .
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………............
 
اردوي تيم ملي اسكيت دختران ايران براي حضور در رقابت هاي جهاني كلمبيا
 
اردوي آماده سازي تيم ملي اسكيت دختران ايران به منظور حضور در رقابت هاي جهاني كلمبيا در حال برگزاري است .
به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکیت : در اين اردو كه از روز 12 شهريور ماه آغاز شده است ، ملي پوشان اسكيت كشورمان زير نظر هدي احمد بيگي تمرينات خود را پيگيري مي كنند .
ملي پوشان اسكيت ايران صبح امروز و از ساعت 8:30 تمرينات خود را در كمپ تيم هاي ملي اسكيت ايران واقع در مجموعه ورزشي آزادي تهران برگزار كردند كه در ابتدا نرمش و گرم كردن نفرات در برنامه كادر فني قرار داشت .
مربي تيم ملي اسكيت ايران در اين اردو به اهميت رقابت هاي جهاني اسكيت كلمبيا اشاره كرد و از بازيكنان خواست با جديت بيشتري در تمرينات حاضر شوند و از تمامي لحظات به خوبي استفاده ببرن د.
دختران اسكيت باز كشورمان سپس حركت با تكنيك هاي مختلف را در دور پيست به اجرا در آوردند. ملي پوشان سپس 2 ساعت تمرين كردند .
با نظر كادر فني تيم اسكيت دختران ايران، ملي پوشان كشورمان بعداز ظهر امروز تمرينات خود را دنبال خواهند كرد.
بانوان اسكيت باز ايران كه خود را براي رقابت هاي جهاني كلمبيا اماده مي كنند تا روز 18 شهريورماه در دو نوبت صبح و عصر در آكادمي اسكيت مجموعه ورزشي آزادي تهران تمرين مي كنند و پس از چند روز استراحت، دور دوم تمرينات خود را از هفته آينده آغاز خواهند كرد.
نيلوفر مرداني،‌ نهال مقدم رحماني، الهام مدير دهقان، مهتاب اسلامي، سودا دانايي،‌ ساغر مظفري،‌ يكتا محسني،‌ فاطمه شازده احمدي ،‌ مريم مراوده،‌ شقايق امامي،‌ ماهرخ بدري، فاطمه بختيارنژاد، زهرا مظفري، فتانه رضواني راد،‌شادي مجيدي و نگار خرم اسكيت بازان كشورمان هستند كه به اين اردو دعوت شده اند.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
 
 
رفیعانی : ملی پوشان در صورت کسب رکوردهای لازم به کلمیبا اعزام می شوند .
 
دبیر فدراسیون اسکیت گفت:
رقابت های جهانی اسکیت از 23 مهر تا 9 آبان ماه سال جاری به میزبانی کلمبیا برگزار خواهد شد که اسکیت بازان کشورمان در صورت رسیدن به رکوردهای مشخص شده، به این رقابت ها اعزام می شوند .
رضا رفیعانی" تصریح کرد: بدون شک در چنین رقابت هایی، همه تیم های مدعی جهان برای کسب عنوان و با دست پر ظاهر می شوند، بر همین اساس فدراسیون اسکیت سیاست گذاری هایی را انجام داده که ورزشکاران باید رکوردهایی را به دست آورند که در صورت رسیدن به آن رکوردها، به کلمبیا اعزام خواهند شد.
وی ادامه داد: بر همین اساس اردوهای تیم ملی اسکیت، در 2 بخش دختران و پسران را در مراحل مختلف پیش بینی کرده ایم، که یکی از این اردوها هم اکنون در آکادمی اسکیت مجموعه ورزشی آزادی در حال پیگیری است.
این اردوها به صورت مجزا و در زمان های مختلف و بر اساس برنامه ها" انیو مومنی" مربی ایتالیایی تیم ایران برگزار می شود که در این مرحله ""مسعود نیکمهر" به عنوان مربی تیم مردان و "سید جلال استادی"، "شاهین درفشیان" و "محمد مهدویان" به عنوان کمک وی را همراهی می کنند .

رفیعانی ادامه داد: در تیم دختران نیز "هدی احمد بیگی" مسوولیت آماده سازی نفرات را در این مرحله از اردو بر عهده دارد .

وی تصریح کرد: تنها هدف فدراسیون اسکیت این است که در رقابت های برون مرزی برای ایران کسب افتخار کنیم و بدون شک تمام تلاشهای فدراسیون نیز در این راستا صورت می گیرد .
سیاست فدراسیون بر این است که از همه نفرات و استعدادهای کشور به خوبی استفاده شود که امیدواریم نتایج کسب شده در چنین رقابتهایی،‌ خستگی را از تن مسوولان فدراسیون خارج کند .

گفتنی است اردوی تیم ملی اسکیت سرعت ایران از روز گذشته در آکادمی اسکیت مجموعه ورزشی آزادی تهران آغاز شده و تا روز 18 شهریورماه ادامه خواهد یافت .
...................................................................................................................................................
 
 
رقابت هاي اسكيت به مناسبت عيد فطر برگزار مي شود
 
دبير هيات اسكيت استان تهران گفت :
به مناسبت عيد سعيد فطر يك دوره مسابقه اسكيت سرعت و نمايشي در 2 بخش مردان و بانوان زير نظر هيات اسكيت استان تهران برگزار مي شود .

به گزارش روابط عمومي فدراسيون اسكيت،

"كاوان درويشي" خاطرنشان كرد: رقابت هاي ليگ اسكيت سرعت تهران در بخش دختران در روزهاي 29 و 30 شهريور ماه و در بخش پسران در روزهاي اول و دوم مهرماه در رده سني نونهالان و نوجوانان به ميزباني حوزه شمال شرق تهران در پيست اسكيت شيان برگزار مي شود .
وي ادامه داد: در اين مسابقات كه در 5 مرحله برگزار مي‌شود، هر تيم موظف است با 14 ورزشكار در رده سني نونهالان و 7 ورزشكار در رده سني نوجوانان شركت كند. مسابقات در 5 مرحله و هر مرحله به ميزباني يك حوزه برگزار مي‌شود كه اين بار حوزه شمال شرق ميزباني را بر عهده گرفته است و در ادوار آينده حوزه هاي ديگر مسووليت اين امر را بر عهده خواهند گفت .
دبير اسكيت استان تهران خاطر نشان كرد: همچنين به مناسبت عيد سعيد فطر يك دوره مسابقات اسكيت نمايشي در 4 بخش مسابقات تفريحي زير 12 سال ، مسابقات تفريحي بالاي 12 سال، مسابقات با كفش تخصصي زير 12 سال و مسابقات با كفش تخصصي بالاي 12 سال در دو بخش آقايان و بانوان در روز 19 شهريور ماه در فرهنگسراي بهمن و مجموعه ورزشي پارك فدك برگزار مي‌شود .
وي از برگزاري رقابت هاي اگرسيو و برد خبر داد و گفت: نخستين دوره مسابقات اين دو رشته ورزشي در تهران برگزار مي شود كه آكادمي انقلاب تهران ميزباني ان را بر عهده گرفته است، تيم ها براي شركت محدوديت ندارند و مي توانند از هر تعداد ورزشكار كه مي خواهند استفاده كنند .
 
 
 
اسامی نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی اسکیت سرعت بانوان
 
به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکیت :
 
رياست محترم هيات اسكيت استان
با سلام  و احترام  ؛
به استحضار مي رساند ، اردوي تيم ملي اسكيت سرعت بانوان از تاريخ 12/6/89  لغايت  18/6/89  درمحل  آكادمي ملي اسكيت مجموعه ورزشي آزادي برگزار مي گردد .
زمان ورود و اسكان به اردو در ساعت  15 روز 12/6/89 مي باشد .
ضمنا" خوابگاه مخصوص ورزشكاران شهرستاني مي باشد .
ورزشكاران تهراني روز  13/6/89   ساعت 8 صبح در محل آكادمي حضور يابند .
ردیف
نام و نام خانوادگي
استان
1
نیلوفر مردانی
تهران
2
نهال مقدم رحمانی
تهران
3
الهام مدیر دهقان
تهران
4
مهتاب اسلامی
تهران
5
سودا دانایی
تهران
6
ساغر مظفری
تهران
7
یکتا محسنی
تهران
8
فاطمه شازده احمدی
تهران
9
مریم مراوده
تهران
10
شقایق امامی
تهران
11
ماهرخ بدری
تهران
12
فاطمه بختیارنژاد
تهران
13
زهرا مظفری
تهران
14
فتانه رضوانی راد
خراسان رضوی
15
شادی مجیدی
اصفهان
16
نگار خرم
تهران
 
 
 
اسامی نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی اسکیت سرعت آقایان
 
به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکیت :
رياست محترم هيات اسكيت استان
با سلام  و احترام  ؛
به استحضار مي رساند ، اردوي تيم ملي اسكيت سرعت آقايان  از تاريخ 12/6/89  لغايت  18/6/89  درمحل  آكادمي ملي اسكيت مجموعه ورزشي آزادي برگزار مي گردد .
زمان ورود و اسكان به اردو در ساعت  15 روز 12/6/89 مي باشد .
ضمنا" خوابگاه مخصوص ورزشكاران شهرستاني مي باشد .
ورزشكاران تهراني   روز  13/6/89   ساعت 8 صبح در محل آكادمي حضور يابند .
 
رديف
نام و نام خانوادگي
استان
رديف
نام و نام خانوادگي
استان
1
محمد صالحي
مركزي
15
ايمان زندي
كرج
2
حسين منشيدي
كرج
16
صالح رشيدي
اصفهان
3
ياسر مارابي
آذربايجان شرقي
17
امير سپهر ربيعي
كرج
4
شايان صباغ
كرج
18
سهند رئيسي
مازندران
5
علي دلاوري
تهران
19
علي رضا هوشنگي
تهران
6
مصطفي طباطبائي
تهران
20
پدرام فدوي
كردستان
7
پوريا قاسم پور
اصفهان
21
فرهاد بهرامي
بوشهر
8
پوريا واحد
زنجان
22
سامان دستمرد
كردستان
9
سحاد غلاميان
زنجان
23
كيارش ستارزاده
همدان
10
هومن فهيمي
آذربايجان شرقي
24
اشكان خليلي
اصفهان
11
فرشيد شايان
مركزي
25
مسعود غفوري
همدان
12
امين مهذب نيا
تهران
26
آرمين ابريشمي
خراسان رضوي
13
امير رضا بحريني مقدم
خراسان رضوي
27
محمد آرزومند
خراسان رضوي
14
وحيد جعفري زاده
تهران
28
سعيد حاجي محمدي
تهران
...................................................................................................................................................
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
كاوان: سطح كيفي رقابتهاي اسكيت هاكي جام رمضان رضايت بخش است .
 
دبير هيات اسكيت استان تهران:
رقابت‌هاي اسكيت هاكي جام رمضان در دو بخش مردان و زنان به ميزباني آكادمي اسكيت مجموعه ورزشي انقلاب تهران در حال برگزاري مي باشد كه خوشبختانه سطح كيفي اين رقابتها در حد قابل قبولي بوده است .
'كاوان درويش' در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون اسکیت افزود: اين رقابت ها به مناسبت ماه مبارك رمضان آغاز شده كه در بخش مردان 9و در بخش بانوان شاهد حضور6 تيم هستيم .
وي ادامه داد: تيم‌هاي جوانان انقلاب، ديزل ساز، پرشين اسپرت، پرسيس، انقلاب الف، انقلاب ب، پويا الف و ب و تيم پيشوا در بخش مردان و تيم‌هاي انقلاب الف و ب، جوانان انقلاب، پرسيس، ديزل ساز و ورامين در بخش بانوان تيم‌هاي شركت‌كننده در اين رقابت‌ها هستند .
دبير هيات اسكيت استان تهران يادآور شد: در بخش آقايان، رقابت‌ها در 10 مرحله و در بخش بانوان در هفت مرحله برگزار مي‌شود كه تيم‌ها و نفرات برتر در روز عيد فطر اعلام خواهد شد .
نتايج اين بازي ها تا اين لحظه به شرح زير است:

بانوان

دور نخست:
انقلاب 'الف' 1- انقلاب 'ب' صفر
ورامين 8 - پرسيس صفر
ديزل ساز صفر - جوانان انقلاب صفر

دور دوم:
ورامين صفر - انقلاب 'ب' 2
ديزل ساز صفر - انقلاب 'الف' 1
جوانان انقلاب 3 - پرسيس صفر

دور سوم:
ديزل ساز 1 - انقلاب 'ب' صفر
جوانان انقلاب صفر - ورامين 3
پرسيس 1- انقلاب 'الف' 9

آقايان

دور اول:
پيشوا 1 - جوانان انقلاب 3
انقلاب 'ب' 5 - پرشين اسپرت 1
پويا 'ب' 12 - پرسيس يك
پويا 'الف' صفر - انقلاب 'الف' 8
در اين دور دزيل ساز با قرعه استراحت رو به رو شد.

دور دوم:
ديزل ساز 7 - جوانان انقلاب صفر
پيشوا 2 - پرسيس صفر
انقلاب'ب' - انقلاب 'الف'‌ برگزار نشد
پويا 'ب' 8 - پويا 'الف' صفر
در اين دور پرشين اسپرا استراحت داشت.

دور سوم:
ديزل ساز 2 - پرشين اسپرت صفر
جوانان انقلاب 2 - پرسيس 3
پيشوا 1 - پويا 'الف' 2
انقلاب 'ب' 1 - پويا 'ب' 4
در اين دور انقلاب 'الف' استراحت داشت.

دور چهارم:
ديزل ساز 6 - پرسيس صفر
پرشين اسپرت صفر - انقلاب 'الف'‌ 5
جوانان انقلاب 2 - پويا 'الف' 2
پيشوا صفر - انقلاب 'ب' 2
در اين دور تيم پويا 'ب' استراحت داشت.

دور چهارم:
ديزل ساز 3 - انقلاب 'الف' 2
پرسيس 1 - پويا 'الف' 3
پرشين اسپرت 1 - پويا 'ب' 5
جوانان انقلاب 1 - انقلاب 'ب' 3
در اين دور تيم پيشوا استراحت داشت.

گفتني است رقابت‌هاي آقايان از
27و ديدار بانوان از 31 مردادماه آغاز شده است. همچنين چهره تيم هاي قهرمان روز 19 شهريور ماه اعلام خواهد شد.
...................................................................................................................................................
 
 
 
 
 
 
 
 
مسعود نيكمهر مربي تيم ملي اسكيت سرعت جوانان ايران شد .
 
 
با حكم جمشيد وزيري رئيس فدراسيون اسكيت كشورمان مسعود نيك مهر به عنوان مربي تيم ملي اسكيت سرعت جوانان ايران شد .
به گزارش روابط عمومي فدراسيون اسكيت، در حكم رئيس فدراسيون اسكيت ايران آمده است:
نظر به سوابق و تجارب جنابعالي در زمينه ورزش اسكيت سرعت، به موجب اين ابلاغ به عنوان مربي تيم ملي اسكيت سرعت جوانان ايران منصوب مي شويد .
اميد است با اتكال به خداوند متعال و بهره گيري از تجارب ارزنده، گام هاي موثري در جهت ارتقاء سطح كمي و كيفي ورزش اسكيت برداشته شود .
.......................................................................................................................................................................
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
نصيري رئيس هيات اسكيت استان زنجان شد  .
 
 
با حكم جمشيد وزيري رئيس فدراسيون اسكيت، عليرضا نصيري به مدت 4 سال به عنوان رئيس هيات اسكيت استان زنجان منصوب شد.
به گزارش روابط عمومي فدراسيون اسكيت، در حكم رئيس فدراسيون آمده است :
با استناد به بند 4 از ماده 7 آئين نامه هيات هاي ورزشي استان ها و پيشنهاد مجمع عمومي هيات اسكيت استان زنجان و در اجراي ماده 10 آئين نامه هيات هاي ورزشي استانها، به موجب اين ابلاغ از تاريخ 19 مردادماه 89 به مدت 4 سال به رياست هيات اسكيت استان زنجان منصوب مي شويد .
توفيق جنابعالي را در راه خدمت به اهداف مقدس نظام جموري اسلامي ايران را از خداوند متعال خواهانم .
...................................................................................................................................................
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
وزیری: آینده نگری من پس از دوران مدیریتی ام، به بار خواهد نشست
 
رئیس فدراسیون اسکیت گفت:
با آن که می دانم نتایج و اثرات برنامه های من پس از دوران مدیریتی ام مشخص می شود اما به دلیل عشق و اعتقادی که دارم این راه را ادامه می دهم .
به گزارش روابط عمومي فدراسيون اسكيت، جمشید وزیری‌ افزود: به عنوان فردی که سال ها در ورزش ایران حضور داشته و دارم، عادت کرده ام که طبق برنامه و اصول حرکت کنم و بر همین اساس عادت ندارم امروز خود را ببینم چرا که می دانم فردای نیز هست که باید پاسخگوی آن باشم .
وی تصریح کرد: اگر مدیر یا رئیس فدراسیونی تنها به امروز خود اکتفا کند، بدون شک موفق نخواهد شد چرا که اگر سرمایه گذاری و آینده نگری نداشته باشیم بدون شک محکوم به شکست و نابودی خواهیم بود و این همان چیزی است که باید از آن ترسید .
رئیس فدراسیون اسکیت با اشاره به اهمیت ورزش و نتایج کسب شده برای تیم های مختلف گفت: این را قبول دارم که باید به نتایج اهمیت داد اما آیا این موضوع باید تفکراتی را ایجاد کند که از آینده نگری و جوانگرایی در تیم های ورزشی، ترسید؟ اگر این چنین است در آینده که نسل امروز کنار خواهند رفت چه کسانی و با چه پشتوانه ای جای آن ها را خواهند گرفت؟
وزیری ادامه داد: با آن که می دانم فعالیت های من در دوران مدیریتی ام به نتیجه نمی رسد و در سالیان پس از آن می توان نتایج و اثرات مطلوب آن را دید اما باز هم بر حسب اعتقادات و نگرشی که دارم به سرمایه گذاری بر روی نونهالان و نوجوانان ادامه خواهم داد و این قول را می دهم که در سالیان نه چندان دور، ورزشکارانی از ایران در بین برترین های اسکیت جهان دارای عنوان و مقام خواهند بود .
وی گفت: در فدراسیون اسکیت به سرمایه گذاری بر روی نونهالان ورزشکار توجه ویژه ای شده و بر همین اساس اقدام به برگزاری لیگ نونهالان و نوجوانان کرده ایم و شک ندارم این برنامه ها در آینده نتایج بسیار خوبی برای این رشته ورزشی به همراه خواهد داشت .
...................................................................................................................................................
 
 
 
 
ركورد اسكيت سرعت ايران شكسته شد .
 
در رقابت های لیگ اسکیت سرعت ایران، رکورد این رشته ورزشی بهبود یافت.
به گزارش روابط عمومي فدراسيون اسكيت، در ادامه رقابت های لیگ اسکیت سرعت کشورمان که با همت و تلاش مسئولان فدراسیون اسکیت در سال جاری در حال انجام است، محمد صالحی موفق شد با ثبت زمانی مناسب ضمن بهبود رکورد این رشته ورزشی یک بار دیگر نام خود را در بین برترین های این رشته،‌ مطرح کند.

صالحی در این رقابت ها با ثبت زمان 25.49 ثانیه در ماده 300 متر موفق شد رکورد مهرداد ثابت نیا را که در رقابت های اسکیت قهرمانی جهان در سال 2007 به دست آمده بود را بهبود بخشد.
4ثابت نیا در آن رقابتها موفق شده بود زمان 25.90 را برای خود و ایران به ثبت برساند. گفتنی است محمد صالحی عضو تيم پاوراسلايد تمدن شرق تهران است.
رقابت‌هاي ليگ اسكيت سرعت كشورمان از اوايل اين هفته آغاز شد. اين رقابت ها دوشنبه شب پايان يافت .
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
 
 
 
 
توجه به نقش تغذيه در فعاليتهاي بدني بسيار مهم است .
به منظور عملياتي كردن مفاد تفاهم‌نامه بين فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك ، موسسه تغذيه، توسعه وسلامت و انجمن علمي غذا و تغذيه حامي سلامت نخستين نشست در محل فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك تشكيل شد.
در اين جلسه كه با حضور شهريان رئيس فدراسيون، دكتر ربابه شيخ الاسلام رئيس موسسه تغذيه، سلامت و توسعه دكتر مظهري رئيس انجمن علمي غذا و تغذيه حامي سلامت، دكتر كاوه خبيري نايب رئيس انجمن علمي تغذيه، قاسمي دبير فدراسيون و دكتر خداياري رئيس كميته آموزش فدراسيون تشكيل شد كه ابتدا شهريان در خصوص گستردگي جامعه مخاطب اين فدراسيون وگسترده رده‌هاي سني و همچنين ضرورت توجه به نقش تغذيه در فعاليت بدني و سلامت آحاد جامعه و نيز توسعه ورزش قهرماني سخناني را مطرح كرد .
سپس خانم دكتر ربابه شيخ الاسلام در خصوص فعاليت‌هاي موسسه و زمينه‌هاي مشترك همكاري با فدراسيون نكاتي را ارائه كردند و در ادامه دكتر مظهري اهداف انجمن را در زمينه تامين نيازهاي تغذيه مردم و ايجاد ايمني غذا مطرح كرد .
در اين جلسه با توجه به نقش تغذيه درفعاليت بدني و نيز ضرورت ايجاد تغييرات مثبت در عادات غذايي افراد، در راستاي توسعه سلامت مقرر شد فدراسيون فعاليت‌ها خود در زمينه تغذديه را با همكاري در سازمان در دو بعد عمومي و تخصصي برنامه‌ريزي نمايد .
همچنين با توجه به گستردگي دامنه فعاليتهاي اين فدراسيون در كشور نياز هيات‌هاي استاني به برگزاري كارگاه‌هاي تخصصي تغذيه ويژه مربيان مقررشد، تربيت نيروهاي متخصص تغذيه به صورت آبشاري برنامه‌ريزي و اجرا شود به عنوان اولين گام تربيت مدرسي تغذيه در دستور كار قرار گرفت .
همچنين برگزاري جشنواره‌هاي مختلف رشد وسلامت، حركت، تغذيه ويژه كودكان، نوجوانان وجوانان به منظور ارتقاي ورزش خانواده‌ها در زمينه تفنن تغذيه در رشد و سلامت مورد تاكيد قرار گرفت ./40
 
فعاليت‌هاي فدراسيون در قالب منطقه‌اي در كشور به اجرا درخواهد آمد
در چهارمين نشست روساي هيات‌هاي آمادگي جسماني و ايروبيك عنوان شد
فعاليت‌هاي فدراسيون در قالب منطقه‌اي در كشور به اجرا درخواهد آمد
 
رباب شهريان رئيس فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك در چهارمين نشست روساي هيات‌ها، سياست‌هاي خود را بر لزوم بهره‌مندي هرچه بيشتر از خردجمعي در برنامه‌ريزي و اجراي فعاليت‌ها و توسعه توانمندي‌هاي علمي و اجرايي منابع انساني، كاهش هزينه هيات‌ها جهت مشاركت در فعاليت‌ها، تسريع در پيگيري و اجراي امور استانها و شهرستان‌هاي تابعه و نيز تقويت جايگاه نظارتي فدراسيون و هيات‌هاي استاني در حوزه مديريت در برنامه‌ريزي اعلام كرد.
وي تاكيد كرد انجام فعاليت‌ها به ويژه برنامه‌هاي آموزشي به صورت منطقه‌اي در رفع كمبود نيروي انساني متخصص در استانها با صرف هزينه‌هاي كمتر بسيار اثرگذار خواهد بود.
در اين راستا طرح تقسيم كشور به شش منطقه و تشكيل شوراي مناطق در فدراسيون ارائه و مورد تصويب روساي هيات‌ها قرار گرفت. كه اعضاي اين شورا مسئولين فدراسيون و روساي هر يك از مناطق خواهند بود.
همچنين مقرر شد ريئس، دبير و دبيرخانه هر منطقه معين و جلسات هر منطقه به صورت فصلي ميزبان هيات‌هاي استان تحت پوشش آن منطقه برگزار گردد./41
اطلاعيه
 
برگزاري دوره‌هاي بازآموزي ويژه مربيان درجه 2 و 1 آمادگي جسماني
 
به اطلاع آن دسته از مربياني كه كارت مربيگري درجه2و1آمادگي جسماني را پيش از سال 1385 از انجمن آمادگي جسماني بانوان دريافت كرده‌اند مي‌رساند، فدراسيون به منظور روزآمد نمودن مربيان و نيز تعويض گواهي مربيگري انجمن با فدراسيون اقدام به برگزاري دوره‌هاي بازآموزي به شرح جدول زير مي‌نمايد.
بازآموزي مربيان درجه2
بازآموزي مربيان درجه1
23 و 24 مردادماه 1389 دوره عملي
25 و 26 مرداد ماه 1389 دوره عملي
27 و 28 مردادماه 1389 دوره تئوري
27 و 28 مردادماه 1389 دوره تئوري
 
 
علاقمندان به شركت در اين دوره‌ها مي‌توانند جهت ثبت‌نام به هيات استان تهران واقع در نظام آباد- ورزشگاه ديهيم  مراجعه و يا با شماره تلفن‌هاي 77266066 4-77699463 تماس حاصل نمايند.
 
 
 
 
 
 
 
شرايط شركت در دوره
-        دوره‌ها ويژه بانوان استان تهران مي‌باشد.
-        تنها مربياني كه كارت مربيگري خود را پيش از سال 1385 و از انجمن آمادگي جسماني بانوان دريافت كرده‌اند مجاز به شركت در اين دوره مي‌باشند.
                مدارك موردنياز جهت ثبت نام و شركت در دوره:
-        1 قطعه عكس 3×4
-        به همراه داشتن اصل و كپي كارت مربيگري انجمن آمادگي جسماني بانوان
-        به همراه داشتن اصل و كپي كارت ملي
-        ارائه فيش بانكي به مبلغ 000/800 ريال در وجه شماره حساب سيبا به شماره 0105974939003 نزد بانك ملي شعبه نمايشگاه بين‌المللي به نام فدراسيون آمادگي جسماني وايروبيك
                توجه:
-        حضور در كليه ساعات دوره (تئوري و عملي) الزامي است.
-        به همراه داشتن لوازم ورزشي در طول دوره اعزامي است.
                مكان برگزاري دوره: خيابان هفده شهريور- ميدان شهدا- جنب ايستگاه مترو- مجموعه فرهنگي                ورزشي برق تهران- سالن واليبال
                برنامه زمانبندي دوره
نام دوره
23/5/89
24/5/89
25/5/89
26/5/89
27/5/89
28/5/89
مربيگري درجه2
15-8 عملي
15-8 عملي
-
-
18-8 (تئوري)
18-8 (تئوري)
مربيگري درجه1
-
-
15-8 عملي
15-8 عملي
18-8 (تئوري)
18-8 (تئوري)
 
مكان برگزاري دوره‌هاي تئوري به جاده قديم شميران- بالاتر از سه راه طالقاني- خيابان بوشهر- دفتر امور مشترك هيات‌هاي ورزشي استان تهران- سالن آمفي تئاتر
اطلاعيه
اولين دوره آموزش داوري درجه 3 ايروبيك دفاعي
 
قابل توجه علاقمندان به شركت در دوره داوري درجه 3 ايروبيك دفاعي
فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك در نظر دارد اولين دوره آموزش داوري درجه 3 ايروبيك دفاعي را در روز هاي  16 ،17 و 18 شهريور ماه در تهران برگزار نمايد و علاقمندان جهت حضور در اين دوره و كسب اطلاعات بيشتر مي توانند با خانم حسين خاه با شماره تلفن  471 09123030 تماس حاصل فرمايند .
مدارك لازم جهت شركت در اين دوره عبارت اند از :
-   مدرك مربيگري درجه 3 ايروبيك دفاعي
-   مدرك تحصيلي ديپلم و بالاتر
-   فتوكپي شناسنامه و كارت ملي
-   فيش واريزي به مبلغ 000/400 ريال به حساب فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك به شماره 0105974939003
محل برگزاري اين دوره ، تهران ميدان ونك ، خيابان گاندي كوچه پنجم پلاك پنج مجموعه ورزشي ورزآهنگ
اصلاحيه
06:18 7/6/1389
 
اصلاحيه مورخ 6/6/89 در خصوص رده هاي سني
مسابقات آمادگي جسماني عمومي مردان
 
1- مسابقات مردان در رده‌هاي سني نوجوانان و جوانان (زير 20 سال) و بزرگسالان (بالاي 20 سال) برگزار مي‌شود.
2- تعداد شركت كننده در رده‌هاي سني نوجوانان و جوانان به شرح جدول زير مي‌باشد:
رده سني
سن
سال تولد
تعداد ورزشكار
تعداد مربي
تعداد سرپرست
مجموع ورزشكار
مجموع نفرات اعزامي
نوجوانان
12 و13 سال
1377-1376
1
1
1
4
7
14 و 15 سال
1375-1374
1
جوانان
16 و17 سال
1373-1372
1
1
18 و 19 سال
1371-1370
1
 
3- تعداد شركت كننده در رده سني بزرگسالان به شرح جدول زير مي‌باشد:
رده سني
سن
سال تولد
تعداد ورزشكار
تعداد مربي
تعداد سرپرست
مجموع ورزشكار
مجموع نفرات اعزامي
گروه سني اول
24-20 سال
1369-1365
1
 
1
 
1
7
9
گروه سني دوم
29 - 25 سال
1364-1360
1
گروه سني سوم
34 - 30سال
1359-1355
1
گروه سني چهارم
39- 35 سال
1354-1350
1
گروه سني پنجم
44- 40 سال
1349-1345
1
گروه سني ششم
49 -45 سال
1344-1349
1
گروه سني هفتم
50 سال به بالا
1343 به پايين
1
 
بر پايي ايستگاه رايگان مشاوره ورزشي در بيرجند  
 ايستگاه رايگان مشاوره ورزشي در پاركهاي بيرجند مخصوص ورزشكاران صبحگاهي اين شهرستان داير شد .   
دكتر افضل پور رئيس هيات آمادگي جسماني وايروبيك استان خراسان جنوبي ضمن اعلام اين خبر گفت :  اين طرح براي اولين بار به ابتكار اين هيات ويژه ورزشكاران خانم و آقا در پاركهاي توحيد و وحدت شهرستان بيرجند برگزار شد.
 وي ادامه داد: علمي كردن ورزش ، كمك به رفع مشكلات جسماني افرادي كه در پاركها ورزش ميكنند وعمومي كردن ورزش  و ارائه اطلاعات علمي به افراد براي تاثير پذيري بيشتر و مفيدتر از فعاليتهاي ورزشي همچنين ارائه مشاوره به خانواده ها در زمينه هدايت فرزندان به ورزش و كمك به شناخت استعدادها از مهمترين اهداف اين طرح است .  
وي ادامه داد : مشاوره درباره موضوعات تغذيه و كنترل وزن ، حركات اصلاحي و آسيب شناسي ، بازتواني و بازپروري ، علم تمرين و استعداديابي از ديگر موارد اين طرح ميباشد.   /47
Copyright © I.R.Iran Federation of Sport Aerobic & Fitness | All Rights Reserve
تربيت مربيان متخصص آمادگي جسماني ويژه رشته هاي ورزشي
جلسه عملياتي كردن طرح تربيت مربيان متخصص آمادگي جسماني رشته هاي ورزشي تشكيل شد.
در اين جلسه كه با حضور خانم‌ها شهريان، قاسمي، حسيني، دكتر آقاعلي‌نژاد، ولي‌اله صالح‌نيا و دكتر عباس خداياري تشكيل شد، فرآيند اجراي طرح تربيت مربيان متخصص آمادگي جسماني رشته‌هاي ورزشي به تصويب رسيد. در اين جلسه ابتدا شهريان در خصوص وظيفه و هدف فدراسيون در زمينه ارائه خدمات تخصصي به ساير فدراسيون‌ها و نيز لزوم توجه به رشته‌ آمادگي جسماني به عنوان محور توسعه ورزش قهرماني سخن گفت. او اشاره كرد كه در ابتداي سال جاري در پاسخ به مكاتبات فدراسيون با ساير فدراسيون‌هاي ورزشي فدراسيون ‌ها در خصوص مشاركت در طرح  تربيت نيروهاي متخصص آمادگي جسماني با همكاري اين فدراسيون ابراز تمايل كرده‌اند كه مطالعات اوليه اجراي طرح در طي سه ماه گذشته انجام شد و اينك زمان عملياتي كردن طرح مذكور فرا رسيده است و مقرر گرديد برنامه‌ريزي در خصوص تعيين زمان اجراي طرح صورت پذيرد.
در اين جلسه مقرر شد دكتر آقاعلي نژاد كه در زمينه طراحي تمرينات آمادگي جسماني تخصصي رشته‌هاي مختلف سابقه طولاني و تجربيات ارزشمندي دارند به رياست كميته را برعهده داشته باشند.
در اين جلسه همچنين مقرر شد كه طي نشست با كارشناسان فدراسيون‌هاي علاقمند به مشاركت در اين طرح، نسبت به تعيين سرفصل و محتواي دروس مربوطه، شرايط شركت‌كنندگان و اساتيد دوره‌ها تعيين و نسبت به برگزاري دوره‌ها اقدام شود.
شهريان در پايان جلسه اظهار اميدواري كرد با اجراي اين طرح علاوه بر اجراي رسالت فدراسيون بتوان در رفع كاستي‌هاي موجود در زمينه مربيان متخصص آمادگي جسماني رشته‌هاي ورزشي قدم‌هاي موثري برداشت.
حضور ورزشكاران فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك در راهپيمايي روز قدس
 فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك انزجار خود را از رژيم نژاد پرست و اشغالگر قدس ابراز كردنند .  
همزمان با راهپيمايي با شكوه روز قدس ، فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك همگام با مردم مومن و روزه دار ايران اسلامي در انزجار خود را از رژيم غاصب اسرائيل اعلام كردنند.
صدور كارت هوشمند ورزشي به اعضاء و فعالان فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك  
   فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك اقدام به صدور كارت هوشمند ورزشي براي مربيان ، ورزشكاران و فعالان خود ، مي نمايد
اين فدراسيون به منظور تسهيل در امور اداري و رفاه حال مربيان ، ورزشكاران و فعالان خود اقدام به تهيه و توزيع كارت هوشمند ورزشي كرده است .
كليه افرادي كه داراي اين كارت مي باشند ، علاوه بر استفاده به عنوان كارت شناسايي به عنوان پرونده كاري ، كارت بيمه و پرونده پزشكي ، جهت انجام امور بانكي ، شتابي ، شعبه اي اينترنتي ، پايانه هاي فروش  و خود پردازهاي و استفاده از سامانه مديريت سبد خريد خانوار و سامانه تخفيف ايماشاپ و تخفيف بين 5 تا 35 درصد در مراكز خريد و خدماتي و رفاهي در سراسر كشور مي توانند استفاده نمايند .
 لازم به ذكر است جهت انجام فعاليتهاي مربيان و فعالان فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك داشتن اين كارت الزامي است .
برگزاري مسابقات قهرمان كشوري آمادگي جسماني عمومي در قم
 
  هيات آمادگي جسماني و ايروبيك استان قم ميزبان مسابقات قهرمان كشوري آمادگي جسماني عمومي مردان كشور شد   
اولين دوره مسابقات آمادگي جسماني عمومي زير نظر فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك در دو رده جوانان و نوجوانان از تاريخ 31 شهريور لغايت 3 مهر ماه در قم برگزار خواهد شد .   
لازم به ذكر است تا كنون 21 تيم در رده جوانان و 16 تيم در رده نوجوانان از كليه هيات هاي آمادگي جسماني و ايروبيك سراسر كشور اعلام آمادگي كرده اند . 
 
اطلاعيه 
 
اطلاعيه
برگزاري اولين دوره تربيت مدرس تغذيه
اهداف:
-         تربيت نيروي متخصص جهت تدريس در كارگاه‌هاي تغذيه ورزشي مربيان آمادگي جسماني و ايروبيك
-         ارتقاي دانش مربيان و مدرسين در زمينه تغذيه
-         ايجاد تعامل هرچه بيشتر بين فدراسيون و دانشگاه ها به منظور علمي كردن ورزش
-         اجراي برنامه هاي آموزشي پيش‌بيني شده فدراسيون
-         اجراي تفاهم‌نامه فيمابين فدراسيون و موسسه سلامت، تغذيه و توسعه و انجمن علمي غذا حامي سلامت
تاريخ برگزاري دوره: 29 لغايت 31/6/89 ساعت 9:00 صبح لغايت 17:00 عصر
مكان: تهران- خيابان گاندي- خيابان پنجم- باشگاه ورزآهنگ
شرايط شركت كنندگان:
-         دانشجويان و فارغ التحصيلان مقطع دكتري تربيت بدني با گرايش فيزيولوژي  و دانشجويان و فارغ‌التحصيلان مقطع دكتري تغذيه مي‌توانند در دوره شركت نمايند
-         ارائه اصل وكپي مدرك تحصيلي
-         ارائه فيش واريزي به مبلغ 000/850  به حساب سيبا به شماره 0105974939003 نزد بانك ملي شعبه نمايشگاه بين‌المللي به نام فدراسيون آمادگي جسماني وايروبيك
-         ارائه يك قطعه عكس و كپي شناسنامه
لازم به ذكر است به كليه شركت كنندگان گواهي شركت در دوره اعطاء مي‌شود و افراديكه دوره را با موفقيت به پايان برساند به عنوان مدرس تغذيه فدراسيون خواهند بود.
 
تمرینات پلی متریک :
 
       یکی از راههای موثر جهت تقویت سرعت و قدرت بازیکنان ، تمرینات پلی متریک است  .
اصول حرکت شناسی بر این اصل تاکید دارد که معمولا قبل از هر حرکتی تعدادی از عضلات کشیده می شوند که عکس العمل ان بصورت انقباض ظاهر می شود و باعث تجمع نیرو در عضله می گردد .
بنابر این طبیعی است کششهای فوری و سریع باعث اتحاد و جمع شدن قدرت در عضلات می شود .
در واقع کوتاهترین و سریعترین راه برای یک حرکت موثر، کشش ماهیچه ها می باشد ، بعنوان مثال برای اینکه بتوانید بپرید نیاز است زانوها تا حدی خم شوند و ایجاد کشش در عضلاتی مانند چهار سر ، عضلات باز کننده و همسترینگ است ، که نتیجه ان در نهایت منجر به پریدن می شود .
تمرینات پلی متریک هیچ شباهتی ازنظر بازدهی به انواع تمرینات مانند سرعتی ، قدرتی ویا هوازی ندارد .
بلکه خود از سبکی مستقل بر خوردار است و مکمل سایر انواع تمرینات می باشد ، واین تصور که با تمرینات پلی متریک دیگر نیازی به تمرینات سرعتی و قدرتی نیست کاملا غلط است .
تا کنون مربیان و بازیکنان زیادی از این روش جهت ارتقاء سطح کیفی و تکنیکی خود بهره برده اند .
نکته قابل توجه اینکه تمرینات پلی متریک مستقیما باعث تقویت توان در بازیکنان است واینکه توان در فوتبال چه جایگاهی دارد و هویت آن چیست را مفصلا در آینده به آن می پردازیم .
دکتر اسپازف روسی که ابداع کننده پلی متریک است در مورد آن چنین میگوید که تمرینات پلی متریک در کنار سایر انواع تمرینات نقش هماهنگ کننده و ارتباط دهنده آنها با یکدیگر است .
چند اصل مهم :
·        توجه داشته باشید استفاده از وزنه در تمرینات پلی متریک مناسب نیست و بهترین وزنه ، وزن ورزشکار می باشد .
·        استمرار و مداومت در تمرینات بسیار حائز اهمیت است
·        استفاده از الگوهای مناسب تمرینی متداول ( استفاده از تمرینات مشخص واستاندارد توصیه شده ، به علت تخصصی بودن نوع این تمرینات بهتر است از تغییرات دوری شود )
 
راهنماییهای مهم :
1.      5 الی 10 دقیقه فعالیت هوازی و سپس 15 دقیقه کشش به تمام گروههای عمده ماهیچه ای
2.      پلی متریک را می توان در شروع یک تمرین استقامتی یا کار با توپ انجام داد  ویا در پایان یک جلسه تمرین .
3.      تمرینات پلی متریک نباید بازیکنان رااز نفس بیاندازویا خسته کند در واقع بازیکنان از انجام آن خسته نمی شوند و احساس نشاط به آنان دست می دهد .
4.      2 دقیقه استراحت بین هر نوبت تمرینی مناسب است این استراحت نباید مطتق باشد ، دویدن آرام یا گام به گام توصیه می شود .
5.      تیمهایی که هر روز هفته تمرین می کنند هفته ای 2 جلسه و تیمهایی که یک روز در میان تمرین می کنند هفته ای یک جلسه مناسب است . ( توجه کنید که حداقل زمان بین 2 جلسه پلی متریک باید 48 ساعت باشد )
6.      اگر تمرینی باعث درد عضلات شد فورا آن را قطع کنید .
 
خصوصیات تمرین پلایمتریک :
 
·        این تمرینات نیرو را به قدرت تبدیل ودر نهایت موجب رشد و تقویت توان بازیکنان می شود .
·        ایجاد نشاط و شادابی در تمرینات و تنوع حرکاتی
·        ارتقاء سطح روحی ورزشکاران
·        جهش در قابلیت تکنیکهای فردی و بالا بردن سطح اطمینان به نفس بازیکنان ودر نتیجه تعالی تیمی
 
 
 
چند نمونه از تمرینات پلی متریک :
001 ایستادن بر روی پا و پرش به کشیدگی کامل بدن در اوج پرش
ورعایت حالت خمیدگی پاها ، توجه کنید این تمرینات باید پیوسته بدون
 استراحت در 1 2 دقیقه در 2- 3ست انجام شود
 
002 توجه کنید سر رو به جلو باشد بهم رسیدن و
برخورد پاها در هوا بسیار مهم است ، این تمرین باید
پیوسته باشد ودرست های 1-2 دقیقه ای
 
 
003- تمرین کاملا ساده ومتعارف می باشد
توجه کنید که در هنگام پرش کاملا در هوا
شناور باشد .
 
 
004 این تمرین باید بر روی هر 2 پا به نوبت
انجام دهید توجه کنید بین تعویض پاها فاصله زمانی بوجود نیاید .
شما میتوانید این تمرین را بصورت حرکت رو به جلو انجام دهید
میتوانید در فاصله کوچکتر یا بزرگتر انجام دهید
 
 
 
005 استفاده از حلقه ضروری نیست ولی باعث دقت و تمرکز
می شود بازیکن پس از رسیدن به پایان مسیر را بصورت مخالف
با این حرکت ادامه دهد و مانع از قطع تمرین شود .
 
006 تمرینی ساده ولی پر محتوا به حرکت دستها توجه داشته باشید
یکی از بهترین نوع تمرینات پلی متریک می باشد .
 
