مشاهده خبر

موضوع: حذف روسیه از المپیک ۲۰۱۶ تاریخ ثبت: ۱۳۹۶/۹/۱۵ مشاهده: 335 بار

عضو ارشد کمیته بین‌المللی المپیک محرومیت کاروان روسیه از حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریو را غیر ممکن ندانست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «ریچارد پوند» عضو ارشد IOC هشدار داد در صورتی که ماه آینده اتهامات دوپینگ تحت حمایت دولت روسیه در بازی‌های المپیک زمستانی 2016 سوچی ثابت شود، حذف کاروان ورزش این کشور از حضور در المپیک 2016 ریو غیر ممکن نیست.

پوند که در جریان تحقیقات کمیسیون مستقل آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ در خصوص دوپینگ سیستماتیک ورزشکاران روسیه قرار داشت، با اشاره به اینکه دو سهمیه وزنه‌برداری این کشور نیز به دلیل دوپینگ ممکن است از دست برود، گفت: کنار گذاشتن کاروان روسیه از المپیک ریو می‌تواند یک گزینه باشد که البته عملی کردن آن غیر ممکن نیست.

«گریگوری رودچنکوف» مدیر سابق آزمایشگاه مسکو در همین حال مدعی شده که 15 نفر از قهرمانان روسیه در یک عملیات مخفی که برای پاک کردن نمونه‌های دوپینگ صورت گرفته، دست داشته‌اند.

عضو ارشد کمیته بین‌المللی المپیک با بیان اینکه روسیه به اندازه کافی برای اصلاح مشکلات تلاش نکرده است، گفت: نوامبر سال گذشته گفتم که اگر مسئولان روسیه به مسائل مختلف پاسخ بدهند، زمان کافی برای حل هر مسئله‌ای به منظور شرکت در المپیک ریو را خواهند داشت، اما آنها نقش قربانی را بازی کردند و مدعی شدند که توطئه‌ای علیه‌شان وجود دارد. شما فقط لازم است به برنامه‌ای که شبکه تلویزیونی در آلمان پخش کرد، نگاه کنید و ببینید که مربیان محروم همچنان مربیگری می‌کنند.