مشاهده خبر

موضوع: رول اسکی به المپیک تابستانی تاریخ ثبت: ۱۳۹۷/۳/۴ مشاهده: 440 بار

تلاش برای ورود "رول اسکی" به المپیک تابستانی


اعضای کمیته رول اسکی فدراسیون بین‌المللی اسکی (FIS) برای ورود رشته ورزشی رول اسکی به المپیک تابستانی تلاش می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی، در جریان برگزاری کنگره فدراسیون بین‌المللی اسکی در کشور یونان اعضای کمیته بین‌المللی رول اسکی مقرر کردند برای ورود این رشته ورزشی به المپیک تابستانی مذاکرات خود را آغاز کنند تا این رشته وارد بزرگترین رویداد ورزش‌های تابستانه جهان شود.

بر همین اساس دکتر پیام محبی از اعضای کمیته رول اسکی فدراسیون بین‌المللی اسکی (FIS) از تلاش‌ برای ورود رشته رول اسکی به المپیک تابستانی خبر داد و گفت: در نشستی که در جریان کنگره فدراسیون بین‌المللی اسکی داشتیم مقرر نمودیم تا برای ورود رشته رول اسکی به المپیک تابستانی مذاکراتی را با کمیته بین‌‌المللی المپیک و دیگر نهادهای مربوطه آغاز کنیم.

وی خاطر نشان کرد: رول اسکی یکی از رشته‌های جذاب اسکی است که طی سالیان اخیر طرفداران بسیار زیادی را در سراسر جهان پیدا کرده و بی شک ورود این رشته به المپیک تابستانی یک گام بسیار مهم برای این رشته به شمار می‌آید.

رول اسکی جزو رشته‌‌های پرطرفدار در جهان است که طی سالهای اخیر فدراسیون بین‌‌المللی اسکی سرمایه‌گذاری زیادی را بر روی آن انجام داده تا عملا در فصل‌هایی گرم سال و یا در مناطقی که برف در آنها وجود ندارد، شاهد حضور رشته اسکی باشیم.

در این رشته ورزشی چرخ‌هایی مشابه چرخ‌های اسکیت در زیر چوب‌های اسکی قرار داده می‌شود و ورزشکاران این رشته می‌توانند در مناطق صاف مانند آسفالت که امکان رول اسکی را داشته باشند، این ورزش را انجام دهند.
سال گذشته فدراسیون اسکی نخستین مسابقه بین‌المللی رول اسکی را برگزار کرد و در سال جاری نیز برای برگزاری چندین دوره مسابقات بین‌المللی برنامه‌ریزی نموده است