007 در این تمرین نیز حرکت دستها باعث تحرک
بیشتر می شود . این تمرین را 7 8 بار انجام داده و
 استراحت 2 دقیقه بین هر ست .
………………………………………………………………………………………………………………………….
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
از گوانگژو تا المپيك 2020
معاون ورزشي سازمان تربيت بدني گفت: پس از يك پروسه مهم و تاثیر گذار و با حضور كارشناسان خبره ورزش برنامه مدون كوتاه مدت، ميان مدت و دراز مدتی براي ورزش كشور تدوين كرده ايم و از همين امروز تا 10 سال آينده برنامه هاي سازمان تربيت بدني براي ورزش ايران مشخص شده است.
حميدسجادي با بيان مطلب فوق به پايگاه خبري ورزش ايران گفت: برنامه ريزي در هر سازماني نيازمند حضور افرادي كارشناس و كاربلد است كه خوشبختانه ما در اين حوزه كارشناساني داريم كه ماحصل تجربه خود را در اختيار ورزش قرارداده اند تا با برنامه ايي مشخص در مسير آينده حركت كنيم.
وي گفت: برنامه هاي ما به گونه ايي تنظيم شده كه در گام نخست بازيهاي آسيايي گوانگژو را هدف قرار داده ايم و همين مسير به بازيهاي المپيك 20
۱۲ لندن منتهي مي شود.علاوه براين و در دورنمايي كه تعريف شده بازيهاي المپيك 2016 و 20۲۰ را نشانه رفته ايم و براي اينكه به نمونه هايي از اين مهم اشاره كنيم از برنامه ريزي براي رشته هاي پايه و مدال آور بايد ياد كنيم كه در دستور كار قرار گرفته است.
رشته هاي پايه مانند دووميداني، شنا و ژيمناستيك در كنار رشته هاي پر مدال از قبيل تيراندازي، تير و كمان، دوچرخه سواري، قايقراني، بوكس، در اولويت برنامه ريزي هاست و سمت و سوي برنامه دراز مدت ما در اين مسير است كه در المپيك هاي 2016 و 2020 ورزش ايران امكان مدال آوري قابل توجهي داشته باشد.
سجادي گفت: شايد خيلي خوشبينانه و بلندپروازي باشد اما بايد باور كنيم كه ما در ايران به لحاظ استعداد واقعا در حد عالي و مطلوب قرار داريم و ثابت شده كه در هر رشته ايي كه برنامه ريزي و مديريت خوبي اعمال شده موفقيت كسب شده است كه نمونه هاي بارز آن در تكواندو، كاراته، واليبال، شطرنج، كشتي، دووميداني و بسكتبال است كه هم اكنون ما در آسيا و جهان جزو مدعيان اصلي به شمار مي رويم.
معاون سازمان تربيت بدني به بازيهاي آسيايي گوانگژو اشاره كرد و افزود: بازيهاي آسيايي در يك پروسه 4 ساله تعريف مي شود كه سال آخر آن به لحظ فني،علمي، پشتيباني و تداركاتي از اهميت بالاتري برخورداراست اما برنامه ريزي براي هر دوره بلافاصله پس از برگزاري دوره قبلي آن آغاز مي شود.
وي گفت: بنابراين برنامه ريزي براي گوانژو از بازيهاي 2006 دوحه آغاز شده و حتي مي توان گفت كه مديريت ورزش در ادوار گذشته براي اين بازيها برنامه ريزي و هدف گذاري كرده اند و ما ادامه داده ایم چرا كه ورزش يك مجموعه بزرگ و عظيم است كه همه افرادي كه در گذشته و حال براي آن تلاش كرده اند تاثير خود را روي آن گذاشته اند تا اين مجموعه به ثمر برسد.
سجادي گفت: يقينا براي گوانگژو همه آنهايي كه در گذشته و حال تلاش كرده اند سهيم خواهند بود اما كارشناسان و اهالي ورزش مي دانند كه يكسال منتهي به بازيهاي آسيايي از اهميت فوق العاده ايي برخوردار است و ما در اين يكسال تمام سعي و تلاش خود را در سازمان تربيت بدني به خرج داده ايم تا تيم هاي ورزشي اعزامي به اين بازيها به لحاظ آمادگي هاي روحي و رواني،پشتيباني، بازيهاي تداركاتي و اردوهاي متعددي که نياز است كمبودي را حس نكنند.
براي تسريع در اين مورد ستاد عالي بازيهاي آسيايي را تشكيل داده ايم كه اين ستاد بر نحوه عملكرد تيم هاي اعزامي به گوانگژو، و تعامل با كميته ملي المپيك ،نحوه هزينه كرد كميته براي تيم هاي اعزامي و پشتياني هايي كه اين كميته انجام مي دهد نظارت دارد ضمن اينكه روند آماده سازي تيم ها و ورزشكاران اعزامي را نيز مورد بررسي و نظارت خود قرار مي دهد.
وي گفت: البته با توجه به اتفاقات و فراز و نشيب هايي كه در 4 سال گذشته براي ورزش ما افتاد از قبيل مباحثي که فوتبال ما با فيفا داشت،نتايجي كه در المپيك پكن به دست آمد، كشمكش انتخاباتي بين سازمان و كميته ملي المپيك و فراز و نشيب هايي از اين قبيل اميدواريم بر روند آماده سازي تيم هاي ورزشي اعزامي به گوانگژو تاثير منفي نگذاشته باشد.
سجادي در همين خصوص گفت :يكي ديگر از رويكردهاي ما در سازمان تربيت بدني ثبات مديريت،مشخص شدن وضعيت فدراسيون هايي كه رييس نداشتند يا به صورت سرپرست اداره مي شدند، حمايت از مديران كاربلد و متخصص در بدنه ورزش و تاكيد بر توسعه ورزش همگاني كه اعتقاد دكتر سعيدلو براين موارد مهم استوار است بوده و اگر دقت شود مي بينيم كه از يكسال پيش تا به امروز 54مجمع شامل 21 مجمع انتخاباتي و 33 مجمع عادي و ساليانه برگزار كرده ايم و هدف همه اينها كمك به ثبات مديريت در فدراسسيونها و حمايت از مديران كاردان و كاربلد بوده است.
سجادي به ورزش همگاني اشاره كرد و گفت: ورزش همگاني در رويكرد جديد سازمان داراي جايگاه و اهميت ويژه ايي است و ما ضمن اهداف و برنامه ريزي هاي دراز مدتي كه تدوين كرده ايم به توسعه ورزش همگاني از طريق شوراي عالي ورزش همگاني و توجه به زيرساخت ها در اين بخش گامهاي خوبي را برداشته ايم.
وي گفت: ورزش همگاني و قهرماني مكمل يکديگرند و این دو مقوله از هم جداشدني نيستند و ما براين باوريم كه هراندازه كه ورزش همگاني توسعه پيدا كند به توسعه ورزش قهرماني مي انجامد و هر اندازه كه تعداد قهرماني ها و مدال آوري ها زياد باشد به توسعه ورزش همگاني منجر می شود،از طرفي امروز فرهنگ توسعه ورزش همگاني در كشور ما به خوبي جا افتاده است اما براي رسيدن به مطلوب بايد از طريق رسانه ها و صدا و سيما فرهنگ سازي كنيم به گونه ايي كه ورزش همگاني به عنوان يك ضرورت در سبد هزينه خانواده ها قرار گيرد.
 
 
معاون دفتر ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات سازمان تربيت بدني منصوب شد
جميل نژاد كيان معاون دفتر ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات سازمان تربيت بدني شد.
به گزارش پايگاه خبري ورزش ايران، سيروس احمدي مدير كل دفتر ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات طي حكمي جميل نژاد را به عنوان معاون خود در اين دفتر منصوب كرد .
در حكم سيروس احمدي به نژاد كيان آمده است : با توجه به تعهد و تجارب ارزنده جنابعالي در امر نظارت و ارزيابي عملكرد به موجب اين ابلاغ شما را به عنوان معاون ارزيابي عملكرد اين دفتر منصوب مي نمايم .
از خداوند قادر ، موفقيت و سربلندي آن برادر متدين و سخت كوش را مسئلت دارم.
 
 
مرتضي كوهي دهكردي معاون اداره كل روابط عمومي سازمان تربيت بدني شد
سرپرست اداره كل روابط عمومي سازمان تربيت بدني در حكمي مرتضي فتحي كوهي دهكردي را به عنوان معاون اين اداره كل منصوب كرد.
به گزارش پايگاه خبري ورزش ايران، در حكم پژمان نياكي آمده است: نظر به تعهد، تخصص و تجربه جنابعالي، به موجب اين حكم به عنوان "معاون اداره كل روابط عمومي" منصوب مي‌شويد.
بدون شك روابط عمومي به عنوان يك حرفه و هنر نقش بسزايي در برقراري و تسهيل ارتباطات دو سويه درون سازمان با برون سازمان دارد. لازم است با بهره‌گيري از توان كارشناسان اداره كل روابط عمومي در پيشبرد اهداف و ارايه عملكرد در خور انتظار سازمان با رعايت نظم و دقت در سامان بخشيدن به فعاليت هاي عمومي كوشا باشيد.
توفيق روز افزون جنابعالي را از خداوند منان خواستارم.
………………………………………………………………………………………………………………………….
وزيري: تقويت زيرساخت‌هاي اسكيت كشور در كانون توجه فدراسيون قرار دارد
 
 
 
 
برنامه هاي اين فدراسيون در برنامه هاي كوتاه، ميان و بلند مدت خلاصه مي شود
كه توجه به زير ساخت هاي اين رشته ورزشي در استان هاي كشور از جمله برنامه هايي است كه تاكيد ويژه اي روي آن داريم.
"جمشيد وزيري"  كه در سفر به ادربيل از بخش هاي مختلف و امكانات ورزشي اين استان بازديد مي كرد، افزود: در حال حاضر به جز در ‌شهرهاي بزرگ، در استان‌هاي كشور از لحاظ زيرساختاري به ويژه سالن‌هاي سرپوشيده با مشكل مواجه هستيم و تمام تلاش خود را مي كنيم كه اين مشكلات را به هر شكل ممكن مرتفع كنيم. البته با كمك ها و حمايت هايي كه رييس سازمان تربيت بدني از ورزش اسكيت دارند اميدوارم در آينده اي نزديك شاهد رشد و اعتلاي اين رشته ورزشي باشيم.

وي افزود: اميدواريم در طي برنامه پنجم توسعه با همكاري مسوولان استاني حداقل بتوانيم در مراكز استان‌ها اين فضاهاي ورزشي را مهيا كنيم تاعلاقه مندان به اسكيت بتوانند از اين ورزش مفرح به خوبي استفاده كرده و لذت ببرند.

رييس فدراسيون اسكيت گفت: خوشبختانه اسكيت روز به روز در ايران علاقه مندان بسياري را پيدا مي كند و شاهد استقبال بي نظير خانواده هاي ايراني از اين ورزش هستيم كه اين براي خود ما هم جالب است، اين روند در استان اردبيل نيز به خوبي طي شده و حركت رو به جلو به گونه اي است كه طي همين مدت كوتاه، چندين ورزشكار مستعد از اين استان به تيم‌هاي ملي ايران راه يافته اند.

وزيري به جايگاه اسكيت استان اردبيل و كسب 465 امتياز در بين استان‌هاي كشور اشاره كرد و گفت: ما اين امتياز دهي و معرفي جايگاه را بر اساس چند شاخص تربيت بدني در ارزيابي عملكرد هيات‌هاي ورزشي تعريف و بررسي كرديم، بدون شك اين حركت فدراسيون باعث خواهد شد همه استانها براي پيش گرفتن از يكديگر تلاش خود را دوچندان كنند و در مسير رو به رشد قرار گيرند.

وزيري در ادامه سفر خود به استان اربيل نشستي صميمانه با شهردار اين استان داشت. در اين جلسه شهردار اربيل نسبت به حل برخي از مشكلات به ويژه اخذ مجوز از شورا براي راه‌اندازي سايت ورزشي اسكيت در اردبيل قول مساعد داد و افزود: تمام تلاش خود را خواهيم كرد تا نيازهاي علاقه مندان به اين ورزش را در سطح استان برآورده كنيم.

اكبر نيكزاد تصريح كرد: نگاه خوب و مثبتي در استان به تمام رشته‌هاي ورزشي وجود دارد و اسكيت نيز در بين رشته هايي است كه علاقه مندان بي شماري را به خود اختصاص داده، اميدواريم با حمايت مسوولان و علاقه مندان به ورزش، شاهد شكوفايي اسكيت استان در آينده اي نزديك باشيم.

وزيري در ادامه اين سفر با مدير كل تربيت بدني استان اردبيل نيز ديدار و گفت و گو كرد. در اين ديدار بر روي همكاري و تعامل دو طرف تاكيد شد و مقرر گرديد هماهنگي هاي لازم براي اعتلاي اسكيت در سطح استان صورت گيرد.

در ادامه اين سفر وزيري با فرمانداراستان اردبيل نيز ديدار و گفت و گو كرد و مقرر شد فرماندار اردبيل براي در اختيار گذاشتن يك سالن و كمك براي احداث پيست اين رشته ورزشي همكاري لازم را انجام دهد.
 
 
 
 
یر وهابی: نيم فصل دوم اسكيت هاكي بانوان 8 مهرماه آغاز مي شود
 
 
 
 
مسوول انجمن اسکیت هاکی بانوان ایران از آغاز نيم فصل دوم اين رقابت ها خبر داد و گفت:
اين مسابقات هفته نخست اين رقابت ها طي روزهاي 8 و 9 مهرماه سال جاري برگزار خواهد شد.

"
سیده سیمین میر وهابی" افزود: هفته نخست اين رقابت ها به ميزباني خميني شهر اصفهان برگزار خواهد شد كه طي آن 8 تيم به مصاف هم مي روند.

وي ادامه داد: تيم هاي سپاهان اصفهان، مهيان، انقلاب تهران، غزال ورامين، آرين گيلان، مهرآريا خميني شهر، tnt اصفهان و هيات همدان تيم هايي هستند كه در آغاز نيم فصل دوم رو در روي يكديگر قرار مي گيرند و بايد منتظر ماند و ديد تا در پايان فصل عنوان قهرماني به كدام تيم خواهد رسيد.

مسوول انجمن اسكيت هاكي بانوان ايران خاطر نشان كرد: در نيم فصل اول تيم انقلاب تهران موفق شد عنوان نخست را به خود اختصاص دهد، البته در رقابت هاي امسال و در پايان اين دوره از رقابت ها تيم منتخبي را مشخص و براي اعزام به رقابت هاي باشگاهي آسيا معرفي مي كنيم تا اگر شرايط براي اعزام نفرات محقق شد، تيم خوب و آماده اي را روانه اين مسابقات كنيم.

ميروهابي ضمن ابراز رضایت مندی از حضور دختران ورزشکار در این رشته ورزشی گفت: طی مدت کوتاهی که فعالیت خود را آغاز کرده ایم، عملکرد قابل قبولی داشته ایم که با این شرایط آینده روشنی را برای اسکیت هاکی بانوان کشور متصور هستم.

وی تصریح کرد: سطح کیفی این رقابت ها با توجه به مدت کوتاهی که فعالیت خود را آغاز کرده ایم بسیار مطلوب است و تصور نمی کردیم در مدت 3 سال گذشته بتوانیم تا این حد رشد داشته باشیم.
بانوان ایران نشان دادند در رشته اسکیت هاکی از استعداد خوبی برخوردار هستند و در صورتی که بر روی آنها سرمایه گذاری شود، بدون شک می توان بر روی مقام های آنها در رقابت های برون مرزی حساب ویژه ای باز کرد.
 
 
 
 
اسكيت در 300 شهرستان كشور راه‌اندازي شدهاست
 
 
 
 
رئيس فدراسيون اسكيت گفت:
به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکیت : جمشيد وزيري در اردبيل به فعاليتهمه‌جانبه اسكيت در كشور اشاره كرد و اظهار داشت:
از حدود 320 شهرستان در كشور 300 شهرستان داراي هيئت اسكيت هستند كه اين امرنشانگر سياست‌هاي فعالانه فدراسيون اسكيت در رسيدن به يك توسعه پايدار است.

وزيري با بيان اينكه اكثر خانواده‌ها علاقمند به اين رشته هستند، افزود: متاسفانه تجهيزات اين ورزش بسيار گران است و براي خود ما نيز مشكلاتي را فراهم كردهاست اما در اين راستا در نظر داريم با كوتاه كردن دست واسطه‌ها بتوانيم اين مشكل رابرطرف كرده و در سال‌هاي آينده در هر خانه لااقل يك كفش اسكيت وجود داشته باشد.

رئيس فدراسيون اسكيت افزود: اميدواريم با برطرف ساختن مشكلات مالي اين رشتههيچ كس از پرداختن به اين رشته مفرح به واسطه نداشتن توانايي مالي محروم نشود.

وي در ادامه به وضعيت ايران در بين كشورهاي جهان اشاره كرد و گفت: ايرانمكان سوم را در مجموع رشته‌ها در آسيا و مكان شانزدهم را در دنيا دارد كه تا چهارسال آينده خواهيم توانست اين مقام را ارتقا دهيم.

وزيري افزود: تا قبل از شروع فعاليت فدراسيون اسكيت پنج استان در اين حوزهفعاليت داشتند كه بعد از تشكيل فدراسيون تمام 31 استان كشور داراي هيئت اسكيتشدند.

رئيس فدراسيون اسكيت اظهار داشت: هم‌اكنون 28 استان با سرعت و تخصص كامل درحال فعاليت هستند كه مي‌توان گفت: يك رقابت بين استاني نيز در اين حوزه صورت گرفتهاست.

وي در اردبيل به اولويت‌هاي ورزش اسكيت اشاره كرد و افزود: به ترتيبرشته‌هاي سرعت، اسكيت هاكي، اسكيت نمايشي و اسكيت برد در كشور انجام مي‌‌شود كه دراين چهار رشته نيز در آسيا داراي مقام‌هاي فراواني هستيم.

رئيس فدراسيون اسكيت مشكل عمده ورزش اسكيت را نداشتن پيست استاندارد عنوانكرد و گفت: در تلاش هستيم با همكاري مديران تربيت‌بدني استان‌ها پيست استاندارد راايجاد كنيم تا خدمات عادلانه و مساوي براي تمام استان‌ها فراهم شود.
 
 
 
برنامه هاي اين فدراسيون در برنامه هاي كوتاه، ميان و بلند مدت خلاصه مي شود
كه توجه به زير ساخت هاي اين رشته ورزشي در استان هاي كشور از جمله برنامه هايياست كه تاكيد ويژه اي روي آن داريم.
"جمشيد وزيري"  كه در سفر به ادربيل از بخش هاي مختلف و امكانات ورزشي اين استانبازديد مي كرد، افزود: در حال حاضر به جز در ‌شهرهاي بزرگ، در استان‌هاي كشور ازلحاظ زيرساختاري به ويژه سالن‌هاي سرپوشيده با مشكل مواجه هستيم و تمام تلاش خود رامي كنيم كه اين مشكلات را به هر شكل ممكن مرتفع كنيم. البته با كمك ها و حمايت هاييكه رييس سازمان تربيت بدني از ورزش اسكيت دارند اميدوارم در آينده اي نزديك شاهدرشد و اعتلاي اين رشته ورزشي باشيم.

وي افزود: اميدواريم در طي برنامه پنجم توسعه با همكاري مسوولان استانيحداقل بتوانيم در مراكز استان‌ها اين فضاهاي ورزشي را مهيا كنيم تاعلاقه مندان بهاسكيت بتوانند از اين ورزش مفرح به خوبي استفاده كرده و لذت ببرند.

رييس فدراسيون اسكيت گفت: خوشبختانه اسكيت روز به روز در ايران علاقه مندانبسياري را پيدا مي كند و شاهد استقبال بي نظير خانواده هاي ايراني از اين ورزشهستيم كه اين براي خود ما هم جالب است، اين روند در استان اردبيل نيز به خوبي طيشده و حركت رو به جلو به گونه اي است كه طي همين مدت كوتاه، چندين ورزشكار مستعد ازاين استان به تيم‌هاي ملي ايران راه يافته اند.

وزيري به جايگاه اسكيت استان اردبيل و كسب 465 امتياز در بين استان‌هاي كشوراشاره كرد و گفت: ما اين امتياز دهي و معرفي جايگاه را بر اساس چند شاخص تربيت بدنيدر ارزيابي عملكرد هيات‌هاي ورزشي تعريف و بررسي كرديم، بدون شك اين حركت فدراسيونباعث خواهد شد همه استانها براي پيش گرفتن از يكديگر تلاش خود را دوچندان كنند و درمسير رو به رشد قرار گيرند.

وزيري در ادامه سفر خود به استان اربيل نشستي صميمانه با شهردار اين استانداشت. در اين جلسه شهردار اربيل نسبت به حل برخي از مشكلات به ويژه اخذ مجوز ازشورا براي راه‌اندازي سايت ورزشي اسكيت در اردبيل قول مساعد داد و افزود: تمام تلاشخود را خواهيم كرد تا نيازهاي علاقه مندان به اين ورزش را در سطح استان برآوردهكنيم.

اكبر نيكزاد تصريح كرد: نگاه خوب و مثبتي در استان به تمام رشته‌هاي ورزشيوجود دارد و اسكيت نيز در بين رشته هايي است كه علاقه مندان بي شماري را به خوداختصاص داده، اميدواريم با حمايت مسوولان و علاقه مندان به ورزش، شاهد شكوفايياسكيت استان در آينده اي نزديك باشيم.

وزيري در ادامه اين سفر با مدير كل تربيت بدني استان اردبيل نيز ديدار و گفتو گو كرد. در اين ديدار بر روي همكاري و تعامل دو طرف تاكيد شد و مقرر گرديدهماهنگي هاي لازم براي اعتلاي اسكيت در سطح استان صورت گيرد.

در ادامه اين سفر وزيري با فرمانداراستان اردبيل نيز ديدار و گفت و گو كرد ومقرر شد فرماندار اردبيل براي در اختيار گذاشتن يك سالن و كمك براي احداث پيست اينرشته ورزشي همكاري لازم را انجام دهد.
نفرات اصلی تیم بانوان کشورمان برای حضور در رقابت های جهانی کلمبیا مشخصشدند.
 
"هدی احمد بیگی" افزود: در روزهای گذشته از نفرات تیم اسکیت بانوان ایران تستهای لازم به عمل آمد که در پایان نیلوفر مردانی، شادی مجیدی و نهال مقدم رحمانی دررده سنی نوجوانان و ماهرخ پدری در رده سنی بزرگسالان جواز حضور در رقابت های جهانیکلمبیا را کسب کردند.

وی ادامه داد: برای انتخاب این نفرات سعی کردیم از بهترین ها و آماده ترینورزشكارن اسکیت ایران استفاده کنیم که بر همین اساس 17 اسکیت باز را به تست های دومتیم ملی دعوت کردیم و در نهایت نفراتی که اعلام شد برای حضور در کلمبیا معرفيشدند.

مربی تیم اسكيت بانوان ایران خاطر نشان کرد:‌ شرایط نفرات تيم خوب است امابراي موفقيت در چنين رقابتي باید بیشتر کار کنیم، البته برخی از نفرات زمان هایخوبی را کسب کرده اند به عنوان مثال در ماده 500 متر رکوردها نسبت به گذشته بهترشده و از زمان 47:900 به 47:742 ثانیه رسیده ایم.

احمد بیگي  گفت: اردوی های تیم ملی تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت و پس ازآن برای ادامه فعالیت های تیم باید برنامه ریزی دقیق تری صورت گیرد تا روند رو بهرشد تیم ادامه يابد.

وی تاکید کرد:اسکیت بازان نوجوان در طول روز یک جلسه تمرین دارند اماورزشکار بزرگسال کشورمان 2 نوبت تمرین را در برنامه کاری خود دارد و با چنين شيوهاي اميدواريم در كلمبيا كارنامه قابل قبولي را از خود بر جا بگذاريم.

مربي تيم اسكيت بانوان ايران در مورد اردوی بعدی اين تيم گفت: اگر پیستاسکیت ایلام آماده شود، اردوی بعدی در ایلام است ارتفاع کشور کلمبیا از سطح دریا درحدود 2000 متر است و تنها جایی که در ایران می توان رقابت هاي جهاني را شبیه سازیکرد،‌ ایلام بوده که امیدوارم از این فرصت بتوانیم استفاده کنیم.

گفتني است رقابت هاي جهاني اسكيت از 28 مهر تا 8 آبان ماه و به ميزبانيكلمبيا برگزار خواهد شد.
 
نیکمهر: نفرات اصلی تیم اسکیت ایران برایحضور در کلمبیا مشخص شدند
 
 
 
يكشنبه ، 28 شهریور 1389 ، 13:21
با تست های گرفته شده نفرات اصلی تیم ایران برای حضور در رقابت های جهانی کلمبیامشخص شدند.
"مسعود نیکمهر" افزود: عصر روز گذشته از اسکیت بازان دعوت شده به اردوی تیم ملیایران تست هایی نهایی گرفته شد که طی آن نفرات اصلی اردو برای اعزام به رقابت هایجهانی کلمبیا مشخص شدند.

وی ادامه داد: با این شرایط اردوی تیم ملی دیگر ریزش نخواهد داشت و ایننفرات در صورتی که با مصدومیت و یا افت مواجه نشوند از شانس بسیار بالایی برای حضوردر رقابت های جهانی برخوردار هستند.

مربی تیم اسکیت ایران تاکید کرد:‌ البته برای حضور در رقابت های جهانی،رکوردهای ورودی را منظور کرده ايم که اسکیت بازان باید به آن دست یابند، این رکوردها 25:50 ثانیه است که رکورد نفرات در حال حاضر حدود 26:365 ثانیه بوده و در گاماول به دنبال آن هستیم تا این رکورد را به زیر 26 ثانيه رسانده و در گام های بعدیبه آن چه می خواهیم دست یابیم.

نیکمهر گفت: به احتمال فراوان در رده بزرگسالان 3 و در رده جوانان 4 اسکیتباز را به رقابت های جهانی کلمبیا اعزام خواهیم کرد البته اگر رکورد بزرگسالان بهآن چه می خواهیم نزدیک نشود این شانس را برای جوانان در نظر خواهیم گرفت که برتعداد آنها اضافه کرده تا ضمن بالا بردن شانس جوانان، بر روی آینده نگری در اینرشته ورزشی نیز توجه لازم شود.

وی ادامه داد: حضور محمد صالحی در کلمبیا قطعی شده و پویا قاسم پور و محمدآروزمند نیز از نفرات اصلی تیم بزرگسالان به شمار می روند، در رده جوانان نیز هومنفهیمی،‌ شایان صباغ، ایمان زندی و فرشید شایان نفرات اصلی بوده و امیر سپهر ربیعیمقدم و صالح رشیدی نیز به عنوان بازیکنان ذخیره در اردو باقی خواهند ماند تا تکلیفتیم اعزامی مشخص شود.

نیکمهر در مورد شرایط و سطح فنی تیم اسکیت ایران گفت: شرایط خوب است و ازسطح کیفی نفرات رضایت دارم، البته به دلیل برگزاری لیگ، اردوی تیم ملی یک هفتهتعطیل خواهد بود و پس از آن در دو نوبت صبح و عصر اردوها را تا زمان اعزام پیگیریخواهیم کرد تا نفرات با آمادگی بیشتری به این رقابت ها اعزام شوند.

گفتنی است در تست نهایی تیم ملی اسکیت ایران رضا رفیعانی دبیر فدراسیوناسکیت و ناظر کمیته انضباطی فدراسیون از نزدیک بر روند فعالیت ملی پوشان نظارتداشتند.

رقابت هاي جهاني اسكيت كلمبيا از 28 مهر تا 8 آبان ماه برگزار خواهد شد.
 
میر وهابی: آینده روشنی برای اسکیت هاکیبانوان ایران متصور هستیم
 
 
 
شنبه ، 27 شهریور 1389 ، 11:11
مسوول انجمن اسکیت هاکی بانوان ایران ضمن ابراز رضایت مندی از حضور دخترانورزشکار در این رشته ورزشی گفت:
طی مدت کوتاهی که فعالیت خود را آغاز کرده ایم، عملکرد قابل قبولی داشتهایم که با این شرایط آینده روشنی را برای اسکیت هاکی بانوان کشور متصور خواهیمبود.
سیده سیمین میر وهابی افزود: رقابت های اسکیت هاکی بانوان کشور در دو دسته لیگبرتر و لیگ دسته یک در حال برگزاری است که طی آن بانوان ورزشکار در غالب 15 تیم بهمصاف هم می روند.

وی ادامه داد:‌ نیم فصل دوم رقابت های لیگ برتر اسکیت هاکی بانوان طی روزهای 8 و 9 مهرماه آغاز خواهد شد که 8 تیم شرکت کننده براي رقابت رو در روي يكديگر قرارمي گيرند و مطمئن هستم بازي هاي خوبي را از اين تيم ها شاهد خواهيم بود.

مسوول انجمن اسکیت هاکی بانوان ایران در خصوص رقابت های دسته یک نیز تاکیدکرد:‌ در این لیگ نیز 7 تیم حضور دارند که تاکنون 3 دور از رقابت های خود را پشت سرگذاشته اند که دور اول، دوم و سوم آن به ترتیب در ماه های تیر، مرداد و شهریورماهسال جاری برگزار شده و دورهای بعد نیز پس از آن که تیم های میزبان مشخص شدند،‌اعلام خواهد شد.
وی تصریح کرد: سطح کیفی این رقابت ها با توجه به مدت کوتاهی کهفعالیت خود را آغاز کرده ایم بسیار مطلوب است و تصور نمی کردیم در مدت 3 سال گذشتهبتوانیم تا این حد رشد داشته باشیم.
بانوان ایران نشان دادند در رشته اسکیت هاکی از استعداد خوبی برخوردار هستند ودر صورتی که بر روی آنها سرمایه گذاری شود، بدون شک می توان بر روی مقام های آنهادر رقابت های برون مرزی حساب ویژه ای باز کرد.
 
نتایج رقابت های لیگ دسته یک اسکیت هاکیبانوان کشور اعلام شد
 
 
 
جمعه ، 26 شهریور 1389 ، 17:30
رقابت های لیگ دسته یک اسکیت هاکی کشور به میزبانی سالن شهدای قیطریه تهرانبرگزار شد
 
که نتایج این رقابت ها به شرحزیر است:
غزال ورامین 12 – خراسان رضوی یک
پرسیس 2 -  ستارگان طلايی 2
انقلاب "ب " 3 – چمران یک
فارس 4 - ستارگان طلایی صفر
غزال ورامین 4 -  پرسیس 2
چمران 8 -  خراسان رضوی صفر
فارس صفر -  غزال ورامین 10
پرسیس 6 -  خراسان رضوی 2
فارس یک -  چمران 5
انقلاب "ب " 9 -  خراسان یک
چمران 2 -  پرسیس 3
انقلاب "ب" 6 -  ستارگان طلایی صفر
 
نتایج لیگ اسکیت سرعت نونهالان و نوجوانانمشخص شد
 
 
 
چهارشنبه ، 24 شهریور 1389 ، 17:52
نتایج انفرادی لیگ نونهالان و نوجوانان اسکیت در بخش پسران ایراناعلام شد.
 
به گزارش روابط عمومي فدراسيون اسكيت،‌  در این رقابت ها که طی 2روز و در آکادمی اسکیت مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد،‌این نتایج به دستآمد:
 
گروه اول - ماده 200متر:
نفراول:نیما محمدی  از تیم ستارگان آرین
نفر دوم:آرمین بحرینی از تیمپالایش گاز سرخون قشم
نفرسوم:متین تاراجی از تیم هیات دامغان
 
300 متر:
نفراول:آرمین بحرینی از تیم پالایش گاز سرخون قشم
نفر دوم: نیما محمدی از تیمستارگان آرین
نفر سوم:‌بهراد بازیگر از تیم پالایش گاز سرخون و قشم
 
گروه دوم - ماده 200متر:
نفر اول: کیارش شاه محمدی از تیم گل یاس ارومیه
نفر دوم:سپهر آفریننده از تیمامید
نفر سوم :علی حسینیاز تیم خراسان رضوی
 
ماده 300 متر:
نفراول:کیارش شاه محمدی از تیم گل یاسارومیه
نفردوم:محمد رضا ویزواری از تیم ایران جوان
نفر سوم:مهرشاد پور غدیری از تیمهیات اصفهان
 
ماده 500متر:
نفراول:مهرشاد پورغدیری از تیم اصفهان
نفر دوم:محمدرضا ویزواری از تیمایران جوان
نفر سوم:محمد نعمتی از تیم خراسان رضوی
 
گروه سوم - ماده 300متر:
نفراول:مهدی ثمره  از تیم خراسان رضوی
نفر دوم:محمد امین حیدری از تیمایران جوان
نفر سوم:مصطفی گل مکانی از تیم خراسان رضوی
 
ماده 500 متر:
نفراول:‌محمد رضا درویشی زاده از تیم هیات اصفهان
نفر دوم:مهدی ثمره از تیم خراسانرضوی
نفر سوم:دانیالزارع از تیم گل یاس ارومیه
 
ماده 1000متر:
نفراول:محمد رضا درویشی زاده از تیم اصفهان
نفر دوم:تورج رضایی از تیم گل یاسارومیه
نفر سوم:مهدیثمره از تیم خراسان رضوی
 
گروه چهارم - ماده 300متر:
نفراول:شفیق دانش از تیم پالایش گاز سرخون قشم
نفر دوم:‌ علی مساح از تیم دیهیمفروهر شیان
نفر سوم:‌محمد دلشاد از تیم خراسان رضوی
 
ماده 500 متر:
نفراول:امیر صفری از تیم آبفا همدان
نفر دوم: کیارش کاوه از تیم تربیتبدنی بروجرد
نفر سوم:‌سهیل نعمت الهی از تیم دیهیم فروهر شیان
 
ماده 1000 متر:
نفراول:علی کاظمی از تیم دیهیم فروهر شیان
نفر دوم:امیر صفری از تیم آبفاهمدان
نفر سوم:‌سهیلنعمت الهی از تیم دیهیم فروهر شیان
 
ماده 3000 مترامدادی:
تیماول:دیهیم فروهر شیان
تیم دوم:تربیت بدنیبروجرد
تیم سوم: خراسانرضوی
 
ماده 500 مترحذفی:
شفیق دانش از تیم پالایش گاز سرخون قشم
امیر محمدی ازتیم سی تی ران عقیق کرج
علی مساح از تیم دیهیم فروهر شیان‌
 
 
لیگ نونهالان و نوجوانان اسکیت سرعت پسرانبه کار خود پایان داد
 
 
 
چهارشنبه ، 24 شهریور 1389 ، 16:37
مرحله پایانی لیگ نونهالان و نوجوانان اسکیت پسران ایران با معرفی تیم هایبرتر به کار خود پایان داد.
به گزارش روابط عمومي فدراسيون اسكيت،‌ در این رقابت ها که در آکادمی اسکیت مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد،‌ تیم های هیات استان اصفهان، دیهیم  فروهر شیان و گل یاس ارومیه به ترتیب مقام های اول تا سوم را از آن خود کردند.

این مسابقات در 4 رده سنی 7 تا 8، 9 تا 10،11 تا 12 و 13 تا 15 سال طی 2 روز و در ماده های سرعت 200، 300، 500 و 1000 متر و همچنین رشته استقامت 3 و 5 هزار متر امدادی برگزار شد.

در رقابت های امسال شاهد کاهش آمار مصدومیت نونهالان و نوجوانان شرکت کنندهدر این رقابت ها بودیم که این امر نشان می دهد سطح کیفی رقابتها در حال رشد است ومی توان به آینده این لیگ امید بسیار داشت.

گفتنی است رقابت های لیگ نونهالان و نوجوانان پسر با شرکت 29 تیم برگزار شد، رقابت دختران نونهال و نوجوان نیز طی 2 روز آینده در آکادمی اسکیت مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار خواهد شد.
 
سیزده بانوی اسکیت باز به اردوی تیم ملیايران دعوت شدند
 
دوشنبه ، 22 شهریور 1389 ، 18:05
پس از برگزاري نخستين اردوي تيم ملي اسكيت سرعت بانوان ايران به منظور شركت دررقابت هاي جهاني كلمبيا
 
13 بانوي اسكيت باز براي انجام تست هاي لازم به اردوي دوم فراخوانده شدند.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکیت: اين نفرات بايد روز27 شهریور ماه در ساعت 8:30 خود را در آكادمي اسكيت مجموعه ورزشي آزادي تهران به كادر فني معرفي كنند.

خانم ها ماهرخ پدری، ‌نهال مقدم رحمانی، الهام مدیر دهقان، ‌فاطمه شازده احمدی، ‌مهتاب اسلامی، ‌سئودا دانایی، ‌یکتا محسنی، شادی مجیدی و ساغر مظفری از جمله نفراتي هستند كه بايد در تست هاي روز 27 شهريورماه شركت كنند.

همچنین مریم مراوده، شقایق امامی، نگار خرم و فرناز کوه شکاف از دیگر ورزشکارانی هستند که بايد در اين تست ها حضور داشته باشند.

گفتني است رقابت هاي اسكيت سرعت قهرماني جهان به ميزباني كلمبيا از 28 مهرماه تا 8 آبان ماه برگزار خواهد شد.
 
معرفی نفرات اعزامی به مسابقات جهانی کلمبیا
 
 
 
 
طبق آخرین نظر مربی تیم ملی، شرایط انتخاب نهایی بازیکنان اعزامی به جهانیکلمبیا اعلام میگردد
شرایط انتخاببازیکنان:
رده سنی بزرگسال: در این گروه سنی سه نفر از بیننفرات دعوت شده برگزیده خواهند شد که انتخاب محمد صالحی از نظر کادر مربیگری تیمملی تثبیت شده و دو نفر دیگر میبایست بتوانند حد نصاب رکوردهای تعیین شده زیر رابدست آورند، رکوردهای تعیین شده متعلق به نفرات بیستم مسابقات جهانی سال قبلمیباشد.
رکوردها:
300متر: 25.50ثانیه
1000متر: 1.24.00دقیقه
10000متر: 15.12.00دقیقه
در رده سنی جوانان: چهار نفر از بین تست های 300، 1000 و 10000متر امتیازی جهت شرکت در اردوهای بعدی و ارنج نهایی مسابقات جهانی معرفی خواهند شد.
در صورت عدم کسب رکوردهای تعیین شده گروه سنی بزرگسالان، و در صورتکسب نتیجه مطلوب توسط نفر پنجم جوان، یک نفر به چهار نفر انتخاب شده رده سنی جواناناضافه خواهد شد.
 
برنامه زمانبندی اردو و تست دوم:
نفرات دعوت شده میبایست خود را جمعه بعد از ظهر مورخه 26/06/89 بهکمپ تیم ملی  واقع در آکادمی مجموعه آزادی معرفی کنند، و تاریخ برگزاری تست شنبه 27/06/89، و زمان اتمام و خروج از اردو جمعه بعد از ظهر مورخه 2/07/89 میباشد.
 
مدير روابط عمومي فدراسيون اسكيت منصوب شد
 
 
 
چهارشنبه ، 22 ارديبهشت 1389 ، 09:23
طي حكمي از سوي جمشيد وزيري رئيس فدراسيون اسكيت
امين صانعي به عنوان مدير روابط عمومي اين فدراسيون منصوب شد.
به گزارش روابط عمومي فدراسيون اسكيت، وزيري در اين حكم آورده است، با توجه بهسوابق حضرتعالي در امر رسانه و در راستاي پيشبرد اهداف اين رشته ورزشي ، طي اين حكمبه عنوان مدير روابط عمومي فدراسيون اسكيت منصوب مي شويد.
اميد است با تلاش و كوشش در امر خطير رسانه ، در توسعه روز افزون رشته اسكيتموفق و مويد باشيد.گفتني است امين صانعي سابقه يك دهه فعاليت رسانه اي و مديريتروابط عمومي فدراسيون هاي ورزشي را در كارنامه كاري خود دارد.
 
كاوان: سطح كيفي رقابتهاي اسكيت هاكي جامرمضان رضايت بخش است
 
 
 
يكشنبه ، 7 شهریور 1389 ، 15:53
دبير هيات اسكيت استان تهران
رقابت‌هاي اسكيت هاكي جام رمضان در دو بخش مردان و زنان به ميزباني آكادمي اسكيت مجموعه ورزشي انقلاب تهران در حال برگزاري مي باشد كه خوشبختانه سطح كيفي اين رقابتها در حد قابل قبولي بوده است.
'كاوان درويش' در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون اسکیت افزود: اين رقابت ها به مناسبت ماه مبارك رمضان آغاز شده كه در بخش مردان 9و در بخش بانوان شاهد حضور 6تيم هستيم.

وي ادامه داد: تيم‌هاي جوانان انقلاب، ديزل ساز، پرشين اسپرت، پرسيس، انقلاب الف، انقلاب ب، پويا الف و ب و تيم پيشوا در بخش مردان و تيم‌هاي انقلاب الف و ب، جوانان انقلاب، پرسيس، ديزل ساز و ورامين در بخش بانوان تيم‌هاي شركت‌كننده در اين رقابت‌ها هستند.

دبير هيات اسكيت استان تهران يادآور شد: در بخش آقايان، رقابت‌ها در
10 مرحله و در بخش بانوان در هفت مرحله برگزار مي‌شود كه تيم‌ها و نفرات برتر در روز عيد فطر اعلام خواهد شد.

نتايج اين بازي ها تا اين لحظه به شرح زير است:

بانوان

دور نخست:
انقلاب 'الف' 1- انقلاب 'ب' صفر
ورامين 8 - پرسيس صفر
ديزل ساز صفر - جوانان انقلاب صفر

دور دوم:
ورامين صفر - انقلاب 'ب' 2
ديزل ساز صفر - انقلاب 'الف' 1
جوانان انقلاب 3 - پرسيس صفر

دور سوم:
ديزل ساز 1 - انقلاب 'ب' صفر
جوانان انقلاب صفر - ورامين 3
پرسيس 1- انقلاب 'الف' 9

آقايان

دور اول:
پيشوا 1 - جوانان انقلاب 3
انقلاب 'ب' 5 - پرشين اسپرت 1
پويا 'ب' 12 - پرسيس يك
پويا 'الف' صفر - انقلاب 'الف' 8
در اين دور دزيل ساز با قرعه استراحت رو به رو شد.

دور دوم:
ديزل ساز 7 - جوانان انقلاب صفر
پيشوا 2 - پرسيس صفر
انقلاب'ب' - انقلاب 'الف'‌ برگزار نشد
پويا 'ب' 8 - پويا 'الف' صفر
در اين دور پرشين اسپرا استراحت داشت.

دور سوم:
ديزل ساز 2 - پرشين اسپرت صفر
جوانان انقلاب 2 - پرسيس 3
پيشوا 1 - پويا 'الف' 2
انقلاب 'ب' 1 - پويا 'ب' 4
در اين دور انقلاب 'الف' استراحت داشت.

دور چهارم:
ديزل ساز 6 - پرسيس صفر
پرشين اسپرت صفر - انقلاب 'الف'‌ 5
جوانان انقلاب 2 - پويا 'الف' 2
پيشوا صفر - انقلاب 'ب' 2
در اين دور تيم پويا 'ب' استراحت داشت.

دور چهارم:
ديزل ساز 3 - انقلاب 'الف' 2
پرسيس 1 - پويا 'الف' 3
پرشين اسپرت 1 - پويا 'ب' 5
جوانان انقلاب 1 - انقلاب 'ب' 3
در اين دور تيم پيشوا استراحت داشت.

گفتني است رقابت‌هاي آقايان از
27و ديدار بانوان از 31 مردادماه آغاز شده است. همچنين چهره تيم هاي قهرمان روز 19 شهريور ماه اعلام خواهد شد.
 
