مشاهده خبر

موضوع: وزارت ورزش وجوانان تاریخ ثبت: ۱۳۹۵/۷/۹ مشاهده: 280 بار

 به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر ایازی، معاون اجتماعی وزارت بهداشت ودرمان پزشکی در سمینار یک روزه مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت گفت: با هزینه کم می توان کارهای بسیار بزرگی انجام داد، در این خصوص تعامل وزارت ورزش و جوانان و سایر دستگاه ها در کاهش و پیشگیری از بیماری ها بسیار مهم است.

او توضیح داد که در سالهای گذشته بیماری های واگیر دار دلیل مرگ و میرها بودند و هم اکنون بیماری های غیر واگیر گریبانگیر مردم جهان است .
ایازی، کم تحرکی ، بیماری های ناشی از رژیم نادرست غذایی ، استفاده از دخانیات و مخدرها ، استرس ناشی از زندگی های شهری را از دلایل بیماری های غیر واگیر که منجر به فوت می شود اعلام کرد .

او به تاکید سازمان ملل متحد بر برنامه ریزی برای کاهش مرگ و میرهای ناشی در این خصوص اشاره کرد و افزود: ایران نیز متعهد شده است که در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد .

ایازی افزود: برای دستیابی به این مهم باید نقش دستگاهها را در ایجاد زمینه برای ارتقاء سطح سلامتی مردم مشخص کنیم که در این بین وزارت ورزش و جوانان از جایگاه ویژه ای برخورداراست .

معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و پزشکی در ادامه سخنانش آماری درخصوص بیماران دیابتی ، فشار خونی و سرطانی ارائه کرد و توضیح داد: تعداد زیادی در آستانه ابتلا به بیماری ها هستند که می شود با انجام اموری پیشگیرانه از ابتلای آنها به بیماری ها جلوگیری کرد .

وی تعامل و همکاری مشترک با وزارت ورزش و جوانان در این راستا را بسیار مهم دانست و در این خصوص از امضاء تفاهم نامه همکاری های مشترک میان دو وزارتخانه خبر داد .