مشاهده خبر

موضوع: شهریان موفقیت ورزش بانوان را تبریک گفت تاریخ ثبت: ۱۳۹۵/۷/۱۸ مشاهده: 242 بار

 معاون امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد که موفقیت های اخیر دختران و زنان ورزشکار ایرانی در سایه حمایت های دولت تدبیر و امید از ورزش بانوان به دست آمده است

 رباب شهریان، معاون امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در پیامی موفقیت های اخیر دختران و زنان ایرانی در مسابقات بین المللی در چند رشته ورزشی را تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان در پیام  شهریان آمده است:

«درخشش بانوان عزیز ایرانی در مسابقات ووشو قهرمانی جوانان جهان، مسابقات کشتی گراپلینگ قهرمانی جهان، همچنین رقابت‌های ورزش‌های بیلیاردی قهرمانی آسیا، و نیز انتخاب خانم ساره جوانمردی به عنوان یکی از موفقترین ورزشکاران بازیهای پارالمپیک ریو، مهر تایید دیگری بر توانایی دختران و زنان این سرزمین بود. این پیروزی ها و دستاوردهای بزرگ را که بی تردید نتیجه حمایت های دولت تدبیر و امید از ورزش بانوان و برنامه ریزی و تلاش مجدانه بوده، به ورزشکاران، مربیان و مدیران این رشته های ورزشی تبریک می گویم و آرزو می کنم با کوشش بیشتر، بتوانند قله های رفیعتری را فتح کنند.»

لازم به ذکر است اخیرا اکرم محمدی، در مسابقات ناین بال ورزش های بیلیاردی آسیا در امارات به مدال برنز رسید. این نخستین مدال تاریخ بیلیارد بانوان ایران در یک تورنمنت معتبر بین المللی بود.

در مسابقات کشتی گراپلینگ قهرمانی جهان هم عاطفه ریاحی و نگین احمدی پویا دو برنز تاریخی گرفتند.

همچنین در مسابقات ووشو جوانان قهرمانی جهان که در بلغارستان برگزار شد، زهرا کیانی ضمن کسب 2 طلا و یک نقره، موفقترین ووشکار مسابقات شد. نازین بازدار 2 نقره گرفت، فاطمه جزینی یک نقره و 2 برنز و فاطمه ویسی هم یک برنز. در مجموع هم، تیم دختران و پسران ایران روی پله دوم مسابقات ایستادند.