 
انتخاب مجدد خانم صفاری به عنوان رئیس هیات آمادگی جسمانی و ایروبیک استان مازندران
خانم صبا صفاری با کسب 19 رای مجدداً برای چهار سال دیگر ریاست هیات آمادگی جسمانی و ایروبیک را بر عهده گرفت.
مجمع عمومی انتخاب رئیس هیات آمادگی جسمانی و ایروبیک استان مازندران با حضور سرکار خانم شهریان رئیس فدراسیون آمادگی جسمانی وایروبیک آقای نصراله پریچهر مدیرکل اداره تربیت بدنی استان مازندران و نمایندگان داوران، ورزشکاران، اداره آموزش و پرورش استان و روسای هیات های شهرستانهای آمادگی جسمانی و ایروبیک در ساری برگزار شد.
در این مجمع خانم صبا صفاری گزارشی از فعالیت چهارسال گذشته هیات و کسب موفقیت های گوناگون در عرصه های مختلف ورزش و گسترش رشته آمادگی جسمانی و ایروبیک در سطح استان ارائه کرد.
همچنین نامبرده به عنوان تنها داوطلب احراز پست ریاست هیات برنامه های چهارسال آینده خود را در جهت توسعه هرچه بهتر این رشته ورزشی در بین آحاد جامعه به خصوص عمومی کردن این رشته در بین خانواده ها مطالبی را عنوان کرد.
در پایان خانم صبا صفاری با کسب 19 رای اخذ شده بار دیگر به مدت چهار سال رئیس هیات آمادگی جسمانی و ایروبیک استان مازندران انتخاب شد./
 
 
یلوفرمردانی : رقابتهاي جهاني كلميبا دانش اسكيت ايران را بالا مي‌برد
 
 
 
پنجشنبه ، 18 شهریور 1389 ، 23:39
ملي پوش تيم اسكيت ايران گفت :
حضور در رقابت‌هاي جهاني يك فرصت ايده آل است و بدون شك اين حضور باعث خواهد شد دانش مربيان و اسكيت بازان كشورمان رشد چشمگيري داشته باشد.
نيلوفر مرداني تصريح كرد: با تلاش‌هايي كه صورت گرفته برترين‌هاي كشور به اردوي آمادگي فراخوانده شده‌اند كه اين موضوع باعث شده سطح رقابت در اردوي تيم ملي بيش از پيش شود و ملي پوشان با جديت هر چه بيشتر به رقابت با يكديگر بپردازنند.
ملي پوش اسكيت ايران خاطر نشان كرد: با تلاش‌هاي فدراسيون فوتبال شاهد حضور يكي مربي ايتاليايي در تيم ملي اسكيت ايران هستيم .
اين ملي پوش اسكيت ايران كه تا كنون ‪ ۵۹مدال طلا، ‪ ۸نقره و ‪ ۲برنز را از رقابت‌هاي داخلي و خارجي كسب كرده است، ادامه داد: در رقابت‌هاي جهاني كلمبيا تيم‌هاي تايوان، كره جنوبي، هندوستان، كلمبيا و ايتاليا از جمله حريفان مدعي در مواد ‪ ۱۰۰۰و ‪ ۱۰۰۰۰متر هستند و بدون شك رقابت با آنها بسيار سخت خواهد بود .
وي در پايان اظهار اميدواري كرد در صورت اعزام به رقابت‌هاي جهاني كلمبيا با عملكرد خوب خود، نماينده شايسته‌اي براي اسكيت ايران باشد.
 
یکمهر: هدف ما ثبت شایستگی ها در رقابتهای جهان کلمبیا است
 
 
 
چهارشنبه ، 17 شهریور 1389 ، 15:14
تنها هدف خود را بر روی اثبات شایستگی نمایندگان ایران در رقابت های جهانی کلمبیا معطوف کرده ایم.
 
"مسعود نیکمهر تصریح کرد: در حین برگزاری اردوی تیم ملی اسکیت ایران، تست هایی از اسکیت بازان گرفته شد تا از آخرین وضعیت آنها مطلع شویم.
 
البته 28 ملی پوش را به اردو فراخواندیم که‌ فرهاد بهرامی از بوشهر به دلیل غیبت از اردو کنار گذاشته شد و با 27 ملی پوش کار خود را ادامه دادیم.

وی با اشاره به اهمیت رقابت جهانی اسکیت گفت:‌
 
بدون شک در کلمبیا باید شاهد حضور مدعیان آسیایی و جهانی باشیم چرا که هیچ کدام از آنها نمی خواهند این فرصت را از دست بدهند و بدون شک با تمام توان به میدان می آیند.

مربی تیم ملی اسکیت ایران ادامه داد:
 
در این اردو سعی کردیم بر روی نکات لازم کار کرده و توانایی تیم ملی را محک بزنیم، بدون شک تا فرصت باقی مانده به مسابقات جهانی کلمبیا تیم را به شرایط مطلوب خواهیم رساند تا شاهد عملکردی موفق از ملی پوشان اسکیت کشورمان باشیم.

وی از عملکرد اسکیت بازان در ماده های سرعت و استقامت ابراز رضایت کرد و گفت:
 
ملی پوشان نشان دادند انگیزه بسیار بالایی برای حضور در این رقابت ها دارند و خوشبختانه در طول اردو نیز شادابی خاصی در بین اسکیت بازان دیده شد.

گفتنی است در این اردو، سید جلال استادی، شاهین درفشیان و محمد مهدویان به عنوان کمک، نیکمهر را در آماده سازی تیم ملی اسکیت ایران همیاری کردند.
 
طرح جامع توسعه همگانی ورزش اسکیت
 
 
 
چهارشنبه ، 17 شهریور 1389 ، 14:07
ریاست  محترم هیات اسکیت استان


با سلام و احترام ؛
 

پیرو نامه های شماره   537/290    ، 0612/290  ، 1079/290  مبنی بر ، معرفی مسئول کمیته همگانی ، ترکیب اعضا و 2/3/89    0/3/89   8/4/89 ارائه گزارش ماهانه و تاریخ برگزاری همایش ها و ارائه پیشنهاد درخصوص طرح جامع توسعه همگانی ورزش اسکیت،  تاکنون اقدام عملی از سوی آن هیات محترم صورت نپذیرفت .
خواهشمند است ضمن بررسی مفاد مندرج درنامه های فوق الذکر، در اسرع وقت نسبت به ارسال اطلاعات درخواست شده اقدام لازم معمول فرمائید .
در ضمن شایسته است به منظور همگانی کردن ورزش اسکیت ،  ضمن انجام هماهنگی های لازم با دستگاه های اجرایی ذی ربط در آن استان ، روز 26 مهر ماه که مصادف با روز تربیت بدنی و ورزش و همچنین سالروز ولادت با سعادت هشتمین اختر تابناک امامت حضرت امام رضا (ع) می باشد را برای برگزاری  همایش بزرگ و سراسری اسکیت بازان در تمامی شهرها و مرکز استان اعلام فرمایید و برنامه ریزی های لازم را به منظور پوشش خبری و تحقق عملی این مهم فراهم آورید .

بدیهی است هیات هایی که در این زمینه تلاش کنند و گزارش فعالیت خود را به این فدراسیون ارسال نمایند در امتیاز رنکینگ هیات های استان ، از حد نصاب امتیاز لحاظ شده درخصوص توسعه محیط حقوقی ، توسعه فرهنگی ورزشی و توسعه مدیریت و رفتار سازمانی برخوردار خواهند شد ./م431

جمشید وزیری
رئیس فدراسیون اسکیت
 
مربی اسکیت بانوان:بهترین ها به رقابتهای جهانی کلمبیا اعزام می شوند
 
 
 
چهارشنبه ، 17 شهریور 1389 ، 13:59
با توجه به اهمیت رقابت های جهانی کلمبیا تمام تلاش خود را خواهیم کرد
 
تا با اعزام بهترین نفرات به این رقابت ها، کارنامه موفقی را در حد بضاعت از خود برجا بگذاریم.
"هدی احمد بیگی" افزود: از فروردین ماه سال جاری کار خود را برای حضوری شایسته در بازیهای آسیایی گوانگ ژو آغاز کردیم که در همین برنامه ها، حضور تیم اسکیت ایران در رقابت های جهانی کلمیبا را نیز مد نظر قرار داده بودیم.

وی ادامه داد: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا در بازی های برون مرزی عملکرد قابل قبولی را از خود بر جا بگذاریم که بر همین اساس اردوهای منظم و خوبی را برگزار و بهترین نفرات را به اردو فراخواندیم تا پس از تست های به عمل آمده، آماده ترین اسکیت بازان به کلمیبا اعزام شوند.

مربی تیم اسکیت بانوان ایران تصریح کرد: رقابت های جهانی کلمبیا از 28 مهر تا 8 آبان ماه برگزار خواهد شد که بدون شک باید شاهد حضور بهترین نفرات این رشته ورزشی در کلمیبا باشیم و این به معنای آن است که کار سختی پیش رو داریم اما همین حضور می تواند در بالا بردن سطح فنی مربیان و اسکیت بازان کشورمان موثر باشد.

وی گفت: شرایط تیم بانوان در استقامت بهتر از سرعت است و در بخش جوانان نیز از بزرگسالان عملکرد بهتری داشته ایم، خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته از سوی فدراسیون بر روی نوجوانان و جوانان سرمایه گذاری خوبی صورت گرفته که این امر می تواند آینده موفقی را پیش روی تیم بزرگسالان ایران قرار دهد.

احمدی بیگی تصریح کرد: اردوی تیم ملی اسکیت بانوان ایران در 2 نوبت صبح و عصر برگزار شده که فردا آخرین روز این اردو است، پس از این اردو یک هفته استراحت خواهیم داشت و دوباره نفرات را به اردو فراخوانده و از آنها تست های آمادگی به عمل می آوریم تا روند فعالیت اسکیت بازان را مشخص کنیم.

وی گفت: برای آنکه شاهد حضور شایسته ایران در رقابت های جهانی کلمبیا باشیم،‌ برای ملی پوشان رکوردهایی را مد نظر قرار گرفته ایم که باید بر اساس آن عمل کنند، در رشته سرعت 28:80 در 300 متر را مد نظرداریم و در استقامت نیز بر اساس عملکرد ملی پوشان تصمیم خواهیم گرفت.
 
 
دستور العمل ارزیابی عملکرد هیئت ها
 
 
 
چهارشنبه ، 17 شهریور 1389 ، 13:48
مدیر کل  محترم تربیت بدنی  استان


باسلام و احترام؛
 

پیرو نامه شماره 3453/290 مورخ 17/12/88 این فدراسیون با عنوان هیات آن استان و با عنایت به مفاد مندرج در دستور العمل ارزیابی عملکرد هیئت های ورزشی و اطلاعات در اختیار این فدراسیون ، هیات محترم اسکیت آن استان در مقایسه با سایر هیات های کشور   (30 هیات) ضمن کسب......... امتیاز  رتبه .................... را در سال 88 کسب نموده است .

انتظار می رود  دستور فرمایند با مبنا قراردادن شاخص های ملحوظ شده در جدول رنکینگ سال 88 ( 10 شاخص با مجموع امتیاز 1000 ) اقدامات لازم را برای تحقق موارد مطروحه درسال جاری مد نظر قرارداده تا شاهد توسعه  بیش از پیش رشته مفرح اسکیت در آن استان باشیم ./م122

جمشید وزیری
رئیس فدراسیون اسکیت
 
اطلاعیه کمیته آموزش و آزمون فدراسیون اسکیت
 
 
 
چهارشنبه ، 17 شهریور 1389 ، 13:26
ریاست محترم هیات اسکیت استان
 


باسلام واحترام ؛

به استحضار می رساند ، کمیته آموزش و آزمون فدراسیون در نظر دارد در راستای هدفمند کردن و رفع نیازهای هئیت های محترم استانها در بخش های داوری و مربیگری رشته های مختلف اسکیت و به روز کردن اطلاعات مربیان و داوران کلیه استانها و انجام هماهنگی های لازم به منظور برگزاری دوره های آموزشی در سطح کشور گام بردارد.
لذا شایسته است کلیه برنامه های عملیاتی شش ماهه دوم سال 89 آن استان در بخش آموزش ( برگزاری دوره های مربیگری ، داوری و کارگاه های آموزشی در طول سال ) را حداکثر  تا تاریخ 30/5/89 به این  فدراسیون اعلام فرمایید./م340

جمشید وزیری
رئیس فدراسیون اسکیت
 
حضور تيم ملي اسكيت نمايشي ( فري استايل) در مسابقات جهانی کره
 
 
 
چهارشنبه ، 17 شهریور 1389 ، 13:05
تيم ملي اسكيت نمايشي ( فري استايل) عازم مسابقات جهاني شد.
روز گذشته تيم ملي اسكيت نمايشي فري استايل  (عبور از موانع ) كشورمان با دو ورزشكار و يك سرپرست عازم مسابقات جهاني كره جنوبي شد .

به گزارش روابط عمومي فدراسيون اسكيت :
آقايان  محمد اميدواري پور و فرهاد مهدوي بعنوان ورزشكار و محمد رضا صادقي  بعنوان سرپرست ، تيم ملي كشورمان را در اين مسابقات همراهي مي كنند .

شايان ذكر است كه اين مسابقات از تاريخ 13/6/89 آغاز و تا تاريخ 19/6/89 در شهر جئو جو ادامه خواهد داشت .
 
 
ديگران بايد در مورد عملكردم در فدراسيون اسكيت قضاوت كنند
 
 
 
 
رئيس فدراسيون اسكيت در گفتگو با خبرگزاری فارس
در مورد عملكرد من در فدراسيون ديگران بايد قضاوت كنند و هميشه در اين مورد از خودم حساب مي‌‌كشم.
 
وی درباره حضور يا عدم حضور تيم ملي اسكيت سرعت ايران در گوانگجو اظهار داشت:
 
كميته ملي المپيك در خصوص حضور يا عدم حضور تيم ما در اين مسابقات تصميم نهايي خود را نگرفته است و پس از بررسي‌هاي لازم نظر نهايي خود را اعلام خواهد كرد.

وي ادامه داد: يكي از شرايط حضور، ركورد انفرادي است كه با توجه به عملكرد خوب ملي‌پوشان اسكيت سرعت ايران در تايوان اميدوار هستيم، به اين مسابقات اعزام شويم.

وزيري از حضور تيم ملي اسكيت سرعت بانوان و مردان ايران در مسابقات جهاني كلمبيا خبر داد و افزود:
 
با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته جهت حضور در بازي‌هاي جهاني كلمبيا تا 28 مهرماه 3 اردو را پيش بيني كرده‌ايم، که  اردوي ملي پوشان براي حضور قدرتمند در اين مسابقات در حال برگزاری است.
 
رئيس فدراسيون اسكيت در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا مشكلات بودجه فدراسيون برطرف شده است، عنوان كرد:
 
از سوي سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك كمك‌هايي به فدراسيون اسكيت شده است، مشكلات بودجه تا آغاز بازي‌هاي جهاني كلمبيا برطرف خواهد شد.
 
وي بار ديگر به نبود اسپانسر در فدراسيون اسكيت اشاره و خاطرنشان كرد:
 
متاسفانه هنوز فدراسيون هيچ اسپانسري ندارد، اما با بودجه سازمان تربيت بدني مسابقات ليگ را در رشته‌هاي مختلف و در رده‌هاي مختلف سني بدون هيچ مشكلي برگزار مي‌كنيم.

وزيري در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه آيا در مدت رياست خود بر مسند فدراسيون اسكيت از عملكرد خود راضي بوديد، گفت:
 
در اين مورد من نبايد قضاوت كنم، راجع به عملكردم در فدراسيون ديگران بايد قضاوت كنند، اما من هميشه در اين مورد از خودم حساب مي‌كشم.
 
ملي پوشان اسكيت سرعت براي رقابتهاي جهاني كلمبيا آماده مي شوند
 
 
 
سه شنبه ، 16 شهریور 1389 ، 10:57
ملي پوشان اسكيت ايران براي حضور در رقابت جهاني كلمبيا در اردوي آماده سازي به سر مي برند.
 
به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکیت : پس از آن كه 28 اسكيت باز پسر براي حضور در اردوي تمي ملي اسكيت ايران فرخوانده شدند، 27 بازيكن با معرفي خود به كادر فني، تمرينات خود را از روز 12 شهريور ماه آغاز كردند.

در اين اردو كه تا روز 18 شهريورماه ادامه خواهد داشت، ملي پوشان اسكيت در دو رشته اسكيت سرعت و استقامت زير نظر مسعود نيكمهر تمرينات خود را دنبال خواهند كرد تا براي حضور در رقابتهاي جهاني آماده شوند.
جلال استادي و شاهين درفشيان به همراه محمد مهدويان، نيكمهر را در آماده سازي ملي پوشان اسكيت ايران همياري مي دهند.

ملي پوشان امروز و در تمرين نوبت صبح خود كه از ساعت 10 آغاز شد، پس از نرمش و گرم كردن، تمرينات و برنامه هاي كادر فني را مرور كرده و بيشتر تمرينات خود را بر روي تمرينات هوازي معطوف كردند.

ملي پوشان اسكيت ايران روزانه 2 نوبت تمرين را در دستور كار خود دارند، اين اردو تا 18 شهريورماه ادامه دارد.

محمد صالحي، حسين منشيدي، ياسر مارابي، شايان صباغ، علي دلاوري، مصطفي طباطبايي،‌ پوريا قاسم پور، پوريا واحد، سجاد غلاميان، هومن فهيمي، فرشيد شايان، امين مهذب نيا، امير رضا بحريني مقدم و وحيد جعفري زاده حضور دارند.

همچنين ايمان زندي، صالح رشيدي، امير سپهر ربيعي، سهند رئيسي، علي رضا هوشنگي، پدرام فدوي، فرهاد بهرامي، سامان دستمرد، كيارش ستارزاده، اشكان خليلي،‌ مسعود غفوري، آرمين ابريشمي، محمد آرزومند و سعيد حاجي محمدي ديگر ورزشكاراني هستند كه به اين اردو فرخوانده شده اند.

رقابت جهاني اسكيت، 28 مهر تا 8 آبان ماه به ميزباني كلمبيا برگزار خواهد شد.
 
 
اردوي تيم ملي اسكيت دختران ايران براي حضور در رقابت هاي جهاني كلمبيا
 
 
 
سه شنبه ، 16 شهریور 1389 ، 10:29
اردوي آماده سازي تيم ملي اسكيت دختران ايران به منظور حضور در رقابت هاي جهاني كلمبيا در حال برگزاري است.
 
به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکیت : در اين اردو كه از روز 12 شهريور ماه آغاز شده است ، ملي پوشان اسكيت كشورمان زير نظر هدي احمد بيگي تمرينات خود را پيگيري مي كنند.

ملي پوشان اسكيت ايران صبح امروز و از ساعت 8:30 تمرينات خود را در كمپ تيم هاي ملي اسكيت ايران واقع در مجموعه ورزشي آزادي تهران برگزار كردند كه در ابتدا نرمش و گرم كردن نفرات در برنامه كادر فني قرار داشت.

مربي تيم ملي اسكيت ايران در اين اردو به اهميت رقابت هاي جهاني اسكيت كلمبيا اشاره كرد و از بازيكنان خواست با جديت بيشتري در تمرينات حاضر شوند و از تمامي لحظات به خوبي استفاده ببرند.

دختران اسكيت باز كشورمان سپس حركت با تكنيك هاي مختلف را در دور پيست به اجرا در آوردند. ملي پوشان سپس 2 ساعت تمرين كردند.

با نظر كادر فني تيم اسكيت دختران ايران، ملي پوشان كشورمان بعداز ظهر امروز تمرينات خود را دنبال خواهند كرد.
بانوان اسكيت باز ايران كه خود را براي رقابت هاي جهاني كلمبيا اماده مي كنند تا روز 18 شهريورماه در دو نوبت صبح و عصر در آكادمي اسكيت مجموعه ورزشي آزادي تهران تمرين مي كنند و پس از چند روز استراحت، دور دوم تمرينات خود را از هفته آينده آغاز خواهند كرد.

نيلوفر مرداني،‌ نهال مقدم رحماني، الهام مدير دهقان، مهتاب اسلامي، سودا دانايي،‌ ساغر مظفري،‌ يكتا محسني،‌ فاطمه شازده احمدي ،‌ مريم مراوده،‌ شقايق امامي،‌ ماهرخ بدري، فاطمه بختيارنژاد، زهرا مظفري، فتانه رضواني راد،‌شادي مجيدي و نگار خرم اسكيت بازان كشورمان هستند كه به اين اردو دعوت شده اند.
 
 
رفیعانی : ملی پوشان در صورت کسب رکوردهای لازم به کلمیبا اعزام می شوند
 
 
 
يكشنبه ، 14 شهریور 1389 ، 14:11
دبیر فدراسیون اسکیت گفت:
 
رقابت های جهانی اسکیت از 23 مهر تا 9 آبان ماه سال جاری به میزبانی کلمبیا برگزار خواهد شد که اسکیت بازان کشورمان در صورت رسیدن به رکوردهای مشخص شده، به این رقابت ها اعزام می شوند.
 
رضا رفیعانی" تصریح کرد: بدون شک در چنین رقابت هایی، همه تیم های مدعی جهان برای کسب عنوان و با دست پر ظاهر می شوند، بر همین اساس فدراسیون اسکیت سیاست گذاری هایی را انجام داده که ورزشکاران باید رکوردهایی را به دست آورند که در صورت رسیدن به آن رکوردها، به کلمبیا اعزام خواهند شد.

وی ادامه داد: بر همین اساس اردوهای تیم ملی اسکیت، در 2 بخش دختران و پسران را در مراحل مختلف پیش بینی کرده ایم، که یکی از این اردوها هم اکنون در آکادمی اسکیت مجموعه ورزشی آزادی در حال پیگیری است.
این اردوها به صورت مجزا و در زمان های مختلف و بر اساس برنامه های "انیو مومنی" مربی ایتالیایی تیم ایران برگزار می شود که در این مرحله "مسعود نیکمهر" به عنوان مربی تیم مردان و "سید جلال استادی"، "شاهین درفشیان" و "محمد مهدویان" به عنوان کمک وی را همراهی می کنند.

رفیعانی ادامه داد: در تیم دختران نیز "هدی احمد بیگی" مسوولیت آماده سازی نفرات را در این مرحله از اردو بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: تنها هدف فدراسیون اسکیت این است که در رقابت های برون مرزی برای ایران کسب افتخار کنیم و بدون شک تمام تلاشهای فدراسیون نیز در این راستا صورت می گیرد.
سیاست فدراسیون بر این است که از همه نفرات و استعدادهای کشور به خوبی استفاده شود که امیدواریم نتایج کسب شده در چنین رقابتهایی،‌ خستگی را از تن مسوولان فدراسیون خارج کند.

گفتنی است اردوی تیم ملی اسکیت سرعت ایران از روز گذشته در آکادمی اسکیت مجموعه ورزشی آزادی تهران آغاز شده و تا روز 18 شهریورماه ادامه خواهد یافت.
 
رقابت هاي اسكيت به مناسبت عيد فطر برگزار مي شود
 
 
 
شنبه ، 13 شهریور 1389 ، 11:55
دبير هيات اسكيت استان تهران گفت:
به مناسبت عيد سعيد فطر يك دوره مسابقه اسكيت سرعت و نمايشي در 2 بخش مردان و بانوان زير نظر هيات اسكيت استان تهران برگزار مي شود .

به گزارش روابط عمومي فدراسيون اسكيت،

'كاوان درويشي' خاطرنشان كرد: رقابت هاي ليگ اسكيت سرعت تهران در بخش دختران در روزهاي 29 و 30 شهريور ماه و در بخش پسران در روزهاي اول و دوم مهرماه در رده سني نونهالان و نوجوانان به ميزباني حوزه شمال شرق تهران در پيست اسكيت شيان برگزار مي شود .

وي ادامه داد: در اين مسابقات كه در 5 مرحله برگزار مي‌شود، هر تيم موظف است با 14 ورزشكار در رده سني نونهالان و 7 ورزشكار در رده سني نوجوانان شركت كند. مسابقات در 5 مرحله و هر مرحله به ميزباني يك حوزه برگزار مي‌شود كه اين بار حوزه شمال شرق ميزباني را بر عهده گرفته است و در ادوار آينده حوزه هاي ديگر مسووليت اين امر را بر عهده خواهند گفت.

دبير اسكيت استان تهران خاطر نشان كرد: همچنين به مناسبت عيد سعيد فطر يك دوره مسابقات اسكيت نمايشي در 4 بخش مسابقات تفريحي زير 12 سال ، مسابقات تفريحي بالاي 12 سال، مسابقات با كفش تخصصي زير 12 سال و مسابقات با كفش تخصصي بالاي 12 سال در دو بخش آقايان و بانوان در روز 19 شهريور ماه در فرهنگسراي بهمن و مجموعه ورزشي پارك فدك برگزار مي‌شود.

وي از برگزاري رقابت هاي اگرسيو و برد خبر داد و گفت: نخستين دوره مسابقات اين دو رشته ورزشي در تهران برگزار مي شود كه آكادمي انقلاب تهران ميزباني ان را بر عهده گرفته است، تيم ها براي شركت محدوديت ندارند و مي توانند از هر تعداد ورزشكار كه مي خواهند استفاده كنند.
 
اسامی نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی اسکیت سرعت بانوان
 
 
 
دوشنبه ، 8 شهریور 1389 ، 23:35
به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکیت :
 
رياست محترم هيات اسكيت استان
با سلام  و احترام  ؛
به استحضار مي رساند ، اردوي تيم ملي اسكيت سرعت بانوان از تاريخ 12/6/89  لغايت  18/6/89  درمحل  آكادمي ملي اسكيت مجموعه ورزشي آزادي برگزار مي گردد.
زمان ورود و اسكان به اردو در ساعت  15 روز 12/6/89 مي باشد .
ضمنا" خوابگاه مخصوص ورزشكاران شهرستاني مي باشد .
ورزشكاران تهراني روز   13/6/89   ساعت 8 صبح در محل آكادمي حضور يابند .
 
ردیف
نام و نام خانوادگي
استان
1
نیلوفر مردانی
تهران
2
نهال مقدم رحمانی
تهران
3
الهام مدیر دهقان
تهران
4
مهتاب اسلامی
تهران
5
سودا دانایی
تهران
6
ساغر مظفری
تهران
7
یکتا محسنی
تهران
8
فاطمه شازده احمدی
تهران
9
مریم مراوده
تهران
10
شقایق امامی
تهران
11
ماهرخ بدری
تهران
12
فاطمه بختیارنژاد
تهران
13
زهرا مظفری
تهران
14
فتانه رضوانی راد
خراسان رضوی
15
شادی مجیدی
اصفهان
16
نگار خرم
تهران
 
اسامی نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی اسکیت سرعت آقایان
 
 
 
دوشنبه ، 8 شهریور 1389 ، 18:29
به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکیت :
رياست محترم هيات اسكيت استان
با سلام  و احترام  ؛
به استحضار مي رساند ، اردوي تيم ملي اسكيت سرعت آقايان  از تاريخ 12/6/89  لغايت  18/6/89  درمحل  آكادمي ملي اسكيت مجموعه ورزشي آزادي برگزار مي گردد.
زمان ورود و اسكان به اردو در ساعت  15 روز 12/6/89 مي باشد .
ضمنا" خوابگاه مخصوص ورزشكاران شهرستاني مي باشد .
ورزشكاران تهراني   روز   13/6/89   ساعت 8 صبح در محل آكادمي حضور يابند .
 
رديف
نام و نام خانوادگي
استان
رديف
نام و نام خانوادگي
استان
1
محمد صالحي
مركزي
15
ايمان زندي
كرج
2
حسين منشيدي
كرج
16
صالح رشيدي
اصفهان
3
ياسر مارابي
آذربايجان شرقي
17
امير سپهر ربيعي
كرج
4
شايان صباغ
كرج
18
سهند رئيسي
مازندران
5
علي دلاوري
تهران
19
علي رضا هوشنگي
تهران
6
مصطفي طباطبائي
تهران
20
پدرام فدوي
كردستان
7
پوريا قاسم پور
اصفهان
21
فرهاد بهرامي
بوشهر
8
پوريا واحد
زنجان
22
سامان دستمرد
كردستان
9
سحاد غلاميان
زنجان
23
كيارش ستارزاده
همدان
10
هومن فهيمي
آذربايجان شرقي
24
اشكان خليلي
اصفهان
11
فرشيد شايان
مركزي
25
مسعود غفوري
همدان
12
امين مهذب نيا
تهران
26
آرمين ابريشمي
خراسان رضوي
13
امير رضا بحريني مقدم
خراسان رضوي
27
محمد آرزومند
خراسان رضوي
14
وحيد جعفري زاده
تهران
28
سعيد حاجي محمدي
تهران
 
كاوان: سطح كيفي رقابتهاي اسكيت هاكي جام رمضان رضايت بخش است
 
 
 
يكشنبه ، 7 شهریور 1389 ، 15:53
دبير هيات اسكيت استان تهران
رقابت‌هاي اسكيت هاكي جام رمضان در دو بخش مردان و زنان به ميزباني آكادمي اسكيت مجموعه ورزشي انقلاب تهران در حال برگزاري مي باشد كه خوشبختانه سطح كيفي اين رقابتها در حد قابل قبولي بوده است.
'كاوان درويش' در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون اسکیت افزود: اين رقابت ها به مناسبت ماه مبارك رمضان آغاز شده كه در بخش مردان 9و در بخش بانوان شاهد حضور 6تيم هستيم.

وي ادامه داد: تيم‌هاي جوانان انقلاب، ديزل ساز، پرشين اسپرت، پرسيس، انقلاب الف، انقلاب ب، پويا الف و ب و تيم پيشوا در بخش مردان و تيم‌هاي انقلاب الف و ب، جوانان انقلاب، پرسيس، ديزل ساز و ورامين در بخش بانوان تيم‌هاي شركت‌كننده در اين رقابت‌ها هستند.

دبير هيات اسكيت استان تهران يادآور شد: در بخش آقايان، رقابت‌ها در
10 مرحله و در بخش بانوان در هفت مرحله برگزار مي‌شود كه تيم‌ها و نفرات برتر در روز عيد فطر اعلام خواهد شد.

نتايج اين بازي ها تا اين لحظه به شرح زير است:

بانوان

دور نخست:
انقلاب 'الف' 1- انقلاب 'ب' صفر
ورامين 8 - پرسيس صفر
ديزل ساز صفر - جوانان انقلاب صفر

دور دوم:
ورامين صفر - انقلاب 'ب' 2
ديزل ساز صفر - انقلاب 'الف' 1
جوانان انقلاب 3 - پرسيس صفر

دور سوم:
ديزل ساز 1 - انقلاب 'ب' صفر
جوانان انقلاب صفر - ورامين 3
پرسيس 1- انقلاب 'الف' 9

آقايان

دور اول:
پيشوا 1 - جوانان انقلاب 3
انقلاب 'ب' 5 - پرشين اسپرت 1
پويا 'ب' 12 - پرسيس يك
پويا 'الف' صفر - انقلاب 'الف' 8
در اين دور دزيل ساز با قرعه استراحت رو به رو شد.

دور دوم:
ديزل ساز 7 - جوانان انقلاب صفر
پيشوا 2 - پرسيس صفر
انقلاب'ب' - انقلاب 'الف'‌ برگزار نشد
پويا 'ب' 8 - پويا 'الف' صفر
در اين دور پرشين اسپرا استراحت داشت.

دور سوم:
ديزل ساز 2 - پرشين اسپرت صفر
جوانان انقلاب 2 - پرسيس 3
پيشوا 1 - پويا 'الف' 2
انقلاب 'ب' 1 - پويا 'ب' 4
در اين دور انقلاب 'الف' استراحت داشت.

دور چهارم:
ديزل ساز 6 - پرسيس صفر
پرشين اسپرت صفر - انقلاب 'الف'‌ 5
جوانان انقلاب 2 - پويا 'الف' 2
پيشوا صفر - انقلاب 'ب' 2
در اين دور تيم پويا 'ب' استراحت داشت.

دور چهارم:
ديزل ساز 3 - انقلاب 'الف' 2
پرسيس 1 - پويا 'الف' 3
پرشين اسپرت 1 - پويا 'ب' 5
جوانان انقلاب 1 - انقلاب 'ب' 3
در اين دور تيم پيشوا استراحت داشت.

گفتني است رقابت‌هاي آقايان از
27و ديدار بانوان از 31 مردادماه آغاز شده است. همچنين چهره تيم هاي قهرمان روز 19 شهريور ماه اعلام خواهد شد.
 
مسعود نيك مهر مربي تيم ملي اسكيت سرعت جوانان ايران شد
 
 
 
شنبه ، 6 شهریور 1389 ، 14:16
با حكم جمشيد وزيري رئيس فدراسيون اسكيت كشورمان
 
مسعود نيك مهر به عنوان مربي تيم ملي اسكيت سرعت جوانان ايران شد.
به گزارش روابط عمومي فدراسيون اسكيت، در حكم رئيس فدراسيون اسكيت ايران آمده است:
نظر به سوابق و تجارب جنابعالي در زمينه ورزش اسكيت سرعت، به موجب اين ابلاغ به عنوان مربي تيم ملي اسكيت سرعت جوانان ايران منصوب مي شويد.
اميد است با اتكال به خداوند متعال و بهره گيري از تجارب ارزنده، گام هاي موثري در جهت ارتقاء سطح كمي و كيفي ورزش اسكيت برداشته شود.
 
نصيري رئيس هيات اسكيت استان زنجان شد
 
 
 
شنبه ، 6 شهریور 1389 ، 11:54
با حكم جمشيد وزيري رئيس فدراسيون اسكيت:
 
عليرضا نصيري به مدت 4 سال به عنوان رئيس هيات اسكيت استان زنجان منصوب شد.
به گزارش روابط عمومي فدراسيون اسكيت، در حكم رئيس فدراسيون آمده است:
با استناد به بند 4 از ماده 7 آئين نامه هيات هاي ورزشي استان ها و پيشنهاد مجمع عمومي هيات اسكيت استان زنجان و در اجراي ماده 10 آئين نامه هيات هاي ورزشي استانها، به موجب اين ابلاغ از تاريخ 19 مردادماه 89 به مدت 4 سال به رياست هيات اسكيت استان زنجان منصوب مي شويد.
توفيق جنابعالي را در راه خدمت به اهداف مقدس نظام جموري اسلامي ايران را از خداوند متعال خواهانم.
 
وزیری: آینده نگری من پس از دوران مدیریتی ام، به بار خواهد نشست
 
 
 
سه شنبه ، 19 مرداد 1389 ، 12:01
رئیس فدراسیون اسکیت گفت:
 
با آن که می دانم نتایج و اثرات برنامه های من پس از دوران مدیریتی ام مشخص می شود اما به دلیل عشق و اعتقادی که دارم این راه را ادامه می دهم.
به گزارش روابط عمومي فدراسيون اسكيت، جمشید وزیری‌ افزود: به عنوان فردی که سال ها در ورزش ایران حضور داشته و دارم، عادت کرده ام که طبق برنامه و اصول حرکت کنم و بر همین اساس عادت ندارم امروز خود را ببینم چرا که می دانم فردای نیز هست که باید پاسخگوی آن باشم.

وی تصریح کرد: اگر مدیر یا رئیس فدراسیونی تنها به امروز خود اکتفا کند، بدون شک موفق نخواهد شد چرا که اگر سرمایه گذاری و آینده نگری نداشته باشیم بدون شک محکوم به شکست و نابودی خواهیم بود و این همان چیزی است که باید از آن ترسید.

رئیس فدراسیون اسکیت با اشاره به اهمیت ورزش و نتایج کسب شده برای تیم های مختلف گفت: این را قبول دارم که باید به نتایج اهمیت داد اما آیا این موضوع باید تفکراتی را ایجاد کند که از آینده نگری و جوانگرایی در تیم های ورزشی، ترسید؟ اگر این چنین است در آینده که نسل امروز کنار خواهند رفت چه کسانی و با چه پشتوانه ای جای آن ها را خواهند گرفت؟

وزیری ادامه داد: با آن که می دانم فعالیت های من در دوران مدیریتی ام به نتیجه نمی رسد و در سالیان پس از آن می توان نتایج و اثرات مطلوب آن را دید اما باز هم بر حسب اعتقادات و نگرشی که دارم به سرمایه گذاری بر روی نونهالان و نوجوانان ادامه خواهم داد و این قول را می دهم که در سالیان نه چندان دور، ورزشکارانی از ایران در بین برترین های اسکیت جهان دارای عنوان و مقام خواهند بود.

وی گفت: در فدراسیون اسکیت به سرمایه گذاری بر روی نونهالان ورزشکار توجه ویژه ای شده و بر همین اساس اقدام به برگزاری لیگ نونهالان و نوجوانان کرده ایم و شک ندارم این برنامه ها در آینده نتایج بسیار خوبی برای این رشته ورزشی به همراه خواهد داشت.
 
ركورد اسكيت سرعت ايران شكسته شد
 
 
 
سه شنبه ، 19 مرداد 1389 ، 11:30
در رقابت های لیگ اسکیت سرعت ایران، رکورد این رشته ورزشی بهبود یافت.
به گزارش روابط عمومي فدراسيون اسكيت، در ادامه رقابت های لیگ اسکیت سرعت کشورمان که با همت و تلاش مسئولان فدراسیون اسکیت در سال جاری در حال انجام است، محمد صالحی موفق شد با ثبت زمانی مناسب ضمن بهبود رکورد این رشته ورزشی یک بار دیگر نام خود را در بین برترین های این رشته،‌ مطرح کند.

صالحی در این رقابت ها با ثبت زمان 25.49 ثانیه در ماده 300 متر موفق شد رکورد مهرداد ثابت نیا را که در رقابت های اسکیت قهرمانی جهان در سال 2007 به دست آمده بود را بهبود بخشد.

ثابت نیا در آن رقابتها موفق شده بود زمان 25.90 را برای خود و ایران به ثبت برساند. گفتنی است محمد صالحی عضو تيم پاوراسلايد تمدن شرق تهران است.
رقابت‌هاي ليگ اسكيت سرعت كشورمان از اوايل اين هفته آغاز شد. اين رقابت ها دوشنبه شب پايان يافت .
 
توجه به نقش تغذيه در فعاليتهاي بدني بسيار مهم است
به منظور عملياتي كردن مفاد تفاهم‌نامه بين فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك ، موسسه تغذيه، توسعه وسلامت و انجمن علمي غذا و تغذيه حامي سلامت نخستين نشست در محل فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك تشكيل شد.
در اين جلسه كه با حضور شهريان رئيس فدراسيون، دكتر ربابه شيخ الاسلام رئيس موسسه تغذيه، سلامت و توسعه دكتر مظهري رئيس انجمن علمي غذا و تغذيه حامي سلامت، دكتر كاوه خبيري نايب رئيس انجمن علمي تغذيه، قاسمي دبير فدراسيون و دكتر خداياري رئيس كميته آموزش فدراسيون تشكيل شد كه ابتدا شهريان در خصوص گستردگي جامعه مخاطب اين فدراسيون وگسترده رده‌هاي سني و همچنين ضرورت توجه به نقش تغذيه در فعاليت بدني و سلامت آحاد جامعه و نيز توسعه ورزش قهرماني سخناني را مطرح كرد .
سپس خانم دكتر ربابه شيخ الاسلام در خصوص فعاليت‌هاي موسسه و زمينه‌هاي مشترك همكاري با فدراسيون نكاتي را ارائه كردند و در ادامه دكتر مظهري اهداف انجمن را در زمينه تامين نيازهاي تغذيه مردم و ايجاد ايمني غذا مطرح كرد.
در اين جلسه با توجه به نقش تغذيه درفعاليت بدني و نيز ضرورت ايجاد تغييرات مثبت در عادات غذايي افراد، در راستاي توسعه سلامت مقرر شد فدراسيون فعاليت‌ها خود در زمينه تغذديه را با همكاري در سازمان در دو بعد عمومي و تخصصي برنامه‌ريزي نمايد.
همچنين با توجه به گستردگي دامنه فعاليتهاي اين فدراسيون در كشور نياز هيات‌هاي استاني به برگزاري كارگاه‌هاي تخصصي تغذيه ويژه مربيان مقررشد، تربيت نيروهاي متخصص تغذيه به صورت آبشاري برنامه‌ريزي و اجرا شود به عنوان اولين گام تربيت مدرسي تغذيه در دستور كار قرار گرفت.
همچنين برگزاري جشنواره‌هاي مختلف رشد وسلامت، حركت، تغذيه ويژه كودكان، نوجوانان وجوانان به منظور ارتقاي ورزش خانواده‌ها در زمينه تفنن تغذيه در رشد و سلامت مورد تاكيد قرار گرفت./40
 
فعاليت‌هاي فدراسيون در قالب منطقه‌اي در كشور به اجرا درخواهد آمد
در چهارمين نشست روساي هيات‌هاي آمادگي جسماني و ايروبيك عنوان شد
فعاليت‌هاي فدراسيون در قالب منطقه‌اي در كشور به اجرا درخواهد آمد
 
رباب شهريان رئيس فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك در چهارمين نشست روساي هيات‌ها، سياست‌هاي خود را بر لزوم بهره‌مندي هرچه بيشتر از خردجمعي در برنامه‌ريزي و اجراي فعاليت‌ها و توسعه توانمندي‌هاي علمي و اجرايي منابع انساني، كاهش هزينه هيات‌ها جهت مشاركت در فعاليت‌ها، تسريع در پيگيري و اجراي امور استانها و شهرستان‌هاي تابعه و نيز تقويت جايگاه نظارتي فدراسيون و هيات‌هاي استاني در حوزه مديريت در برنامه‌ريزي اعلام كرد.
وي تاكيد كرد انجام فعاليت‌ها به ويژه برنامه‌هاي آموزشي به صورت منطقه‌اي در رفع كمبود نيروي انساني متخصص در استانها با صرف هزينه‌هاي كمتر بسيار اثرگذار خواهد بود.
در اين راستا طرح تقسيم كشور به شش منطقه و تشكيل شوراي مناطق در فدراسيون ارائه و مورد تصويب روساي هيات‌ها قرار گرفت. كه اعضاي اين شورا مسئولين فدراسيون و روساي هر يك از مناطق خواهند بود.
همچنين مقرر شد ريئس، دبير و دبيرخانه هر منطقه معين و جلسات هر منطقه به صورت فصلي ميزبان هيات‌هاي استان تحت پوشش آن منطقه برگزار گردد./41
اطلاعيه
 
برگزاري دوره‌هاي بازآموزي ويژه مربيان درجه 2 و 1 آمادگي جسماني
 
به اطلاع آن دسته از مربياني كه كارت مربيگري درجه2و1آمادگي جسماني را پيش از سال 1385 از انجمن آمادگي جسماني بانوان دريافت كرده‌اند مي‌رساند، فدراسيون به منظور روزآمد نمودن مربيان و نيز تعويض گواهي مربيگري انجمن با فدراسيون اقدام به برگزاري دوره‌هاي بازآموزي به شرح جدول زير مي‌نمايد.
بازآموزي مربيان درجه2
بازآموزي مربيان درجه1
23 و 24 مردادماه 1389 دوره عملي
25 و 26 مرداد ماه 1389 دوره عملي
27 و 28 مردادماه 1389 دوره تئوري
27 و 28 مردادماه 1389 دوره تئوري
 
 
علاقمندان به شركت در اين دوره‌ها مي‌توانند جهت ثبت‌نام به هيات استان تهران واقع در نظام آباد- ورزشگاه ديهيم  مراجعه و يا با شماره تلفن‌هاي 77266066 – 4-77699463 تماس حاصل نمايند.
 
 
 
 
 
 
 
شرايط شركت در دوره
-        دوره‌ها ويژه بانوان استان تهران مي‌باشد.
-        تنها مربياني كه كارت مربيگري خود را پيش از سال 1385 و از انجمن آمادگي جسماني بانوان دريافت كرده‌اند مجاز به شركت در اين دوره مي‌باشند.
مدارك موردنياز جهت ثبت نام و شركت در دوره:
-        1 قطعه عكس 3×4
-        به همراه داشتن اصل و كپي كارت مربيگري انجمن آمادگي جسماني بانوان
-        به همراه داشتن اصل و كپي كارت ملي
-        ارائه فيش بانكي به مبلغ 000/800 ريال در وجه شماره حساب سيبا به شماره 0105974939003 نزد بانك ملي شعبه نمايشگاه بين‌المللي به نام فدراسيون آمادگي جسماني وايروبيك
توجه:
-        حضور در كليه ساعات دوره (تئوري و عملي) الزامي است.
-        به همراه داشتن لوازم ورزشي در طول دوره اعزامي است.
مكان برگزاري دوره: خيابان هفده شهريور- ميدان شهدا- جنب ايستگاه مترو- مجموعه فرهنگي                ورزشي برق تهران- سالن واليبال
برنامه زمانبندي دوره
نام دوره
23/5/89
24/5/89
25/5/89
26/5/89
27/5/89
28/5/89
مربيگري درجه2
15-8 عملي
15-8 عملي
-
-
18-8 (تئوري)
18-8 (تئوري)
مربيگري درجه1
-
-
15-8 عملي
15-8 عملي
18-8 (تئوري)
18-8 (تئوري)
 
مكان برگزاري دوره‌هاي تئوري به جاده قديم شميران- بالاتر از سه راه طالقاني- خيابان بوشهر- دفتر امور مشترك هيات‌هاي ورزشي استان تهران- سالن آمفي تئاتر
اطلاعيه
اولين دوره آموزش داوري درجه 3 ايروبيك دفاعي
 
قابل توجه علاقمندان به شركت در دوره داوري درجه 3 ايروبيك دفاعي
فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك در نظر دارد اولين دوره آموزش داوري درجه 3 ايروبيك دفاعي را در روز هاي  16 ،17 و 18 شهريور ماه در تهران برگزار نمايد و علاقمندان جهت حضور در اين دوره و كسب اطلاعات بيشتر مي توانند با خانم حسين خاه با شماره تلفن  471 09123030 تماس حاصل فرمايند .
مدارك لازم جهت شركت در اين دوره عبارت اند از :
-   مدرك مربيگري درجه 3 ايروبيك دفاعي
-   مدرك تحصيلي ديپلم و بالاتر
-   فتوكپي شناسنامه و كارت ملي
-   فيش واريزي به مبلغ 000/400 ريال به حساب فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك به شماره 0105974939003
محل برگزاري اين دوره ، تهران ميدان ونك ، خيابان گاندي كوچه پنجم پلاك پنج مجموعه ورزشي ورزآهنگ
اصلاحيه
06:18 7/6/1389
 
اصلاحيه مورخ 6/6/89 در خصوص رده هاي سني
مسابقات آمادگي جسماني عمومي مردان
 
1- مسابقات مردان در رده‌هاي سني نوجوانان و جوانان (زير 20 سال) و بزرگسالان (بالاي 20 سال) برگزار مي‌شود.
2- تعداد شركت كننده در رده‌هاي سني نوجوانان و جوانان به شرح جدول زير مي‌باشد:
رده سني
سن
سال تولد
تعداد ورزشكار
تعداد مربي
تعداد سرپرست
مجموع ورزشكار
مجموع نفرات اعزامي
نوجوانان
12 و13 سال
1377-1376
1
1
1
4
7
14 و 15 سال
1375-1374
1
جوانان
16 و17 سال
1373-1372
1
1
18 و 19 سال
1371-1370
1
 
3- تعداد شركت كننده در رده سني بزرگسالان به شرح جدول زير مي‌باشد:
رده سني
سن
سال تولد
تعداد ورزشكار
تعداد مربي
تعداد سرپرست
مجموع ورزشكار
مجموع نفرات اعزامي
گروه سني اول
24-20 سال
1369-1365
1
 
1
1
7
9
گروه سني دوم
29 - 25 سال
1364-1360
1
گروه سني سوم
34 - 30سال
1359-1355
1
گروه سني چهارم
39- 35 سال
1354-1350
1
گروه سني پنجم
44- 40 سال
1349-1345
1
گروه سني ششم
49 -45 سال
1344-1349
1
گروه سني هفتم
50 سال به بالا
1343 به پايين
1
 
بر پايي ايستگاه رايگان مشاوره ورزشي در بيرجند
ايستگاه رايگان مشاوره ورزشي در پاركهاي بيرجند مخصوص ورزشكاران صبحگاهي اين شهرستان داير شد .
دكتر افضل پور رئيس هيات آمادگي جسماني وايروبيك استان خراسان جنوبي ضمن اعلام اين خبر گفت :  اين طرح براي اولين بار به ابتكار اين هيات ويژه ورزشكاران خانم و آقا در پاركهاي توحيد و وحدت شهرستان بيرجند برگزار شد.
وي ادامه داد: علمي كردن ورزش ، كمك به رفع مشكلات جسماني افرادي كه در پاركها ورزش ميكنند وعمومي كردن ورزش  و ارائه اطلاعات علمي به افراد براي تاثير پذيري بيشتر و مفيدتر از فعاليتهاي ورزشي همچنين ارائه مشاوره به خانواده ها در زمينه هدايت فرزندان به ورزش و كمك به شناخت استعدادها از مهمترين اهداف اين طرح است .
وي ادامه داد : مشاوره درباره موضوعات تغذيه و كنترل وزن ، حركات اصلاحي و آسيب شناسي ، بازتواني و بازپروري ، علم تمرين و استعداديابي از ديگر موارد اين طرح ميباشد.   /47
Copyright © I.R.Iran Federation ofSport Aerobic & Fitness | All Rights Reserve
تربيت مربيان متخصص آمادگي جسماني ويژه رشته هاي ورزشي
جلسه عملياتي كردن طرح تربيت مربيان متخصص آمادگي جسماني رشته هاي ورزشي تشكيل شد.
در اين جلسه كه با حضور خانم‌ها شهريان، قاسمي، حسيني، دكتر آقاعلي‌نژاد، ولي‌اله صالح‌نيا و دكتر عباس خداياري تشكيل شد، فرآيند اجراي طرح تربيت مربيان متخصص آمادگي جسماني رشته‌هاي ورزشي به تصويب رسيد. در اين جلسه ابتدا شهريان در خصوص وظيفه و هدف فدراسيون در زمينه ارائه خدمات تخصصي به ساير فدراسيون‌ها و نيز لزوم توجه به رشته‌ آمادگي جسماني به عنوان محور توسعه ورزش قهرماني سخن گفت. او اشاره كرد كه در ابتداي سال جاري در پاسخ به مكاتبات فدراسيون با ساير فدراسيون‌هاي ورزشي فدراسيون ‌ها در خصوص مشاركت در طرح  تربيت نيروهاي متخصص آمادگي جسماني با همكاري اين فدراسيون ابراز تمايل كرده‌اند كه مطالعات اوليه اجراي طرح در طي سه ماه گذشته انجام شد و اينك زمان عملياتي كردن طرح مذكور فرا رسيده است و مقرر گرديد برنامه‌ريزي در خصوص تعيين زمان اجراي طرح صورت پذيرد.
در اين جلسه مقرر شد دكتر آقاعلي نژاد كه در زمينه طراحي تمرينات آمادگي جسماني تخصصي رشته‌هاي مختلف سابقه طولاني و تجربيات ارزشمندي دارند به رياست كميته را برعهده داشته باشند.
در اين جلسه همچنين مقرر شد كه طي نشست با كارشناسان فدراسيون‌هاي علاقمند به مشاركت در اين طرح، نسبت به تعيين سرفصل و محتواي دروس مربوطه، شرايط شركت‌كنندگان و اساتيد دوره‌ها تعيين و نسبت به برگزاري دوره‌ها اقدام شود.
شهريان در پايان جلسه اظهار اميدواري كرد با اجراي اين طرح علاوه بر اجراي رسالت فدراسيون بتوان در رفع كاستي‌هاي موجود در زمينه مربيان متخصص آمادگي جسماني رشته‌هاي ورزشي قدم‌هاي موثري برداشت.
حضور ورزشكاران فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك در راهپيمايي روز قدس
فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك انزجار خود را از رژيم نژاد پرست و اشغالگر قدس ابراز كردنند .
همزمان با راهپيمايي با شكوه روز قدس ، فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك همگام با مردم مومن و روزه دار ايران اسلامي در انزجار خود را از رژيم غاصب اسرائيل اعلام كردنند.
صدور كارت هوشمند ورزشي به اعضاء و فعالان فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك
فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك اقدام به صدور كارت هوشمند ورزشي براي مربيان ، ورزشكاران و فعالان خود ، مي نمايد
اين فدراسيون به منظور تسهيل در امور اداري و رفاه حال مربيان ، ورزشكاران و فعالان خود اقدام به تهيه و توزيع كارت هوشمند ورزشي كرده است .
كليه افرادي كه داراي اين كارت مي باشند ، علاوه بر استفاده به عنوان كارت شناسايي به عنوان پرونده كاري ، كارت بيمه و پرونده پزشكي ، جهت انجام امور بانكي ، شتابي ، شعبه اي اينترنتي ، پايانه هاي فروش  و خود پردازهاي و استفاده از سامانه مديريت سبد خريد خانوار و سامانه تخفيف ايماشاپ و تخفيف بين 5 تا 35 درصد در مراكز خريد و خدماتي و رفاهي در سراسر كشور مي توانند استفاده نمايند .
لازم به ذكر است جهت انجام فعاليتهاي مربيان و فعالان فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك داشتن اين كارت الزامي است .
برگزاري مسابقات قهرمان كشوري آمادگي جسماني عمومي در قم
 
هيات آمادگي جسماني و ايروبيك استان قم ميزبان مسابقات قهرمان كشوري آمادگي جسماني عمومي مردان كشور شد
اولين دوره مسابقات آمادگي جسماني عمومي زير نظر فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك در دو رده جوانان و نوجوانان از تاريخ 31 شهريور لغايت 3 مهر ماه در قم برگزار خواهد شد .
لازم به ذكر است تا كنون 21 تيم در رده جوانان و 16 تيم در رده نوجوانان از كليه هيات هاي آمادگي جسماني و ايروبيك سراسر كشور اعلام آمادگي كرده اند .
 
اطلاعيه
 
اطلاعيه
برگزاري اولين دوره تربيت مدرس تغذيه
اهداف:
-         تربيت نيروي متخصص جهت تدريس در كارگاه‌هاي تغذيه ورزشي مربيان آمادگي جسماني و ايروبيك
-         ارتقاي دانش مربيان و مدرسين در زمينه تغذيه
-         ايجاد تعامل هرچه بيشتر بين فدراسيون و دانشگاه ها به منظور علمي كردن ورزش
-         اجراي برنامه هاي آموزشي پيش‌بيني شده فدراسيون
-         اجراي تفاهم‌نامه فيمابين فدراسيون و موسسه سلامت، تغذيه و توسعه و انجمن علمي غذا حامي سلامت
تاريخ برگزاري دوره: 29 لغايت 31/6/89 ساعت 9:00 صبح لغايت 17:00 عصر
مكان: تهران- خيابان گاندي- خيابان پنجم- باشگاه ورزآهنگ
شرايط شركت كنندگان:
-         دانشجويان و فارغ التحصيلان مقطع دكتري تربيت بدني با گرايش فيزيولوژي  و دانشجويان و فارغ‌التحصيلان مقطع دكتري تغذيه مي‌توانند در دوره شركت نمايند
-         ارائه اصل وكپي مدرك تحصيلي
-         ارائه فيش واريزي به مبلغ 000/850  به حساب سيبا به شماره 0105974939003 نزد بانك ملي شعبه نمايشگاه بين‌المللي به نام فدراسيون آمادگي جسماني وايروبيك
-         ارائه يك قطعه عكس و كپي شناسنامه
لازم به ذكر است به كليه شركت كنندگان گواهي شركت در دوره اعطاء مي‌شود و افراديكه دوره را با موفقيت به پايان برساند به عنوان مدرس تغذيه فدراسيون خواهند بود.
 
تمرینات پلی متریک
 
یکی از راههای موثر جهت تقویت سرعت و قدرت بازیکنان ، تمرینات پلی متریک است  .
اصول حرکت شناسی بر این اصل تاکید دارد که معمولا قبل از هر حرکتی تعدادی از عضلات کشیده می شوند که عکس العمل ان بصورت انقباض ظاهر می شود و باعث تجمع نیرو در عضله می گردد .
بنابر این طبیعی است کششهای فوری و سریع باعث اتحاد و جمع شدن قدرت در عضلات می شود .
در واقع کوتاهترین و سریعترین راه برای یک حرکت موثر، کشش ماهیچه ها می باشد ، بعنوان مثال برای اینکه بتوانید بپرید نیاز است زانوها تا حدی خم شوند و ایجاد کشش در عضلاتی مانند چهار سر ، عضلات باز کننده و همسترینگ است ، که نتیجه ان در نهایت منجر به پریدن می شود .
تمرینات پلی متریک هیچ شباهتی ازنظر بازدهی به انواع تمرینات مانند سرعتی ، قدرتی ویا هوازی ندارد .
بلکه خود از سبکی مستقل بر خوردار است و مکمل سایر انواع تمرینات می باشد ، واین تصور که با تمرینات پلی متریک دیگر نیازی به تمرینات سرعتی و قدرتی نیست کاملا غلط است .
تا کنون مربیان و بازیکنان زیادی از این روش جهت ارتقاء سطح کیفی و تکنیکی خود بهره برده اند .
نکته قابل توجه اینکه تمرینات پلی متریک مستقیما باعث تقویت توان در بازیکنان است واینکه توان در فوتبال چه جایگاهی دارد و هویت آن چیست را مفصلا در آینده به آن می پردازیم .
دکتر اسپازف روسی که ابداع کننده پلی متریک است در مورد آن چنین میگوید که تمرینات پلی متریک در کنار سایر انواع تمرینات نقش هماهنگ کننده و ارتباط دهنده آنها با یکدیگر است .
چند اصل مهم :
·         توجه داشته باشید استفاده از وزنه در تمرینات پلی متریک مناسب نیست و بهترین وزنه ، وزن ورزشکار می باشد .
·         استمرار و مداومت در تمرینات بسیار حائز اهمیت است
·         استفاده از الگوهای مناسب تمرینی متداول ( استفاده از تمرینات مشخص واستاندارد توصیه شده ، به علت تخصصی بودن نوع این تمرینات بهتر است از تغییرات دوری شود )
 
راهنماییهای مهم :
1.      5 الی 10 دقیقه فعالیت هوازی و سپس 15 دقیقه کشش به تمام گروههای عمده ماهیچه ای
2.      پلی متریک را می توان در شروع یک تمرین استقامتی یا کار با توپ انجام داد  ویا در پایان یک جلسه تمرین .
3.      تمرینات پلی متریک نباید بازیکنان رااز نفس بیاندازویا خسته کند در واقع بازیکنان از انجام آن خسته نمی شوند و احساس نشاط به آنان دست می دهد .
4.      2 دقیقه استراحت بین هر نوبت تمرینی مناسب است این استراحت نباید مطتق باشد ، دویدن آرام یا گام به گام توصیه می شود .
5.      تیمهایی که هر روز هفته تمرین می کنند هفته ای 2 جلسه و تیمهایی که یک روز در میان تمرین می کنند هفته ای یک جلسه مناسب است . ( توجه کنید که حداقل زمان بین 2 جلسه پلی متریک باید 48 ساعت باشد )
6.      اگر تمرینی باعث درد عضلات شد فورا آن را قطع کنید .
 
خصوصیات تمرین پلایمتریک :
 
·         این تمرینات نیرو را به قدرت تبدیل ودر نهایت موجب رشد و تقویت توان بازیکنان می شود .
·         ایجاد نشاط و شادابی در تمرینات و تنوع حرکاتی
·         ارتقاء سطح روحی ورزشکاران
·         جهش در قابلیت تکنیکهای فردی و بالا بردن سطح اطمینان به نفس بازیکنان ودر نتیجه تعالی تیمی
 
 
 
چند نمونه از تمرینات پلی متریک :
001 –ایستادن بر روی پا و پرش به کشیدگی کامل بدن در اوج پرش
ورعایت حالت خمیدگی پاها ، توجه کنید این تمرینات باید پیوسته بدون
استراحت در 1 – 2 دقیقه در 2- 3ست انجام شود
 
002 – توجه کنید سر رو به جلو باشد بهم رسیدن و
برخورد پاها در هوا بسیار مهم است ، این تمرین باید
پیوسته باشد ودرست های 1-2 دقیقه ای
 
 
003- تمرین کاملا ساده ومتعارف می باشد
توجه کنید که در هنگام پرش کاملا در هوا
شناور باشد .
 
 
004 – این تمرین باید بر روی هر 2 پا به نوبت
انجام دهید توجه کنید بین تعویض پاها فاصله زمانی بوجود نیاید .
شما میتوانید این تمرین را بصورت حرکت رو به جلو انجام دهید
میتوانید در فاصله کوچکتر یا بزرگتر انجام دهید
 
 
 
005 – استفاده از حلقه ضروری نیست ولی باعث دقت و تمرکز
می شود بازیکن پس از رسیدن به پایان مسیر را بصورت مخالف
با این حرکت ادامه دهد و مانع از قطع تمرین شود .
 
006 – تمرینی ساده ولی پر محتوا به حرکت دستها توجه داشته باشید
یکی از بهترین نوع تمرینات پلی متریک می باشد .
 
007 – در این تمرین نیز حرکت دستها باعث تحرک
بیشتر می شود . این تمرین را 7 – 8 بار انجام داده و
استراحت 2 دقیقه بین هر ست .
 
 
 
از گوانگژو تا المپيك 2020
معاون ورزشي سازمان تربيت بدني گفت: پس از يك پروسه مهم و تاثیر گذار و با حضور كارشناسان خبره ورزش برنامه مدون كوتاه مدت، ميان مدت و دراز مدتی براي ورزش كشور تدوين كرده ايم و از همين امروز تا 10 سال آينده برنامه هاي سازمان تربيت بدني براي ورزش ايران مشخص شده است.
حميدسجادي با بيان مطلب فوق به پايگاه خبري ورزش ايران گفت: برنامه ريزي در هر سازماني نيازمند حضور افرادي كارشناس و كاربلد است كه خوشبختانه ما در اين حوزه كارشناساني داريم كه ماحصل تجربه خود را در اختيار ورزش قرارداده اند تا با برنامه ايي مشخص در مسير آينده حركت كنيم.
وي گفت: برنامه هاي ما به گونه ايي تنظيم شده كه در گام نخست بازيهاي آسيايي گوانگژو را هدف قرار داده ايم و همين مسير به بازيهاي المپيك 20
۱۲ لندن منتهي مي شود.علاوه براين و در دورنمايي كه تعريف شده بازيهاي المپيك 2016 و 20۲۰ را نشانه رفته ايم و براي اينكه به نمونه هايي از اين مهم اشاره كنيم از برنامه ريزي براي رشته هاي پايه و مدال آور بايد ياد كنيم كه در دستور كار قرار گرفته است.
رشته هاي پايه مانند دووميداني، شنا و ژيمناستيك در كنار رشته هاي پر مدال از قبيل تيراندازي، تير و كمان، دوچرخه سواري، قايقراني، بوكس، در اولويت برنامه ريزي هاست و سمت و سوي برنامه دراز مدت ما در اين مسير است كه در المپيك هاي 2016 و 2020 ورزش ايران امكان مدال آوري قابل توجهي داشته باشد.
سجادي گفت: شايد خيلي خوشبينانه و بلندپروازي باشد اما بايد باور كنيم كه ما در ايران به لحاظ استعداد واقعا در حد عالي و مطلوب قرار داريم و ثابت شده كه در هر رشته ايي كه برنامه ريزي و مديريت خوبي اعمال شده موفقيت كسب شده است كه نمونه هاي بارز آن در تكواندو، كاراته، واليبال، شطرنج، كشتي، دووميداني و بسكتبال است كه هم اكنون ما در آسيا و جهان جزو مدعيان اصلي به شمار مي رويم.
معاون سازمان تربيت بدني به بازيهاي آسيايي گوانگژو اشاره كرد و افزود: بازيهاي آسيايي در يك پروسه 4 ساله تعريف مي شود كه سال آخر آن به لحظ فني،علمي، پشتيباني و تداركاتي از اهميت بالاتري برخورداراست اما برنامه ريزي براي هر دوره بلافاصله پس از برگزاري دوره قبلي آن آغاز مي شود.
وي گفت: بنابراين برنامه ريزي براي گوانژو از بازيهاي 2006 دوحه آغاز شده و حتي مي توان گفت كه مديريت ورزش در ادوار گذشته براي اين بازيها برنامه ريزي و هدف گذاري كرده اند و ما ادامه داده ایم چرا كه ورزش يك مجموعه بزرگ و عظيم است كه همه افرادي كه در گذشته و حال براي آن تلاش كرده اند تاثير خود را روي آن گذاشته اند تا اين مجموعه به ثمر برسد.
سجادي گفت: يقينا براي گوانگژو همه آنهايي كه در گذشته و حال تلاش كرده اند سهيم خواهند بود اما كارشناسان و اهالي ورزش مي دانند كه يكسال منتهي به بازيهاي آسيايي از اهميت فوق العاده ايي برخوردار است و ما در اين يكسال تمام سعي و تلاش خود را در سازمان تربيت بدني به خرج داده ايم تا تيم هاي ورزشي اعزامي به اين بازيها به لحاظ آمادگي هاي روحي و رواني،پشتيباني، بازيهاي تداركاتي و اردوهاي متعددي که نياز است كمبودي را حس نكنند.
براي تسريع در اين مورد ستاد عالي بازيهاي آسيايي را تشكيل داده ايم كه اين ستاد بر نحوه عملكرد تيم هاي اعزامي به گوانگژو، و تعامل با كميته ملي المپيك ،نحوه هزينه كرد كميته براي تيم هاي اعزامي و پشتياني هايي كه اين كميته انجام مي دهد نظارت دارد ضمن اينكه روند آماده سازي تيم ها و ورزشكاران اعزامي را نيز مورد بررسي و نظارت خود قرار مي دهد.
وي گفت: البته با توجه به اتفاقات و فراز و نشيب هايي كه در 4 سال گذشته براي ورزش ما افتاد از قبيل مباحثي که فوتبال ما با فيفا داشت،نتايجي كه در المپيك پكن به دست آمد، كشمكش انتخاباتي بين سازمان و كميته ملي المپيك و فراز و نشيب هايي از اين قبيل اميدواريم بر روند آماده سازي تيم هاي ورزشي اعزامي به گوانگژو تاثير منفي نگذاشته باشد.
سجادي در همين خصوص گفت :يكي ديگر از رويكردهاي ما در سازمان تربيت بدني ثبات مديريت،مشخص شدن وضعيت فدراسيون هايي كه رييس نداشتند يا به صورت سرپرست اداره مي شدند، حمايت از مديران كاربلد و متخصص در بدنه ورزش و تاكيد بر توسعه ورزش همگاني كه اعتقاد دكتر سعيدلو براين موارد مهم استوار است بوده و اگر دقت شود مي بينيم كه از يكسال پيش تا به امروز 54مجمع شامل 21 مجمع انتخاباتي و 33 مجمع عادي و ساليانه برگزار كرده ايم و هدف همه اينها كمك به ثبات مديريت در فدراسسيونها و حمايت از مديران كاردان و كاربلد بوده است.
سجادي به ورزش همگاني اشاره كرد و گفت: ورزش همگاني در رويكرد جديد سازمان داراي جايگاه و اهميت ويژه ايي است و ما ضمن اهداف و برنامه ريزي هاي دراز مدتي كه تدوين كرده ايم به توسعه ورزش همگاني از طريق شوراي عالي ورزش همگاني و توجه به زيرساخت ها در اين بخش گامهاي خوبي را برداشته ايم.
وي گفت: ورزش همگاني و قهرماني مكمل يکديگرند و این دو مقوله از هم جداشدني نيستند و ما براين باوريم كه هراندازه كه ورزش همگاني توسعه پيدا كند به توسعه ورزش قهرماني مي انجامد و هر اندازه كه تعداد قهرماني ها و مدال آوري ها زياد باشد به توسعه ورزش همگاني منجر می شود،از طرفي امروز فرهنگ توسعه ورزش همگاني در كشور ما به خوبي جا افتاده است اما براي رسيدن به مطلوب بايد از طريق رسانه ها و صدا و سيما فرهنگ سازي كنيم به گونه ايي كه ورزش همگاني به عنوان يك ضرورت در سبد هزينه خانواده ها قرار گيرد.
 
 
معاون دفتر ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات سازمان تربيت بدني منصوب شد
جميل نژاد كيان معاون دفتر ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات سازمان تربيت بدني شد.
به گزارش پايگاه خبري ورزش ايران، سيروس احمدي مدير كل دفتر ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات طي حكمي جميل نژاد را به عنوان معاون خود در اين دفتر منصوب كرد .
در حكم سيروس احمدي به نژاد كيان آمده است : با توجه به تعهد و تجارب ارزنده جنابعالي در امر نظارت و ارزيابي عملكرد به موجب اين ابلاغ شما را به عنوان معاون ارزيابي عملكرد اين دفتر منصوب مي نمايم .
از خداوند قادر ، موفقيت و سربلندي آن برادر متدين و سخت كوش را مسئلت دارم.
 
 
مرتضي كوهي دهكردي معاون اداره كل روابط عمومي سازمان تربيت بدني شد
سرپرست اداره كل روابط عمومي سازمان تربيت بدني در حكمي مرتضي فتحي كوهي دهكردي را به عنوان معاون اين اداره كل منصوب كرد.
به گزارش پايگاه خبري ورزش ايران، در حكم پژمان نياكي آمده است: نظر به تعهد، تخصص و تجربه جنابعالي، به موجب اين حكم به عنوان "معاون اداره كل روابط عمومي" منصوب مي‌شويد.
بدون شك روابط عمومي به عنوان يك حرفه و هنر نقش بسزايي در برقراري و تسهيل ارتباطات دو سويه درون سازمان با برون سازمان دارد. لازم است با بهره‌گيري از توان كارشناسان اداره كل روابط عمومي در پيشبرد اهداف و ارايه عملكرد در خور انتظار سازمان با رعايت نظم و دقت در سامان بخشيدن به فعاليت هاي عمومي كوشا باشيد.
توفيق روز افزون جنابعالي را از خداوند منان خواستارم.
 
اولين همايش بين المللي آمادگي جسماني و ايروبيك
09:51 15/6/1389
 
 
 
اولين همايش بين المللي آمادگي جسماني و ايروبيك
 
 
اولين همايش بين المللي آمادگي جسماني و ايروبيك از سوي فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك طي روزهاي 27 و 28 بهمن ماه در تهران  برگزار ميگردد.
فدراسيون آمادگي جسماني وا يروبيك با توجه به اهمييت و ضرورت آمادگي جسماني در پيشبرد و سلامت جسم و روان آحاد جامعه و به منظور استفاده بهينه از ظرفيتها و تواناييهاي علمي و تخصصي بين‌المللي و شناخت جايگاه آمادگي جسماني در علوم ورزش همچنين بستر سازي جهت ايجاد ارتباط موثر بين دانشگاهي و مراكز آمادگي جسماني اين همايش را برگزار مينمايد .
همچنين لازم به ذكر است در هشتمين جلسه شوراي پژوهشي فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك كه در محل اين فدراسيون با حضور اعضائ كميته پژوهشي ، دكتر حبيب هنري ، دكتر محمد پور كياني دكتر حميد آقا علي نژاد ، دكتر معصومه شجاعي ، دكتر پروانه نظر علي ، دكتر پريچهر حناچي
و دكتر رزيتا فتحي برگزار شد ، محورهاي اصلي اين همايش كه شامل مديريت ورزش ، فيزيولوژي ورزش ، پزشكي ورزشي و روانشناسي و علوم رفتاري  است مصوب شد  . /43
 
برگزاري مسابقات قهرمان كشوري آمادگي جسماني عمومي در قم
09:58 15/6/1389
 
برگزاري مسابقات قهرمان كشوري آمادگي جسماني عمومي در قم
 
هيات آمادگي جسماني و ايروبيك استان قم ميزبان مسابقات قهرمان كشوري آمادگي جسماني عمومي مردان كشور شد
اولين دوره مسابقات آمادگي جسماني عمومي زير نظر فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك در دو رده جوانان و نوجوانان از تاريخ 31 شهريور لغايت 3 مهر ماه در قم برگزار خواهد شد .
لازم به ذكر است تا كنون 21 تيم در رده جوانان و 16 تيم در رده نوجوانان از كليه هيات هاي آمادگي جسماني و ايروبيك سراسر كشور اعلام آمادگي كرده اند .
اطلاعيه
05:56 17/6/1389
 
 
اطلاعيه
برگزاري اولين دوره تربيت مدرس تغذيه
اهداف:
-         تربيت نيروي متخصص جهت تدريس در كارگاه‌هاي تغذيه ورزشي مربيان آمادگي جسماني و ايروبيك
-         ارتقاي دانش مربيان و مدرسين در زمينه تغذيه
-         ايجاد تعامل هرچه بيشتر بين فدراسيون و دانشگاه ها به منظور علمي كردن ورزش
-         اجراي برنامه هاي آموزشي پيش‌بيني شده فدراسيون
-         اجراي تفاهم‌نامه فيمابين فدراسيون و موسسه سلامت، تغذيه و توسعه و انجمن علمي غذا حامي سلامت
تاريخ برگزاري دوره: 29 لغايت 31/6/89 ساعت 9:00 صبح لغايت 17:00 عصر
مكان: تهران- خيابان گاندي- خيابان پنجم- باشگاه ورزآهنگ
شرايط شركت كنندگان:
-         دانشجويان و فارغ التحصيلان مقطع دكتري تربيت بدني با گرايش فيزيولوژي  و دانشجويان و فارغ‌التحصيلان مقطع دكتري تغذيه مي‌توانند در دوره شركت نمايند
-         ارائه اصل وكپي مدرك تحصيلي
-         ارائه فيش واريزي به مبلغ 000/850  به حساب سيبا به شماره 0105974939003 نزد بانك ملي شعبه نمايشگاه بين‌المللي به نام فدراسيون آمادگي جسماني وايروبيك
-         ارائه يك قطعه عكس و كپي شناسنامه
لازم به ذكر است به كليه شركت كنندگان گواهي شركت در دوره اعطاء مي‌شود و افراديكه دوره را با موفقيت به پايان برساند به عنوان مدرس تغذيه فدراسيون خواهند بود.
اطلاعيه
06:17 21/6/1389
 
 
اطلاعيه
 
قابل توجه دارندگان مدرك مربيگري درجه 1و2 آمادگي جسماني و ايروبيك انجمن بانوان
 
كليه مربياني كه مدرك مربيگري درجه 1و2 آمادگي جسماني خود را از انجمن آمادگي جسماني و ايروبيك بانوان در سنوات گذشته دريافت كرده اند ميتوانند جهت اطلاع از چگونگي تعويض اين كارت با كارت فدراسيون با شماره تلفن هاي88953506  ، 88972816 با خانم عاملي تماس حاصل فرمايند .
 
برگزاري اولين دوره داوري درجه 3 ايروبيك دفاعي (ايروكامبت )
08:38 21/6/1389
 
 
برگزاري اولين دوره داوري درجه 3 ايروبيك دفاعي (ايروكامبت )
 
اولين دوره داوري درجه 3 ايروبيك دفاعي طي سه روز از تاريخ 16 لغايت 18 شهريور در تهران برگزار شد
اين دوره زير نظر فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك و با حضور 50 نفر از مربيان رشته هاي رزمي ، ايروبيك و آمادگي جسماني تشكيل شد .
در اين دوره كه در دو بخش آقايان و خانمها برگزار شد ، به شركت كنندگان در خصوص آشنايي با اصول و مباني داوري ، چگونگي ثبت امتيازات ، و نحوه قضاوت در مسابقات ايروبيك دفاعي مطالبي ارائه شد .
لازم به ذكر است در پايان اين دوره از شركت كنندگان آزمون تئوري و عملي به عمل آمد كه به پذيرفته شدگان از سوي فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك كارت  داوري درجه 3 ايروبيك دفاعي ارائه خواهد شد.
 
اطلاعيه
09:30 21/6/1389
 
 
 
اطلاعيه
 
بزرگترين همايش بانوان
 
بزرگترين همايش بانوان ايروبيك ، هنرمندان و كارآفرينان ايران
 
اين همايش توسط شركت ارشيا رسانه و با حضور هنرمندان مطرح ، تيم هاي ايروبيك و جمعي از كا ر آفرينان مطرح كشور در 26 شهريور ماه امسال در مركز همايش قوه قضاييه تهران ( تالار دشت بهشت ) برگزار ميشود .
 
حضور براي عموم آزاد مي باشد و كليه علاقه مندان جهت شركت در اين همايش و دريافت كارت ميتوانند با دبير خانه همايش با شماره تلفن هاي 77638392 -021 ، 77516670 -021 ، تماس حاصل نمايند.
 
اطلاعيه
10:26 23/6/1389
 
 
اطلاعيه
 
قابل توجه روساي محترم هيا تهاي آمادگي جسماني و ايروبيك
فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك به منظور فرهنگسازي توسعه عمومي ورزش و جذب مشاركت خانواده به همراه كودكان در فعاليتهاي ورزشي ، همايش پياده روي با حضور گسترده علاقه مندان به رشته آمادگي جسماني و ايروبيك را در رده هاي مختلف سني در استانها ي سراسر كشور در تاريخ 16 شهريور ماه همزمان با روز جهاني كودك برگزار مينمايد.
لازم به ذكراست همكاران محترم مي توانند جهت درج آرم مربوط به اين جشنواره در تابلوهاي تبليغاتي از اين لوگو استفاده نمايند .
 
 
 
قهرمانان جوانان و نوجوانان آمادگی جسمانی عمومی پسران تعیین شدند
مسابقات قهرمانی کشور آمادگی جسمانی عمومی پسران با قهرمانی تیم های تهران در رده سنی نوجوانان و زنجان در رده سنی جوانان در استان قم به کار خود پایان داد.
اولین دوره مسابقات آمادگی جسمانی عمومی جوانان و نوجوانان پسران از تاریخ 31 شهریور ماه لغایت سوم مهرماه به میزبانی هیات آمادگی جسمانی و ایروبیک قم در مجموعه ورزشی نخلستان با حضور استانهای تهران، قم، فارس، اصفهان، مازندران، زنجان، خراسان شمالی، خوزستان، لرستان، کرمانشاه، یزد، کهکیلویه و بویراحمد، آذربایجان غربی، قزوین، بوشهر، کرمان و همدان در قالب پنج ایستگاه با دیگر رقبای خود در جابه جایی وزنه، پرش طول، پرتاب توپ، چابکی و 540 متر به رقابت پرداختند.
لازم به ذکر است مسابقات جوانان در دو گروه سنی (16و17) و (18و19) سال و مسابقات نوجوانان در دو گروه سنی (12و13) و (14و15) سال برگزار شد. که نتایج کلی تیمی در رده سنی نوجوانان به شرح ذیل می باشد:
تیم تهران با 5602 امتیاز قهرمان شد و تیم های فارس با 5416 امتیاز نایب قهرمان و قم با 5261 امتیاز سوم را کسب کرد. و در رده سنی جوانان زنجان با 5658 امتیاز قهرمان، کرمانشاه با 5562 امتیاز نایب قهرمان و فارس با 5438 امتیاز سوم شد.
اما در مسابقات انفرادی در رده سنی 18 و19 سال جوانان، سعید کاظمی از کرمانشاه نشان طلا، بهزاد غلامی از زنجان نقره و سعید امیریحیی رستگاری از اصفهان نشان برنز را دریافت کردند.
در رده سنی 17و16 سال جوانان پوریا احدی از تهران طلا، علیرضا ایمنی اردکانی از کهکیلویه و بویراحمد نقره و سعید ابراهیمی از فارس نشان برنز و در گروه سنی 15 و14 سال نوجوانان، کمیل حیدریان از کرمانشاه نشان طلا، علی صادقی از قم نشان نقره و مجید احمدلو از زنجان نشان برنز و در گروه سنی 13و12 سال نوجوانان وحید شجاعی از تهران نشان طلا، محسن زهره وند نشان نقره و کمیل دلپاک از آذربایجان غربی نشان برنز را کسب کردند.
 
 
آمادگي جسماني نقش مهمي در جذب مردم به فعاليتهاي ورزشي دارد
در حال حاضر نزديك به 10 هزار ورزشكار در رشته ورزشي آمادگي جسماني و ايروبيك استان قم فعالند كه اين مهم نقش تاثيرگذاري در جذب حداكثري مردم به ورزش دارد.
در مراسم افتتاحيه اين رقابتها كه با حضور مديركل تربيت بدني، معاونين، دبير فدراسيون، ورزشكاران، مربيان، داوران، و جمعي از علاقمندان به اين رشته ورزشي برگزار شد، آقاي جهان بين مديركل محترم تربيت بدني ضمن تبريك گراميداشت هفته دفاع مقدس و تشكر از فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك در حسن واگذاري ميزباني مسابقات به اين استان گفت: فعاليت نزديك به 10 هزار ورزشكار بيمه شده آمادگي جسماني در قم نشان مي‌دهد كه نزديك به يك سوم جمعيت ورزشكاران سازمان يافته در رشته‌هاي مختلف ورزشي اين استان، متعلق به هيئت آمادگي جسماني و ايروبيك است.
وي ابراز داشت: سلامت و پويايي جامعه در گرو اهميت و حضور مستمر افراد جامعه در فعاليت‌هاي ورزشي است و اگراز پرداختن به ورزش غفلت شود هزينه‌هاي زيادي به جامعه تحميل شده و علاوه بر تهديد سلامت جامعه، تندرستي افراد را تهديد مي‌كند.
جهان‌بيني تصريح كرد: نقش ورزش در سلامتي افراد جامعه در هر رده‌ سني يك امر ثبات شده است و اين مهم بيش از همه در سلامت بانوان تاثير گذار است و از اينكه مردم استان قم به خوبي اهميت ورزش را درك كرده و به برنامه‌هاي متنوع ورزشي روي خوش نشان مي‌دهند، بسيار خوشحاليم.  وي در ادامه آرزو كرد مسابقات به خوبي برگزار شده و نتايج خوبي هم در پي داشته باشد.
در ادامه اين مراسم سهيلا قاسمي دبير فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك ضمن تشكر از هيات آمادگي جسماني و ايروبيك استان قم از تلاش براي برگزاري هرچه بهتر اين مسابقات براي كليه شركت كنندگان در اين دوره از مسابقات آرزوي موفقيت نمود. در ادامه كليه شركت كنندگان از مقابل جايگاه رژه رفته و مسابقات آمادگي جسماني عمومي پسران آغاز به كار كرد.
چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۸۹
انتخاب مجدد خانم صفاری به عنوان رئیس هیات آمادگی جسمانی و ایروبیک استان مازندران
08:05 3/7/1389
 
انتخاب مجدد خانم صفاری به عنوان رئیس هیات آمادگی جسمانی و ایروبیک استان مازندران
 
خانم صبا صفاری با کسب 19 رای مجدداً برای چهار سال دیگر ریاست هیات آمادگی جسمانی و ایروبیک را بر عهده گرفت.
مجمع عمومی انتخاب رئیس هیات آمادگی جسمانی و ایروبیک استان مازندران با حضور سرکار خانم شهریان رئیس فدراسیون آمادگی جسمانی وایروبیک آقای نصراله پریچهر مدیرکل اداره تربیت بدنی استان مازندران و نمایندگان داوران، ورزشکاران، اداره آموزش و پرورش استان و روسای هیات های شهرستانهای آمادگی جسمانی و ایروبیک در ساری برگزار شد.
در این مجمع خانم صبا صفاری گزارشی از فعالیت چهارسال گذشته هیات و کسب موفقیت های گوناگون در عرصه های مختلف ورزش و گسترش رشته آمادگی جسمانی و ایروبیک در سطح استان ارائه کرد.
همچنین نامبرده به عنوان تنها داوطلب احراز پست ریاست هیات برنامه های چهارسال آینده خود را در جهت توسعه هرچه بهتر این رشته ورزشی در بین آحاد جامعه به خصوص عمومی کردن این رشته در بین خانواده ها مطالبی را عنوان کرد.
در پایان خانم صبا صفاری با کسب 19 رای اخذ شده بار دیگر به مدت چهار سال رئیس هیات آمادگی جسمانی و ایروبیک استان مازندران انتخاب شد./45
1.        لیگ اسکیت هاکی بانوان 8 و 9 مهرماه آغاز میشود
 
 
 
5.        چهارشنبه ، 7 مهر 1389 ، 11:31
6.        هفته نخست این رقابت ها به میزبانی خمینی شهر اصفهان برگزار خواهدشد که طی آن 8 تیم به مصاف هم می روند.
7.        به گزارش روابط عمومي فدراسيون اسكيت، نیم فصل دوم رقابت های اسکیتهاکی بانوان کشور طی روزهای هشت و نهم مهرماه برگزار خواهد شد.
8.        تیم های سپاهان اصفهان، مهیان، انقلاب تهران، غزال ورامین، آرینگیلان، مهرآریا خمینی شهر، تي. ان.تي اصفهان و هیات همدان تیم هایی هستند که درآغاز نیم فصل دوم رو در روی یکدیگر قرار می گیرند.
9.       
در نیم فصل اول این رقابت ها، تیم انقلاب تهران موفق شد عنواننخست را به خود اختصاص دهد.
10.     
طبق اعلام "سیمین میروهابی" نماینده اسکیت هاکی بانوان ایران درفدراسیون اسکیت، قرار است در صورت کسب مجوز های لازم از سوی سازمان تربیت بدنی ونظر موافق فدراسیون، تیم منتخبی از بانوان هاکی ایران در پایان این رقابت ها بهمسابقات باشگاه های آسیا اعزام شوند. زمان و محل برگزاری این رقابت ها هنوز مشخصنشده است.
 
11.     رفيعاني:لیگ برتر و دسته یک اسکیت سرعتایران 8 و 9 مهرماه آغاز می شود
 
 
 
15.     يكشنبه ، 4 مهر 1389 ، 12:13
16.      دبیر فدراسیون اسکیت گفت:
17.      رقابت های لیگ برتر اسکیت سرعت و دسته یک باشگاه های کشور طی روزهای هشتم و نهممهرماه در آکادمی اسکیت آزادی تهران برگزار خواهد شد.
18.      "رضا رفیعانی" افزود: فدراسیون اسکیت همواره نگاه ویژه ای به لیگ های برگزار شدهدارد و کادر فنی نیز با تمرکز و دقت فراوان ضمن دعوت از بهترین های چنین لیگی،شرایط موفقیت تیم ملی ایران را که از همین نفرات تشکیل می شود، را فراهم میسازد.
19.     
وی ادامه داد: رشته اسکیت به تمرینات بسیار نیاز دارد و یک ورزشکار باید باممارست، در ‌شرایط خوبی قرار داشته باشد تا بتواند عملکرد قابل قبولی را از خود برجای بگذارد. خوشبختانه با نگاه مثبت و عمیقی که در این فدراسیون وجود دارد، درب هایتیم ملی همواره به روی بازیکنان مستعد و با آینده باز است و آمادگی خود را برایدعوت از اسکیت بازانی که رکوردهای خوبی را از خود بر جای بگذارند، اعلام میکنیم.
20.     
دبیر فدراسیون اسکیت خاطر نشان کرد: در طی 3 سال گذشته اسکیت رشد چشمگیریداشته و روند رو به روشد این ورزش، مسوولیت تمامی اعضای فدراسیون را دو چندان کردهاست، تمام هدف ما این است که بتوانیم زمینه موفقیت اسکیت ایران را فراهم سازیم و باتمام وجود کمر همت را برای این مهم بسته ایم.
21.     
رفیعانی در خصوص رقابت های لیگ برتر اسکیت سرعت گفت: مرحله نخست این رقابتها در شرایطی برگزار شد که تیم های برق زنجان، تمدن شرق، سیتیران تهران، تربیت بدنیکرمانشاه، هیات ارومیه، بندرعباس و هیات قزوین به ترتیب مقام های اول تا هفتم را ازآن خود کردند و اکنون باید مرحله دوم این لیگ را در روزهای 8 و 9 مهرماه شاهدباشیم.
22.     
وی تصریح کرد: در مرحله نخست رقابت های دسته اول نیز تیم های کردستان، دانشو ورزش خراسان رضوی، آران مهر، آبفای همدان، اصفهان، پاوراسلاید ماتر و تیم چمرانکرج اس.تی.سی به ترتیب عناوین اول تا هفتم را به خود اختصاص داده اند که اکنون بایدمنتظر ماند تا با پایان مرحله دوم، نتایج تیم ها در این مرحله مشخص شود.
23.     
دبیر فدراسیون اسکیت پشتوانه سازی را از جمله اهداف این لیگ دانست و گفت: بدون شک با برگزاری چنین رقابت هایی می توانیم شاهد رشد و اعتلای اسکیت در ایرانباشیم و این همان چیزی است که ما به دنبال آنهستیم.
 
 
24.     میر وهابی: نيم فصل دوم اسكيت هاكي بانوان 8مهرماه آغاز مي شود
 
 
 
27.     جمعه ، 2 مهر 1389 ، 12:48
28.      نماینده اسکیت هاکی بانوان ایران از آغاز نيم فصل دوم اين رقابت ها خبر داد وگفت:
 
29.      اين مسابقات هفته نخست اين رقابت ها طي روزهاي 8 و 9 مهرماه سال جاري برگزارخواهد شد.

"
سیده سیمین میر وهابی" افزود: هفته نخست اين رقابت ها به ميزبانيخميني شهر اصفهان برگزار خواهد شد كه طي آن 8 تيم به مصاف هم مي روند.
30.     
وي ادامه داد: تيم هاي سپاهان اصفهان، مهيان، انقلاب تهران، غزال ورامين،آرين گيلان، مهرآريا خميني شهر، tnt اصفهان و هيات همدان تيم هايي هستند كه در آغازنيم فصل دوم رو در روي يكديگر قرار مي گيرند و بايد منتظر ماند و ديد تا در پايانفصل عنوان قهرماني به كدام تيم خواهد رسيد.
31.     
نماینده اسكيت هاكي بانوان ايران خاطر نشان كرد: در نيم فصل اول تيم انقلابتهران موفق شد عنوان نخست را به خود اختصاص دهد، البته در رقابت هاي امسال و درپايان اين دوره از رقابت ها تيم منتخبي را مشخص و براي اعزام به رقابت هاي باشگاهيآسيا معرفي مي كنيم تا اگر شرايط براي اعزام نفرات محقق شد، تيم خوب و آماده اي راروانه اين مسابقات كنيم.
32.     
ميروهابي ضمن ابراز رضایت مندی از حضور دختران ورزشکار در این رشته ورزشیگفت: طی مدت کوتاهی که فعالیت خود را آغاز کرده ایم، عملکرد قابل قبولی داشته ایمکه با این شرایط آینده روشنی را برای اسکیت هاکی بانوان کشور متصور هستم.
33.     
وی تصریح کرد: سطح کیفی این رقابت ها با توجه به مدت کوتاهی که فعالیت خودرا آغاز کرده ایم بسیار مطلوب است و تصور نمی کردیم در مدت 3 سال گذشته بتوانیم تااین حد رشد داشته باشیم.
34.      بانوان ایران نشان دادند در رشته اسکیت هاکی از استعداد خوبی برخوردار هستند ودر صورتی که بر روی آنها سرمایه گذاری شود، بدون شک می توان بر روی مقام های آنهادر رقابت های برون مرزی حساب ویژه ای باز کرد.
 
35.     وزيري: تقويت زيرساخت‌هاي اسكيت كشور دركانون توجه فدراسيون قرار دارد
 
 
 
39.     چهارشنبه ، 31 شهریور 1389 ، 09:45
40.      برنامه هاي اين فدراسيون در برنامه هاي كوتاه، ميان و بلند مدت خلاصه مي شود
41.      كه توجه به زير ساخت هاي اين رشته ورزشي در استان هاي كشور از جمله برنامه هايياست كه تاكيد ويژه اي روي آن داريم.
42.      "جمشيد وزيري"  كه در سفر به ادربيل از بخش هاي مختلف و امكانات ورزشي اين استانبازديد مي كرد، افزود: در حال حاضر به جز در ‌شهرهاي بزرگ، در استان‌هاي كشور ازلحاظ زيرساختاري به ويژه سالن‌هاي سرپوشيده با مشكل مواجه هستيم و تمام تلاش خود رامي كنيم كه اين مشكلات را به هر شكل ممكن مرتفع كنيم. البته با كمك ها و حمايت هاييكه رييس سازمان تربيت بدني از ورزش اسكيت دارند اميدوارم در آينده اي نزديك شاهدرشد و اعتلاي اين رشته ورزشي باشيم.
43.     
وي افزود: اميدواريم در طي برنامه پنجم توسعه با همكاري مسوولان استانيحداقل بتوانيم در مراكز استان‌ها اين فضاهاي ورزشي را مهيا كنيم تاعلاقه مندان بهاسكيت بتوانند از اين ورزش مفرح به خوبي استفاده كرده و لذت ببرند.
44.     
رييس فدراسيون اسكيت گفت: خوشبختانه اسكيت روز به روز در ايران علاقه مندانبسياري را پيدا مي كند و شاهد استقبال بي نظير خانواده هاي ايراني از اين ورزشهستيم كه اين براي خود ما هم جالب است، اين روند در استان اردبيل نيز به خوبي طيشده و حركت رو به جلو به گونه اي است كه طي همين مدت كوتاه، چندين ورزشكار مستعد ازاين استان به تيم‌هاي ملي ايران راه يافته اند.
45.     
وزيري به جايگاه اسكيت استان اردبيل و كسب 465 امتياز در بين استان‌هاي كشوراشاره كرد و گفت: ما اين امتياز دهي و معرفي جايگاه را بر اساس چند شاخص تربيت بدنيدر ارزيابي عملكرد هيات‌هاي ورزشي تعريف و بررسي كرديم، بدون شك اين حركت فدراسيونباعث خواهد شد همه استانها براي پيش گرفتن از يكديگر تلاش خود را دوچندان كنند و درمسير رو به رشد قرار گيرند.
46.     
وزيري در ادامه سفر خود به استان اربيل نشستي صميمانه با شهردار اين استانداشت. در اين جلسه شهردار اربيل نسبت به حل برخي از مشكلات به ويژه اخذ مجوز ازشورا براي راه‌اندازي سايت ورزشي اسكيت در اردبيل قول مساعد داد و افزود: تمام تلاشخود را خواهيم كرد تا نيازهاي علاقه مندان به اين ورزش را در سطح استان برآوردهكنيم.
47.     
اكبر نيكزاد تصريح كرد: نگاه خوب و مثبتي در استان به تمام رشته‌هاي ورزشيوجود دارد و اسكيت نيز در بين رشته هايي است كه علاقه مندان بي شماري را به خوداختصاص داده، اميدواريم با حمايت مسوولان و علاقه مندان به ورزش، شاهد شكوفايياسكيت استان در آينده اي نزديك باشيم.
48.     
وزيري در ادامه اين سفر با مدير كل تربيت بدني استان اردبيل نيز ديدار و گفتو گو كرد. در اين ديدار بر روي همكاري و تعامل دو طرف تاكيد شد و مقرر گرديدهماهنگي هاي لازم براي اعتلاي اسكيت در سطح استان صورت گيرد.
49.     
در ادامه اين سفر وزيري با فرمانداراستان اردبيل نيز ديدار و گفت و گو كرد ومقرر شد فرماندار اردبيل براي در اختيار گذاشتن يك سالن و كمك براي احداث پيست اينرشته ورزشي همكاري لازم را انجام دهد.
50.     احمد بیگی: بانوان اسکیت باز ایران برايحضور در كلمبيا معرفي شدند
 
 
 
53.     سه شنبه ، 30 شهریور 1389 ، 13:14
54.      نفرات اصلی تیم بانوان کشورمان برای حضور در رقابت های جهانی کلمبیا مشخصشدند.
 
55.      "هدی احمد بیگی" افزود: در روزهای گذشته از نفرات تیم اسکیت بانوان ایران تستهای لازم به عمل آمد که در پایان نیلوفر مردانی، شادی مجیدی و نهال مقدم رحمانی دررده سنی نوجوانان و ماهرخ پدری در رده سنی بزرگسالان جواز حضور در رقابت های جهانیکلمبیا را کسب کردند.
56.     
وی ادامه داد: برای انتخاب این نفرات سعی کردیم از بهترین ها و آماده ترینورزشكارن اسکیت ایران استفاده کنیم که بر همین اساس 17 اسکیت باز را به تست های دومتیم ملی دعوت کردیم و در نهایت نفراتی که اعلام شد برای حضور در کلمبیا معرفيشدند.
57.     
مربی تیم اسكيت بانوان ایران خاطر نشان کرد:‌ شرایط نفرات تيم خوب است امابراي موفقيت در چنين رقابتي باید بیشتر کار کنیم، البته برخی از نفرات زمان هایخوبی را کسب کرده اند به عنوان مثال در ماده 500 متر رکوردها نسبت به گذشته بهترشده و از زمان 47:900 به 47:742 ثانیه رسیده ایم.
58.     
احمد بیگي  گفت: اردوی های تیم ملی تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت و پس ازآن برای ادامه فعالیت های تیم باید برنامه ریزی دقیق تری صورت گیرد تا روند رو بهرشد تیم ادامه يابد.
59.     
وی تاکید کرد:اسکیت بازان نوجوان در طول روز یک جلسه تمرین دارند اماورزشکار بزرگسال کشورمان 2 نوبت تمرین را در برنامه کاری خود دارد و با چنين شيوهاي اميدواريم در كلمبيا كارنامه قابل قبولي را از خود بر جا بگذاريم.
60.     
مربي تيم اسكيت بانوان ايران در مورد اردوی بعدی اين تيم گفت: اگر پیستاسکیت ایلام آماده شود، اردوی بعدی در ایلام است ارتفاع کشور کلمبیا از سطح دریا درحدود 2000 متر است و تنها جایی که در ایران می توان رقابت هاي جهاني را شبیه سازیکرد،‌ ایلام بوده که امیدوارم از این فرصت بتوانیم استفاده کنیم.
61.     
گفتني است رقابت هاي جهاني اسكيت از 28 مهر تا 8 آبان ماه و به ميزبانيكلمبيا برگزار خواهد شد.
 
 
 
 
 
ریاست محترم فدراسیون اسکیت
جناب آقای جمشید وزیری
انتخاب شمارا برای دورۀ چهارساله ریاست فدراسیون اسکیت تبریک می­گوییم.
مرادی
مدرس، مربی، فدراسیون اسکیت
سرپرست محترم فدراسیون آمادگی جسمانی و ایروبیک
سرکارخانم رباب انتخاب شمار را به سرپرستی فدراسیون آمادگی جسمانی و ایروبیک تبریک می­گویم.
مربی فدراسیون، آمادگی جسمانی و ایروبیک
دبیر فدراسیون آمادگی جسمانی و ایروبیک
انتخاب شایستۀ استاد گرامی جناب آقای بابک سودمند را تبریک می­گویم.
از طرف مرادی
شاگرد شما
اطلاعیه
از مربیان خانم و آقا در سطح پایه و درجه 3 نمایشی- هاکی- سرعت دعوت به همکاری می­شود
به زودی:
جامعه­ترین برنامه­های آمادگی جسمانی عمومی و اختصاصی و تمرینات با اسکیت برای رشته­های اسکیت سرعت اسکیت از منابع مدرسین و آنالیزوهای ایتالیا- امریکا- آرژانتین
اسکیت سرعت از زبان مربیان و قهرمانان رشتۀ سرعت بانوان و آقایان
اسکیت هاکی از زبان مربیان و قهرمانان رشتۀ هاکی بانوان و آقایان
Cd آموزشی اسکیت پایه و اسکیت سرعت رایگان
بیوگرافی آقایان علیرضا میانجی- سینا سعادت ملی- مسعود نیکمهر- وحید جعفرزاده- امیر بحرینی
بیوگرافی مربیان تیم­های ملی رشته­های سرعت- هاکی- نمایش- اگرسیو در چهار سال تشکیل فدراسیون اسکیت.
بیوگرافی مجتبی سرمدی بنیانگذار اسکیت ایران
 
با كسب 36 راي اعضاي مجمع فدراسيون صورت گرفت
جمشيد وزيري با كسب راي اكثريت اعضاي مجمع به مدت چهار سال به عنوان رييس فدراسيون اسكيت انتخاب شد.
به گزارش پايگاه خبري ورزش ايران، مجمع انتخابات فدراسيون اسكيت صبح امروز به رياست حمدي سجادي، رييس مجامع فدراسيون هاي ورزشي در محل آكادمي ملي المپيك برگزار شد و طي آن جمشيد وزيري با كسب 36 راي براي 4 سال ديگر به عنوان رييس اين فدراسيون انتخاب شد.
بهمن محمدرضايي ديگر كانديداي احراز اين سمت 6 راي كسب كرد و رامين احمدي طباطبايي،مجتبي سرمدي، سكينه افسرده، علي بديع، اسدا... گلي و علي گلپايگاني نيز پيش از راي گير انصراف خود را اعلام كردند.
بابك سودمند نايب رئيس آقايان فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك شد
از سوي خانم رباب شهريان سرپرست فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك آقاي بابك سودمند به عنوان نايب رئيس آقايان اين فدراسيون انتخاب شدند.
لازم به ذ كر است آقاي بابك سودمند داراي مدرك كارشناسي تربيت‌بدني از سال 84 به عنوان مسئول طرح و برنامه، دبير و مدرس آمادگي جسماني فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك مشغول به فعاليت بودند و در حكمي كه از سوي خانم رباب شهريان ابلاغ شده است آمده است:
 
جناب آقاي بابك سودمند
 
با توجه به تعهد ، تخصص و تجربيات ارزشمند جنابعالي، به موجب اين ابلاغ به سمت سرپرست امور نايب رئيسي آقايان در فدراسيون آمادگي جسماني‌ و ايروبيك منصوب مي‌شويد.
اميد است با استعانت از خداوند متعال در انجام وظايف محوله موفق و مويد باشيد.
سهيلا قاسمي دبير فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك شد
خانم رباب شهريان سرپرست فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك، سهيلا قاسمي را به عنوان دبير اين فدراسيون منصوب كردند.
سهيلا قاسمي داراي مدرك تحصيلي كارشناسي ارشد تربيت‌بدني بوده ودر سالهاي گذشته به عنوان دبير كل فدراسيون اسلامي ورزش بانوان مشغول به فعاليت بودند.
گفتني است خانم سهيلا قاسمي از سال 1363 به عنوان مسئول انجمن بدمينتون بانوان كشور خدمت خودرا در خانواده ورزش آغاز كرده و در بسياري از پستهاي ورزشي مانند انجمن بدمينتون، وزارت آموزش و پرورش كشور، مدير روابط عمومي ورزش بانوان كشور، مدير فني مسابقات بدمينتون بانوان كشورهاي اسلامي، مدير روابط بين‌الملل فدراسيون اسلامي ورزش بانوان و معاون فرهنگي سومين دوره بازيهاي زنان مسلمان و ... مشغول بودند.
لازم به ذكر است متن ابلاغ خانم شهريان به خانم قاسمي بدين ترتيب مي‌باشد:
سركار خانم سهيلا قاسمي
 
با توجه به تعهد ، تخصص و تجربيات ارزشمند سركار عالي، به موجب اين ابلاغ به سمت سرپرست امور دبيري فدراسيون آمادگي جسماني‌ و ايروبيك منصوب مي‌شويد.
اميد است با استعانت از خداوند متعال در انجام وظايف محوله موفق و مويد باشيد.
تيم اسكيت هاكي كشورمان نائب قهرمان آسيا شدتيم اسكيت هاكي كشتيم اسكيت هاكي كشورمان نائب قهرمان آسيا شدورمان نائب قهرمان آسيا
سهيلا قاسمي دبير فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك شد
خانم رباب شهريان سرپرست فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك، سهيلا قاسمي را به عنوان دبير اين فدراسيون منصوب كردند.
سهيلا قاسمي داراي مدرك تحصيلي كارشناسي ارشد تربيت‌بدني بوده ودر سالهاي گذشته به عنوان دبير كل فدراسيون اسلامي ورزش بانوان مشغول به فعاليت بودند.
گفتني است خانم سهيلا قاسمي از سال 1363 به عنوان مسئول انجمن بدمينتون بانوان كشور خدمت خودرا در خانواده ورزش آغاز كرده و در بسياري از پستهاي ورزشي مانند انجمن بدمينتون، وزارت آموزش و پرورش كشور، مدير روابط عمومي ورزش بانوان كشور، مدير فني مسابقات بدمينتون بانوان كشورهاي اسلامي، مدير روابط بين‌الملل فدراسيون اسلامي ورزش بانوان و معاون فرهنگي سومين دوره بازيهاي زنان مسلمان و ... مشغول بودند.
لازم به ذكر است متن ابلاغ خانم شهريان به خانم قاسمي بدين ترتيب مي‌باشد:
سركار خانم سهيلا قاسمي
 
با توجه به تعهد ، تخصص و تجربيات ارزشمند سركار عالي، به موجب اين ابلاغ به سمت سرپرست امور دبيري فدراسيون آمادگي جسماني‌ و ايروبيك منصوب مي‌شويد.
اميد است با استعانت از خداوند متعال در انجام وظايف محوله موفق و مويد باشيد.
با راي مجمع جهاني فيزاف براي دو سال آينده انجام شد
انتخاب مجدد فاطمه ابوالقاسمي
براي عضويت در كميته توسعه و ارتباطات فيزاف
 
رئيس فدراسيون آمادگي جسماني وايروبيك جمهوري اسلامي ايران براي مدت دو سال ديگر به عنوان عضو كميته توسعه و ارتباطات فيزاف انتخاب شد.
در جريان مجمع جهاني فدراسيون بين‌المللي آمادگي جسماني (فيزاف) كه همزمان با مسابقات آمادگي جسماني قهرماني جهان در شهر لامنتين فرانسه برگزارشد، خانم فاطمه ابوالقاسمي با اكثريت آرا براي دو سال آينده همچنان عضو كميته توسعه و ارتباطات فيزاف باقي ماند.
اين مجمع با شركت رؤساي كشورهاي عضو فيزاف در سالن كنفرانس شهرداري لامنتين و با حضور نايب رئيس و دبيركل فدراسيون بين‌المللي آمادگي جسماني برگزار شد كه همچنين طي آن مركزيت كشورهاي آسيايي به جمهوري اسلامي ايران واگذار شد.
گفتني است خانم ابوالقاسمي سال 2007 و در جريان مجمع جهاني فيزاف در شهر بلگراد صربستان به عضويت كميته توسعه و ارتباطات درآمده بود.
انتخاب مجدد فاطمه ابوالقاسمي براي عضويت در كميته توسعه و ارتباطات فيزاف
 
با راي مجمع جهاني فيزاف براي دو سال آينده انجام شد
انتخاب مجدد فاطمه ابوالقاسمي
براي عضويت در كميته توسعه و ارتباطات فيزاف
 
رئيس فدراسيون آمادگي جسماني وايروبيك جمهوري اسلامي ايران براي مدت دو سال ديگر به عنوان عضو كميته توسعه و ارتباطات فيزاف انتخاب شد.
در جريان مجمع جهاني فدراسيون بين‌المللي آمادگي جسماني (فيزاف) كه همزمان با مسابقات آمادگي جسماني قهرماني جهان در شهر لامنتين فرانسه برگزارشد، خانم فاطمه ابوالقاسمي با اكثريت آرا براي دو سال آينده همچنان عضو كميته توسعه و ارتباطات فيزاف باقي ماند.
اين مجمع با شركت رؤساي كشورهاي عضو فيزاف در سالن كنفرانس شهرداري لامنتين و با حضور نايب رئيس و دبيركل فدراسيون بين‌المللي آمادگي جسماني برگزار شد كه همچنين طي آن مركزيت كشورهاي آسيايي به جمهوري اسلامي ايران واگذار شد.
گفتني است خانم ابوالقاسمي سال 2007 و در جريان مجمع جهاني فيزاف در شهر بلگراد صربستان به عضويت كميته توسعه و ارتباطات درآمده بود.
تمرینات تعادلی قدرتی استقامتی
نویسنده : بابک سودمند
تمرينات استقامتي (هوازي)
روازنه چقدر را ه مي رويد؟ آيا بالا رفتن از پله براي شما دشوار است؟ آيا مي توانيد براي خريد از خانه بيرون برويد؟ تمرينات استقامتي در اين موارد به شما كمك مي كند. اين تمرينات موجب افزايش تعداد ضربان قلب و تنفس مي شوندو مصرف اكسيژن در طي اين حركات افزايش مي يابد. در نتيجه كارايي قلب، ريه ها و سيستم گردش خون افزايش مي يابد و توانايي شما را در انجام كارهاي روزانه بيشتر مي كند. اين تمرينات شامل ورزش هايي مثل پياده روي ، دويدن، دوچرخه سواري، شنا و كوهنوردي است. در اينجا پياده روي را كه يكي از ساده ترين و مناسب ترين ورزش ها است، شرح مي دهيم. پياده روي در خارج از منزل، خصوصاً اگر با هم سن و سالان باشد، سبب جلوگيري از انزواطلبي و افسردگي خواهد شد. شما با يك برنامة پياده روي كه به آرامي شروع شده و به طور تدريجي سرعت و مسافت آن افزايش يافته است، پس از مدتي مي توانيد توانايي هاي تنفسي خود را به حد يك فرد جوان برسانيد. بهتــر است قبــل از شروع پياده روي با حركـــات كششي عضلات خود را گرم كنيد. سپس براي مدت10 تا 15دقيقه پياده روي كنيد. مدت پياده روي را به تدريج افزايش دهيد، تا حداكثر به يك ساعت در روز برسد. بهتراست پياده روي را در دو نوبت صبح و عصر و هربار 30 دقيقه انجام دهيد. اگر توانايي انجام 30 دقيقه پياده روي مداوم را نداريد مي توانيد به جاي آن 3 پياده روي 10 دقيقه اي داشته باشيد. براي پياده روي مسيري هموار و با هواي تميز انتخاب كنيد.يك بطري آب همراه خود داشته باشيد.
ایروبیک در آب
براي انجام پياده روي نكات زير را رعايت كنيد: 1- كفش هاي راحت، كاملاً اندازه و بنددار بپوشيد ، كه پا را در خود نگهدارد و مانع تاثير ضربه به پا شود. همچنين جوراب هاي ضخيم نخي كه عرق پا را جذب وپاها را حفظ كند بپوشيد. 2- لباس هاي راحت، سبك و متناسب با دماي هوا بپوشيد. در تابستان لباس هاي با رنگ روشن بپوشيد. و در زمستان به جاي يك لباس ضخيم، چند لباس نازكتر بپوشيدتا بتوانيد به تدريج با گرم شدن بدن در حين پياده روي، لباس هاي خود را كم كنيد. 3- پياده روي را با سرعت كم شروع كنيد. 4- دريك وضعيت متعادل و راحت راه برويد. سر را بالا نگهداريد، به جلو نگاه كنيد نه به زمين. در هر قدم بازوها را آزادانه در كنار بدن حركت دهيد. بدن را كمي به جلو متمايل كنيد. گام برداشتن را از مفصل ران و با گام بلند انجام دهيد. روي پاشنه فرود آمده و با يك حركت نرم به جلو برويد. از برداشتن گام هاي خيلي بلند خودداري كنيد. 5- راه رفتن را درصورت امكان بدون توقف انجام دهيد. ايستادن مكرر و شروع مجدد پياده روي مانــع تاثيرات مثبت آن مي شود. 6- در حين راه رفتن نفس هاي عميق بكشيد. با يك نفس عميق از طريق بيني و با دهان بسته ريه ها را از هوا پركنيد و سپس هوا را از دهان خارج كنيد. 7- سعي كنيد زمان خاصي از هر روز را براي پياده روي در نظر بگيريد كه خسته و يا گرسنه نباشيد و در صورت امكان با دوستانتان پياده روي كنيد. 8- اگردر سربالايي يا سراشيبي قدم مي زنيد، بــدن را به سمت جلــو متمايل كنيدوبراي حفظ تعادل ، قدم هاي كوتاه تري برداريد. 9- مدت زمان پياده روي و مسافتي كه طي كرده ايد را هر روز در تقويم خود ياد داشت كنيد. هفته اي يك بار مدت زمان پياده روي را افزايش دهيد. 10 - در اواخر پياده روي به تدريج قدم هاي خود را آهسته تر كنيد. مي توانيد حركات انعطاف پذيري را نيز انجام دهيد و با اين كار كم كم بدن خود را سرد كنيد. 11- اگر در حين پياده روي دچار درد قفسه سينه، تنگي نفس و يا پا درد شديد فوراً استراحت كنيد و با پزشك مشورت نماييد. زماني كه خسته يا گرسنه هستيد ورزش نكنيد. پياده روي به علت تحريك ماهيچه ها واستخوان ها سبب افزايش قدرت عضلاني و استخــواني مي شود. ورزش در هواي آلوده مضر است. ورزش ايجاد شادابي و رضايت مي كند
تمرينات انعطاف پذيري
آيا خم شدن و پوشيدن جوراب و كفش براي شما سخت است؟ آيا به سختي پشت سر خود را شانه مي كنيد؟ آيا برداشتن اشيا از داخل قفسه براي شما مشكل است؟ سوالات بالا نمونه اي از مشكلات در انجام فعاليت هاي روزانه است. بسياري از اين فعاليت ها به دليل خشكي و كم شدن حركت مفصل ممكن است به سختي انجام شود. تمرينات انعطاف پذيري در اين موارد كمك كننده است. اين تمرينات با ايجاد كشش در عضلات و نسج نرم اطرف مفاصل، حركت مفصل را راحت تر مي كند و موجب آسانتر شدن حركات اندام ها و تنه مي شود. اين حركات به حفظ تعادل نيز كمك مي كند. دقت كنيد اگر به تازگي دچار شكستگي استخوان، كشيدگي عضله يا پيچ خوردگي مفصل شده ايد و يا هر مشكل ديگري در مفاصل و استخوان ها داريد از انجام اين تمرينات خودداري كرده و به پزشك مراجعه كنيد. براي انجام تمرينات انعطاف پذيري نكات زير را رعايت كنيد: قبل از انجام تمرينات انعطاف پذيري با حركات گرم كننده خود را گرم كنيد. انجام حركات انعطاف پذيري بدون گرم كردن بدن باعث آسيب عضلات و مفاصل خواهد شد. 2- به آرامي و در يك وضعيت راحت حركت را شروع كنيد. 3- حركت را به آهستگي انجام دهيد. از انجام حركت سريع يا پرتابي اكيداً خودداري كنيد؛ زيرا حركت سريع ممكن است باعثسفتي و دردناك شدن عضلات ومحدوديت حركت مفصل شود. 4- در پايان هر وضعيت 10 تا 20 ثانيه به همان حالت باقي بمانيد. 5-حركت را به نحوي انجام دهيد كه احساس كشش يا فشار ملايم در مفاصل داشته باشيد، نبايد حركت درحدي باشد كه ايجاد درددرمفصل نمايد. 6- به آهستگي به حالت عادي برگرديد. 7- هر حركت را سه بار تكرار كنيد. تاثير حركات انعطاف پذيري وقتي بيشتر مي شود كه بدن ابتدا با ساير ورزش ها گرم شده باشد. بطور منظم ورزش كنيد. بلافاصله پس از خوردن غذا ورزش نكنيد. نمونه هايي از تمرينات انعطاف پذيري: 1- براي تقويت حركت شانه، بايستيد و حوله اي كه طول مناسبي داشته باشد را با يك دست بگيريد. سپس با بالا بردن دست، طرف آزاد حوله را به پشت بياندازيد. با دست ديگر سر آزاد حوله را از پشت بگيريد، به نحوي كه كشيدگي در عضلات كتف و ساعد را حس كنيد. از يك تا ده بشماريد. سپس دست ها را رها كنيد. حركت را با عوض كردن دست ها يك بار ديگر انجام دهيد.دقت كنيد حوله در حدي بلند باشد كه فقط احساس كشش ملايم داشته باشيد. براي تقويت حركت زانو، در حالت نشسته پاهاي خود را دراز كنيد. پشتتان صاف باشد. دست هاي خود را به سمت انگشتان پا بكشيــد. اگر حركت را درست انجــام دهيد، در زير ساق و ران احساس كشش مي كنيد. از يك تا ده بشماريد. سپس به آرامي به وضعيت شروع برگرديد. اين حركت را در حالت نشسته روي صندلي نيز مي توانيد انجام دهيد.اگر انجام اين حركت سخت بود مي توانيد يك زانو را كمي خم كنيد. -براي راحت تر شدن حركت مفصل ران در كنار يك صندلي صاف بايستيد. پشتي صندلي را با يك دست بگيريد. و سپس يك پا را عقب ببريد؛ به نحوي كه در قسمت ران اين پا، كشش را حس كنيد. از يك تا ده بشماريد. اين حركت را با پاي ديگر هم انجام دهيد. 4-براي راحت تــر شدن حركت تنه و شانه ها روي صندلي بنشينيد. يك پا را روي پاي ديگر بگذاريد. دست ها را بر روي شانه ها بگذاريد؛ به طوري كه بازو در امتدادشانه باشد. سر و شانه ها را به سمت راست بچرخانيد. از يك تا ده بشماريد. سپس به آهستگي به حالت عادي برگرديد. حركت را براي سمت چپ تكرار كنيد. حركات انعطاف پذيري را در مواقعي كه عضلات شما گرم است، مثلاً پس از تمرينات گرم كننده و يا پياده روي مي توانيد انجام دهيد. همچنين زماني كه در حمام هستيد و بدن شما به دليل گرماي آب، گرم شده است، فرصت خوبي براي انجام اين حركات است. البته به لغزنده بودن كف حمام و رعايت نكات ايمني توجه كنيد.
 
استپ و نکاتی مفید
نویسنده : سعید گنجی زاده
استپ و نکاتی مفید
مسابقات استپ در دنیا به صورت تیم های 6 تا 8 نفره برگزار می شود
با توجه به خلاقیت و نوآوری و استفاده به جا از حرکات استپ و تغییرات زیبا همراه با حرکات دست، سر و نگاه کردن، لبخندزدن و دادن انرژی توقف نکردن روی یک استپ در یک زمان زیاد جابجا کردن استپ در ضرب های مناسب، هماهنگی افراد گروه با هم انجام دادن حرکات به یک شکل در همه افراد گروه، حرکت در زاویه های یکسان، شکل چیدمان زیبا در استپ ها، انجام حرکات پرانرژی و پرقدرت و نشان دادن آمادگی جسمانی بالا می تواند باعث گرفتن امتیاز بهتر از طرف داوران بشود. هر چه تمرین افراد گروه بیشتر باشد، هماهنگی بهتر خواهد بود و در صورت شبیه بودن افراد گروه به یک دیگر از لحاظ جثه، اندام و چهره هم، امتیاز بهتری به نیم تعلق می گیرد
انتخاب لباس زیبا و همینطور موزیک جذاب در رای داوران بی تاثیر نیست
بهترین تمرین برای یک تیم استپ به این صورت است که حرکات را یکی یکی به صورت 4 ضرب یا 8 ضرب که 8 ضرب اول با حرکت دست و بعد ترکیب دست و پا انجام دهند تا جائی که بدون نقص انجام و هماهنگی لازم ایجاد شود. حرکات بعد هم همین طور بهتر است در حین تمرینات با دوربین از کارمان تصویربرداری کنیم تا اشکالات کارمان بهتر دیده شود. در هر روز 2 ساعت تمرین کافی است اما به صورت منظم و مداوم
اصول تغذیه ورزشی در ورزشکاران پیشکسوت
نویسنده : کمیته پزشکی
اصول تغذیه ورزشی در ورزشکاران پیشکسوت
فعالیت بدنی در سنین بالا فوائد بی شماری دارد اما به جهت تغییراتی که بدلیل افزایش سن در بافت ها و ارگانهای مختلف بدن ایجاد می شود باید مراقب خطرات احتمالی مانند خطر از دست دادن آب بدن، گرمازدگی، آسیب های استخوانی، مفصلی و تاندونی بدلیل تغییرات بافتی ناشی از پیری بود. بسیاری از این خطرات با رعایت اصول تغذیه ورزشی متناسب با سن ورزشکار، قابل پیشگیری هستند.
رعایت نکات زیر در این زمینه توصیه میشود:
v نوع رژیم غذایی و کالری دریافتی: نیاز بدن انسان به انرژی بر اساس سن،جنس، ویژگی های فردی و سطح فعالیت روزانه متفاوت است. انجام مشاوره با یک کارشناس تغذیه ورزشی قبل از شروع فعالیت ضروری است. توصیه های تغذیه ای بر اساس نیاز فرد بصورت روزانه تنظیم و ارائه می شوند. استفاده از الگوهای از قبل آماده شده و یکسان در افراد مختلف می تواند خطرساز باشد. مصرف یک رژیم غذایی متعادل و حاوی همه ی گروه های غذایی توصیه می شود
v مصرف مایعات: به منظور جلوگیری از خطر از دست دادن آب توصیه می شود از 2 روز قبل از فعالیت ورزشی به میزان کافی مایعات مصرف کنید. بهترین نوشیدنی در این حالت آب خالص و آب میوه رقیق شده است. نوشیدن چای، الکل و قهوه بدلیل خاصیت ادرارآوری توصیه نمی شوند چرا که باعث دفع زیاد آب بدن می گردند. از 2 ساعت قبل از فعالیت ورزشی مصر 1 تا 2 لیتر مایع، خطر از دست دادن آب را کاهش می دهد. در طی فعالیت ورزشی باید از یک نوشیدنی خنک حاوی مقدار کمی قند (حداکثر 5 تا 8 درصد) استفاده کرد. بهترین الگو، مصرف یک لیوان نوشیدنی (250 سی سی) هر 15 دقیقه یکبار است.
به یاد داشته باشید که تشنگی در طی فعالیت ورزشی یک علامت دیررس بوده و برای مصرف مایعات نباید منتظر تشنگی بود. پس از فعالیت ورزشی دیگری در انتظارتان نیست محدودیتی در میزان قند نوشیدنی وجود ندارد ولی باید مراقب کالری دریافتی و خطر افزایش وزن بود. به خاطر داشته باشید نوشابه های ورزشی تجاری، محلول او آر اس، آب میوه و شربت های غلیظ، نوشیدنی های مناسبی حین ورزش نیستند. پوشیدن یک زیرپوش نخی در زیر لباس ورزشی به توزیع مناسب عرق بر روی بدن و کاهش دمای بدن در حین ورزش کمک می کند. وعده غذایی: مواد پروتئینی مانند گوشت و لبنیات و همچنین چربی ها به دلیل هضم طولانی مواد مناسبی برای وعده غذایی قبل از ورزش نیستند و بهتر است فاصله مصرف آنها تا ورزش حداقل 4 ساعت باشد. بهتر است از مواد قندی پیچیده مانند نان، برنج، پاستا، سیب زمینی و ... استفاده کرد که توصیه می شود حداقل 5/1 تا 2 ساعت بین مصرف این مواد تا فعالیت ورزشی فاصله وجود داشته باشد
بیماری ها:چنانچه مبتلا به بیماری خاصی مانند فشارخون، دیابت، بیماری قلبی و ... هستید حتماً برای دریافت رژیم غذایی مناسب به متخصصین تغذیه مراجعه کنید.
تمرین برای آرام سازی بدن و کلیه اعضاء و رفع تنش
نویسنده : محمدرضابیات
تمرین برای آرام سازی بدن و کلیه اعضاء و رفع تنش
روی صندلی یا تخت دراز بکشید و فرو روید. اگر مایل باشید، بالشی زیر زانوی خود بگذارید. اول انگشتان پا، بعد مچ ها را آزاد و شل کنید. نفس عمیق بکشید و روی پای راست خود تمرکز کنید. سعی کنید آنرا آزاد و ریلکس کنید. وقتی احساس کردید تنش از پای راست بیرون رفته، روی پای چپ خود این کار را انجام دهید. این کار را بر روی همه اعضای بدن انجام دهید- ران، سینه و بازوها را آزاد کنید. فکر کنید یک کیسه نیمه پر آرد هستید، اگر روی صندلی فرو رفته اید، تصور کنید بدنتان شکل صندلی به خود گرفته است. بدنتان را به قوه جاذبه زمین بسپارید. سعی کنید افکار ناراحت کننده و مزاحم را از خود دور کرده و افکار دل پذیری را جانشین کنید. این تمرین را بارها انجام دهید، در پایان ملاحظه خواهید کرد که چگونه تنش و تشویق شما را رها می کند. برای رد کردن تشویق استفاده از نوارهای ریلکس مفید می باشد. از حالات خود یادداشت بردارید و ریشه یابی کرده و سعی کنید بفهمید چه موقع، کجا، از چه کسی، چرا و چگونه ناراحت می شوید، آنرا روی کاغذ بیاورید وبرای علت دانسته شده راه حل پیدا کنید. درد روحی درمان میشود، زیرا عادتهای بد احساسی، ریشه در بد اندیشی، کج اندیشی و فکرهای تحریف شده دارد.
قواعد ورزشي
 
یسنده : کمیته آموزش و پژوهش
قواعد ورزشي
* از تجربه ديگران به صورت درست استفاده كنيد و مربي واقعي خودتان باشيد. * از غريزه و احساسات خود به طور صحيح استفاده كنيد و تمريناتتان را بر اساس آن تنظيم كنيد. * بدن سازي را براي نظم دادن به زندگي انجام دهيد. * چگونگي استفاده از رژيم‌هاي غذايي صحيح، روش كاهش چربي، هنر فيگور گرفتن و ساير موارد مرتبط با بدنسازي را بياموزيد اگر و فقط اگر هدف شما شركت در مسابقات است. * درست تمرين كردن و استفاده از ذهن و هوش مهم‌تر از بالا و پايين كردن وزنه بدون فكر است. * حريف تمريني آگاه مي‌تواند رشد بدن شما را تسريع يا بهبود بخشد. * شمارش تكرار وزنه را زماني شروع كنيد كه سوزش عضلات شما شروع شده باشد . * زماني را كه براي تمرينات خود انتخاب مي‌كنيد سعي كنيد با موقعيتي كه داريد متناسب باشد تا دچار بحران زماني نشويد. * از اينكه مقداري غذا به محل كار خود ببريد ناراحت نباشيد، اين لازمه تناسب شماست. * سعي كنيد باشگاهي را كه امكانات كافي، مطلوب و فضاي مناسب دارد، انتخاب كنيد. * باشگاهي را انتخاب كنيد كه افرادش در تمرين‌ها جدي باشند تا روند پيشرفت شما كند نشود * حريف تمريني شما با جديت خود در هنگام تمرين بايد شما را در جدي بودن تمرين‌ها ياري دهد. * از حريفي كه از تمرين‌ها فرار مي‌كند و سعي در سست كردن عزم و اراده شما را دارد دوري كنيد. * هميشه با چند حريف تمريني آشنا باشيد و از نقاط قوت آنها درتمرين براي رشد خود استفاده كنيد. * تعدادي دمبل و ميز بدنسازي در منزل داشته باشيد تا چنانچه نتوانستيد در باشگاه تمرين كنيد رشد شما متوقف نشود. * فراموش نكنيد بهترين اوقات يك بدنساز زماني است كه در يك باشگاه تمرين مي‌كند. * بدنساز واقعي پس از اتمام يك جلسه براي تمرين جلسه بعد نقشه مناسبي را طراحي مي‌كند. * كليه تمرينات خود را در يك دفترچه تمريني يادداشت كنيد. * از لوازم مطلوب در حين تمرين استفاده كنيد. * كفشي كه قوس پاي شما را حفظ كند. * لباسي كه شما را در سرما، گرم و در گرما، خنك نگاه دارد
با دويدن شاداب و سلامت بمانيد
نویسنده : کمیته آموزش و پژوهش
با دويدن شاداب و سلامت بمانيد
بخش مهمي از همه ورزش‌ها را دويدن به خود اختصاص داده است. اين ورزش ساده نه فقط باعث آب شدن چربي‌هاي بدن مي‌شود، بلكه شادابي و روحيه مثبت براي بدن فراهم مي‌آورد. از مزاياي عمده دويدن مي‌توان به سلامت ماندن قلب و ريه اشاره كرد. همچنين تقويت عضلات اصلي بدن، كشش و انعطاف پذيري آنها، تقويت استخوان‌ها، تنظيم ضربات قلب و فشار خون از مزيت‌هاي عمده دويدن هستند. اشخاصي كه بطور منظم و مستمر اين ورزش را انجام مي‌دهند، معمولا سالمتر از ديگران هستند. اين افراد همچنين داراي خوابي بهتر بوده و عموما استرس كمتري به سراغشان مي‌رود. دويدن اشكال مختلفي دارد، بهترين نوع آن كه براي تمامي افراد با سنين مختلف پيشنهاد مي‌شود، دويدن آرام و طولاني مدت يا همان Jogging است. توجه داشته باشيد كه اگر از بيماريهايي نظير ديابت، درد سينه، آنژين، بيماريهاي ريوي، آسم، بيهوشي، فشار خون بالا رنج مي‌بريد يا اخيرا عمل جراحي كرديد يا در حال حاضر باردار هستيد، حتما قبل انجام اين ورزش، با پزشك خود مشورت كنيد.
نوشابه‌هاي انرژي زا در واقع نوشيدني‌ نوشابه‌هاي انرژي زا
نویسنده : کمیته آموزش و پژوهش
نوشابه‌هاي انرژي زا
هايي هستند كه افزودني‌هايي از قبيل محرك‌هاي مجاز، ويتامين‌ها (خصوصا ويتامين B) و مواد معدني كه توليد انرژي مي‌كنند، در آنها به كار رفته است. ديگر مواد متشكل اين نوشيدني‌ها اغلب كافيين، گياه گوارانا (guarana)، دانه قهوه، ساخارين، كراتين و ... هستند. در برخي از آنها ممكن است مقدار زيادي گلوكز يا شكر نيز به كار رفته باشد. اين نوع از نوشيدني‌ها بيشتر در ميان جوانان، دانش آموزان، افراد پر تحرك و ورزشكاران طرف دار دارد. براي اينكه اين نوشيدني‌ها هر چه بيشتر به نوشابه‌هاي عادي شبيه شوند، به اغلب آنها اسانس و رنگ اضافه مي‌كنند. نوشابه‌هاي ورزشي نوشابه‌هاي انرژي زا با نوشابه‌هاي ورزشي (sports drinks) متفاوت هستند. اكثر نوشابه‌هاي انرژي زا شكر و كافيين فراوان دارند، در حالي كه نوشابه‌هاي ورزشي براي متعادل كردن ميزان مواد قندي، آب و مواد مغذي مصرف مي‌شوند و درصد به كار رفته اين مواد در آنها معادل مقداري است كه در بدن موجود است. آيا اين نوشابه ها اعتياد آورند؟ تنها مواد اعتياد آوري كه در اين نوشابه‌ها وجود دارند، كافيين و گياه گوارانا (guarana) است كه مصرف زياد و طولاني مدت شان باعث مي‌شود به آنها عادت كنيم (درصد اين مواد در نوشابه‌هاي انرژي زا تقريباً با مقدارشان در قهوه برابراست البته ميزان كافيين در انواع مختلف قهوه‌ها بسته به ميزان برشته شدن دانه هايش، متفاوت است). از آنجايي كه ترك اين مواد كار سختي نيست و سردرد از اصلي ترين عواقب آن است، اعتياد به نوشابه‌هاي انرژي زا معمولا جنبه رواني دارد.
اهمیت حیاتی منیزیوم برای سلامتی جامعه ناشناخته است

با وجود نقش مهم و حیاتی منیزیوم برای سلامتی انسان و تاثیرات فراوان این ماده معدنی در فعل و انفعالات متابولیسمی و گردش خون و قلب، از یک سوی جامعه در حد کافی نسبت به این نقش و اهمیت آگاه نیست و از طرف دیگر پزشکان نیز به این موضوع  به دلایل مختلف توجه خاصی ندارند.
به گزارش سرویس بین الملل سایت بازیاب ، در حالیکه علوم پزشکی و تغذیه تاکنون کمبود منیزیوم را امری نادر تلقی می کرد اما برخی معاینات و مطالعات نشان می دهند که فقر منیزیوم در بدن و یا حتی کمبود آن اغلب به درستی تشخیص داده نمی شود.

از دیدگاه کارشناسان اندازه گیری میزان منیزیوم بدن در اکثر کشورها حتی کشورهای غربی اغلب به دلیل هزینه آن انجام نمی شود و بسیاری از موارد فقر منیزیوم همچنان پنهان می مانند.

از آنجا که کمبود منیزیوم نشانه های بسیار متنوعی دارد، پزشکان اغلب علل دیگری غیر از کمبود منیزیوم برای ناراحتی های افراد تشخیص می دهند.
این در حالیست که پنهان ماندن کمبود منیزیوم، می تواند باعث ناراحتی های زیادی از جمله ضعف راندمان و توانایی کار، دردسرهای میگرنی، درد قلب، گرفتگی ماهیچه پا و انگشت شصت پا و ناحیه شکم شود.
منیزیوم همچنین ترمزی در برابر استرس محسوب می شود که در جامعه مدرن امروز گسترش یافته است. از آنجا که سلول های بدن از طریق هورمون های استرس، منیزیوم بیشتری مصرف می کنند، مقدار کافی این ماده معدنی به ویژه هنگام استرس مهم است.
امروزه متاسفانه عموم جامعه بندرت می داند که با وجود تمام تنوع غذایی حتی در کشورهای پیشرفته (در آلمان یک دهم جمعیت)، کمبود منیزیوم همچنان وجود دارد.
پزشکان نیز تا مدت زیادی اهمیت واقعی منیزیوم را نمی دانستند اما امروز مشخص است که کمبود این ماده معدنی می تواند باعث ناراحتی ها و بیماری های مختلفی شود.
مهمتر اینکه ورود مقدار کافی منیزیوم در بدن، برای سیستم قلب و گردش خون مفید است و آن را محافظت می کند اما کمبود این ماده معدنی، وضعیت قلب را به مخاطره می اندازد و متاسفانه این مهم بندرت مورد توجه قرار می گیرد.

بخاطر افزایش و شدت بیماری های قلبی، میزان کافی منیزیوم در بدن برای ماهیچه قلب و در نتیجه بهبود فعالیت و راندمان آن به ویژه مهم است. منیزیوم، قلب، ماهیچه ها و اعصاب را تقویت می کند و جزو مهمترین مواد معدنی برای بدن انسان است و به عنوان نمونه منیزیوم سولفات موسوم به "نمک تلخ" از مدت ها قبل به عنوان مسهل و کاهش گرفتگی در عضلات استفاده می شود.
منیزیوم در آب، گیاهان و حیوانات پیدا می شود و بدن یک انسان 70 کیلوگرمی حدود 21 تا 28 گرم مینزیوم دارد. هر چند که مقدار این ماده معدنی در مقایسه با دیگر مواد غذایی در بدن اندک است اما منیزیوم در کنار پتاسیم بیشترین مواد معدنی در سلول های بدن هستند. حدود 60 درصد از منیزیوم در اسکلت انسان ذخیره است و در صورت نیاز می تواند سریعا آزاد شده و مورد استفاده بدن قرار گیرد. منیزیوم برای رشد سالم استخوان ها و دندان ها نیز بسیار مهم است.
40 درصد از منیزیوم بدن در ماهیچه های قلب و اسکلت بدن هستند و صرفا حدود یک درصد از منیزیوم در کبد و مایعات بدن به عنوان نمونه خون پیدا می شود. منیزیوم در فعالیت 300 آنزیم در بدن دخالت دارد و در متابولیسم کربوهیدرات ها، آلبومین ها و چربی ها و همچنین تقسیم سلولی نقش مهمی ایفاء می کند.
منیزیوم یک نقش کلیدی در عملکرد سالم گردش خون و قلب دارد و در همکاری و هماهنگی سلول های عصبی و ماهیچه ای دخالت دارد و بدین ترتیب برای تمام سیستم عصبی مهم است و به عنوان نمونه تحریک و تهیج و برانگیختگی اعصاب و ماهیچه ها را محدود می کند. از آنجا که منیزیوم در روده کوچک جذب می شود، جذب آن از طریق کلیسم بشدت بهبود می یابد.
کمبود منیزیوم حتی می تواند باعث بروز  یا تشدید ناراحتی های مختلف عصبی، بروز ترس و وحشت و یا افسردگی شود. علت وسعت تاثیر گذاری منیزیوم در بدن، دخالت این ماده معدنی در فعل و انفعالات متابولیسمی بسیار مختلف است. منیزیوم به جز پیشگیری از افزایش بیش از اندازه و حد فشار و بار بر روی ماهیچه قلب قادر است از دیگر بیماری ها و ناراحتی ها نیز جلوگیری کند.
منیزیوم می تواند رگ های خونی را باز و فراخ کرده، قدرت جاری شدن خون را بهبود بخشیده و خون بیشتری به ارگان و بافت برساند و در نتیجه تاثیر خوب و غیرمنتظره ای بر روی گرفتگی ماهیچه پا داشته و حتی ناراحتی گردش خون را کاهش دهد.

بدن یک بزرگسال روزانه 300 تا 400 میلی گرم منیزیوم نیاز دارد اما این نیاز در مواردی چون فشار و بارسنگین امور روزمره، استرس، دوران پس از پشت سر گذاشتن یک بیماری، حاملگی، شیردهی و حتی در دوره رشد افزایش می یابد.

جامعه آلمانی برای تغذیه، نیاز روزانه به منیزیوم برای دختران جوان (15 تا 19 ساله) را تا 350 میلی گرم و برای زنان ( از 25 سالگی) را 300 میلی گرم تعیین کرده است. این جامعه نیاز روزانه به منیزیوم برای پسران جوان (15 تا 25 ساله) را تا 400 میلی گرم و برای مردان ( از 25 سالگی) را  350 میلی گرم تعیین کرده است.
حدودا 60 درصد از منیزیوم در بدن به استخوان ها و بقیه آن به بافت و ارگان های مختلف متصل هستند و صرفا حدود یک درصد از تمام منیزیوم بدن در خون حل شده است. بدین خاطر در صورتیکه پزشک کمبود منیزیوم در خون را تشخیص دهد، این رقم بیانگر وضعیت واقعی میزان این عنصر معدنی در بدن فرد نیست.
در صورت ورود و جذب کم منیزیوم به بدن، بدن نیاز خود را از ذخیره هایش رفع می کند. فاکتورهای مختلفی می توانند در جذب و یا تشدید دفع منیزیوم از بدن موثر واقع شوند و بدین ترتیب نیاز بدن به این ماده معدنی را افزایش دهند. آزمایشات انجام شده بر روی 1000 بیمار نشان می دهد که حداقل 45 درصد از آنها کمبود منیزیوم داشتند.
"کاترین راشکه" از جامعه پزشکی تغذیه و رژیم غذایی در باد آخن می گوید، تغذیه ای که منیزیوم کافی نداشته باشد، ریسک و خطر ناراحتی های در ارتباط با نظم ضربان قلب را افزایش می دهد.
نوار قلب و اندازه گیری غلظت منیزیوم خون 22 خانم که تغذیه ای با میزان متفاوت منیزیوم دریافت کردند، پس از 21 ساعت نشان می دهد که غلظت این ماده معدنی در خون و ادرار گروهی که تغذیه ای با منیزیوم ناکافی داشته اند در مقایسه با گروه دیگر بشدت و به طور چشم گیری کاهش یافته است.
همزمان نوار قلب گروهی که تغذیه ای دارای منیزیوم ناکافی داشتند، افزایش شدید و چشم گیر ناراحتی های در ارتباط با تنظیم ضربان قلب را نشان داد.
بدین ترتیب کمبود منیزیوم، ریسک و خطر اینگونه ناراحتی ها را افزایش می دهد و مطالعات مختلف نیاز مبرم بدن به تامین کافی منیزیوم ثابت می کند.
منیزیوم در انتقال تحریک اعصاب بر روی ماهیچه ها و همچنین انقباض ماهیچه ای یک نقش مهم ایفاء می کند.
پس از یک سکته قلبی حاد، مصرف منیزیوم تزریقی می تواند ریسک ناراحتی های بطنی  را کاهش دهد. بدین خاطر پزشکان باید به وضعیت منیزیوم در بدن مبتلایان به نامنظم بودن ضربان قلب توجه کنند.
به ویژه در مواردی که بیماران، داروی ادرارآور (دیورتیک) و یا مسهل مصرف می کنند و یا اینکه به دلایل دیگری از جمله اسهال، دردهای مزمن کلیه، دفع منیزیوم بدن آنها زیادتر شده است، خطر عدم تامین کافی بدن با منیزیوم وجود دارد.                                                                                    
از سوی دیگر جامعه بیوفاکتورها در آلمان هشدار می دهد که کمبود منیزیوم می تواند باعث تشدید آسیب های ناشی از بیماری قند نیز بشود.
مطالعات دانشگاه اشتوتگارت – هوهنهایم بر روی 5 هزار و 500 بیمار دیابت نشان می دهد که از میان این تعداد، صرفا 11 درصد از مصرف کنندگان انسولین و 15 درصد از بیمارانی که ضرورتی به مصرف انسولین نداشتند، میزان کافی منیزیوم در بدن داشتند. این در حالیست که این کمبود می تواند برای روند بیماری آنها، پیامدهای شدیدی همراه داشته باشد. بیماران دیابت مقدار زیادی از منیزیوم را از طریق کلیه های خود دفع می کنند.
در حالیکه منیزیوم تاثیر انسولین در بدن را نیز بهتر می کند، کمبود این ماده معدنی نه تنها شرایط برای دیابت را تشدید می کند بلکه حتی آسیب های بعدی نگران کننده از جمله ناراحتی های متابولیسم در قلب و رگ های خونی را نیز تشدید می کند.

پرفسور "هانس – جورج کلاسن" رییس جامعه بیوفاکتورها و کارشناس منیزیوم از اشتوتگارت – هوهنهایم می گوید، مطالعات گسترده نشان می دهند که غلظت پایین منیزیوم در خون، ریسک و خطر برای بیماری های گردش خون و قلب را افزایش می دهد.
طبق تازه ترین دانستی ها و اطلاعات، چنین به نظر می رسد که کمبود منیزیوم روند و پروسه های عفونتی را نیز تشدید می کند که این امر می تواند به دیواره و جدار رگ ها آسیب وارد کنند.
طبق گزارش نشریه تخصصی آمریکن ژرنال برای اپیدمیولوژی از یک تحقیقات، منیزیوم کافی می تواند ریسک سرطان روده را نیز کاهش دهد.

پژوهشگران در این تحقیقات، عادات غذایی و وضعیت سلامتی بیش از 35 هزار خانم بین 55 تا 69 سال را به مدت 16 سال بررسی کردند.  ریسک و خطر برای سرطان روده در خانم های با بیشترین میزان مصرف منیزیوم ،27 درصد نسبت به آنهایی که منیزیوم کافی مصرف نکرده بودند، کاهش یافت.
پژوهشگران احتمال می دهند که منیزیوم از رشد غیرکنترل شده سلول ها در بافت روده جلوگیری می کند و مصرف روزانه 300 تا 400 میلی گرم این ماده برای کاهش ریسک سرطان روده را توصیه می کنند.
گروههایی که نیاز ویژه ای به منیزیوم دارند
زنان باردار، مبتلایان به فشار خون بالا و ناراحتی های قلبی، افراد دارای کار بدنی سنگین و ورزشکان و افراد مسن گروههایی هستند که نیاز بیشتر و ویژه ای به منیزیوم دارند.
از آنجا که میزان منیزیوم در دوران بارداری کاهش یافته و همزمان دفع آن افزایش می یابد، بافت های نوزاد و مادر نیاز بیشتری به منیزیوم پیدا می کنند.
بدین خاطر توجه به ورود کافی منیزیوم به بدن در دوران بارداری و شیردهی، می تواند مشکلات جانبی دوران بارداری و تولد نوزاد را کاهش داده و به عنوان نمونه وزن نوزاد هنگام تولد را  افزایش دهد.
برخی از ناراحتی ها و دردهای زنان در دوره حیض از جمله گرفتگی در ناحیه شکم را نیز می توان با مصرف منیزیوم رفع کرد. جامعه آلمانی برای تغذیه، میزان نیاز روزانه منیزیوم برای زنان باردار 300 میلی گرم و مادران شیرده 390 میلی گرم توصیه کرده است.
اهمیت منیزیم برای ورزشکاران نیز بدین خاطر است که بدن هنگام تحرک و فعالیت های سنگین از طریق تعریق این ماده معدنی را از دست می دهد (60 تا 145 میلی گرم در هر لیتر) و باید جایگزین شود، در غیر این صورت، ارزش سلامتی آفرین و فرحبخش ورزش نیز برعکس خواهد شد.
استرس و تشدید فشارهای روزمره، بیماری قند (دیابت)، نشانگان (سندروم) متابولیسمی و تمام بیماری های روده ای – معده ای، میگرن، رژیم های طولانی مدت لاغری و یا کم وزنی، کمبود کلیسم، مصرف داروهای مشخصی چون قرص ضدبارداری، قرص ادرارآور، داروی تنظیم ضربان قلب، گرفتگی ماهیچه ها در ناحیه پا و انگشت شصت پا نیز نیاز فرد به منیزیوم را افزایش می دهد. از سوی دیگر در مبتلایان به بیماری های قلبی، فشار خون بالا، ناراحتی های گردش خون، آرتریوزکلروس، ضعف ماهیچه ها، ضعف قوای بدنی و راندمان، عصبانیت و افسردگی نیز اغلب یک کمبود پنهانی منیزیوم مشاهده می شود.
نشانه های یک فقر و یا کمبود منیزیوم در تمام بدن از سر تا پا ظاهر می شوند و پیدایش دردسرهای میگرنی، کاهش سعه صدر و مدارا در برابر استرس، کاهش توانایی کار و راندمان، افزایش احساس کوفتگی و خستگی، پرش در ناحیه دهان و ابروها از جمله نتایج این فقر و کمبود در بدن هستند.
درد ناحیه قلب و سینه، نامنظمی در ضربان قلب، گرفتگی در ناحیه شکم و ماهیچه پا و انگشت شصت پا از دیگر پیامدهای فقر و یا کمبود منیزیوم در بدن هستند. کمبود منیزیوم در کودکان، خود را به صورت درد شکم نشان می دهد.

از سوی دیگر این سوال مطرح است که آیا تغذیه روزانه قادر به رفع نیاز منیزیوم بدن ما است؟ به طور کلی حدس زده می شود که نیاز روزانه منیزیوم در افراد سالم و مصرف کنندگان یک تغذیه معمولی و ترکیبی برطرف می شود.

در صورت مصرف کافی منیزیوم که بطور میانگین 300 تا 400 میلی گرم است، بدن می تواند کمبودهای کوتاه مدت را نیز از طریق دسترسی به ذخایر منیزیوم موجود در اسکلت تامین کند.
از سوی دیگر دریافت و جذب منیزیوم از طریق غذا و خوراک می تواند برای افراد متفاوت بوده و روزانه بین 150 تا 550 میلی گرم باشد. بدین ترتیب مرز فقر منیزیوم را می توان 200 میلی گرم تعیین کرد اما سوال این است که آیا مصرف منیزیوم عوارض جانبی دارد و آیا یک فرد می تواند بیش از اندازه منیزیوم مصرف کرده باشد؟
مصرف روزانه تا 700 میلی گرم منیزیوم برای پیشگیری و درمان مشکل آفرین نیست و این مقدار برای کلیه های سالم زیاد نیست و مقدار مازاد آن دفع می شود.
صرفا در موارد اندکی از جمله وجود ناراحتی های مزمن کلیوی، مصرف بیش از اندازه منیزیوم مشکل آفرین خواهد بود و باعث اسهال می شود اما این وضعیت به محض کاهش مقدار مصرف منیزیوم مجددا از بین می رود.
بعلاوه برای پیشگیری از سکته مغزی، دردهای ماهیچه ای، عصبانیت و افسردگی می تواند تجویز روزانه مقدار منیزیوم را 200 تا 400 میلی گرم و احتمالا حتی تا 700 میلی گرم افزایش داد. برای بهبود جذب منیزیوم در بدن، بهتر است که فرد مقدار تجویز شده را در دو تا سه وعده در طی روز مصرف کند.
تجویز منیزیوم بایست جزو نسخه و درمان مبتلایان به بیماری های قلبی باشد و در این صورت اکثرا می توان مصرف داروهای دیگر در این بیماران را کاهش داد.
منیزیوم در عین حال باید تحت نظر پزشک و در مقدار کافی و زمان طولانی مصرف شود. منیزیوم با تغذیه سالم و معمولی به بدن وارد می شود اما ربایندگان و سارقین منیزیوم در بدن از جمله اسهال و یا بیماری قند (دیابت) نیز به وجود این ماده معدنی در بدن لطمه وارد می کنند.
حتی داروهای مشخصی از جمله قرص ضد بارداری، قرص های ادرارآور (دیورتیک) و مسهل ها نیز می توانند به میزان منیزیوم در بدن آسیب برسانند.
مسله جبران کمبود منیزیوم در بدن بسیار مهم است اما استفاده و مصرف این ماده معدنی به تنهایی، بدن را با برخی مشکلات مواجهه می کند. سلول ها نمی توانند از منیزیوم اضافی وارد شده به بدن استفاده کنند و بخش بزرگی از آن مجددا دفع می شود.
یکی از معروفترین متخصصین تغذیه پزشکی از دانشگاه "هوهن هایم" اخیرا در یک کنفرانس تخصصی تاکید کرد که منیزیوم بهتر است همراه با یک "همتا" موسوم به "اسید اوروتیک" مصرف شود تا از این طریق استفاده سلول ها از منیزیوم بهبود یابد.

از سوی دیگر از آنجا که اسید اوروتیک برای متابولیسم انرژی نیز بسیار مهم است، یک فاکتور حفاظتی نیز برای بدن محسوب می شود.
منیزیوم به ویژه در مواد غذایی گیاهی از جمله گردو، بادام، ارزن و دانه های خوراکی یافت می شود. در هر 100 گرم مواد غذایی از جمله کاکائو 415، جوانه گندم 308، آرد سویا 235، برنج سبوس دار 201، چای 184، بادام 170، بادام خاکی 150، فندق 150، لوبیا سفید 133 میلی گرم منیزیوم وجود دارد.
منیزیوم در بقولات( انواع لوبیا، عدس، لپه و ماش)، ماهی، پنیر و میوه های خشک و برخی از آب های مواد معدنی، سبزیجات و کاهو نیز وجود دارد. اما در نقاطی که استفاده کود پتاسیم به منیزیوم در زمین آسیب می رساند، سیزیجات و میوده ها صرفا مقدار کمی منیزیوم دارند. از طرف دیگر بخشی از منیزیوم موجود در مواد غذایی هنگام پختن در آب از بین می رود.
پندارهاي غلط درمورد فعاليت بدني                       محمد نوروزي
 
١- داشتن فعاليت بدني هزينه بالايي دارد . نياز به وسيله ، كفش و لباس مخصوص دارد.
گاهي بايد هزينه پرداخت تا ورزش كرد .
فعاليت بدني را مي توان هر جا و بدونهيچ وسيله اي انجام داد . جا به جا نمودن لوازم ، چوب ، كتاب ها و كودكان به عنوانفعاليت بدني تكميلي معادل بالا رفتن از پله ها مي باشند . پياده روي به عنوانفعاليتي كه بيشتر از هم انجام مي شود و بيش از همه توصيه نيز مي شود كاملاً بي نيازاز اين موارد است . بيشتر مناطق شهري داراي پارك ، آب نما يا پياده روهايي ايده آلبراي پياده روي ، دويدن يا ورزش و بازي هستند . نيازي نيست براي اين كارها بهباشگاه ، استخر يا ساير مكان هاي ورزشي مراجعه كرد .
٢- سرم خيلي شلوغ است . فعاليت بدني وقتزيادي مي برد .
حداقل 30دقيقه فعاليت بدني متوسط در هرروز براي بهبود و حفظ سلامتي توصيه مي شود . البته اين به معناي قطع فعاليت بدني پساز نيم ساعت نمي باشد . بيشتر فعاليت ها را مي توانيد با كارهاي روزمره مثل محل كار، مدرسه ، خانه يا بازي و تفريح تلفيق كنيد . بيشتر فعاليت ها را مي توانيد با امورروزانه خود انجام دهيد :10 دقيقه پياده روي سريع،3باردر روزيا20 دقيقه درابتداي صبحو10 دقيقه در طول روز. حتي اگر مشغله شما زياد باشد باز هم مي توانيد 30 دقيقهفعاليت در روز را به برنامه هايتان اضافه كنيد .
٣- كودكان طبيعتاً داراي تحرك بالاييهستند و به ندرت يك جا مي نشينند . نيازي به صرف وقت و انرژي براي آموختن چيزهاييدر مورد فعاليت بدني به آنها نيست . به اندازه كافي فعال هستند .
مطالعات اخير در مورد كودكان سراسر جهاننشان داده كه آنها در مناطق شهري فقير در حال غيرفعال شدنند . وقت و منابع مصروفبراي آموختن ورزش به آنها قطع مي شود و بازيهاي كامپيوتري تلويزيون جاي تفريحاتفعال آنان را مي گيرد . تخمين زده كه در بسياري از كشورهاي چه توسعه يافته و در حالتوسعه بيش از 3/2 جوانان از تحرك بدني ناكافي برخوردارند . فعاليت بدني ناكافي دركودكان مي تواند عواقب طولاني مدتي روي سلامتي به جاي بگذارد .
فعاليت بدني منظم باعث فوايد جسمي ،روحي و اجتماعي بسياري براي جوانان مي شود . فعال بودن به صورت بالقوه باعث كمك بهجوانان و كودكان در داشتن استخوانها ، عضلات و مفاصل سالم مي شود . وزن بدن راتنظيم كرده و چربي را كاهش مي دهد و عملكرد موثر قلب و شش ها را فراهم مي كند .
بازي ، ورزش و ساير فعاليتهاي بدني اينفرصت را به جوانان مي دهد كه ابراز وجود كنند ، خودشان را باور كنند و موفقيت وهمكاري جمعي را تجربه كنند . همچنين اينها كمك مي كنند تا از اضطراب و افسردگيپيشگيري شود .
انجام ورزش و فعاليت هاي بدني هدايت شدهو منظم مي تواند پذيرش ساير رفتارهاي بهداشتي نظير پرهيز از سيگار ، الكل و موادمخدر و رفتارهاي خشن را تسريع كند . الگوهاي فعاليت بدني كه در كودكي و دوران بلوغيكسب مي شوند بيشتر در طول زندگي باقي مي مانند و پايه اي براي زندگي فعال و سالمهستند .
فوايد فعاليت بدني
فوايد فعاليت بدني منظم براي سلامتبسيار است . حداقل 30 دقيقه فعاليت بدني متوسط ، مثلا" پياده روي سريع ، براي بدستآوردن بسياري از اين اثرات كافي است . اگر چه ، با افزايش سطح فعاليت ، فوايد آننيز افزايش مي يابد .
فعاليت بدني منظم :
خطر مرگ و مير قبل از بلوغ را كاهش ميدهد .
خطر مرگ و مير ناشي از بيماري قلبي ياسكته مغزي را كاهش مي دهد كه مسؤول يك سوم تمام مرگ ها هستند .
خطر ايجاد بيماري قلبي يا سرطان روده هارا تا ٥٠% كاهش مي دهد .
خطر ابتلاي به ديابت نوع ٢ را ٥٠% كاهشمي دهد .
كمك مي كند تا احتمال ابتلاي به فشارخون بالا را كه يك پنجم جمعيت بالغ دنيا را گرفتار كرده كاهش يابد .
خطر ايجاد دردهاي ناحيه كمر را كاهش ميدهد .
باعث ترفيع سلامت روحي و رواني مي شود . اضطراب ، استرس و احساس افسردگي و تنهايي را كاهش مي دهد .
كمك مي كند تا از عادات خطرناك مثل مصرفسيگار ، الكل و سوءاستفاده از مواد مخدر و رژيم غذايي بد و خشونت مخصوصا" در كودكانو نوجوانان جلوگيري شود .
كمك مي كند تا وزن بدن را تنظيم كرده وخطر چاقي را ٥٠% نسبت به افرادي بي تحرك كاهش مي دهد .
كمك مي كند تا استخوانها ، عضلات ومفاصل سالمي داشته باشيم و افراد دچار حالات ناتوان كننده مزمن را از نظر قدرتيتقويت مي كند .
مي تواند به درمان حالت هاي دردناك مثلكمردرد و زانو درد كمك كند .
همه ما ميدانيم كه فعاليت بدني – مثلپياده روي ، دوچرخه سواري و بازيهاي مختلف باعث مي شود شما احساس خوبي داشته باشيدولي فعاليت بدني منظم فوايد بسيار ديگري نيز دارد . اين كار نه تنها باعث بهبود وحفظ سلامت مي شود ، بلكه اثرات مفيد اقتصادي و اجتماعي خود را دارد . فعاليت بدنيمنظم به كشورها و اقتصاد كمك مي كند تا هزينه هاي مراقبت هاي بهداشتي كاهش يابد ،توليد افزايش يابد ، مدارس بهتر شوند ، غيبت از محل كار و تعويض شغل كمتر شود ومشاركت در ورزش و تفريحات سالم افزايش يابد . در بسياري كشورها ، هزينه هاي بهداشتيبه علت نبود فعاليت بدني و چاقي بالاست .
به نقل از سايت انجمن درمانگرانايران
استرس و روشهای کنترل آن با ورزش
در دنياي امروز دانستن راه و روش زندگي و پيشرفت عملاً بدون استرس امكان پذير نيست و در بين جوامع بشر بصورت قانون درآمده است. نظام پيچيده كنوني ما چنان است كه دستگاه عصبي ما در طي روز دائماً از سوي تكان هاي استرس زاي كوچك و بزرگ بسيار زيادي بمباران مي شود و دستگاههاي عصبي- عضلاني ما دائم در حالت تنش بسر مي برند. درنتيجه استرس يكي از عمومي ترين مشكلاتي است كه افراد با آن روبرو هستند و از آنجائي كه امروزه مسئله سالم زيستن و رابطه آن با فعاليتهاي بدني اهميتي اساسي يافته است، تمرين و ورزش يكي از ساده ترين ابزاري است كه استرس را كنترل مي كند.
ما مي دانيم كه ورزش مداوم بدني در صورتي كه بدرستي انجام شود و با بيماري شخص در تضاد نباشد در نگهداري سلامت جسم و روان و بهزيستي فرد و پيشگيري از بسياري از بيماريها، يكي از مهمترين عوامل بشمار مي رود. و اين واقعيتي است كه فعاليت بدني استرس عاطفي را بطور موثر مي نشاند و بسياري از پيامدهاي ناخوشايند آنرا خنثي مي كند. اگر چه ورزش مشكلات در كار را حل نمي كند و يا وقتي در ترافيك قرار گرفته ايد كار پليس راهنمائي را انجام نمي دهد و راه را براي شما باز نمي كند ولي مطمئناً به دليل فعل و انفعالاتي كه در بدن صورت مي گيرد به شما كمك مي كند كه از عهده فشار روحي برآئيد و از تبديل آن به يك مسئله مزمن جلوگيري كنيد

تمريناتي كه استرس را كاهش مي دهند:

1. به پاهاي خودتان نگاه كنيد. پنجه پا را جمع كند و انقباض عضلاني را بررسي كنيد. سپس پنجه پا را بحالت اوليه برگردانيد و يكبار ديگر اين كار را تكرار كنيد. سپس بمدت 30 ثانيه تمام بدن را شل كرده و عضلات را انبساط دهيد.

2. پاها را بطرف بالا، بطرف صورت ببريد و سپس انقباض عضلاني را در پاها و عضلات مشاهده نموده و آن را در همان وضع نگه داريد و سپس بحالت اول برگردانده و آنرا دوباره تكرار كنيد سپس بمدت 30 ثانيه تمام بدن را شل كرده و عضلات را انبساط دهيد.

3. همانندي كه پاشنه ها را در شن فرو مي بريد، آنها را روي كف زمين فشار دهيد. انها را در آن وضع نگه داشته و انقباض پشت ران را بررسي كنيد. سپس بحالت اوليه برگردانده و تمرين را يكبار ديگر تكرار كنيد. سپس بمدت 30 ثانيه تمام بدن را شل كرده و عضلات را انبساط دهيد.

4. ران را منقبض مي كنيم و ساق پا را به ملايمت بلند مي كنيم، آنرا نگه داشته و انقباض را بررسي مي كنيم. سپس آنرا بحالت اوليه برمي گردانيم سپس با پاي چپ اين تمرين را تكرار مي كنيم، دوباره اين عمل را با هر دو پا تكرار مي كنيم. سپس بمدت 30 ثانيه تمام بدن را شل كرده و عضلات را انبساط دهيد.

5. نشيمنگاه را منقبض كنيد و سپس آنرا خيلي ملايم كمي از زمين بلند كنيد. آنرا مدتي بهمين وضعيت نگه داشته و انقباض آنرا مورد توجه قرار دهيد. سپس بحالت اوليه برمي گردانيم. تمرين را دوباره تكرار كنيد. سپس بمدت 30 ثانيه تمام بدن را شل كرده و عضلات را انبساط دهيد.

6. عضلات شكم را منقبض كرده و آنرا مدتي در حال انقباض نگه داريد. سپس وضعيت انقباض را بررسي كنيد. بعد بحالت اوليه برگردانده و تمرين را دوباره تكرار كنيد. سپس بمدت 30 ثانيه تمام بدن را شل كرده و عضلات را انبساط دهيد.

7. عضلات شكم را بطرف داخل ببريد،( نفس عميق بكشيد) سپس قسمت پائيني پشت را روي زمين بخوابانيد و آنرا بهمان حالت نگه داشته تا فشار وارده به معده و قسمت پائيني پشت را احساس كنيد. بعد بحالت اوليه برگردانيد. عمل را دوباره تكرار كنيد. سپس بمدت 30 ثانيه تمام بدن را شل كرده و عضلات را انبساط دهيد.

8. نفس عميق بكشيد و آنرا در سينه نگه داشته و سپس آنرا بيرون دهيد. اين عمل را تكرار كنيد. بايد توجه داشته باشيد كه هوا را بحالت آرام بيرون داده و خيلي آرام بحالت اوليه برگردانيد. سپس بمدت 30 ثانيه تمام بدن را شل كرده و عضلات را انبساط دهيد.

9. بازوهايتان را كنار بدنتان قرار داده و هر دو مشت را محكم جمع كرده و آنرا بهمين حالت نگه داريد. سپس حالت انقباض را بررسي كرده و بعد بحالت اوليه برگردانيد. عمل را يكبار ديگر تكرار كنيد. سپس بمدت 30 ثانيه تمام بدن را شل كرده و عضلات را انبساط دهيد.

10. با بالابردن دستها بطرف شانه ها آرنج را خم كنيد و انها را همينطور محكم بحالت انقباض نگه داريد و كشش عضلات بازو را بررسي كنيد. سس بحالت اول برگردانده و عمل را دوباره تكرار كنيد. سپس بمدت 30 ثانيه تمام بدن را شل كرده و عضلات را انبساط دهيد.

11. طوري كه كف دست بالا باشد، بازوها را روي زمين بخوابانيد و عضلات قسمت عقب بازو را روي زمين فشار دهيد. حالت انقباض عضلات مربوطه را بررسي كنيد. آنرا منقبض كرده و سپس بحالت اوليه برگردانده، تمرين را تكرار كنيد. سپس بمدت 30 ثانيه تمام بدن را شل كرده و عضلات را انبساط دهيد.

12. شانه ها را نخست كمي بلند كنيد وسپس آنرا تا جاي ممكن بالا نگه داريد و در همان وضع بمانيد. وضعيت انقباض را بررسي كنيد و سپس بحالت اوليه برگردانيد و عمل را دوباره تكرار كنيد. سپس بمدت 30 ثانيه تمام بدن را شل كرده و عضلات را انبساط دهيد.

13. سر را به ملايمت به عقب بكشيد و وضعيت انقباضي پشت گردن را توجه كنيد و آنرا در همان وضع نگه داريد و سپس بحالت اوليه برگردانيد. عمل را يكبار ديگر تكرار كنيد. سپس بمدت 30 ثانيه تمام بدن را شل كرده و عضلات را انبساط دهيد.

14. سر را به ملايمت بطرف سينه خم كنيد و در همان وضعيت نگه داشته و انقباض گردن را مورد توجه قرار دهيد. بعد بحالت اوليه برگردانده و عمل را يكبار ديگر انجام دهيد. سپس بمدت 30 ثانيه تمام بدن را شل كرده و عضلات را انبساط دهيد.

15. زبانتان را به سقف دهان فشار داده و آنرا در همان وضع نگه داريد. حالا بحالت اوليه برگردانده و عمل را دوباره تكرار كنيد. سپس بمدت 30 ثانيه تمام بدن را شل كرده و عضلات را انبساط دهيد.

16. چشمهايتان را محكم ببنديد و آنها را كاملا بسته نگه داشته و وضعيت انقباضي را مورد توجه قرار دهيد. سپس بحالت اوليه برگردانيد و توجه داشته باشيد كه چشمها پس از توجه به حالت انقباضي با ملايمت بسته باشد. سپس عمل را دوباره تكرار كنيد. سپس بمدت 30 ثانيه تمام بدن را شل كرده و عضلات را انبساط دهيد.

17. پيشاني تان را چروك داده و وضعيت آن را مورد توجه قرار دهيد سپس آنرا براي مدت كمي بهمان حال نگه داشته و بعد بحالت اوليه برگردانيد. عمل را تكرار كنيد. سپس بمدت 30 ثانيه تمام بدن را شل كرده و عضلات را انبساط دهيد.

نكات مهم

فردي كه مي خواهد تمرينها را انجام دهد بايستي به راحتي روي زمين دراز كشيده و صورتش بطرف بالا باشد و بالشي زير زانوهايش قرار دهد.

هر گروه عضلاني بطور مرتب منقبض مي شود از وارد كردن هر گونه فشار اجتناب كنيد.

توجه داشته باشيد كه احساس كشش عضلاني و تمدد اعصاب بايد اساسي و بنيادي باشد تا اينكه اثرات و ثمرات آن بدست آيد.

هر انقباض بايد براي چند ثانيه حفظ و نگهداري شود و سپس عضلات كاملا بحالت شل( حالتي در مقابل انقباض) يعني بحالت انبساط قرار گيرد.

تمرينات بايد در محيطي آرام و بدون سر و صدا انجام گيرد و در تمام مدت تمرين بايد به خوبيها و زيبائيها فكر كرد و ناراحتي را از ياد برد.
 
تردمیل (treadmill)                                    محمد نوروزي
تردمیل (treadmill)ابزاری ورزشی است که برای انجام در جای راه رفتن .دوی آهسته ودوی سریع ساخته شده است.یعنی کارهایی که ما میتوانیم به خوبی انجام دهیم اما دراکثر اوقات برای انجام آنها به اندازه ی کافی انگیزه نداریم.
تردمیل (treadmill)ابزاری ورزشی است که برای انجام در جای راه رفتن ،دویآهسته و دوی سریع ساخته شده است.یعنی کارهایی که ما میتوانیم به خوبی انجام دهیماما در اکثر اوقات برای انجام آنها به اندازه ی کافی انگیزه نداریم.معمولا با نگاهکردن از پنجره تصمیم میگیریم که امروز هوا برای پیاده روی مناسب نیست.
تردمیل میتواند برای هر شیوه زندگی مناسب باشد .همه ما از محاسن وفواید پیادهروی و دویدن آگاه هستیم.پرداختن به این ورزشهای مفید وساده بهترین راه برای گرم کردنبدن قبل از انجام حرکات ورزشی دیگر مانند ایروبیک .بدن سازی. ورزشهای گروهیو...است.با داشتن ابزار ورزشی تردمیل شما میتوانید بدون ترک کردن محیط راحت خانه بهبهترین و کم خطرترین ورزش بپردازید.
هرچند دستگاههای متعدد ورزشی در بازار موجود است اما برای سوزاندن کالری رکناصلی کاهش وزن و حفظ تناسب اندام هیچیک از دستگاهها مانند تردمیل عملی و مناسب برایهمه نیست.
البته اینها تنها دلایل مفید بودن تردمیل نیست .خروج از منزل به قصدپیاده روی یا رفتن به باشگاه برای افرادی که در شرایط خاص جسمانی از قبیل فشار خونبالا .درد ناحیه پشت یا پوکی استخوان قراردارند جذابیت چندانی ندارد.اما تردمیلمیتواند برای هر شیوه زندگی مناسب باشد و شما میتوانید تصمیم بگیرید که کی و تا چهزمانی میل دارید که ورزش کنید.این قابلیت هماهنگ شدن با برنامه روزانه مزیت بزرگیاست زیرا با وجود اینکه میدانیم سلامت و تناسب اندام تا جه حد اهمیت دارد اما هرچهمشغولیتهای بیشتری پیدا میکنیم بیشتر از سلامت خود غافل میشویم.
چه کسانی نمیتوانند از تردمیل استفاده کنند؟
تنها افرادی که مشکلاتاستخوانی یا مفصلی دارند نمیتوانند از آن بهره مند گردنددیگر افراد حتی آنهاییکه ازمشکلات قلبی رنج میبرند نیز میتوانند از آن استفاده کنندالبته شدت و سرعت بایستیطبق نظر پزشک معالج باشد .
ورزش با تردمیل بهترین روش کم کردن وزن و کاستن ازچربیهاست.اگر مبتدی هستید بهتر است ابتدا با پیاده روی شروع کنید و سپس شروع بهدویدن و افزایش سرعت کنید.
میتوانید 15 دقیقه صبح و 20 دقیقه قبل از ناهار ورزشکنید و 10 دقیقه هم قبل از شام پیاده روی سریع داشته باشید.با شکستن زمانها به مدتکوتاه تر میتوانید همان کالری مورد نظر را با خستگی کمتر بسوزانید.
بهترینبرنامه ورزشی با تردمیل این است که مثل مسواک زدن به صورت یک عادت روزانه از آناستفاده کنید.در صورتی که این کار را هر روز به طور منظم انچام دهید سوخت و ساز بدنشما افزایش پیدا کرده و برای سوختن چربیها موثر تر عمل میکند.
مهمترین دلیلانتخاب این دستگاه استفاده از آن در تمامی شرایط آب و هوایی و در تمامی زمانهای دردسترس است.دلیل دیگری که برای خانمها بسیار مهم است اینکه آنها میتوانند در کنارفرزندان و رسیدگی به امور منزل یا حتی هنگام تماشای تلویزیون به ورزش نیزبپردازند.در ضمن نیاز به هیچگونه آمادگی قبلی نیست.

امروزه تردمیلهای مدرنبرنامه های متنوعی از قبیل تغییر شیب دستگاه و سرعت آن انجام میدهند عملکرد ویژهدیگر این دستگاهها این است که سرعت و شیب را با توجه به ضربان قلب ثبت شده شما کم وزیاد کرده تا به سیستم قلبی فشار وارد نگردد.
آیا تردمیل بخریم؟
شاید شما کاریکاتورها و لطیفه هایی را که در بارهخرید و عدم استفاده ازوسایل ورزشی ساخته شده است را دیده یا شنیده باشید . در اینلطیفه ها از تبدیل شدن تردمیل به یکی از وسایل تزیین خانه داستانهایی نقل شده است .بهترین روش جلوگیری از این اتفاق آزمودن آن است.
اگر باشگاهی در نزدیکی منزل یامحل کارتان وجود دارد چند جلسه برای استفاده از آیا واقعا استفاده از آن برایتانمفید است یا خیر.
شاید تصمیم بگیرید که برای استفاده از آن به باشگاه بروید امادر صورت انتخاب شما در منزل لازم است نکاتی مود توجه قرار گیرد:
داشتن محلمناسب از نظر تهویه و کف سازی محکم یکی از ملزومات میباشد.
استواری و استحکام شرط مهمی در انتخاب تردمیل است اینکه دستگاه آنقدر سنگین باشدکه با افزایش سرعت حالتی مانند لنگ زدن یا تکان خوردن و عدم تعادل نداشتهباشد.
تردمیل مانند اتومبیل بایستی مجهز به سیستم جذب ضربه باشد .اگر سطح متحرکدستگاه تردمیل هنگام راه رفتن یا دویدن شما بیش از حد بالا یا پایین بپرد یا بیش ازحد سخت و غیر قابل انعطاف باشد مفاصل شما بیش از انکه تقویت شود صدمه خواهنددید.ویژگی تردمیل این است که برخلاف آسفالت خیابان از جنسی است که باعث جلوگیری ازآسیب به پا میشود.
بعضی از انواع تردمیل در صورتی که یک میران حداقل وزن برروی نوار چرخان آن وجودنداشته باشد حرکت نمی کنند که این ویژگی بخصوص برای خانواده هایی که فرزند کم سن وسال دارند و میتوانند با روشن نمودن دستگاه و پرتاب شدن آسیب ببینند بسیار مناسباست.
بهر حال با این دستگاه میتوانی پیاده روی کنی بدون اینکه پیاده روی کنی یابدوی بدون اینکه بدوی.
چگونه پياده روی گروهی را آغاز کنيم.
آغاز کردن تيم پياده روی نيازمند چيز زيادی نيست. خيلی راحت اين موضوع را به ديگران بگوئيد و تيمتان را سازمان دهيد. به زودی به سمت داشتن زندگی سالم­تر حرکت خواهيد کرد.
اين موضوع را به ديگران بگوئيد.
با اعضاء خانواده، دوستان، همسايه­ها و همکاران صحبت کنيد. احتمالاً افرادی دوروبرتان هستند که آماده هستند کفش­های مخصوص پياده روی را به پا کنند و همراه شما باشند.
 
سازماندهی
هنگامی که اعضاء تيم شما جمع شدند، جلسه­ای تشکيل دهيد. به گرمی با اعضاء گروه احوالپرسی کنيد و از همه بخواهيد نام، آدرس، شماره تلفن و ايميل خود را در اختيارتان بگذارند تا در موقع لزوم بتوانيد با آن­ها تماس بگيريد.
سپس کار خود را آغاز کرده، اين موارد را نوشته و در موردش صحبت کنيد.
هر چند وقت يکبار پياده روی کنيد.
کی و کجا يکديگر را ملاقات کنيد.
در فضاهای داخل يا خارج از خانه پياده روی کنيد.
در مواقعی که شرايط آب و هوايي خوب نيست، چه کنيد.
مسير پياده روی
سرعت پياده روی
مسافت پياده روی
اگر گروهی با اهداف تناسب اندامی متفاوت داريد، گروه خود را بر پايه­ی سطح تناسب اندام، اهداف تناسب اندامی، حضور و ديگر عوامل، به گروه­های کوچکتر تقسيم کنيد.
 
حفظ سرعت
هنگامی که روال پياده روی گروه را پايه­ريزی کرديد، به دنبال روش­هايي برای تحريک انگيزه باشيد. ممکن است برای تيم خود، نامی برگزينيد، يا يک آرم گروهی طراحی کنيد، در انجمن­های خيريه گروه­های پياده روی شرکت کنيد يا اهداف مشخص را برای افزايش زمان و شدت پياده روی پی­ريزی کنيد.
صميميت گروه و موفقيتی را که با ديگران تقسيم و تجريه می­کنيد، می­توانند به شما در مسيرتان به سمت افزايش سلامتی کمک کنند.
 
کفش­های مخصوص پياده روی:
کفش­های مخصوص پياده روی مشخصه­هايي دارند که ديگر کفش­ها ندارند. اينجا در می­يابيد که چگونه کفش مناسب را بيابيد و چگونه بهترين اندازه را پيدا کنيد.
کفش­هايي که برايتان راحت هستند و اندازه­ی پايتان هستند از صدماتی از قبيل تاول زدن و پينه بستن جلوگيری می­کنند. کفش­هايي که اندازه­ی پايتان هستند می­توانند به شما در دنبال کردن برنامه پياده روی کمک کنند. اما همه­ی کفش­ها يکسان و اندازه­يشان مساوی نيستند. مشخصه­ها را بيابيد و کفش اندازه دقيق پايتان را پيدا کنيد.
 
 
در جستجوی مشخصه­های مفيد
اين که يک کفش چگونه ساخته می­شود، کارکرد واندازه­ی کفش را تحت تأثير قرار می­دهد. دانستن اجزاء پايه­ای يک کفش مخصوص پياده روی می­تواند به شما در دسته بندی مدل­های موجود کمک کند.
تذکر: همه­ی کفش­های مخصوص پياده روی قوس و لايه­های ژله­ای ندارند، اگر چه مشخصه­هايي دارند که استحکام و اصطحکاک را در بردارند.
 
شکل پاهايتان را در نظر بگيريد
پاها شکل­ها و اندازه­های متفاوتی دارند، براي اينکه مشکلات دردناکی نداشته باشيد، هنگام خريد يک جفت کفش پياده روی، شکل و اندازه­ی پاهايتان را در نظر بگيريد.
 
 
 
عرض و طول
کفش­هايي که خيلی باريک يا خيلی گشاد هستند باعث تاول و پينه­های دردناکی می­شوند. به علاوه، قسمت جلويي کفش که فضای کافی برای انگشتان پا ندارد، می­تواند باعث وخيم­تر شدن اختلالات پا از قبيل قوز شست پا و انگشتان چکشی شود.
 
نوع قوس
تراز ظريف استخوان­ها، ماهيچه­ها، رباط­ها، و زردپی­ها پای شما، قوس­های متاتارسی جانبی و طولی را شکل می­دهند. هنگامی که پياده روی می­کنيد، اين قوس­های قابل انعطاف و ارتجاعی کمک می­کنند که وزن بدنتان بر روی پاهايتان تقسيم شود. قوس­های پای شما نقش مهمی در وفق دادن سطوح مختلفی که بر روی آن­ها راه می­رويد با بدنتان دارند.
کفشی را انتخاب که موافق نوع قوس شما است. در کل، پای شما جزء يکی از اين سه دسته زير می­باشد.
 
پايي با قوس خنثی
پاهای شما نه خيلی کم قوس و نه قوسشان زياد است. به دنبال کفش­هايي با کف­های ميانی محکم، مستقيم به سمت کف­های نيم قوس­دار باشيد (منظور از کف، شکل کف پا است.) و همچنين دنبال کفش­هايي با استحکام متوسط باشيد.
 
کم قوس يا پا صاف
قوس­های کم يا پاهای صاف باعث فشار ماهيچه­ای و مشکلات مفصلی در پاها و زانوهايتان می­شوند چرا که پاهای شما نمی­توانند به خوبی بدنتان را حمايت کنند. دنبال کفشی با کنترل سرعت باشيد تا بتوانيد پای خود را ثابت نگهداريد.
پاهايي با قوس زياد
قوس­های زياد منجر به رگ به رگ شدگی در مفاصل و ماهيچه­ها می­شوند و به پاهايتان به اندازه­ی کافی شوک (تکان) داده نمی­شود. به دنبال کم کردن فشار بر روی پاهايتان بگذاريد تا کمبود جذب شوک طبيعی را جبران کنيد.
در مورد نوع پايتان اطمينان نداريد؟ پايتان را در آب فرو بريد و روی تکه­ای از مقوا گام برداريد. ردپايتان را ببنديد. اگر می­توانيد قسمت زيادی از ردپايتان را ببينيد، پس احتمالاً قوس پايتان کم است. اما اگر قسمت کمی از پايتان را ببينيد، احتمالاً قوس پايتان زياد است.
می­توانيد برای داشتن نوع (شکل) پايتان به کفش­های قديمی خود رجوع کنيد. هنگامی که می­خواهيد يک جفت کفش جديد بخريد، کفش­های قديمی خود را همراهتان ببريد. بيش­تر فروشندگان حرفه­ای کفش می­توانند بر پايه کفش­های قديميتان، شما را راهنمايي کنند که چه کفشی بخريد.
بهترين سايز را خريداری کنيد.
بهترين روش جستجوی راحتی و اندازه­ی مناسب است نه طرح زيبا. اگر کفش شما پايتان را می­زند، يا آن را اذيت می­کند در اين صورت طرح کفش مهم نيست. در اينجا چند پيشنهاد در مورد انتخاب کفش مخصوص پياده روی ارائه شده است:
 
¾ هنگامی که پياده روی می­کنيد همان جوراب­های قديمی را بپوشيد يا آن جوراب­ها را با خود به مغازه ببريد
¾کفش­هايتان را از مغازه­های لوازم ورزشی بخريد يا در فروشگاه­هايي که در آنها حق انتخاب زيادی داريد (کفش­های زيادی برای انتخاب وجود دارد) خريد کنيد.
¾از فروشنده بخواهيد هر دو پايتان را اندازه بگيرد، خودتان هم آنها را اندازه بگيريد يا از دوست يا يکی از اعضاء خانواده بخواهيد به شما کمک کند. برای اين که اندازه­گيری دقيقی داشته باشيد هنگام اندازه­گيری بايستيد.
¾اگر يکی از پاهايتان از ديگری بزرگتر است، کفشی را امتحان کنيد که اندازه­ی پای بزرگترتان است.
¾هر دو پای کفش را امتحان کنيد و اندازه­هايشان را چک کنيد. انگشتان پايتان را تکان دهيد. اگر بين بلندترين انگشت پا و ته كفشحداقل نيم اينچ فاصله نيست ( تقريبآ"عرض انگشتان) سايز بزرگتر را امتحان كنيد.
¾ اگر بالا يا کناره­های کفشتان اذيتتان می­کند، کفش بزرگتر يا عريض­تری را امتحان کنيد.
 
¾ اطمينان حاصل کنيد که کفش به اندازه­ی کافی عريض است. کناره­های کفش نبايد تنگ باشند بلکه بايد راحت باشند. اگر خانمی هستيد که پاهايتان پهن است، کفش مخصوص آقايان و پسران را هم در نظر داشته باشيد، که پاشنه و گوی پايشان بزرگتر است.
¾قبل از خريد کفش­ها، با آنها قدم بزنيد بايد در همان لحظه با آنها احساس راحتی کنيد. اطمينان حاصل کنيد که پاشنه­ی پايتان در کفش راحت است و در کفشتان هنگام پياده روی ليز نمی­خوريد.
 
برای جلوگيری از آسيب کفش­های کهنه را کنار بگذاريد
همه­ی کفش­های مخصوص پياده روی سرانجام کهنه می­شوند و حتی اگر هنوز هم در آنها احساس راحتی می­کنيد، ممکن است به اندازه­ی کافی حرکت را جذب نکنند. به وضعيت کفش­هايتان دقت کنيد. اگر کف آن پوسيده يا کهنه است، وقت آن است که جفت جديدی را خريداری کنيد.
 
تصميم درستی بگيريد. (تصميم آگاهانه­ای بگيريد)
کفش­های نامناسب باعث ايجاد مشکلات زيادی می­شوند. حالا که می­دانيد به دنبال چه مشخصه­هايي باشيد، می­توانيد با اطمينان خريد کنيد. کفش­هايي را بپوشيد که راحت هستند و دقيقاً مناسب پياده روی هستند و جايي برای نگرانی ندارند.
 
 
گرفتگي عضلات :  عدم هماهنگي ميان آبرساني و ماهيچه ها
 
تئوري مشهور تمرينات محركي گرفتگي عضلات EAMC كه معتقد است گرفتگي عضلات در نتيجه عدم توازن مايعات بدن ، به خصوص عدم آبرساني و ناهنجاري در سطوح الكتروليت خون بوجود مي آيد ، با يك تحقيق روي دوندگان دوي مسافت رد شد .
محققين همچنين توضيح مي دهند كه اختلالات الكتروليتي و اختلال در عملكرد مواد سيال بدن در شرايط باليني خاصي با گرفتگي عضلاني همراه شده بوده اند و بنابراين اغلب چنين بنظر ميرسد كه با وجود فقدان مدركي براي اين معلول ، گرفتگي عضلات EAMC علت مشابهي دارد .
آنان بررسي هاي خود را چنين آغاز كردند كه ابتدا مشخص كنند آيا گرفتگي عضلات EAMC  در دوندگان ماراتن به تغييرات در غلظت الكتروليت سرم خون و شرايط آبرساني وابسته است . يك گروه متشكل از 72 دونده مرد كه در دو مسابقه دوي مسافت اقيانوسي كه هر سال در مسير 56 كيلومتري شهر كليپ تاون برگزار مي شود ، شركت كرده بودند ، در مورد سابقه گرفتگي عضلات EAMC مورد پرسش واقع شدند . سپس به جهت بسط و تعميم شرايط حين مسابقه ، موارد مورد پيگيري و بررسي قرار گرفتند .
همه افراد قبل و بلافاصله پس از مسابقه وزن شدند تا تغييرات وضعيت آبرساني بدن شان مورد ارزيابي قرار گيرد . قبل از مسابقه ، بلافاصله بعد از آن و يك ساعت بعد ، از خون افراد نمونه گيري كردند و غلظت گلوكز ، پروتئين ، سديم ، پتاسيم ، كليسيم و منيزيم همچنين شاخص هاي مختلف آبرساني مورد بررسي قرار گرفت .
از 72 دونده تحت بررسي ، 45 نفر سابقه گرفتگي عضلات EAMC داشتند حال آنكه 27 نفر تجربه قبلي در گرفتگي عضله داشتند . به اين ترتيب 21 نفر از 45 دونده با سابقه گرفتگي عضلات هم در طول مسابقه و هم يك ساعت بعد آن ، گرفتگي شديدي را تجربه كردند حال آنكه 22 نفر از 27 دونده با چنين معظلي روبرو نشدند .
يك گروه بازرسي بمنظور مقايسه اهداف تشكيل شد .
يافته ها به قرار ذيل بودند :
همه حوادث گرفتگي عضلات در نيمه آخر مسابقه يا بلافاصله پس از آن اتفاق افتادند . بيشترين دوندگان مبتلا به سه مورد يا بيشتر را گزارش كردند . بطور متداول عضلات پشت زانو 48% و ماهيچه هاي چهار سر 38% با اين معظل درگير بودند .
بسياري از گرفتگي ها از نظر شدت ، متوسط تا وخيم بودند و با كند كردن قدم ها يا كشيدگي خفيف عضله درد كاهش مي يابد .
گروه هايي كه قبل و بعد از مسابقه وزن شدند درصد وزن ، حجم خون ، مقدار پلاسما و سلول هاي قرمز خون شان تفاوت چنداني نداشت . همچنان تفاوتي هم در وضعيت آبرساني نشان ندادند .
غلظت سديم خون بلافاصله بعد از مسابقه در گروهي كه دچار گرفتگي عضله شده بودند ، بسيار كم بود . حال آنكه غلظت منيزيم بسيار بالا بود . به هرحال مشاهده شد كه تفاوت ها بسيار كمتر از آن بود كه از نظر باليني مورد توجه قرار گيرد .
بعلاوه محققين گزارش كردند كه كاهش غلظت سديم سرم خون بعد از مسابقه در گروهي كه دچار گرفتگي شده بودند ممكن است مربوط به جذب ماده سيال افزايش يافته و در طول مسابقه در ميان افراد اين گروه بوده باشد .
هرچند الگو و نحوه مصرف نوشيدني ها بطور مستقيم اندازه گيري نشد ، بنظر ميرسد اقزايش مصرف مايعات در گروهي كه دچار گرفتگي عضله شده بودند تا حدودي به اين خاطر است كه اين ديدگاه كه گرفتگي عضلات به خاطر عدم آبرساني است ، بسيار رواج يافته است .
اين تصور با يافته هايي مانند :  دوندگاني كه حين تمرينات دچار گرفتگي عضله مي شوند بسيار كمتر دچار كم آبي مي شوند تا دوندگاني كه بلافاصله بعد از مسابقه دچار اين عارضه مي شوند . درصد كاهش وزن در اين گروه ها پس از مسابقه به ترتيب  2/9% , 3/6% بود .
نتيجه تحقيقات ما فرضيه متداول  : تمرينات محركي براي گرفتگي عضلات هستند ، را حمايت نمي كند .
گرفتگي عضلات در دوهاي مسافت طولاني هم با تغييرات در غلظت الكتروليت سرم خون و هم تغييرات در وضعيت آبرساني همراه است . بنابراين فرضيه هاي ديگر كه به توضيح علت گرفتگي عضلات در تمرينات محرك مي پردازند ، بايد مورد بررسي قرار گيرند .
 
سلنيوم :  چرا ورزشكاران به سلنيوم بيشتري در رژيم شان نياز دارند ؟
 
در مورد تغذيه ورزشكاران طرز تفكر متداول اين است كه وقتي ورزشكاران نسبت به شرايط مشابه در زمان بي تحركي ، به تغذيه بيشتري نياز داشته باشند ، لازم نيست نگران باشند زيرا آنان بمنظور سوخت گيري براي انجام تمريناتشان غذاي بيشتري مي خورند و اين امر بطور خودكار نيازهاي مازادشان را تامين مي كند . به هر حال ، تحقيقات نوين در مورد اثر بنيادي سلنيوم معدني اذعان دارد كه اين ديدگاه بيش از اندازه قديمي است .
يك بررسي توسط محققين فرانسوي روي 118 ورزشكار كاملا ورزيده ثابت كرد كه چگونه جذب به موقع سلنيوم به جذب انرژي وابسته است و همچنين نشان داد كه آيا مقدار سلنيوم مصرف شده براي به حداكثر رساني تاثير آنزيم پركسيد كننده گلوتامين كه وابسته به عملكرد سلنيوم است ، كافي بوده يا خير ، آنزيم مذكور در آنتي اكسيدان هاي سيستم هاي دفاعي بدن نقش كليدي دارد و كمك مي كند تا تاثير زياد و مخرب راديكال هاي آزاد كاهش يابد .
همه ورزشكاران برنامه غذايي و ركوردهاي فعاليت خود در هفت روز هفته را تكميل كردند ، اين كار بعدا مرجع دقيقي براي ارجاع بررسي ها بود ، سپس روز هشتم نمونه هاي خون تهيه شدند و بمنظور بررسي ميزان سلنيوم ، مورد آزمايش قرار گرفتند همانگونه كه انتظار مي رفت ورزشكاراني كه مصرف انرژي روزانه شان بالا بود، سلنيوم بيشتري دريافت مي كردند ( چون براي تامين انرژي مجدد ، غذاهايي كه سلنيوم بيشتري داشت ، زياد مي خوردند ) همچنين محققين دريافتند كه فقط2 /6%  ورزشكاران مقدار سلنيوم خونشان كم بوده است كه اين درصد از نظر پزشكي ناچيز تلقي مي شود .
اما موضوع نگران كننده اين بود كه دريافتند 23% مردان تحت بررسي و 66% از زنان مورد آزمايش دريافت سلنيوم روزانه شان كمتر از دو سوم مقدار دوز پيشنهادي از سوي شاخص فرانسوي RDA است
بعلاوه رابطه ميان سلنيوم خون و صرف انرژي يك رابطه طولي نبود بطور مثال با خوردن 50% غذاي بيشتر ، مقدار سلنيوم 50% افزايش نمي يافت . محققين به اين نتيجه رسيدند كه تقاضاي سلنيوم در ورزشكاران افزايش نمي يابد اما بطور خطي به انرژي مصرف شده وابسته نيست .
 
1- بسياري از ورزشكاران ممكن است حتي مقادير اساسي سلنيوم مورد نيازشان را مصرف نكنند چه رسد به اينكه مقادير بهينه مورد نياز براي مصونيت سلول ها از اكسيژن رساني زياد را دريافت كنند . در نتيجه اكسيژن رساني زياد ، با توجه به زمينه اي كه وجود دارد عملكرد حفاظتي راديكال هاي آزادي كه در نتيجه فعاليت ورزشي ايجاد مي شوند ، آسيب مي بيند .
2- اين ديدگاه كه فقط با جذب مقدار فراوان كالري مي توان سلنيوم بيشتري بدست آورد ممكن است اشتباه نباشد .
 
بنظر ميرسد سلنيوم ماده معدني ديگري باشد كه ورزشكاران با غفلت از آن به ضرر خود عمل مي كنند
 
 
سلنيوم :  چرا ورزشكاران به سلنيوم بيشتري در رژيم شان نياز دارند ؟
 
در مورد تغذيه ورزشكاران طرز تفكر متداول اين است كه وقتي ورزشكاران نسبت به شرايط مشابه در زمان بي تحركي ، به تغذيه بيشتري نياز داشته باشند ، لازم نيست نگران باشند زيرا آنان بمنظور سوخت گيري براي انجام تمريناتشان غذاي بيشتري مي خورند و اين امر بطور خودكار نيازهاي مازادشان را تامين مي كند . به هر حال ، تحقيقات نوين در مورد اثر بنيادي سلنيوم معدني اذعان دارد كه اين ديدگاه بيش از اندازه قديمي است .
يك بررسي توسط محققين فرانسوي روي 118 ورزشكار كاملا ورزيده ثابت كرد كه چگونه جذب به موقع سلنيوم به جذب انرژي وابسته است و همچنين نشان داد كه آيا مقدار سلنيوم مصرف شده براي به حداكثر رساني تاثير آنزيم پركسيد كننده گلوتامين كه وابسته به عملكرد سلنيوم است ، كافي بوده يا خير ، آنزيم مذكور در آنتي اكسيدان هاي سيستم هاي دفاعي بدن نقش كليدي دارد و كمك مي كند تا تاثير زياد و مخرب راديكال هاي آزاد كاهش يابد .
همه ورزشكاران برنامه غذايي و ركوردهاي فعاليت خود در هفت روز هفته را تكميل كردند ، اين كار بعدا مرجع دقيقي براي ارجاع بررسي ها بود ، سپس روز هشتم نمونه هاي خون تهيه شدند و بمنظور بررسي ميزان سلنيوم ، مورد آزمايش قرار گرفتند همانگونه كه انتظار مي رفت ورزشكاراني كه مصرف انرژي روزانه شان بالا بود، سلنيوم بيشتري دريافت مي كردند ( چون براي تامين انرژي مجدد ، غذاهايي كه سلنيوم بيشتري داشت ، زياد مي خوردند ) همچنين محققين دريافتند كه فقط2 /6%  ورزشكاران مقدار سلنيوم خونشان كم بوده است كه اين درصد از نظر پزشكي ناچيز تلقي مي شود .
اما موضوع نگران كننده اين بود كه دريافتند 23% مردان تحت بررسي و 66% از زنان مورد آزمايش دريافت سلنيوم روزانه شان كمتر از دو سوم مقدار دوز پيشنهادي از سوي شاخص فرانسوي RDA است
بعلاوه رابطه ميان سلنيوم خون و صرف انرژي يك رابطه طولي نبود بطور مثال با خوردن 50% غذاي بيشتر ، مقدار سلنيوم 50% افزايش نمي يافت . محققين به اين نتيجه رسيدند كه تقاضاي سلنيوم در ورزشكاران افزايش نمي يابد اما بطور خطي به انرژي مصرف شده وابسته نيست .
 
1- بسياري از ورزشكاران ممكن است حتي مقادير اساسي سلنيوم مورد نيازشان را مصرف نكنند چه رسد به اينكه مقادير بهينه مورد نياز براي مصونيت سلول ها از اكسيژن رساني زياد را دريافت كنند . در نتيجه اكسيژن رساني زياد ، با توجه به زمينه اي كه وجود دارد عملكرد حفاظتي راديكال هاي آزادي كه در نتيجه فعاليت ورزشي ايجاد مي شوند ، آسيب مي بيند .
2- اين ديدگاه كه فقط با جذب مقدار فراوان كالري مي توان سلنيوم بيشتري بدست آورد ممكن است اشتباه نباشد .
 
بنظر ميرسد سلنيوم ماده معدني ديگري باشد كه ورزشكاران با غفلت از آن به ضرر خود عمل مي كنند
عملکرد فدراسیون اسکیت با ریاست جمشید وزیری در طی 4 سال گذشته چگونه بوده است؟
آیا سیر صعودی اسکیت که بنیان گذار آن مجتبی سرمدی بوده و حالا که توسط فدراسیون اسکیت صورت می گیرد را می توان نادیده گرفت؟
آیا این رشد بزرگ و پیشرفت روزافزون اسکیت را اگر کس دیگری جای جمشید وزیری بود انجام می شد؟
آیا کاندیداهای فدراسیون اسکیت خواهند توانست این رشد را تصاعدی نمایند؟
آیا ریاست فدراسیون اسکیت جمشید وزیری خواهد بود یا یکی از کاندیداها با کادر جدید و ساختار جدید و پرسنل جدید؟
آیا اگر وزیری رئیس فدراسیون نشود باید شاهد متزلزل شدن ساختار اداری و ریشه ای و شروع از نقطه زیر صفر حرکت باشیم؟
شنبه ۱۹ دی ۱۳۸۸
جدول اطلاعات ( آئین نامه های ارسالی ) فدراسیونها در سومین المپیاد ورزشی ایرانیان سال 88
« مرحله نهایی »
رشته ورزشی
جنسیت
تیمی /انفرادی
اوزان/ماده/
زیرشاخه رشته
جوانان
از  2 لغایت 12 بهمن
پیشنهاد استان میزبان
تعداد ورزشکاران هر منطقه
متولدین سالهای ....
اعلام تاریخ دقیق مسابقات
 
 
 
 
اسکیت
آقایان
انفرادی
200،300
500،1000
3000، 10000 متر
1371
1371 الی 1375
 
7/11/88لغایت11/11/88
اصفهان
( سالن سرپوشیده خوراسگان)
15 ورزشکار  از هر منطقه
به استثنای منطقه یک 20 ورزشکارجمعاً 80 نفر
بانوان
انفرادی
200،300
500،1000
3000، 10000 متر
 
1371 الی 1375
 
2/11/88 لغایت6/11/88
اصفهان
( سالن سرپوشیده خوراسگان)
15 ورزشکار  از هر منطقه
به استثنای منطقه یک 20 ورزشکارجمعاً 80 نفر
 
 
شنبه ۱۹ دی ۱۳۸۸
قضاوت داور ايراني در مسابقات آسیاییاسکیت چين
داور ايراني مسابقات اسكيت هاكي قهرماني آسيا را قضاوت خواهد كرد.به گزارش روابط عمومي فدراسيون اسكيت ؛   ابراهيم سيار داور ايراني كشورمان كه مدرك داوري C جهاني  را در كارنامه ي فعاليت حرفه اي خود دارد به مسابقات اسكيت هاكي چين اعزام خواهد شد تا اين پيكارها را قضاوت كند.
وی امسال در لیگ اسکیت هاکی کشور بعنوان داور برتر شناخته شد و روز جمعه 18 دیماه به همراه تیم  ایران در این مسابقات حضور دارد . در این دوره از مسابقات تیمهای  چین ، ژاپن ، کره  ، تایوان  ، هنگ کنگ ، سنگاپور ، هند ، ماکائو ، پاکستان و تیم کشورمان  حضور دارند که دردوره قبل ودر غیاب تیمهای کره و ژاپن تیم ایران توانست به مقام سوم آسیا دست یابد.
این مسابقات از تاریخ 19 لغایت 25 دیماه  در شهر دالیان چین برگزار خواهد شد.

 رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی اسکیت در ایران

 
فدراسیون اسکیت جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد  با همکاری كميته آموزش وآزمون فدراسيون و آکادمی اسکیت مجموعه ورزشی انقلاب تهران يك دوره كلاس داوری اسکیت هاکی  درجه   C جهانی و مربیگری و داوری اسکیت هاکی درجه 2  ایران را در دو بخش آقایان و بانوان از تاريخ  20/9/88لغايت 23/9/88  برگزار نمايد .
به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکیت ؛  این دوره از کلاسها با مدرسی آقای گوردون یانگ رئیس کمیته داوران اسکیت هاکی فدراسیون جهانی FIRS )  ) که عضو کمیته مرکزی فدراسیون جهانی و کمیته IC هاکی می باشد برگزار خواهد شد.
شایان ذکر است که در حال حاضر 2 مربی در جه A جهانی و 17 داور درجهBوC  جهانی از کشورمان مدرک بین ا لمللی اسکیت هاکی را دارا می باشند .
رامین عتیقه چی  عضو کمیته داوران فدراسیون جهانی اسکیت شد .
 
به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکیت ؛ در طی برگزاری کلاس داوری و مربیگری اسکیت هاکی جهانی در ایران با مدرسی آقای گوردون یانگ رئیس کمیته داوران اسکیت هاکی فدراسیون جهانی FIRS ) ) که در مجموعه ورزشی انقلاب تهران در حال برگزاری است خبر مسرت بخشی به جامعه ورزش اسکیت ایران اعلام شد
در این خبر آمده است که با نظر فدراسیون جهانی و اعضای کمیته اسکیت هاکی فدراسیون جهانی          (committe international roller inline hockey  (که متشکل از7 نماینده از کشورهای کانادا، آمریکا جنوبی .آمریکا ، استرالیا ، اروپا و چین می باشند آقای رامین عتیقه چی رئیس کمیته داوران اسکیت ایران با اکثریت آری به عضویت کمیته داوران اسکیت هاکی فدراسیون جهانی در آمدند تا از کشورمان یک نماینده در این کمیته عضویت فعال داشته باشد .
امروز ورزش و جوانان بیشترین توجه مجلس شورای اسلامی را طلب می کنند.
 
در دنیا بیشترین توجه دولت ها ، نهادها ، سازمانها و خانواده ها به جوانان معطوف است ، جوانان بلحاظ ویژیگیهای خاص خود که در هیچ رده سنی دیگر یافت نمی شود ، مرکز ثقل توجه قرار دارند ، جوانان قویترین انرژی را تولید می کنند و از طرف دیگر بیشترین هزینه ها هم می تواند به این طیف سنی تعلق داشته باشد ، کشورهایی که بر اساس یک برنامه راهبردی که محصول شناخت ، هدف و طرح های عملی است ، توانسته اند که از منابع انسانی جوانان خود ، انرژی بزرگی تولید و سرزمین خویش را با همین انرژی ناب و سالم اداره و حتی جهان اول بنامند . چنانچه ما نیز اعتقاد و باور داشته باشیم که جوانان دارای این قابلیت ها هستند پس گریزی جزء برنامه داشتن برای آنان ، نداریم برنامه ریزی ما براساس شاخص های کمی و کیفی خواهد بود و برآیند و حاصل جمع این شاخص ها است که موجب تولید انرژی مثبت برای کشورها می گردد، بی برنامگی و بد برنامه گی به طور قطع برآیند و حاصل جمعی منفی به بار خواهد آورد و آنگاه ملت و دولتها را خواهد آزرد ، جوانان در کشور ها هم قابلیت تهدید دارند و هم قابلیت فرصت ، اگر برآیند انرژی تولیدی و مصرفی آنان که همان سود ، هزینه است ، منفی شود ، یک تهدید جدی برای کشور خویش و حتی جهان تلقی می شوند و اگر تراز آنها مثبت شود ، فرصت بزرگی برای برتری کشورها بحساب می آیند .
در این محاسبه ساده هر کشوری دارای تعداد جوانان بیشتری باشد ، می تواند حامل تهدید بزرگ و یا فرصت قوی گردد .
با این توضیح در می یابیم که کشور عزیزمان ایران در هرم جمعیتی خود بیشترین عدد به طیف سنی جوانان تعلق دارد ، که طبق گفته فوق هم فرصت محسوب می شوند و هم تهدید ، برنامه های ماست که آنها را به انرژی مثبت تبدیل می کند و یا انرژی منفی ، پس انرژی جوانان همچون آب پشت سد با توان بسیار، آماده برنامه ها و هدایت ما هستند . انرژی تولیدی نمی تواند برای مدت طولانی ذخیره بمانند و حتماً باید در یک مسیری مورد استفاده واقع شوند . مهمترین وظیفه ما مسئولین آماده سازی بسترها و مکان هایی است که این انرژی تولیدی در آنجا ریخته شوند و این انرژی به صورت انرژی دیگری که برای ملک و مملکت نافع است ، درآید .
یکی از بسترها و مکان هایی که مناسبترین و سالم ترین و نافع ترین می باشد ، فضاهای ورزشی است که جوانان وطن می توانند در آنجا انرژی خود را تخلیه و تبدیل به انرژی جدیدی برای شکوفایی و ارتقاء خویش و جامعه نمایند . ما مسئولین باید حی منان را شاکر باشیم که این وسیله ناب و مطمئن وجود دارد و با اعتماد کامل       می توانیم ، جوانانمان را به این مکان ها هدایت کنیم و از خروجی آن احساس سود و لذت بکنیم ، با تصدیق همگان در دنیا به این نتایج دست یافته ایم که حاصل ورزش کردن و ورزشکار شدن ، همه اش سود و فایده و اعتبار است . پس بدون هیچ شک و شبهه ایی ما باید این اماکن و فضاها را به اندازه نیاز ملتمان افزایش و ارتقاء بدهیم .
از یک طرف ما ارزش ها و اثرات ورزش را تعریف و مردم را دعوت به ورزش کردن و ورزشکار شدن می کنیم و باید از طرف دیگر فضاهای مناسب و اعتبارات لازم برای سرویس دهی به احاد ملت در این محیط را فراهم کنیم .
 
 
نمایندگان عزیز مردم ، مسئولین محترم دولت
اینک مردم آمده اند ، شما چه کاری باید انجام بدهید.
استانداردها و سرانه ها در دنیا و کشورمان مشخص است ، چه میزان اعتبار برای دستیابی به استانداردها که لازم است ، هم قابل محاسبه است . اگر چه در سالهای اخیر اعتبارات قابل ملاحظه ایی در حوزه ورزش هزینه شد ، اما باید اذعان کردن که فاصله تقاضا و نیاز مردم با عرضۀ تخصیصی به ورزش فاصله معنی داری دارد .
نمانیدگان عزیز مردم ؛ زمان اقدام فرا رسیده ، با تصمیم و تصویب اعتبارات مناسب و جبرانی و تخصیص به سازمان تربیت بدنی ، کمیته ملی المپیک و فدراسیون ها ، جوانان نجیب و مستحق ایران را در یابید ، به طور قطع اقدام مفید و مؤثر شما کمک بزرگ به سلامت ، هویت و امنیت ایران بزرگ است .
 
یزد میزبان لیگ اسکیت هاکی دسته اول باشگاههای کشور
 
مرحله سوم ، چهارم، و پنجم لیگ اسکیت هاکی دسته اول باشگاههای کشور با حضور 8 تیم (هیئت تهران ، پرسیس تهران ، پارس قم ، پرواز بهشهر ، هیئت یزد ، هیئت قزوین ، استار اسکیت کرمان ، ستارگان هنرور اصفهان ) از روز پنجشنبه 26 آذرماه به مدت 2 روز به میزبانی تیم هیئت اسکیت استان یزد در این استان برگزار خواهد شد .شایان ذکر است ؛ که در حال حاضر ستارگان هنرور اصفهان با کسب 4 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و تیمهای هیئت تهران با امتیاز4 استار اسکیت کرمان با 3 امتیاز به ترتیب در مکانهای دوم و سوم قرار دارد .
تيم ملي اسكيت هاكي ایران در چین
 
تيم ملي اسكيت هاكي آقایان کشورمان جهت حضور قدرتمند در مسابقات قهرمانی آسیای چین  آخرین اردوی خود را تا روز پنج شنبه 17 دیماه  در مجموعه ورزشی انقلاب  تهران برگزارمی کند
این تیم که دومین حضور خود را در این مسابقات تجربه می کند در صورتی پای به این مسابقات       می گذارد که از عنوان سومی خود دفاع خواهد کرد . این مسابقات از تاریخ 19 لغایت 25 دیماه      در شهر دالیان چین برگزار خواهد شد . و تیم کشورمان روز جمعه 18 دیماه ساعت 21 از طریق فرودگاه امام، تهران را به مقصد پکن ترک خواهد کرد .
لازم به ذکر است ، جمشید وزیری به عنوان سرپرست كاوه صدقي به عنوان مربيو ابراهیم سیار    بعنوان داور و نماینده ایران قضاوت این مسابقات را بر عهده خواهد داشت .
اسامی ورزشکاران به شرح ذیل می باشد .
 
1 -   بهرام فرساد لایق                  7 -  فرزین امانی
2-  مازیار قربانی                          8 -  جلال کیهان فر
3 -   علی اسلامی                          9 -  حسن حسن کاظمی
4 -  محمدرضا مهدویان               10-  امیر حیدری
5 -  محمود رضا مهدویان            11 -  محمد رستمی
6 -  محمد فرزانه                         12 -  نوید مشکعلی زاده
13   - رامین عتیقه چی
برگزاری مسابقات اسکیت شهرداری منطقه 2 نویسنده: مهدی مرادی
تاریخ: 14/10/88
مدرس و مربی رسمی فدراسیون اسکیت
روز جمعه 11/10/1388 ساعت 9 صبح مسابقات اسکیت سرعت پسران در مادههای 200 متر، 300 متر، 500 متر و در چهار گروه سنی: 11 سال، 12 و 13 سال، 14 و 15 سال و 16 و 17 و 18 و 19 سال در ورزشگاه شهید آیدین نیکخواه بهرامی برگزار گردید.
در خصوص برگزاری و چشمگیر بودن این مسابقات باید توجهی خاص به زمینهای اسکیت این منطقه و سالنهای ورزشی منطقۀ 2 و حدود 9 ناحیۀ آن نمود و فرهنگ سازی اسکیت را نیز مورد توجه مهدکودکها هم قرار داد. اگر زمینهای اسکیت و سالنهای اسکیت شهرداری فعال باشد نه تنها مدیران و مربیان این منطقه بلکه تمام مناطق شهرداری استان تهران بزرگ میتوانند علاوه به علاقمند نمودن همگی به اسکیت بازیکنان مستعدد علاقمند را سازماندهی و به تشکیل تیم در تمام ردهها و گروههای سنی اقدام نمایند.
مطالب فوق کاملتر و صریحتر به اطلاع جناب آقای آببخش و آقای آبانگاه مسئولین ورزشی شهرداری منطقه 2 استان تهران بزرگ رسیده است.
باید تشکر از آقای آببخش و آقای آبانگاه نمود که تلاش شبانهروزی خود را در زمینه رشد و گسترش ورزش در این مناطق را مینمایند و کمال تشکر و سپاس را از جناب آقای قالیباف شهردار محترم تهران نمود که با تمام جدیت و پشتکار خود توانستهاند این رشتۀ ورزشی را به صورت چشمگیر عمومیت و مورد توجه همگان قرار دهند.
ضمناً از جناب آقای ابراهیم سیار مسئول ورزش شهرداری تهران نیز کمال تشکر و قدردانی را دارد.
اطلاعیه: برای شرکت در مسابقات لیگ کشوری و باشگاهی در تمام ردههای سنی جهت شرکت در مسابقات اسکیت سرعت و اسکیت هاکی نیاز به بازیکن داریم. تسهیلات ویژه به شهرستانیها داده میشود.

بسمه تعالی
«آئین نامه اجرایی سومین دوره مسابقات اسکیت محلات شهرداری تهران»
سال 1388
شرایط و ضوابط مسابقات:
مسابقات اسکیت سرعت براساس آخرین مصوبات و مقررات فدراسیون اسکیت خواهد بود و سرپرستان فنی مسابقات مسئول رعایت دقیق نکات میباشند.
شرکتکنندگان فقط حق شرکت در یک رشته و از یک منطقه شهرداری را دارند.
در این دوره از مسابقات بازیکنانی که در دسته باشگاهی، ملی، سوپر لیگ و لیگ میباشند حق شرکت در این دوره از مسابقات را ندارند.
کلیه مناطق میبایست مرحله مقدماتی مسابقات را در روز جمعه مورخ 11/10/88 برگزار نمایند.
مناطق میبایست پس از پایان مسابقات اسامی کلیه شرکتکنندگان در مسابقات را بصورت
CD که نمونه آن از سوی معاونت ورزش آقایان به مناطق ارسال گردیده به همراه اسامی قهرمانان تا تاریخ 20/10/88 به این معاونت ارسال نمایند.
مناطق میبایست تا روز سهشنبه مورخ 8/10/88 زمان و مکان برگزاری مسابقات را به معاونت ورزش آقایان اعلام تا ناظر برای مسابقات اعزام گردد.
در مرحه نهایی از هر رده سنی نفرات اول تا سوم مناطق 22 گانه حق حضور در این مرحله را دارند.
مورد نیاز جهت شرکت در مسابقات نهایی:
یک قطعه عکس 3×4
تهیه آلبوم ورزشی قهرمان.
داشتن کارت بیمه ورزشی سال 89-1388.
اصل و کپی شناسنامه یا کارت ملی قهرمانان در روز مسابقات مرحله نهایی الزامی میباشد.
«بخشنامه فنی و اجرائی سومین دوره مسابقات اسکیت محلات شهرداری تهران»
شرکتکنندگان میتوانند از هر نوع کفش اسکیت این لاین استفاده نمایند.
داشتن لوازم ایمنی شامل کلاه، مچبند، آرنجبند، و زانوبند بطور کامل برای تمامی گروه سنی اجباری میباشد و در غیر اینصورت از شرکت ورزشکار در مسابقه جلوگیری خواهد شد.
شرکتکنندگان میبایست 30 دقیقه قبل از زمان مسابقه در محل حضور داشته باشند.
مسابقات در دو زمین چمن فوتبال استاندارد و یا در سالن ورزشی که دارای زمین بسکتبال و یا زمین هندبال باشد قابل اجرا میباشد.
مسابقات به صورت تایم تریل برگزار خواهد شد.
مسئولیت برگزاری مسابقات در منطقه بر عهده مدیران ورزش مناطق 22 گانه میباشد.
ورزشکارانی که بتوانند رکورد کشوری را ثبت کنند به کمیته استعدادیابی فدراسیون اسکیت معرفی خواهند شد.
مسابقات در 4 رده سنی ذیل برگزار میگردد.
الف- گروه سنی زیر 11 سال متولدین 79، 78، 77 تا آخر اسفند 80 در ماده 200 متر
ب- گروه سنی 12 و 13 سال متولدین 1/1/76 تا آخر اسفند ماه 75 در ماده 300 متر
ج- گروه سنی 14 و 15 سال متولدین 1/1/74 تا آخر اسفند 73 در ماده 300 متر
د- گروه سنی 16 تا 19 سال متولدین 1/1/72 تا آخر اسفند 69 در ماده 500 متر
12- مناطق جهت اطلاعات بیشتر با آقای ابراهیم سیار رئیس انجمن اسکیت تربیت بدنی شهرداری تهران تماس حاصل نمایند.
معاونت ورزش آقایان
سازمان ورزش شهرداری تهران
نویسنده: مهدی مرادی 08/10/88
پاسخ به انتقاد مجتبی حاجی پور
در خصوص ابراز نظر یکی از اسکیت بازان و اعضای تیم ملی سابق انجمن اسکیت که گفته بود رئیس فدراسیون باید از جامعه اسکیت باشد و اسکیت باز باشد.حال من از ایشان می پرسم که کدام یک از کاندیداهای فعلی دوره ریاست فدراسیون اسکیت به اصطلاح شما از جامعه اسکیت هستند یا اسکیت بازند؟ آیا روسای سایر فدراسیونها خود ملی پوش یا قهرمان همان رشته ورزشی بوده اند؟ آیا آقای مجتبی سرمدی رئیس انجمن اسکیت و دبیر سابق فدراسیون اسکیت، اسکیت باز بوده است؟ ای کاش خدا را در نظر می گرفتیم و به جای این انتقادات و قضاوت های ناعادلانه زحمتهای بی دریغ این سیستم اداری ورزشی را تقدیر و سپاس می گفتیم.جا دارد از زحمات شبانه روزی جناب آقای وزیری رئیس سابق فدراسیون و سرپرست فعلی فدراسیون اسکیت ،مجتبی سرمدی دبیر سابق فدراسیون و رئیس سابق انجمن اسکیت و بنیانگذار اسکیت در ایران بهمن محمد رضایی دبیر دوم سابق فدراسیون اسکیت – دستیار – درویشی – نظامی – سیار – فرشخورانی – خاجی – استادی – بهلولی – رودسرابی – عطیقه چی- کاوه صدقی و بانوان ژیلا سروش نایب رئیس فدراسیون سارا فرشیان سرمربی تیم ملی سرعت- یاسمن حجازی- فریبا فتحی-نجفی- مومن و از تمام همکاران سابقم در فدراسیون اسکیت تشکر و قدردانی و سپاس نمود و دست به دست هم دهیم تا بتوان همگی با هم تشکیلات جدید فدراسیون را یکسو و یک هدف به بلندای اهداف جهانی برسانیم.
 
 
 
نویسنده: مهدی مرادی  08/10/88
درخواست از سرپرست فدراسیون اسکیت جناب آقای جمشید وزیری
سرپرست محترم فدراسیون اسکیت جناب آقای وزیری
با سلام
در مدت تصدی شما تاکنون شاید بیش از صدها نامه و درخواست و.... و تماس های بی شمار تلفنی با شما داشته ام و همگی آنها در یک کلام در چارچوب قوانین و مقررات فدراسیون اسکیت رسیدگی شده است.از شما خواهشمندم در صورت امکان دستور فرمائید جهت برگزاری مسابقات پیشکسوتان اسکیت که مربیان این رشته نیز بتوانند هرچند وقت یک بار آمادگی خود را سنجیده و یک کارگاه عملی برای ارتقائ آنها نیز محسوب گردد.
با کمال تشکر و احترام مهدی مرادی
 
 
نویسنده خبر: مهدی مرادی 30/09/88
9 نفر برای برگزاری مجمع انتخابات فدراسیون اسکیت که 26 دی ماه برگزار خواهد شد ثبت نام کردند.اسامی افراد ثبت نام شده:
1-جمشید وزیری-سرپرست فدراسیون اسکیت
2-رامین احمدی طباباطبایی- نایب رئیس فدراسیون اسکیت
3-بهمن محمدرضایی- دبیر فدراسیون اسکیت
4- سید مجتبی سرمدی- دبیر سابق فدراسیون اسکیت و رئیس سابق انجمن اسکیت
5- محمدرضا صادقی- مسئول کمیته انضباطی فدراسیون اسکیت
6- علی بدیع- رئیس سابق هیئت اسکیت خوزستان
7- اسداله گرجی
8- سکینه افسرده
9-سید علی گلپایگانی
مجمع انتخاباتی فدراسیون اسکیت، 26 ماه با ریاست سید حمید سجادی، رئیس مرکز توسعه ورزش های قهرمانی و معاون سازمان تربیت بدنی برگزار خواهد شد.جمشید وزیری که ریاست فدراسیون اسکیت را برعهده داشت اکنون و با دستور رئیس سازمان تربیت بدنی به عنوان سرپرست فدراسیون اسکیت مشغول به کار است.
 
 
نویسنده خبر : مهدی مرادی 20/8/88
رئیس فدراسیون اسکیت گفت : فدراسیون اسکیت کشور با توجه به عضویت در هیئت رئیسه کنفدراسیون آسیا از جایگاه خوبی در فدراسیون جهانی برخوردار است جمشید وزیری در گفتگو با ایرنا افزود : حدود 4 سال از عمر فدراسیون اسکیت می گذرد و با وجود اینکه در زمان تاسیس آن حدود 1 قرن از دنیا عقب بودیم تصمیم گرفتیم در نهایت قدرت و سرعت کار را پیش ببریم و در همین راستا برنامه 10 ساله ای برای دستیابی به جایگاه جهانی طراحی کرده ایم وزیری با بیان اینکه برای اسکیت شاخص هایی در نظر گرفتیم افزود در مقایسه با سال 84 در آمار افراد سازمان یافته رشد بسیار چشمگیری داشته ایم وی ادامه داد در 30 استان و 300 شهرستان کشور هیئت های فعالی داریم و سه هزار داور و مربی در این زمینه تربیت کرده ایم. وزیری با بیان اینکه دراین مدت 32 مدال آسیایی و بین المللی کسب شده به اسکیت بانوان اشاره کرد و ادامه داد اعتقاد فدراسیون بر این است که بانوان باید همپای آقایان فعالیت کنند. بر همین اساس بانوان نیز در تمام مسابقات حضور فعال داشتند به گونه ای که بسیاری از مدال های یاد شده توسط بانوان کسب شده است.
رئیس فدراسیون اسکیت با بیان اینکه در مسابقات جهانی سرعت در رنکینگ مسابقات جاده موفق به کسب مقام پنجم جهان شدیم ، یادآور شد این قابلیت را داریم که به مقام های بالاتری دست پیدا کنیم زیرا ایران از لحاظ منابع و استعداد بی نظیر است .
 
نویسنده خبر: مهدی مرادی 20/9/88
کمیته ملی المپیک اعلام کرد: در حال حاضر دو مربی درجه A و 17 واحد درجه B و C جهانی از کشورمان مدرک بین المللی اسکیت هاکی را دارا می باشد. این آمار تا قبل از شروع دوره داوری و مربی گری اسکیت هاکی در ایران می باشد.
 
برگرفته از سایت خانم فریبا فتحی مربی بین المللی اسکیت 30/8/88
جلسه مهم فدراسیون بین المللی در کمیته المپیک
در روز جمعه پیش فدراسیون بین المللی جلسه ای داشت با کمیته بین المللی المپیک در خصوص معرفی بیشتر رشته .
در زیر ترجمه صحبتهای آقای آرکو رئیس فدراسیون را می نویسیم:
من مفتخرم که اعلام کنم برای اولین بار ما این فرصت را پیدا کردیم تا یک نشست مهمی در لوسان(سوئیس)با کمیته بین المللی المپیک داشته باشیم و رشته خودمان را معرفی کنیم.
ابتدا در رابطه با مسابقات جهانی صحبت کردیم. من به همراه خود دو ورزشکار به عنوان سفیران رشته رولر اسپور برده بودم.همانطور که می دونید من خودم یک ورزشکار قدیمی هستم و آقای ماروتا دبیر فدراسیون قهرمان جهان بوده و آقای IPPOLITO SANFRATELLO که قهرمان 8 دوره مسابقات جهانی است و قهرمان المپیک در رشته سرعت روی یخ است و همچنین آقای DEREK PARRA که 18 مقام قهرمانی دارد.
علاوه بر این فدراسیون ما همیشه در برگزاری بازی های المپیک خیلی کمک کرده ولی هیچ وقت خودش در بازی ها نبوده.ما به کمیته 5 ویدئو نشان دادیم تا آنها را بهتر با این رشته و رشته های جانبی آن آشنا کنیم. همچنین آنها را به مسابقات جهانی دعوت کردیم.ما به آنها گفتیم فدراسیون ما چندین رشته دارد از قبیل: سرعت نمایشی هاکی رینک اینلاین هاکی دانهیل فری استایل و اسکیت برد.ما گفتیم که از میان این رشته ها ما رشته سرعت را در ابتدا انتخاب کردیم که به المپیک راه پیدا کند چون بیشتر به ضوابط کمیته نزدیک است. سپس آقای DEREK PARRA درمورد تجربیاتش در مسابقات صحبت کرد و بعد آقای ماروتا در مورد تکنیک ها و قوانینی که در پروپزال بازیهای المپیک نوشته شده توضیح دادند.که 5 ورزشکار مرد و 5 ورزشکار زن در سه روز مسابقه خواهند داد و از هر قاره 50 زن و 50مرد انتخاب خواهند شد و در رده های پیست و جاده در 500 متر 1000 متر 10 کیلومتر حذفی 15 کیلومتر و ماراتون 42/195 کیلومتر رقابت خواهند کرد.
 
نویسنده خبر : مهدی مرادی 20/8/88
رئیس فدراسیون اسکیت گفت: در راستای برنامه راهبردی فدراسیون و دستیابی به توسعه پایدار برای اولین بار لیگ نونهالان 7-12 سال را برگزار نمودیم که استقبال خوبی از آن صورت گرفت.
ضمنا به اطلاع می رسانم مسئول کمیته لیگ نونهالان و راه اندازی و ثبت نام تیم ها برای شروع لیگ و اولین دوره لیگ که در تهران برگزار گردید به عهده اینجانب مهدی مرادی با دستور ریاست محترم فدراسیون اسکیت بوده است.
 
تاریخ درج 24/09/1388
عضو داور ایرانی در کمیته داوری فدراسیون جهانی اسکیت
با نظر فدراسیون جهانی و اعضای کمیته اسکیت هاکی فدراسیون جهانی که متشکل از نمایندگانی از کشورهای کانادا- آمریکای جنوبی – امریکا- استرالیا-اروپا و آسیا می باشد.آقای رامین عطیقه چی رئیس کمیته داوران فدراسیون اسکیت ایران با اکثریت آرائ به عضویت کمیته داوران اسکیت هاکی فدراسیون جهانی در آمدند تا از کشورمان یک نماینده در این کمیته عضویت فعال داشته باشد.ما نیز خوشحال از این خبر هستیم و این انتخاب را به دوست گرامی جناب آقای رامین عطیقه چی تبریک می گوئیم.
پیشنهاد:
تنها راه پیشرفت اسکیت ایران نیاز به مدارس آموزش تخصصی اسکیت ، استفاده از مربیان خارجی یا اعزام مربیان و آموزش در کشورهای سطح اول دارد.
در مدت تشکیل فدراسیون اسکیت تا کنون علاوه بر ورود دو مربی خارجی سرعت آقای پائولو از ایتالیا و آقای کریستف از کشور فرانسه و نیز آقای گوردن از کشور استرالیا همگی آنها در یک کلام آموزش را از پایه در مدارس و سنین کم تاکید می کنند نه اینکه فقط 3 ماه تابستان که این از محالات است که بتوان خود را در جهان مطرح کنیم.بنابراین جامعه بزرگ اسکیت باید تمام تلاش خود را برای پیشرفت این ورزش بنماید.
 
تاریخ درج خبر: 1388/9/23
آقای پیام دستیارمسئول کمیته آموزش فدراسیون اسکیت اعلام کرد دوره داوری بین المللی اسکیت هاکی با حضور 40 داور از سراسر کشور و دوره مربیگری اسکیت هاکی درجه 2 نیز با حضور 26 مربی از سراسر کشور روزهای 20 الی 23 آذر ماه در مجموعه ورزشی انقلاب برگزار گردید.این دوره توسط رئیس کمیته داوران آقای رامین عطیقه چی که وی نیز داور بین المللی اسکیت هاکی و عضو کمیته فنی داوران فدراسیون جهانی اسکیت  firsمی باشد به مدرس آقای گوردن از کشور استرالیا که خود نیز رئیس کمیته داوران اسکیت هاکی جهانی firs می باشد برگزار گردید.از زمان تشکیل فدراسیون اسکیت تا کنون که 4 سال گذشته است بعد از مدرسین جهانی سرعت آقای پائولو و کریستف این سومین مدرس جهانی است که جمشید وزیری ریاست محترم فدراسیون اسکیت برای رشد این ورزش به ایران آورده است.
ضمنا یادآوری می کنیم که آقای سینا سعادت ملی و نیز آقای مجید هنرجو نیز جزو داوران بین المللی اسکیت سرعت می باشند که قضاوت مسابقات جهانی سال 2009 در اسپانیا به عهده آقای سینا سعادت ملی بوده است.
 
 

انتخابات احراز پست ریاست فدراسیون اسکیت در روز دوشنبه مورخ 1388/11/05 در محل آکادمی ملی المپیک باحضور اعضای مجمع عمومی .فدراسیون وبه ریاست دکتر حمید سجادی معاونت سازمان ورئیس مرکز توسعه ورزش قهرمانی وحرفه ای برگزار خواهد شد
به همین منظور در نظر داریم به معرفی کاندیداهای احراز پست ریاست فدراسیون و ارائه دیدگاهها ونظرات آنان بپردازیم تا اعضای محترم مجمع بتوانند باشناخت از نکته نظرات واهداف وبرنامه های کاندیداها نسبت به انتخاب فرد اصلاح ریاست فدراسیون درچهار سال آینده فدراسیون تصمیم .مناسب اتخاذ نمایند
اسامی کاندیداهای احراز پست ریاست فدراسیون اسکیت
جمشید وزیری سرپرست فدراسیون کلیک
دکتر رامین احمدی طباطبا ئی نایب رئیس فدراسیون کلیک
بهمن محمدرضائی دبیر فدراسیون کلیک
محمدرضاصادقی مسئول کمیته انضباطی فدراسیون کلیک
سید مجتبی سرمدی دبیر آموزش وپرورش تهران کلیک
سید علی گلپایگانی مدیر عامل بازنشسته بانک صادرات کلیک
علی بدیع کارمند شهرداری کلیک
مهندس اسدالله گلی شغل آزاد کلیک
سکینه افسرده دبیر آموزش وپرورش تهران کلیک
قابل توجه کاندیداهای محترم احراز پست ریاست فدراسیون اسکیت پیرو پیامک ارسالی در صورت تمایل به درج مطالب شما ( مصاحبه ، اهداف ، بیوگرافی ، برنامه های پیشنهادی و... ) در وب سایت رسمی www.skatingiran.com – www.iranskating.com می توانید نسبت به .ارسال مطالب به آدرس پست الکترونیکی سایت اقدام فرمائید
باتشکر مدیریت وب سایت
نویسنده: مرادی
 
 
ضمن تبریک سال نو به تمامی دوستان و آشنایان و تمام مردمان ایران زمین و آرزوی سالی پرشور و نشاط که شروع آن پر از موفقیت و سربلندی و پیروزی باشد.
تبریک سال نو و خسته نباشید به ریاست محترم فدراسیون اسکیت جناب آقای جمشید وزیری و کلیه پرسنل    و اعضا و ورزشکاران محترم این فدراسیون.
تبریک و خسته نباشید به ریاست سابق محترم فدراسیون آمادگی جسمانی و ایروبیک سرکارخانم فاطمه ابوالقاسمی و سرپرست  جدید این فدراسیون سرکارخانم شهریار رباب.
آخرین خبر سال 1388 را به اطلاع جامعۀ اسکیت می­رسانم.
قرار است در تاریخ چهارم یا پنجم فروردین سال جدید یک مربی ایتالیایی به مدت 15 روز در زمین و پیست اختصاصی و استاندارد200 متر استادیوم آزادی حضور یابد. در مدت فوق نفرات دعوت شده از استانها و نیز تهران بزرگ زیر نظر مربی فوق ارزیابی و تست و آموزشهای لازم را فرامی­گیرند. نفرات دعوت شده از تمام رده های سنی نونهالان نوجوانان، جوانان و بزرگسالان دختر و پسر را شامل می­شود.
چند مربی خانم و آقا نیز برای بالا بردن اطلاعات و شیوه­های نوین مربیگری و علم روز اسکیت در کنار این مربی او را همراهی می­کنند.
هدف ارزیابی دو روز اول بیشتر روی مسابقات 300 و 500 و 000/10 متر که در گوانجو  برگزار می­شود می­باشد که در مرحلۀ نخست طی 15 روز افراد برتر انتخاب می­گردند. هدف از تست مواد فوق جهت آمادگی و تست و حضور در مسابقات ونزوئلا و نیز مسابقات open باشگاههای کره که هر سال برگزار می­شود و سایر مسابقه­ها­ی مقدماتی که ورزشکاران سرعت این رشته خود را برای حضور در مسابقات اصلی گوانجو آماده و بتوانند مدال آوردند.
قرار است فدراسیون اسکیت از این مربی ایتالیایی به مدت 2 روز کلاس مربیگری درجه 2 سرعت را نیز برگزار کند.
ضمناً به اطلاع می­رسانم آقای انیو مومینی سرمربی تیم اسکیت سرعت کشور ایتالیا می­باشد این مربی در مسابقات جهانی سال 2008 که در اسپانیا برگزار گردید به دعوت آقای سینا سعادت در دور آخر لیگ سرعت به ایران آمده و در طی مذاکره با جمشید وزیری خود را آمادۀ سفر به ایران برای نوروز 88 نموده است (آقای سینا سعادت داور بین­المللی اسکیت سرعت می­باشد و نماینده کفش BONT در خاورمیانه نیز می­باشد)
از مربیان ایتالیایی می­توان به پائولو آنالیزور مشهور جهان اشاره نمود که وی نیز توسط آقای امیر بحرینی و توسط لوئیجینو دوست ایشان و با دعوت جمشید وزیری به ایران دعوت گردید (آقای امیر بحرینی قهرمان آسیا و نمایندۀ کفش لیوجینو در ایران می­باشد).
بعد از پائولو از ایتالیا و کریستف از فرانسه که هر دومربی بین المللی اسکیت سرعت و نیز گوردن مربی بین­المللی اسکیت هاکی میباشد که توسط رامین  عطیقه­چی  به ایران آمد این چهارمین مربی خارجی است که بعد از تشکیل فدراسیون اسکیت به ایران دعوت می­شود.( رامین  عطیقه­چی  عضو کمیته فنی اسکیت هاکی فدراسیون جهانی و نیز داور بین المللی اسکیت هاکی میباشد. رامین  عطیقه­چی  و کاوه صدقی در سال 1388 اولین دوره مربیگری و داوری مربی بین المللی اسکیت هاکی را با همکاری فدراسیون اسکیت برگزار نمودند. کاوه صدقی هم اکنون رییس کمیته فنی فدراسیون اسکیت میباشد).
یاداور میشوم که در زمان انجمن اسکیت مجتبی سرمدی اقای روبرتو را به تهران دعوت کرد.
ضمناً از آقای مسعود نیکمهر سرمربی تیم ملی و نیز نمایندۀ کفش سیتی­ران در کشور تشکر می­نمایم که با توجه به بسته بودن سایت فدراسیون ما را راهنمایی نموده است.
برای اطلاعات بیشتر و زمانبندی ولیست نفرات دعوت شده  به اردو به سایت www.iranskating.comو www.varzesh1.com مراجعه فرمائید.
تلفن:09121507825   09361091423 مرادی
توجه :
به زودی معرفی کفشهای اسکیت سرعت و هاکی و اگرسیو و نمایشی به همراه شماره تلفن واسامی وارد کنندگان .
 
 
 
از مطالب و فایلهای جدید وکاربردی با عناوین جدید حتما بازدید نمایید.
هشداربه خانواده ها
 
اشارهبه این موضوع که خانواده محترم کودکان میبایستی در ابتدا شروع به آموزش هررشته ورزشی، اطمینان حاصل نمایند که مربی از صلاحیت لازم برخوردار و دارایگواهی دوره های آموزشی کودکان کم سن یاحداقل کارت مربیگری درجه سهفدراسیون اسکیت می باشد و نیز کارت بیمه ورزشی را دریافت نمایند ، چرا کهمنافع شما را هم در راستای آموزش صحیح علوم پایه این رشته تامین نموده وبه هنگام بروز هرگوه حادثه تامین کرده و خانواده و مربی خود را ، مسبباصلی حوادث احتمالی ننمایند.
 
آشنایی با  ورزش کودکان ( 4 تا 7 سال )
 
کارشناسان ومحققیق و متخصصان علوم تربیت بدنی و تندرستی ، ورزش را یک امر و اصل مهم و جدا نشدنی از زندگی امروز جوامع بشری دانسته و آن را به عنوان یک نیاز اصلی در زندگی انسانها بشمار می آورند ، و جملگی بر این باور هستند که باید از سنین کودکی شخص را به ورزش کردن و اینکه ورزش یکی از امور جاری زندگی است عادت داد ، امروزه اکثریت کارشناسان اتقاق نظر دارند که چنانچه جامعه ای بخواهد روند رو به رشد را در تمامی ابعاد به ویژه ورزش قهرمانی داشته باشد ، می بایستی کودکان کم سن را به ورزش کردن عادت و آشنا و تربیت نمایند در حال حاضر حدود هفت میلیون نفراز جامعه کشور عزیزمان را کودکان دختر و پسر زیر هفت سال تشکیل می دهند ، که تا کنون سازمان خاصی بطور مستقیم بر فعالیتهای ورزشی و بازیهای آنان نظارت نداشته و در واقع فاقد متولی مستقیم     بوده اند ، اخیرا انجمنی در فدراسیون ورزشهای همگانی ایجاد گردیده که وظیفه اصلی آن  شناسایی و برنامه ریزی و رسیدگی و هدایت و سازماندهی این دسته از خردسالان می باشد و کمیته استعداد یابی این فدراسیون نیز یکی از اعضاء انجمن مذبور    گردیده و در نظر دارد تا با انجمن بازیهای و ورزش کودکان همکاری تنگاتنگ داشته و حرکتی نو را آغاز و اهداف فوق الذکر را محقق نماید .کارشناسان بهترین سن را برای آغاز فعالیت ورزشی کودکان در   رشته اسکیت سن 4 سالگی را عنوان می نمایند و کودکان ضمن فراگیری و یادگیری مهارتهای حرکتی پایه با بازیهای این رشته نیز آشنا می گردند بنا بر این مخاطب اصلی ما در این وادی کودکان 4 تا 7 سال    اسکیت باز در سرتا سر کشور می باشند .لذا فدراسیون اسکیت در این راستا سعی نموده تا بهترین و   متعهد ترین کارشناسان خود را در این خصوص بکار گرفته و در سایه این حرکت اهداف آتی خود را که تعلیم و تربیت ورزشکاران مستعد برای مسابقات المپیک و جهانی و آسیایی است مد نظر دارد .ضرورت طراحی مراحل  آموزش اصولی و صحیح با فن آوری به روز و کارشناسانه ، نیاز مبرم است که در دستور کار خود قرار داده و قصد دارد کودکان مذبور را سازماندهی نموده و آموزش آنها را در صورت امکان از مهد کودکها و پیست های آموزشی اسکیت که اولین دریچه ورود کودکان به دنیای ورزش و محل آشنایی آنها با الفبای اولیه ورزش و مهارتهای حرکتهای پایه و بازی و نظم هستند ، آغاز نماید .فدراسیون اسکیت در سدد است تا این ورزش را از سنین کودکی بصورت علمی آغاز و فرهنگ سازی لازم جهت نهادینه شدن آن در اذهان این گروه سنی و خانوادها ی محترم آغاز نماید تا کودکان امروز پشتوان فردای این مرز و بوم در ورزش و عامل بر افرازی پرچم کشور عزیزمان در جوامع ورزشی جهان باشند .
 
 
 
امروز ورزش بیشترین توجه نمايندگان ملت را طلب می کند
 
در دنیا بیشترین توجه دولت ها ، نهادها ، سازمانها و خانواده ها به جوانان معطوف است ، جوانان به لحاظ ویژیگیهای خاص خود که در هیچ رده سنی دیگر یافت نمی شود ، مرکز ثقل
توجه قرار دارند ، جوانان قویترین انرژی را تولید می کنند و از طرف دیگر بیشترین هزینه ها هم می تواند به این طیف سنی تعلق داشته باشد ، کشورهایی که بر اساس یک برنامه راهبردی که محصول شناخت ، هدف و طرح های عملی است حرکت کرده اند، توانسته اند از منابع انسانی جوانان خود ، انرژی بزرگی تولید و سرزمین خویش را با همین انرژی ناب و سالم اداره و حتی در جهان اول کنند .
چنانچه ما نیز اعتقاد و باور داشته باشیم که جوانان دارای این قابلیت ها هستند پس گریزی جزء برنامه داشتن برای آنان ، نداریم برنامه ریزی ما براساس شاخص های کمی و کیفی خواهد بود و برآیند و حاصل جمع این شاخص ها است که موجب تولید انرژی مثبت برای کشورها می گردد، بی برنامگی و بد برنامه گی به طور قطع برآیند و حاصل جمعی منفی به بار خواهد آورد و آنگاه ملت و دولتها را خواهد آزرد ، جوانان در کشور ها هم قابلیت تهدید دارند و هم قابلیت فرصت ، اگر برآیند انرژی تولیدی و مصرفی آنان که همان سود ، هزینه است ، منفی شود ، یک تهدید جدی برای کشور خویش و حتی جهان تلقی می شوند و اگر تراز آنها مثبت شود ، فرصت بزرگی برای برتری کشورها بحساب می آیند .
در این محاسبه ساده هر کشوری دارای تعداد جوانان بیشتری باشد ، می تواند حامل تهدید بزرگ و یا فرصت قوی گردد .
با این توضیح در می یابیم که کشور عزیزمان ایران در هرم جمعیتی خود بیشترین عدد به طیف جوانان تعلق دارد ، که طبق گفته فوق هم فرصت محسوب می شوند و هم تهدید ، برنامه های ماست که آنها را به انرژی مثبت تبدیل می کند و یا انرژی منفی ، پس انرژی جوانان همچون آب پشت سد با توان بسیار، آماده برنامه ها و هدایت ما هستند . انرژی تولیدی نمی تواند برای مدت طولانی ذخیره بمانند و حتماً باید در یک مسیری مورد استفاده واقع شوند . مهمترین وظیفه ما مسئولین آماده سازی بسترها و مکان هایی است که این انرژی تولیدی در آنجا ریخته شوند و این انرژی به صورت انرژی دیگری که برای ملک و مملکت نافع است ، درآید .
یکی از بسترها و مکان هایی که مناسبترین و سالم ترین و نافع ترین می باشد ، فضاهای ورزشی است که جوانان می توانند در آنجا انرژی خود را تخلیه و تبدیل به انرژی جدیدی برای شکوفایی و ارتقاء خویش و جامعه نمایند .
مسئولین باید شاکر باشند که این وسیله ناب و مطمئن وجود دارد و با اعتماد می توانند جوانانمان را به این مکان ها هدایت کنند و از خروجی آن احساس سود و لذت ببرند ، با تصدیق همگان در دنیا به این نتایج دست یافته ایم که حاصل ورزش کردن و ورزشکار شدن ، همه اش سود و فایده و اعتبار است . پس بدون هیچ شک و شبهه ایی ما باید این اماکن و فضاها را به اندازه نیاز ملتمان افزایش و ارتقاء بدهیم .
از یک طرف ما ارزش ها و اثرات ورزش را تعریف و مردم را دعوت به ورزش کردن و ورزشکار شدن می کنیم و باید از طرف دیگر فضاهای مناسب و اعتبارات لازم برای سرویس دهی به احاد ملت در این محیط را فراهم کنیم .
نمایندگان عزیز مردم ،اینک مردم آمده اند ، شما چه کاری باید انجام بدهید.
استانداردها و سرانه ها در دنیا و کشورمان مشخص است ، چه میزان اعتبار برای دستیابی به استانداردها که لازم است ، هم قابل محاسبه است . اگر چه در سالهای اخیر اعتبارات قابل ملاحظه ایی در حوزه ورزش هزینه شد ، اما باید اذعان کردن که فاصله تقاضا و نیاز مردم با عرضۀ تخصیصی به ورزش فاصله معنی داری دارد .
نمانیدگان عزیز مردم ؛ زمان اقدام فرا رسیده ، با تصمیم و تصویب اعتبارات مناسب و جبرانی و تخصیص به سازمان تربیت بدنی ، کمیته ملی المپیک و فدراسیون ها ، جوانان نجیب و مستحق ایران را در یابید ، به طور قطع اقدام مفید و مؤثر شما کمک بزرگ به سلامت ، هویت و امنیت ایران بزرگ است
 
 
 
 
تاریخچه تولد کفش اسکیت
 
اولین کفش اسکیت توسط یه فرد بلژیکی به اسم ژوزف مرلین تو دهه ی ۱۷۰۰ میلادی اختراع شد.مرلین روی یخ خیلی خوب اسکیت میکرد و دنبال راهی بود که توی ماه های گرم تابستون هم بتونه اسکیت کنه.فکرش برای بستن چرخ های چوبی زیر کفش هاش عالی بود.اما اون با این اسکیت بارها و بارها زمین خورد...چون نه میشد ترمز گرفت و نه چرخید و ایستاد.بعد از اون سال ۱۸۱۹ تو فرانسه یه نمونه دیگه کفش اسکیت اختراع شد و بعد از اون هم سال ۱۸۲۳ یه فرد انگلیسی به اسم رابرت جان تایرز کفش اسکیت ۵ چرخه رو اختراع کرد.ولی بازهم مشکل چرخیدن و ایستادن بود.چون چرخ هاش از آهن ساخته شده بودن.تا اینکه بالاخره سال ۱۹۸۰ دو تا بازیکن هاکی به اسم های اسکات و برنان اولسن از شهر مینیاپلیس از ایالت مینه سوتا  اولین کفش اسکیت های امروزی رو ساختن.اونها برای اون کفشها اسم رولربلید rollerbalde  رو انتخاب کردن.طرح کفش اسکیت اونها مثل کفش اسکیت هاکی بود. گذشت و انواع کفش های حرفه ای اختراع شدن و اسکیت
 
 
 
تمرینات با وزنه برای امادگی جسمانی عمومی و افزایش حجم

 
تمرینات با وزنه از محبوبترین تمرینات ورزشی در سالیان گذشته بوده و است. این تمرینات باعث بهبود توانایی های عضلانی ، عملکرد اجرا  و تاثیرات روانشناختی در ورزشکاران میگردد. همه روزه تحقیقات زیادی در زمینه اثرات مفید این نوع تمرینات به انجام میرسد. این تمرینات اثرات مفیدی برای افراد سالم و حتی میانسالان و کهنسالان دارد. تاخیر در ضعفهای عضلانی از مهمترین اثرات این نوع تمرینات در کهنسالان میباشد.
 
تمرین عضلات پشت بازو یا همان عضلات صاف کننده آرنج از مهمترین تمرینات و درعین حال رایج ترین تمرینات در برنامه های کار با وزنه میباشد. این تمرینات باعث تقویت و بهبود در عضلات پشت بازو میگردد. مهمترین عضله ای که در این حرکت تقویت میگردد عضله سه سر پشت بازو میباشد. این عضله در کلیه فعالیتهایی که صاف شدن دستها با مقاومت صورت میگیرد بهبود می یابد.  روشهای متفاوتی با توجه به امکانات برای تقویت این عضله وجود دارد که در این بخش به کار با دمبل جهت انجام این تمرین پرداخته ایم. برای تقویت عضله با استفاده از دمبل به شما توصیه میکنیم که این حرکت را در دو مرحله زیر مرور نمائید.
1- وزنه را با دوست بگیرید و از ناحیه ارنج خم نمائید. وزنه پشت شما را در این حالت لمس مینماید.
 
·
تمرینات جلو بازو از محبوبترین تمرینات با وزنه است که باعث تقویت عضلات جلوی بازو میگردد. مهمترین عضله درگیر در این حرکت عضله دوسر بازو میباشد که وظیفه اصلی آن خم کردن بازو ها  از ناحیه آرنج میباشد. این تمرین میتواند به صورتهای مختلفی انجام گیرد که هر نوع تمرین باعث درگیر شدن تعدادی دیگر از حرکت دهنده ها خواهد شد. در این تمرین سطح آرنج به بالا بوده و در کل مسیر حرکت چرخشی نخواهد داشت . در انواع دیگر تمرینات جلو بازو که باعث تقویت عضلات گرداننده آرنج نیز میگردند در اول حرکت سطح  ساعد به سمت پهلو بوده و همزمان با بالا آمدن و کاهش زاویه سطح ساعد به بالا می آید. تمرین زیر را میتوانید با دمبل، هالتر ، ماشین جلو بازو و یا ماشینهای چند کار به انجام برسانید. مراحل اجرای درست این حرکت را میتوانید در زیر مشاهده نمائید.
1- صاف بایستید و وزنهچسبیده به بدن شما قرار گیرد.

 
 
 
تمرين با وزنه

بعضی تمریناتبدنسازی هیچگاه از برنامه تمرینی ورزشکاران حذف نمی شود. من این تمریناترا "همیشگی" نامیدم، به این خاطر که فرق نمی کند چند مدل نمونه تمرین جدیدروی کار بیاید، این تمرینها هیچوقت از مد نمی افتند و همیشه مورد استفادهقرار می گیرند. در واقع این تمرینات آنقدر مفید و سودمند هستند که همیشهباید جزء برنامه باقی بمانند. این تمرینات در آنِ واحد، روی چندین عضله یبدن کار می کند و به شما کمک می کند تا در زمان کم بیشترین استفاده راببرید. اگر مربیتان به تازگی برنامه ی بدنسازیتان را برایتان تنظیم کردهاست، و می بینید که بعضی از این تمرینات در برنامه ی شما نیست، باید از اوبخواهید که برنامه تان را بار دیگر ارزیابی کند و این 5 تمرین عالی راحتماً در آن بگنجاند.
 
تمرین شماره 1: اسکوات
علتتاثیرگذاری: اسکوات ها تمرینات بسیار مهم و مفیدی هستند، به این علت که دریک حرکت، تقریباً روی همه ی اعضاء پایین تنه ی شما کار می کند. میزانتولید تستوسترون را در بدنتان افزایش می دهد، از اینرو پاهای شما را بزرگخواهد کرد. همچنین روی قسمت های بالاتنه تان هم کار خواهد شد.
روش انجام: راه های زیادی برای انجام این تمرین وجود دارد. هم می توانید یک دامبلپشتتان بگذارید یا اینکه از آلت اسکوات استفاده کنید. اگر اسپاتِر نداریدیا وزنه هایتان سنگین هستند، آلت اسکوات برای شما وسیله ی مطمئن تری است. وقتی تعادل خود را به دست آوردید، روی زانوها خم شوید، به صورتی که زانوهابه سمت پنجه ی پا باشد. تا جایی پایین بیایید که زانوها زاویه ی 90 درجهبسازند و بعد با استفاده از عضلات باسن بالا آمده و به نقطه ی شروعبرگردید.
تمرین شماره ی 2: بِنچ پرِس
علتتاثیرگذاری: بِنچ پرِس تمرین بسیار عالی است، به این خاطر که حرکتی ترکیبیاست. این به آن معناست که شما در آنِ واحد روی چندین عضله کار می کنید. این تمرین بر روی عضلات سینه، و همچنین عضلات سه سر و حتی دوسر شما کار میکند. این تمرین، انواع مختلف دارد، و به همین دلیل شما از انجام آن هیچگاهخسته و دلزده نخواهید شد.
روش انجام: در مقابل دستگاه بِنچ پرس، صاف بخوابید. با دستان خود سفت و محکم میله رابگیرید و آهسته آن را بالا ببرید تا جایی که به قفسه ی سینه برسد. بعد آنرا پایین آورده تا جایی که یک یا دو اینچ از بدنتان فاصله داشته باشد. چندلحظه به این صورت نگاه دارید و دوباره آن را بالا ببرید. حین انجام عملتنفس فراموش نشود.
تمرین شماره ی 3: دِد لیفت
علتتاثیرگذاری: دِدلیفت تمرینی بسیار عالی است به این خاطر که تعادل شما رابالا می برد و عضلات چهارسر، پشت زانو، عضلات سرینی و ماهیچه های پشت رانیز تقویت می کند. این تمرین همچنین پایه ی حرکات مربوط به وزنه برداریاست، از اینرو آن دسته افرادی که به این ورزش علاقه دارند، باید به اینتمرین توجه خاصی داشته باشند.
روش انجام: برای انجام این تمرین، لازم است که یک دمبل را مستقیماً درمقابل پایتانقرار دهید. تا کمر خم شوید و دمبل را بگیرید، زانوهایتان کمی خم باشند. دقت کنید که روی مفصل های زانو خیلی فشار نیاورید. پس از این باید رویعضلات پشت زانو متمرکز شوید، بلند شده و بایستید و اطمینان حاصل کنید کهدمبل را نیز در امتداد پاها بالا می آورید. پس از اینکه صاف ایستادید،دمبل را دوباره روی زمین قرار دهید، و تمرین را از نو آغاز کنید.
تمرین شماره 4: میلیتِری پرِس
علتتاثیرگذاری: این تمرین از این جهت عالی است که در یک زمان روی سر همه یعضلات شانه کار می کند. هر شانه سه جزء پیشین، میانی و پشتی دارد. بااینکه این تمرین روی سه گوش پیشین شانه کار می کند، اما از آن دو قسمتدیگر نیز استفاده می شود. این تمرین همچنین بر روی عضلات شکم نیز کار میکند. این تمرین نیز انواع مختلفی دارد که شامل جا دست های مختلف هنگاماستفاده از دمبل است.
روش انجام: برای انجام این تمرین دمبل را محکم با دست بگیرید. پشتتان را صاف و عضلاتشکم را جمع کنید. وزنه را مستقیماً به بالای سر ببرید. دقت کنید که آرنجها در بالا قفل نشوند. بعد وزنه را پایین بیاورید و حرکت را دوباره شروعکنید.
تمرین شماره 5: پلانک
علتتاثیرگذاری: این تمرین روی مغز ماهیچه ها کار میکند، و حین انجام تمریناتقدرتی استاتیک، تقریباً همه ی ماهیچه ها را به کار میگیرد. قدرت استاتیکآن است که نیاز به حرکت ندارد. و برخلاف قدرت دینامیک است که در اکثرتمرینات وزنه برداری دیده می شود.
روش انجام: برای انجام این تمرین باید روی شکم بخوابید. بعد روی آرنج خم شوید و ساعدرا روی زمین قرار دهید. شکم را از زمین بلند کنید به صورتی که بدن بر رویتعادل ساعد و پاها تکیه کند. تا آنجا که می تونید به این حالت باقیبمانید، حداقل برای دو دقیقه. برای سخت تر کردن این حرکت، یک دست و یک پارا نیز از روی زمین بلند کنید.
تمریناتی عالی و ماندگار
دست خودتاناست که تمرینات قدرتی خود را چگونه انجام دهید، این تمرینات باید بر حسبنیازها و زمان شما برنامه ریزی شوند. باید اهدافتان را برای برنامه ریزیاین تمرینات در نظر داشته باشید. تمریناتی که در این مقاله ذکر شد، سالیانسال مورد استفاده ی بدنسازان قرار گرفته و هیچگاه از مد نیفتاده اند، چونواقعاً حرکاتی مفید و سودبخش بده اند. مطمئناً در برنامه ی تمرینی شما نیزباید گنجانده شود
 
اصول صحیح کار با وزنه ها
کار با وزنه ها و افزایش تدریجی وزن آنها از سه راه به بدن کمک می کند و ماهیچه ها به سه روش تقویت می شوند اول اینکه توانایی عصبی ،عضلانی عضلات را افزایش می دهد عضله ساخته می شود و الکوهای حرکتی بهبود می یابد کاربا وزنه ها به شما کمک می کند تعادل خود را بهتر حفظ کنید و حرکت عضلات را با هم هماهنگ کنید و در ضمن توان تان را هم افزایش می دهد هنگامی که با وزنه کار می کنید بلند می شوید و می نشینید وزنه ای را از سطحی بلند می کنید یا خم می شوید و آن را از زمین بلند می کنید بدن شما برای برداشتن این وزنه انرژی مصرف می کند ولی این میزان مصرف انرژی و توان برای بلند کردن وزنه های سنگین تر کافی نیست هنگامی که به تدریج وزنه ای که بلند می کنید را افزایش می دهید بدنتان هم توانش را افزایش می دهد و برای بلند کردن وزنه انرژی کافی صرف می کند بدن خودش را با وزنه ای که بلند کنید تطبیق می دهد روش افزلیش فشار وزنه ها روشی است که در آن به تدریج توان بدن افزایش می یابد و می تواند وزن های بیشتری را تحمل کند درابتدا مورد نظر بدن تان را به چالش می کشاند و اندکی برای تان سخت است ولی به تدریج عادت می کنید و کار با آن وزنه آسان تر می شود با انتخاب یک وزنه سنگین تر دوباره عضلات شما به تکاپو می افتند تا اینکه دوباره عادت می کنید و همین روند ادامه می یابد روش های تمرین با وزنه گوناگون هستند ولی اصول کافی آن ها یکی است مهم این است که 1- بدن برای برداشتن وزنه تلاش و مقاومت کند 2- شما به تدریج این تلاش و مقاومت را با انتخاب وزنه های سنگین تر افزایش دهید . 3- عضلات در واکنش به این فشار مقاومت کنند و قوی تر شوند.
منبع : www. Gsundheitzeitung.de
 
آموزش تصویری تمرین با وزنه
 

مطابق شكل دست خود را براي حفظ تعادل روي يك صندلي بگذاريد پاها را از هم باز كنيد. زانوها را قدري خم کنيد و پنجه ها را بطرف بيرون قرار دهيد تا جايي كه امكان دارد نشيمن را به پايين نزديك مي كنيم سپس حركتمان را بطرف بالا با كمك گرفتن از پنجه هاي پا و بلندكردن پاشنه ادامه مي دهيم تا بايستيم مجددا حركت را تكرار مي كنيم.
(١٥ـ١٢ تكرار ، ٢-١ست) اين حركت را مي توان با وزن افزوده با برداشتن يك كوله پشتي نيز انجام داد و يا با قرار دادن وزنه يا صفحات فلزي روي پاها به شدت تمرين خود بيفزاييد.
 
٢ - پارو كردن برف - تقويت سرشانه و زير بغل (ازهرطرف ٨ تكرار طي ٢ـ١ست) : اين حركت بـراي تقويت عضلات پشت و زير بغل ها بسيار مناسب است اين تمرين را مي توان بوسيله توپ مديسين بال ، وزنه سنگين ، كتاب یا كوله پشتي كوچك انجام داد . مطابق شكل بصورت ايستاده قــرار مي گيريد پاها به اندازه عرض شانه ها از هم باز هستند به پايين خم مي شويد و وزنه را بلنــد مي كنيد دقت كنيد پاشنه پا كاملاً بر روي زمين قرار گيرد و كمر صاف باشد وزنه را بطرف بالا و با يك چرخش به طرف شانه برده و با دامنه بيشتري در جهت عكس وزنه را مي چرخانيم و مجـدداً به حالت اوليه باز مي گرديم و حركت را مجدداً تكرار مي كنيم .
٣ - گريزي براي بارفيكس رفتن (١٢ـ١٠ تكرار ، ٢ـ٣ ست) : بسياري از مردم فكر مي كنند تمرين كردن به قلب صدمه مي زند در حاليكه ما مي دانيم چنين چيزي ممكن نيست ميله هاي بارفيكس وسايل ارزان قيمتي هستند با قابليت نصب و استفاده در خانه و براي كسي كه مي خواهد سنگنوردي كند وسيله اي با ارزش است . حالا اگر شما در اجراي حركت بارفيكس مشكل داريد اين روش را امتحان كنيد : در مقابل يك ميله قرار بگيريد و چانه را به ميله نزديك كنيد به كمك دستها از ميله آويزان شويد در حاليكه پاها روي زمين قـرار دارند با بلند شدن روي پاها دستها را جمع و چانه را به ميله نزديك كنيد و اين حركت را تكرار كـنيد تمرين را ادامه دهيد تا جائيكه دريابيد كي و كجا خودتان ميتوانيد با وزن خودتان بدون استفاده از پاها به طرف پايين برگرديد و سرانجام شما به اين باور مي رسيد كه توانايي داريد خودتان را بدون استفاده از پاها بالا بکشید.
۴ - تقويت عضـلات سينه اي و دلتوئيدها - پـرس سينه يا شنا سوئدي (١٢- ١٠ تكرار ، ١- ٢ ست) : اين تمرين براي تقويت عضلات قفسه سينه و عضلات كمر بند شانه اي و ماهـيچه سه سر بســيارمفيد است . اگر شما در اجراي حركت بر روي نيمه پا دچار مشكل مي شويد مي توانيـد حركــت را بصورت اصلاح شده به كمك زانوها انجام دهيد حركت آشنا را سعي كنيد بر روي سطحي مرتفع تر از زمين مانند كتاب يا نيمكت هاي كوچك اجرا كنيد ضمن تمرين مي توانيد از حالات مختلف قرار گرفتن دستها سود ببريد .
٥ - حركت روئينگ قايقي (١٥-١٢ تكرار ، ١- ٢ ست ) : اين حركت براي تقويت عضلات سرشانه ، پشت (ذوزنقه اي ،متوازي الاضلاع ) سينه مؤثر است بيشتر سنگ نوردان گاهاً دچار گرفتگي عضلات شانه و سينه و گردن مي شوند كه مي توان با اجراي اين حركت از بروز اين حالت جلوگيري كرد و عضلات شانه و دلتوئيدها را به بهترين نحو تقويت نمود . اين وسيله را براحتي ميتوان طراحي كرد با استفاده از يك دوچرخه پايي و يك لوله داخلي با اتصال يك كابل بــه آن لوله رادر دست گرفته و در حالت نشسته لوله را تا زير گردن مي كشيد در اجراي حركت دقت كنيد كاملاً عضلات كمربند شانه اي شما درگير باشد اگر شما چنین وسايلي در اختيار نداريد مي توانيد در يك گوشه از اطاقتان مستقر شويد بازوها را موازي با كف زمين قرار دهيد و با پاها زاويه اي بين ٤٥ درجه ایجاد کنید . بدن مستقيم نسبت به پاها قرار دارد آرنج هـا را تا زاويه ٩٠ درجه خم كرده و حركت پرسي را اجرا مي كنيم در واقع دستها بين ديوار و بدنمان قرار مي گيرد مكث مي کنیم و مجدداً حركت را انجام مي دهيم .
٦ - تقويت عضله سه سر بازويي (١٠ـ ٨ تكرار ، ١ـ٢ ست) : تجهيزات لازم : يك صندلي محكم يا تختخواب انجام اين حركت يكي از تمرينات برگزيده براي تقويت عضله سه سر است اگر شما در محل خود به پارالل دسترسي نداريد براحتي بوسيله يك صندلي ميتوانيد اين حركت را انجام دهيـد دستها را روي يك نيمكت قراردهيد و پاها را موازي هم بصورت كاملاً كشيده روي نيمكت ديگر سپس با پايين بردن نشيمن حركت را بطرف بالا كامل كنيد توجه كنيد زاويه آرنج ها از ٩٠ درجه کمتر نشود . ضمنا از ثابت ماندن صندلي يا نيمكت كاملاً مطمئن شويد و وزنتان را روي نيمكت تقسيم كنيد و با فشار پاشنه بدن را كنترل نمائيد.
٧ - حركت مچ و ساعد با دمبل بصورت نشسته ( ٢٠ـ ١٥ تكرار ، ٢ ـ ١ست ) : اين حركت براي تقويت مچ دست و عضلات ساعد كمك مي كند . وسايل مورد نياز : دمبل هاي ٨ ـ ٥ كيلوگرمي يا كتاب و يك صندلي يا نيمكت بر روي صندلي بنشينيد و وزنه را در كف دست گرفته و رو به پايين بچرخانيد حركت پايين و بالا آوردن وزنه را با چرخاندن مچ دست ادامه دهيد حركت را با كنترل كامل انجام دهيد دقت كنيد حركت را با وزنه نسبتاً سبك انجام دهيد . پس از آماده سازي خود با اين تمرينات مي توانيد با داشتن برنامه تمريني مناسب كار اصلي خود را آغاز كنيد همچنين به ياد داشته باشيد بين تمـرين صعود و تمرينات بدنسازي خود يك روز استراحت لحاظ كنيد و از افراط در تمرين خودداري كنيد.
بطور نمونه يك برنامه تمرين هفتگي شامل : تمرين سنگنوردي در سالن يا محل تمرين ، ٢ بار در هفته، مثلاً سه شنبه و شنبه تمرين قدرتي در خانه ، ٢ بار در هفته ، مثلاً پنجشنبه ، يكشنبه تمريـنات قــلبي و عـروقي بـراي ٣٠ دقيـقه ٣ روز در هفته چهارشنبه ، جمعه ، يكشنبه مطالب بالا براي افزايش مهارت بالا كشي صعود كننده در نظر گرفته شده است . جاي نگراني نيست هر كسي مي تواند بدون كمك ديگري اين كار را انجام دهد حركت بارفيكس بر پايه كشيدن وزن بدن بطرف بالا قرار دارد